Учительський Журнал он-лайн

 
Українська мова та література

Урок української мови по темі «Стилістичні засоби синтаксису»

Друк

Стилістичні засоби синтаксису. Синоніміка синтаксичних одиниць.

Підварко Валентина Василівна.

Вкладення:
Скачать этот файл (Уроки.doc)Уроки.doc[ ]62 Kb
 

Інтегрований урок(українськамова-російська мова на тему:"Систематизація та узагальнення вивченого з

Друк

Запропонований урок (2 години) може бути використаний в цілому або фрагментарно для систематизації знань, умінь і навичок учнів з теми "Дієприслівник" як учителями української мови, так і вчителями російської мови.

Бровко Л.В.

Вкладення:
Скачать этот файл (інтегрований урок.docx)інтегрований урок[ ]31 Kb
 

Ми чуємо тебе, Кобзарю, крізь віки

Друк

Виховний захід до річниці від дня народження Т.Г. Шевченка.

Підлипна Інна Михайлівна, учитель української мови та літератури Гончариської загальноосвітньої школи І - ІІІ ступенів, Катеринопільської районної ради, Черкаської області

 

Конспект уроку з української літератури для учнів 5 кл. "Тарас Шевченко - великий український геній"

Друк

Приймак Ольга Михайлівна

Конспект уроку  з української літератури "Тарас Шевченко - великий український геній" розроблено для учнів 5 класу до 200-річчя від дня народження Т.Г. Шевченка. Матеріал буде цікавим для вчителів української мови та літератури, класних керівників, студентів вищих навчальних закладів.

Тема уроку. Тарас Шевченко – великий український геній

Мета уроку:

- поглибити та розширити знання учнів про життя і творчість Тараса Григоровича Шевченка, збагачувати мову і мовлення школярів, вміння вільно висловлювати свої думки, збагачувати словниковий запас учнів;

- розвивати життєві компетентності, пов’язані з умінням працювати в команді, критичне мислення, творчі здібності дітей, музичний слух, бажання читати твори Шевченка;

- виховувати почуття гордості за Україну, її національного генія Т.Г. Шевченка, прищеплювати любов до національної культури, прагнення бути справжніми українцями, прославляти свою Батьківщину добрими справами.

Oбладнання: портрет поета, епіграф до уроку, дошка.

Тип уроку: комбінований урок.

(На дошці записано епіграф уроку. Зачитує вчитель).

Є люди як свічки –

Згоряють, відходять в небуття.

Є люди як зірки –

Горять і світять усе життя.

Та ні, це не зірки, холодні, мертві,

Вони – сонця, засвічені у небі,

Які горять, обігрівають все й не гаснуть.

І не загинуть….

В. Сухомлинський

І. Повідомлення теми та мети уроку

Справжні генії – то метеори, які повинні горіти, або освітити свої сяйвом своє століття. Наш національний геній Т. Шевченко належить усьому людству, його творами захоплюються в усьому світі. А наш сьогоднішній урок – іще одна спроба поновити і поповнити відомості про великого письменника України.

(Запис на дошці)

І мене в сім’ї великій,

В сім’ї вольній, новій

Не забудьте пом’янути…

II. Актуалізація опорних знань

Розповідь вчителя

- 9 березня 1814 року в селі Моринці на Черкащині народився хлопчик у бідній кріпацькій хаті Шевченків. Батьки дали йому ім’я Тарас.

Прізвище Шевченко пов’язане з назвою професії – швець. Шевцем був прадід поета по батьковій лінії. Син шевця – шевченко. Звідси і прізвище – Шевченко.

Сім’я Тарасика була велика: батько Григорій, мати Катерина, сам Тарас, троє сестер ( Катря, Ярина, Марійка), два братики ( Микита і Йосип) та дідусь Іван.

Усього – дев’ятеро.

У 9 років Тарас залишився без матері, зазнав тяжких знущань від мачухи. Коли хлопчику було 11, помер батько. Відтоді майбутній письменник у своєму житті мав покладатися лише на себе та свій непоборний дух і блискучий талант. Тарас Григорович Шевченко прожив усього 47 років, із яких 24 роки був у кріпацтві, 10 років мучився в солдатській неволі на засланні й усього 13 років був вільною людиною.

ІІІ. Вправи на закріплення здобутих знань та вмінь

1.Кросворд «Поезії Т.Шевченка»

Вставте відповідно пропущені слова з віршів Т.Г. Шевченка. Поясніть значення слова у виділених клітинках по вертикалі.

1. «Пишається над водою червона …»

2. «Тече … з-під явора…»

3. «А над самою водою … похилилась…»

4. «... моя вечірняя, зійди над горою…»

5. «Поклала ... коло хати маленьких діточок своїх…»

6. «Тихесенько … віє…»

2.Розшифруйте рядки з вірша Т.Г. Шевченка

(картинка в доданому файлі)

3.Дидактична гра «Характеристика Т.Г. Шевченка»

Порадьте дітям підібрати слова на першу букву, які характеризують поета.

Ш – (швидкий, шановний)

Е – (ерудований, енергічний);

В – (волелюбний, вільний, видатний)

Ч – (чемний, чесний, чуйний)

Е – (енергійний, ерудований)

Н – (наполегливий, невтомний)

К – (кремезний, культурний)

О – (осиротілий, обдарований, особливий, освічений).

Гра «Закінчи речення»

1. Як умру, то поховайте

Мене на могилі

Серед степу широкого

На Вкраїні …. (милій).

2.Дивлюсь, аж світає,

Край неба палає,

Соловейко в темнім гаї

Сонце .... (зустрічає).

3. Не називаю її раєм —

Тії хатиночки у .... (гаї).

4. Тече вода з-під явора

Яром на долину.

Пишається над водою

Червона .... (калина).

6. Садок вишневий коло хати,

Хрущі над вишнями гудуть,

Плугатарі з плугами йдуть,

і співають ідучи .... (дівчата).

4.Тест «Біографія Шевченка»

1. Коли народився Т.Г. Шевченко?

а)    8 березня 1810 року;

б)   9 березня 1814 року;

в)   10 березня 1861 року.

2. Батьки Тараса Григоровича були:

а)         робітниками;

б)        кріпаками;

в)        панами.

3. Тарас в дитинстві мріяв стати:

а)         співаком;

б)        поетом;

в)        малярем.

4. В 11 років Т.Г. Шевченко став …

а)    художником;

б)   поетом;

в)   сиротою.

5. Книга Т.Г. Шевченка називається:

а)         «Кобзар»;

б)        «Козаки»;

в)        «Чумаки»

6. За волелюбні вірші поета відправили:

а)         в Україну;

б)        в заслання;

в)        за кордон.

ІV. Підбиття підсумків уроку

Ми повинні памятати геніїв українського народу. Адже вони – запорука формування нашої національної свідомості, нашого патріотизму, нашої любові до Батьківщини.

ВИКОРИСТАНА ЛІТЕРАТУРА

  1. Довкілля – 3(4): підручник для учнів 3(4) кл. / К.Ж.Гуз, В.Р.Ільченко та ін.; під ред.. проф.. В.Р.Ільченко. – Полтава: ПОПІОПП, 1999. – 132 с., іл.
  2. Ільїна Є. Черкащина - наша мала батьківщина. Інструктивно-методичний лист до 50-річчя з часу утворення Черкаської області / Є. Ільїна. – Черкаси, 2003.
  3. Нераденко Т.М. Золота підкова Черкащини. Туристсько-краєзнавча подорож Черкащиною для учнівської молоді України / Т.М. Нераденко. – Черкаси: Брама-Україна, 2006. – 108 с.
  4. Ткач Л.О. Мандрівка Черкащиною. Краєзнавчі оповідки (для учнів 3-4 класів) / Л.О. Ткач. – Черкаси, – 2007.
  5. Черкаський край – земля Богдана і Тараса: культурологічний збірник / За редакцією Б.В.Губського, В.М.Литвина, В.А.Смолія. – К.: Українські пропілеї, 2002. – 656 с.: іл.
  6. Лопатина А. 600 творческих игр для больших и маленьких / А. Лопатина, М. Скребцова. – М.: ООО «Книжный Дом Локус», 2002.
  7. Весела абетка [Електронний ресурс]. – режим доступу:  http://abetka.ukrlife. org
  8. Вірші Тараса Шевченка [Електронний ресурс]. – режим доступу: http://www.rozumnadytyna.com.ua/?p=2267
  9. З творчості Тараса Шевченка [Електронний ресурс]. – режим доступу: http://petryk.com.ua/ua/articles/279.html

Вкладення:
Скачать этот файл (Конспект уроку для учнів 5 класу. Т.Г.Шевченко - український геній.docx)Т.Г.Шевченко - великий український геній[Конспект уроку з української літератури для учнів 5 класу]39 Kb
Останнє оновлення на П'ятниця, 17 жовтня 2014, 18:40
 

Урок-подорож до острова Дієприслівник. 7 клас.

Друк

Урок розробила вчителька української мови та літератури Іршанського навчально-виховного комплексу «Гімназія – дошкільний навчальний заклад» Володарсько-Волинського району Житомирської області

Субіна Валентина Василівна.

Мета уроку: узагальнити та систематизувати знання про дієприслівник; закріпити уміння відрізняти дієприслівники від інших форм дієслова, визначати граматичні ознаки та синтаксичну роль, пра­вильно писати речення з дієприслівниковим зворотом та одинич­ним дієприслівником; виховувати пошану до звичаїв українського народу, почуття патріотизму, національної гідності, свідомості; сприяти розвитку наполегливості у навчанні, творчої уваги, лог­ічного мислення, культури усного та писемного мовлення.

 


Сторінка 1 з 335

-----------------------------------------


Як дізналися про наш сайт

Виберіть одну відповідь
 

службы мониторинга серверов

Авторизація

Пошук

Контакти

Поштова адреса:

«Учительський журнал он-лайн»

ВГ «Основа», вул. Плеханівська, 66, оф. 5, м. Харків, 61001

Адміністратор порталу:

Тел. : (+3057) 731-96-33

e-mail: ua.teacherjournal@gmail.com


© 2012 ТОВ «ВГ «Основа».

© 2014 Учительський Журнал он-лайн. Всі права захищено.
© 2006-2009 Українська локалізація: Joomla! Україна. Всі права захищено!
Joomla! - безкоштовне програмне забезпечення, яке розповсюджується за ліцензією GNU/GPL.

 

Редакція порталу «Учительський журнал он-лайн» може не поділяти точки зору автора та користувачів порталу, які висловлюються у формі коментарів до статей, повідомлень на форумі тощо.  Автори публікацій відповідають за достовірність фактів, цитат, власних назв і т.п. Матеріали публікуються в авторському варіанті, ілюстрації, пунктуація і лексика авторські. Претензії не приймаються. Матеріали не рецензуються.