Учительський Журнал он-лайн

 
Учительський Журнал он-лайн

Урок математики во 2 классе

Друк

ТЕМА. ПОРЯДОК ВЫПОЛНЕНИЯ ДЕЙСТВИЙ В ВЫРАЖЕНИЯХ ОДНОЙ СТУПЕНИ И РАЗНЫХ СТУПЕНЕЙ. ЗАДАЧИ НА УВЕЛИЧЕНИЕ И УМЕНЬШЕНИЕ ЧИСЛА В НЕСКОЛЬКО РАЗ, КОТОРЫЕ РЕШАЮТСЯ В ДВА ДЕЙСТВИЯ

Вкладення:
Скачать этот файл (урок МАТЕМАТИКА2014.doc)урок МАТЕМАТИКА2014.doc[ ]72 Kb
 

Дисидентський рух в Україні в період загострення кризи радянської системи (ІІ половина 60-х початок

Друк

Вчителя історії Волянюк Лілії Михайлівни Лановецький район Тернопільська обл Борщівська ЗОШ І-ІІІ ст ім Я.П.ГорошкаТема: Дисидентський рух в Україні в період загострення кризи радянської системи (ІІ половина 60-х початок 80-х років). Мета: освітня: познайомити учнів з методами боротьби дисидентів проти тоталітарного режиму на Україні, із формами переслідувань радянською владою інакодумців, людей, що викривали злочини СРСР і критикували політичний курс тоталітарного суспільства; Розвиваюча: з’ясувати, які проблеми піднімали українські дисиденти у своїй діяльності, яким чином поширювали інформацію про тоталітарну систему в СРСР; простежити розвиток дисидентства на Україні від часу виникнення до його апогею, які заходи вжила влада, щоб “придушити” глос інакомислячих; сприяти розвитку в учнів історичного мислення, пам’яті, формувати вміння правильно і послідовно висловлювати власну думку, робити підбір додаткової інформації, яку демонструвати завдяки мультимедійним технологіям, робити висновки, закріплювати навички роботи з історичними документом, визначати закономірності історичного процесу; Виховна: виховувати почуття патріотизму, негативне ставлення до будь-яких проявів тоталітаризму, повагу до представників українського дисидентського руху. Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу з використанням мультимедійних технологій Форма уроку: Урок-проект Основні поняття: дисидент, тоталітарний режим, опозиція, самвидав, права людини. Обладнання: підручник, комп’ютер, схеми “Дисидентський рух на Україні”, портрети дисидентів. Епіграф: “Народе мій! До тебе я поверну І в смерті обернуся до життя…” \Василь Стус\ Той, хто знає людей, – розсудливий, Той, хто знає себе, - освічений, Той, хто перемагає людей, - сильний, Той, хто перемагає самого себе, - могутній, Хто діє з наполегливістю – вольовий, Хто не втрачає свою природу – довговічний, Хто помер, але не забутий – той безсмертний \Лао-Цзи\ Хід уроку І. Організаційний момент. ІІ. Актуалізація опорних знань. Сьогодні я хочу запросити вас до розмови про тих, хто за часів радянської тоталітарної системи мужньо виборював право на власну думку, людську гідність, не побоявся сказати правду про життя у радянській державі. Сьогодні ми будемо говорити про дисидентів. ІІІ. Оголошення теми і мети уроку. Епіграфом до нашого уроку є слова українського дисидента, патріота України, який загинув у радянських таборах, однак не зрадив своїй совісті, В. Стуса, який ще в 1977р. написав: “Народе мій! До тебе я поверну І в смерті обернуся до життя…” Осмислити і збагнути зміст усіх слів поета ми можемо наприкінці уроку, коли розглянемо туму. А в день перепоховання В. Стуса 19 листопада 1989р. В. За баштанний з болем звернувся до своїх сучасників: Україно, ну що ж ти за мати? Чи я долю твою не осяг, Що ти здатна синів убивати, І підносить убитих на стяг? Тож хочу я сьогодні звернутися до вас дорослих і свідомих громадян незалежної і демократичної України, із запитанням: чому ж Україна не змогла захистити кращих синів своїх, еліту нації? Чому дисиденти, прагнучи віддати Україні свій талант, натхнення, працьовитість, часто платили за це зламаною долею, а інколи – життям? Розв’язати цю проблему ми маємо протягом сьогоднішнього уроку. Щодо історіографії, то вона досить невелика. За радянських часів дисидентів вважали ворогами народу, звинувачували у націоналізмі, їх імена були майже невідомі. У наш час ця проблема досліджується, існують різні історичні погліди. Але всі вони сходяться до одного – дисиденти у своїй діяльності піднімали життєво важливі теми , які в майбутньому стали пріоритетними у національно-визвольних рухах, які виникли наприкінці 80-х років у СРСР. Повторення вивченого методом “Мікрофон”  Давайте пригадаємо, що ми знаємо про дисидентів; (Дисиденти – це люди, які виступали з критикою існуючого режиму, їх називали інакомислячими.)  Коли з’явилися дисиденти? (у 50-60-х рр.. ХХ ст.. у СРСР)  А як виникли на Україні? (як різновид опозиції, що піднімала ряд національних проблем)  Давайте пригадаємо які проблеми піднімали опозиційні сили у Радянському Союзі, що ставили у центр ваги?  Пригадайте, кого з українських та російських дисидентів ви знаєте  Чим українські дисиденти відрізнялись від дисидентів в СРСР взагалі? IV. Повідомлення нового матеріалу. План 1) Форми боротьби дисидентів: а) Само видання; б) Громадські акції; в) Листи-звернення і листи-протести; г) Бойкоти, голодування. 2) Методи переслідувань дисидентів: а) Арешти й ув’язнення; б) Каральна медицина; в) Звільнення з роботи, профілактичні бесіди у КДБ 3) Історичне значення дисидентського руху Завдання учням: Протягом уроку самостійно заповнити схему “Дисидентський рух в Україні” 1. Форми боротьби дисидентів Робота в групах: І група розглядає діяльність самвидаву; ( Крім словесного обґрунтування даної теми учні підготували презентації) ІІ група досліджує проведення громадських акцій; ІІІ група розглядає діяльність дисидентів, що писали листи – звернення і листи – протести IV група аналізує проведення бойкотів і голодувань Узагальнення вчителя. Таким чином, серед найпоширеніших форм діяльності дисидентів, за допомогою яких вони активно виступали проти вражаючої несправедливості у радянській державі були:  Видання і розповсюдження друкованої літератури;  Листи-звернення і листи-протести  Влаштування громадських акцій  Оголошення бойкотів і голодувань. 2. Методи переслідувань дисидентів а). Найбільш дієвим на думку представників радянської влади, засобом приборкання дисидентського руху був АРЕШТ, а потім ув’язнення у таборах Сибіру на кілька років. До багатьох дисидентів цю форму покарання застосовували кілька разів. Серед таких були В. Стус, Л. Лук’яненко, В. Чорновіл, С. Параджанов та ін. Що собою являло це покарання? Дух епохи яскраво і переконливо описав у книзі “Архіпелаг ГУЛАГ” О. Солженіцин Дух епохи дуже яскраво і переконливо описав у книзі “Архіпелаг ГУЛАГ “ О. Солженіцин: “Это – резкий ночной звонок или грубый стук в дверь. Это – за спинами их напуганый понятой. Это бравый вход невытираемых сапог бодрствующих оперативников… Традиционний арест – это еще сбор прибитый дрожащими руками для уводимого: смены белья, куска мыла какой-то еды, и никто не знает, что надо, что можно И как лучше одеть, а оперативникы торопят и обрывают: “Ничего не надо. Там накормят. Там тепло.” Традицонный арест – это еще потом, после увода взятого бедняги, многочасовое хозяйничанье в квартире чужой подавляющей силы. Это – взламывание, вспарывание, сброс и срыв со стен, выброс на пол из шкафов и столов рассыпание, разрывание, хруст под сапогами. И ничего святого нет во время обыска” А зараз поговоримо як цей метод застосовували: До Василя Стуса; І. Світличного; Василя Романюка; Юрія Литвина; В’ячеслава Чорновола; Левка Лук’яненка; Олександра Тихого. 19 листопада 1989р. прах О. Тихого, В Стуса, Ю. Литвина було перепоховано на Байковому цвинтарі у Києві. Ось як про цю подію згадує Л. Лук’яненко: “Кияни стоять на тротуарах і питають: “Що? Кого везуть, кого ховаєте?” Їм пояснили: “Лицарів, що загинули за волю України ось теперечки у роках 80-х” Вони здіймали шапки і приєднувались до сумного ходу. На площі та прилеглих вулицях було вже тисяч 100. із гучномовців лунала сумна жалобна музика, а серця людей наповнювалися гнівом: “За що ви, кати України, замордували цих людей, ви – нелюди?!”. б). Каральна медицина. Часто тоталітарна система вдавалася до нелюдських методів, щоб приборкати дисидентів. Серед них найбільш цинічний і жорстокий – примусове лікування у психіатричній клініці. Група українських дисидентів стала “пацієнтами” психлікарень. Найвідомішою з таких лікарень була Дніпропетровська. Психіатричному впливу піддалися: І. Тереля, Л. Плющ, М. Плахотнюк, В. Рубан, М. Ковтуненко та ін. У 1977 р. Микола Руденко писав: Так просто все: напишеш каяття – І роздобудеш право на життя. Лише десяток слів чи, може, фраз – І все вчорашнє вернеться не раз. Лише десяток вилучених слів, Які ти у потьмаренні наплів, - І вже тебе нема, А є пітьма, є у людину схована тюрма в). Звільнення з роботи, виклики в органи КДБ. Дуже поширеним методом боротьби з дисидентами було обмеження можливостей спілкування й поширення інформації між однодумцями. Звичним явищем для дисидентів стало звільнення з роботи, заборона писати, друкуватися, знімати фільми та ін Постійним супутником опозиціонерів стали:  Стеження,  Цькування  Виклики в органи КДБ  Попередження Були люди, які не витримували і зрікалися своїх поглядів. Але чи ми маємо право засуджувати цих людей? 3. Історичне значення дисидентського руху. Використовуючи метод “Прес”  Я вважаю…  Тому що…  Наприклад…  Отже… Дати відповідь на запитання: “Чи погоджуєтеся ви з думкою історика О. Субтельного, що “Дисидентський рух зазнав поразки” V. Підсумки уроку Отже, дисидентський рух, що виник наприкінці 50-х років досяг свого апогею у 1970 – на поч.. 80-х рр.. Заглушити голос українського дисидентства влада так і не спромоглася. Українські правозахисники і патріоти вірили, що їхнє життя і діяльність в історії не будуть забуті, тому Василь Стус писав: Ярій, душе! Ярій, а не ридай. У білій стужі серце України. А ти шукай – червону тінь калини, На чорних водах – тінь її шукай. Бо – горстка нас. Малесенька пошта. Лише для молитов і сподівань. Застерігає доля нас зарання, Що калинова кров – така густа, Така крута, як кров у наших жилах. У білій стужі білих голосінь Це гроно болю ,що паде в глибінь, На нас своїм безсмертям окошилось. За часів радянської влади Україна була не здатна виступити проти КДБ на захист своїх патріотів. Тому, що нею керували пристосуванці і поплічники радянських тиранів. Сьогодні ми можемо гідно вшановувати вірних синів України, та по-справжньому оцінити діяльність дисидентів у справі боротьби за незалежність України. VI. Домашнє завдання. Опрацювати текст §21 Написати історичне есе на тему: “ Сучасні дисиденти: хто вони!?” Вчителя історії Волянюк Лілії Михайлівни Лановецький район Тернопільська обл Борщівська ЗОШ І-ІІІ ст ім Я.П.Горошка

 

Лінійка памяті визволення України від німецько-фашистських загарбників

Друк

Епіграф:Доки світанками сонце стає, А на калині зозуля кує – Пам’ять людська не забуде вовік, Мук закатованих попелу крик. Вчитель: Лінійка памяті присвячена річниці визволення України від німецько – фашистських загарбників. Україно моя, ти згадай ті роки! І всіх хто загинув тоді, пом’яни. Всіх, хто виборював мир нам і спокій, Щоб ми не знали лихоліть війни. Гуде подзвін ! не дає спокою людській пам’яті. Бо хіба можна забути найдорожчу тобі людину – батька чи брата, хіба не промайне спогад про друга чи далекого родича, всіх, хто не повернувся з війни!69 років минуло відтоді, як Україну було визволено від німецько – фашистських загарбників. 69 років над Україною утримується спокій. 69 років в нашому краї панує мир і звитяжна праця. Та мужність, відвагу, терпіння, волю,які виявили воїни ВВ, ті величезні жертви, незабутні втрати, що причинила нам війна, забути неможливо. Наше минуле і наше майбутнє пов’язані між собою незримим мостом пам’яті. Пам'ять… Вона вічна, не дає згаснути для нащадків жодній героїчній сторінці історії перемоги над фашизмом. 1 ведучий : Літа біжать, як швидкоплинні ріки, яких не зупинити, не повернути, не догнати їх. Але в памяті народній ніколи не згасне подвиг українського солдата, який ціною свого життя захистив рідну землю від страшної чуми двадцятого століття – фашизму, який виконав свій священний обов’язок перед Батьківщиною, який назавжди залишиться в нашій памяті, в наших серцях як воїн – герой, воїн-захисник. Воїн – переможець. 2 ведучий: Довгим і тернистим шляхом йшла Україна до Дня своєї самостійності. Багато випробувань та негараздів випало на долю українців у боротьбі за свободу та незалежність, і завжди в цій боротьбі поруч ії народом йшов воїн – солдат. 3 учень: Гула, стогнала і ревла земля, Сивіли в горі мати і кохана. В огні була Вкраїнонька моя- Була війна жорстока. Вітчизняна. 4 уч.: Живі і мертві, мертві і живі Герої наші – воїни – солдати. Ми знаємо: у тій страшній війні Змогли либонь ви ворога здолати Документальні кадри про Війну!! 5 ведучий: Україна протягом 1941-1945рр. направила до збройних сил СРСР 7 млн. чоловік, кожен другий з яких загинув. Воїни – українці – з честю виконали свій військовий обов’язок перед рідними й близькими, зробили вагомий внесок у звільнення європейських народів від фашизму. 6 ведучий: Влітку 1941 року Тернопільщина була повністю окупована німецькими військами. Фашисти у селах і містечках області проводили каральні заходи, розстріли мирного населення. Ішли з життя ні вчому невинні діти, жінки, старенькі. 7 ведучий: На території області зявились концтабори(один з них у Тернополі), гетто, місця масових розстрілів. За час окупації було знищено близько 200 населених пунктів, 21 167 житлових будинків, 256 040 чоловік цивільного населення. Трагедія війни бентежить пам'ять живих і до цього часу. 8 ведучий: З нашого села пішли на фронт більше 300 чоловік з них не повернулося до рідних домівок 123 чоловіки: брати, сини, батьки, рідні. Їх могили розкидані по Прибалт иці, Білорусії, Польщі. З далеких країв линули солдатські трикутники до нашого села, чекали їх рідні, а солдати мріяли про повернення 1 ведучий: Та спочатку довелося відступати. З німим докором дивилися люди вслід відступаючим військовим частинам. На кого ж вони їх залишають? Хто захистить жінок, дітей? Трагедія війни бентежить пам'ять живих і до цього часу. Немає, напевне, такої родини, яка б не зазнала б втрат близьких і рідних людей. 2 ведучий: І ось настав довгоочікуваний перелом у ході війни і перемоги під Сталінградом, Курській дузі, 6 листопада 1943р. Київ був звільнений від ворога. 3 ведучий: У ході Львівсько – Сандомирської операції 13 липня – 27 серпня 1944 війська Червоної армії визволили західні області України. 14 жовтня 1944р. відбулось урочисте засідання в Києві з нагоди визволення України. 28 жовтня 1944 визволено Ужгород – останній населений пункт у межах сучасних кордонів України 4 Ведучий: Внесок українського народу у перемогу над фашистами неоціненний. Біля 2,5 млн. воїнів –українців нагородженні орденами і медалями за хоробрість і відвагу, 2072 воїнам присвоєно звання Героя Радянського Союзу, 32- двічі Героя Радянського Союзу, Івану Кожедубу – тричі. 5 ведучий: Страшні сліди залишила війна. Тільки на території України в руїни і згарища було перетворено 714 міст і містечок, 28 тис. сіл, 10 млн. чоловік залишилося без даху над головою Скільки горя, скільки страждань за цими цифрами та найбільшою трагедією були людські втрати. Мільйонами гинули українці на фронтах, у німецьких таборах смерті, від голоду, хвороб, бомбардувань. Пісня «Журавлі» 6 ведучий: Високу ціну заплатила Україна за Перемогу та визволення від фашизму. А ще слід додати мільйони інвалідів, вдів, сиріт, скалічені людські душі, зламані долі… Не одна мати так і не дочекалась сина з війни Пісня «Степом, степом….» 6 учень: Ми завжди пам’ятатимемо про тих, хто відстояв наше мирне сьогодення, право на майбутнє. Тож вшануємо пам'ять героїв Великої Вітчизняної війни хвилиною мовчання. (Хвилина мовчання. Метроном) 7 Учениця: Ніхто не забутий, на попіл ніхто не згорів, Солдатські портрети на вишитих крилах пливуть. І доки є пам'ять і житимуть матері, Допоки й сини, що спіткнулись об кулі , живуть. 8 Учень: Схиляємо голови низько Щоб шану героям віддать На вічних постатях стоять обеліски, В полях обеліски стоять…Їх імена на мармурі куто, На граніті, металі,Щоб кожен знав, «Ніхто не забутий, ніщо не забуто і безвісти ніхто не пропав» 1 учень: Звершення батьків, дідів, прадідів Усіх поколінь, які пройшли війну Наснажуватимуть нас на добрі справи В імя миру, в імя спокою І зміцнення Української держави 1учень: Дорогою ціною дісталась нам Перемога. Минатимуть роки, змінюватимуться люди, покоління і настане той час, коли зовсім не залишиться свідків того страшного лихоліття, але пам'ять про них житиме вічно! Ведучий 2: Визволена Україна сяяла посмішками щасливих людей, що зуміли вижити, вистояти, а далі відбудувати мирне життя Батьківщини. Читець : Звук незабутній перемоги Лунає досі у серцях. Блиск переможеної дороги Дарує радість у роках. Героїв мало вже лишилось, Покрила скроні сивина, і щастя у серцях зявилось, лише в душі гримить війна. На грудях орденим медалі, В строю іх чутно тихий дзвін. Імя їх в українській долі – За це їм наш низький уклін. Вчитель:Для вшанування пам’яті тих, хто загинув у боях, захищаючи Україну, покладемо квіти до обеліску слави. Право покласти квіти до Меморіалу Слави, Пам’яті та Скорботи на знак нашої безмежної вдячності та пошани надається учням 10-11 класів. КЛЯТВА: Шановні ветерани! Дорогі наші батьки і матері! Ми, учні Борщівської ЗОШ І-ІІІ ст. ім. Я. П.Горошка, дочки і сини неньки – України, клянемось продовжити ваші подвиги! Клянемось!Обіцяємо Вам, як найріднішим, зробить усе можливе, аби Ви мали спокійну,затишну старість! Клянемось! Згідно статті 65 Конституції України, захищати Вітчизну, незалежність та територіальну цілісність України, шанувати її державні символи, як відважні громадяни України! Клянемось! Міцного здоров’я Вам і вашим родинам.Живіть радісно, довго і щасливо. Учні виголошують 1.За мужність! 2. За відвагу 3. за любов! 4.За вірність слову! 5. За І за Батьківщину! 6. За мирне небо! 7. За пролиту кров! 8. За щастя матері 9.За сміх дзвінкий дитини! РАЗОМ: Доземний вам уклін і вічна пам’ять ВЕД2: Для вшанування пам’яті тих, хто загинув у боях, захищаючи Україну, покладемо квіти до обеліску слави. Вчителя історії Волянюк Лілії Михайлівни Лановецького району Тернопільської обл Борщівська ЗОШ

   

Розробка уроку з англ. мови Пасха 7 кл. (на конкурс "Краща авторська розробка місяця")

Друк

Irina Kosogova,

A teacher of English, secondary school № 22

Krivoy Rog, Dnepropetrovsk region.

The lesson «Easter» includes a lot of communicative activities: projects, a song, games.

Ірина Косогова,

Вчитель англійської мови, КЗШ №22

Кривий Ріг, Дніпропетровська область.

Урок «Пасха» направлений на розвиток комунікативних вмінь, містить учнівські проекти, пісню, ігрові моменти.

Урок «Пасха» проводиться у 7 класі за підручником А. Несвіт We learn English 7”.

Вкладення:
Скачать этот файл (lesson Easter.docx)Lesson Easter[Розробка уроку 7 кл.]22 Kb
Скачать этот файл (The Easter Song.mp4)Відео[Відеоролик пісні "Easter Song"]12438 Kb
Останнє оновлення на Вівторок, 15 квітня 2014, 07:03
 

"Holidays and Traditions. Easter" Матеріали уроку на конкурс "Краща авторська розробка місяця"

Друк

Даний конспект уроку, спрямований на розвиток комунікативних навичок під час вивчення теми "Holidays and Traditions. Easter" на уроках англійської мови за підручником А.Несвіт "Англійська мова" для 5 класу ЗНЗ, 2013 р. Урок розвиває пізнавальний інтерес, навички аудіювання та активного говоріння, вміння учнів працювати у співпраці, розвивати вміння робити висновки.

Вчителі можуть використовувати цей урок, вносячи певні корективи та виходячи з тих матеріалів, якими вони володіють.
при підготовці даного конспекту уроку та презентації були використані матеріали Інтернет-ресурсів.

Автор:
Оксанич Наталія Сергіївна
вчитель англійської мови
Новгородківський НВК "ЗОШ І-ІІ ст. - ДНЗ"
Вкладення:
Скачать этот файл (Easter.doc)Holidays and Traditions. Easter[конспект уроку]415 Kb
Скачать этот файл (Pasha.pptx)Easter[презентація до уроку]11994 Kb
Скачать этот файл (пасхальний кролик розмал.doc)Easter bunny[розмальовка]2718 Kb
 

Використання інформаційно-комунікаційних технологій на уроках англійської мови

Друк

Буравльова Катерина Миколаївна

З метою покращення, урізноманітнення та унаочнення навчального процесу з кожним роком все ширше застосовуються інформаційно-комунікаційні технології на уроках з різних дисциплін. На прикладі уроку англійської мови розкривається практичне використання комп'ютерних технологій, що є важливою складовою навчального процесу сьогодення.

Вкладення:
Скачать этот файл (Protection of the environment.pptx)Protection of the environment[Мультимедійна презентація]1415 Kb
Скачать этот файл (Використання інформаційно.docx)Інформаційно-комунікаційні технології на уроках англійської мови[Даний матеріал містить вступ, конспект уроку з практичним використанням ІКТ та презентацію]8001 Kb
 


Сторінка 7 з 2757

Як дізналися про наш сайт

Виберіть одну відповідь
 

На даний момент 895 гостей на сайті
службы мониторинга серверов

Авторизація

Пошук

Переможці

Вітаємо з перемогою 
в конкурсі "Шкільний бібліотекар"

Номінація

"Бібліотекар-професіонал"

1 місце - Павленко Олена
(сертифікат + передплата на ШБ 2 півріччя + книга)

2 місце - Тимченко Ганна
(сертифікат + передплата на ШБ 2 півріччя)

3 місце - Пальонко Тетяна
(сертифікат + книга)

Номінація

"Молодий бібліотекар"

1 місце - Михалюк Галина
(сертифікат + передплата на ШБ 2 півріччя + книга)

2 місце - Павлів Наталя
(сертифікат + передплата на ШБ 2 півріччя)

3 місце - Кваша Ольга
(сертифікат + книга)

Контакти

Поштова адреса:

«Учительський журнал он-лайн»

ВГ «Основа», вул. Плеханівська, 66, оф. 5, м. Харків, 61001

Адміністратор порталу:

Тел. : (+3057) 731-96-33

e-mail: ua.teacherjournal@gmail.com


© 2012 ТОВ «ВГ «Основа».

© 2014 Учительський Журнал он-лайн. Всі права захищено.
© 2006-2009 Українська локалізація: Joomla! Україна. Всі права захищено!
Joomla! - безкоштовне програмне забезпечення, яке розповсюджується за ліцензією GNU/GPL.

 

Редакція порталу «Учительський журнал он-лайн» може не поділяти точки зору автора та користувачів порталу, які висловлюються у формі коментарів до статей, повідомлень на форумі тощо.  Автори публікацій відповідають за достовірність фактів, цитат, власних назв і т.п. Матеріали публікуються в авторському варіанті, ілюстрації, пунктуація і лексика авторські. Претензії не приймаються. Матеріали не рецензуються.