Учительський Журнал он-лайн

 
Основи здоров'я

Туберкульоз - небезпечне інфекційне захворювання

Друк

Кремениця Любов Миколаївна, учитель біології та основ здоров'я Кручанської ЗОШ I - III ступенів. Урок запропоновано для учнів 7 класу для проведення у формі тренінгу за сучасними інноваційними технологіями

Вкладення:
Скачать этот файл (Тренінгове заняття.doc)Тренінгове заняття.doc[ ]81 Kb
 

Туберкульоз - небезпечне інфекційне захворювання

Друк

Кремениця Любов Миколаївна, учитель біології та основ здоров'я Кручанської ЗОШ I - III cступенів Богодухівської районної ради Харківської області. Під час проведення уроку були застосовані інноваційні технології, урок проведено у формі тренінгу

Вкладення:
Скачать этот файл (Тренінгове заняття.doc)Тренінгове заняття.doc[ ]81 Kb
 

Урок з основ здоров'я на тему: "Здоровий спосіб життя"

Друк

Г.С.  Храпова - вчитель СЗШ №2 м.Стаханова

Розробка уроку з основ здоров'я для 2 класу за новою програмою.


 

Останнє оновлення на Неділя, 16 березня 2014, 15:20
 

Безпека вдома

Друк

Онищук Марія Петрівна

 

Урок 5 клас основи здоров'я

Друк

 

Урок 21

Тема: Спілкування з однолітками. Стосунки між хлопчиками і дівчатами.

Мета: сформувати міжпредметну (основи здоров’я + етика) компетентність шляхом діяльнісного підходу, поняття про життя і здоров’я як найважливішу умову щасливого життя; ознайомити учнів з правилами поведінки під час знайомства; розвивати уміння дітей спілкуватися і підтримувати товариські стосунки в класі, між хлопчиками і дівчатками, в школі з однолітками, виховувати тактовне ставлення один до одного, інтерес до предмету.

Обладнання: мультимедійна презентація, підручник І. Д. Бех, Т. В. Воронцова, В. С. Пономаренко, С. В. Страшко. Основи здоров’я. Підручник для –го класу К.- в-во «Алатон», 2013.-180 с. , наочність, лист від Шерлока Холмса.

Методи та методичні прийоми: гра «Футбол», читання вірша, розповідь з елементами обговорення, бесіда, робота в групах, мозковий штурм, розгляд проблемних ситуацій.

Тип уроку: комбінований

Терміни і поняття: спілкування, справжній друг, агресор, спільники, жертва, байдужі спостерігачі, захисник.

Очікувані результати: учні володіють термінологією, вміють працювати в групі, легко аналізують ситуації і роблять відповідні висновки.

 

Хронометраж уроку

 

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ………………………………………………………….……3

ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ………………………………………………..5

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ…………………..2

IV. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І УМІНЬ УЧНІВ…………………………………..5

V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ…………………………………..…………………….15

VI. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ………………………….............................10

VII. РЕФЛЕКСІЯ…………………………………………………………………………………..2

VIІI ПІДСУМКИ УРОКУ…….…………………………………………………………………...1

ІX.ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ………………………………………………………........................2

 

 

 

Друга долго ищут,

с трудом находят

и трудно его сохранить.

Публий

 

Хід уроку

 

І. Організаційний момент (перевірка присутніх, налаштування класу на урок, читання девізу уроку)

Діти сьогодні надзвичайно цікавий урок, адже за відповіді ви будете отримувати смайлики.

і вибиримо «Найкращого учня», який буде нагороджений  дипломом.

ІІ. Перевірка домашнього завдання

(гра «Футбол»- учні ловлять м’ячик і відповідають на питання)

♦ Яку роль відіграє родина в житті кожної дитини?

♦ Звісно, дитина найперше звернеться до батьків за порадою. А що робити, коли їх поруч немає або потрібна порада дорослого щодо стосунків саме з ними?

♦ Як попросити вчителя про послугу чи допомогу?

ІІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності

(читання вірша вчителем)

В житті усім потрібна дружба:

І для розваг, і для журби, й для служби.

Із другом легше в світі жити,

Але й дружити треба вміти.

Слід другові допомагати,

В пригоді завжди захищати,

Слід жарти друга розуміти

Й самому жартувати вміти.

Коли ж якесь нерозуміння,

Потрібно виявить терпіння.

При сварці – швидше помиритись –

Не варто з друзями сваритись.

Діти, що хотів автор сказати цими строками? (учні висловлюють свою думку)

ІV. Актуалізація опорних знань і умінь учнів

(бесіда за запитаннями)

1. Чим ми всі відрізняємось один від одного?

2. Як необхідно ставитись до людей, які потрапили у скрутне становище?

3. Що таке справжній друг?

V. Вивчення нового матеріалу

(розповідь з елементами обговорення, робота в групах)

Сьогодні ми поговоримо про спілкування хлопчиків і дівчаток, ви дізнаєтесь, як себе поводити при знайомстві, як підтримувати товариські стосунки з однолітками.

Як ви вважаєте, що таке спілкування?(діти висловлюють свої думки)

Спілкування – це обмін думками, враженнями. Спілкування може відбуватися не лише між тими, хто бачить одне одного, а й по телефону, за допомогою пошти, через Інтернет тощо. Та нерідко буває, що хтось недочув чи неправильно зрозумів іншого. Через це можуть виникати непорозуміння, які призводять до неприємностей. На жаль, частою є й інша ситуація – більш “сильні” учні висміюють слабших, дають їм прізвиська, ображають, віднімають гроші.

1. Уміння обирати добрих, надійних друзів, установлювати і підтримувати дружні стосунки є однією з найважливіших життєвих навичок. Але, щоб мати друзів, треба й самому навчитися дружити.

Мозковий штурм: виберіть те, що характеризує справжнього друга і допомагають порозумінню між однолітками?

* - неправильні характеристики

♦ має гарні іграшки, але нікому їх не дає

♦ дружить тільки для власної вигоди

♦ завжди готовий захистити друга і допомогти

♦ підбивати друга на погані вчинки

♦ відмовляється від небезпечних пропозицій і відмовляє від них друга

♦ у всьому підтримує друга, навіть тоді, коли це може зашкодити іншим людям

♦ міняє друзів як рукавички

♦ намовляє проти інших дітей

♦ не розкриває таємниць, які йому довірив друг

♦ не обманює своїх друзів

Вчитель виділяє і аналізує риси «справжнього друга», виділяючи найголовніші.

2. У вашому віці хлопчики хочуть спілкуватися здебільшого з хлопчиками, а дівчатка – з дівчатками. Вважають, що з дітьми протилежної статі їм буде нецікаво. І через це іноді багато втрачають. Хлопчикам і дівчаткам можна знайти спільні інтереси, щоб разом цікаво проводити дозвілля.

Робота в групах. А тепер об’єднайтесь у дві групи – хлопчиків і дівчаток.

1. Запишіть п’ять улюблених ігор.

2. Порівняйте ці два списки. Чи є між ними щось спільне? (Наприклад, і хлопчики, і дівчатка відзначили комп’ютерні ігри чи збирання пазлів)

3. Чи знаєте ровесників, які не люблять властивих для їхньої статі ігор? Наприклад, хлопців, які не захоплюються футболом, або дівчаток, які байдужі до ляльок.

4. Чи знає хтось дітей, яким до вподоби ігри, що характерні для протилежної статі? Наприклад, дівчаток, які збирають моделі автомобілів, або хлопчиків, що люблять куховарити чи вишивати.

Отже, не існує суто хлоп’ячих чи суто дівчачих розваг. А тепер назвіть щонайбільше ігор, цікавих для тих і тих.

Діти, ми трішечки втомилися – давайте відпочинемо і зробимо фізкультхвилинку під легку музику зі словами:

«Дивна історія»

Одного разу Анастасія вирішила піти (діти на місці ідуть)в ліс. Була гарна і сонячна погода(усміхаються). І ось під ногами вона знайшла малесеньку комашку : «Це було сонечко!» - викрикнула Настя… (діти нахиляються). Вона почала розглядати її – спочатку кліпнула, закрила очі, відкрила очі……потім нагнулась до неї (нахили голови вперед,вліво, вправо)….дійсно цікаве створіння…вона продовжувала іти ….і в неї в руках була комаха…але коли вона підніла в руках її….вона злетіла…(діти підіймають руки)…

Діти ця подорож не закінчилась і ми на наступному уроці….дізнаємось, що з іще на своєму шляху зустріла Анастасія

На жаль, учні не завжди вміють мирно розв’язувати свої проблеми. Зазвичай у конфліктах (бійки, сварки, знущання над слабшими)беруть участь кілька осіб. серед них:

♦ агресор – той, хто здійснює насилля

♦ спільники – ті, хто підтримує агресора

♦ жертва – той, з кого сміються, кого ображають

♦ байдужі спостерігачі – ті, хто нічого не робить, щоб припинити знущання

♦ захисник – той, хто стає на захист жертви

Бесіда:

1. Як ви вважаєте, чому агресор так поводиться?

2. Що відчуває учень, коли з нього насміхаються?

3. Чому дехто нічого не робить, щоб припинити насильство?

4. Що ви могли б порадити тим, хто завжди захищає скривджених?

VІ. Узагальнення та закріплення знань

Діти, сьогодні до нас в школу прийшов лист від Шерлока Холмса.

Він просить нам допомогти у вирішенні таких ситуацій:

1. На шкільну дискотеку хлопчики і дівчатка принесли кілька різних за стилем музичних записів. Одні хотіли танцювати реп, інші – диско. Вечірка зривалася. Вчителі дали 5 хвилин, щоб діти домовилися. Інакше дискотеку припинять. Запропонуйте вихід із цієї ситуації.

Учні висловлюють думки

2. Сергійко розповідає про новенького, якому придумали прізвисько. Сергійкові хлопчик сподобався, і він просить поради, як їм потоваришувати. Запропонуйте, що робити Сергійкові, як поводитися новенькому в класі.

Учні висловлюють думки

VІІ. Рефлексія

Мені сподобалось на уроці….

Мені не сподобалось…..

Мене зацікавив той факт, що…

Я ці знання використаю…

VІІІ. Підсумки уроку

Отже, діти скажіть, чому я вибрала саме такий девіз до нашого уроку?

Молодці, ви сьогодні були активними, відповідали і висловлювали свої думки, і відповідно отримуєте смайлики. Вибираємо «Найкращого учня», який отримує диплом.

IX. Домашнє завдання.

1. § 22 підручника.

2. Скласти словесний портрет ідеального друга або подруги і записати в зошиті. Можна намалювати.

 

 

 

 


Сторінка 3 з 31

Як дізналися про наш сайт

Виберіть одну відповідь
 

службы мониторинга серверов

Авторизація

Пошук

Контакти

Поштова адреса:

«Учительський журнал он-лайн»

ВГ «Основа», вул. Плеханівська, 66, оф. 5, м. Харків, 61001

Адміністратор порталу:

Тел. : (+3057) 731-96-33

e-mail: ua.teacherjournal@gmail.com


© 2012 ТОВ «ВГ «Основа».

© 2014 Учительський Журнал он-лайн. Всі права захищено.
© 2006-2009 Українська локалізація: Joomla! Україна. Всі права захищено!
Joomla! - безкоштовне програмне забезпечення, яке розповсюджується за ліцензією GNU/GPL.

 

Редакція порталу «Учительський журнал он-лайн» може не поділяти точки зору автора та користувачів порталу, які висловлюються у формі коментарів до статей, повідомлень на форумі тощо.  Автори публікацій відповідають за достовірність фактів, цитат, власних назв і т.п. Матеріали публікуються в авторському варіанті, ілюстрації, пунктуація і лексика авторські. Претензії не приймаються. Матеріали не рецензуються.