Учительський Журнал он-лайн

 
Українська мова та література

Урок - подорож з теми"Іменник" для учнів 5 класу, вчитель Сулима Наталія Іванівна.

Друк

Даний урок призначений для повторення та узагальнення вивченого у початковій школі з теми іменник. Урок проходить у формі подорожі. Містить кілька видів інноваційних технологій, що сприяють  розвитку творчої особистості., розвиває творчу уяву, фантазію.

Тема: Іменник як частина мови.Загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.

Мета: повторити, узагальнити і систематизувати знання учнів про іменник як самостійну частину мови, його граматичні категорії та синтаксичну роль у реченні( навчальна).

Розвивати мовлення, логічне мислення, творчу уяву та збагачувати словниковий запас учнів(розвиваюча).

Виховувати любов до слова, працелюбність та творчу особистість(виховна).

Тип уроку:урок повторення вивченого у початкових класах з елементами поглиблення матеріалу. Урок-подорож.

Обладнання: карта подорожі, підручник ,роздатковий матеріал.

Хід уроку

  1. Організаційна частина.

Привітання.

Ось сигнал звінок нам дав,

працювати час настав.

Тож і ми часу не гаймо

Урок скоріше починаймо!

  1. Настановчо-емоційний етап

Слово вчителя.

Любі діти!  Ось і закінчилося тепле літечко.У кожного з вас лишилися ,напевно, чудові согади про гарно проведений час.  А хто  влітку подорожував? Чи подобається вам такий відпочинок? Яку користь він приніс вам? Чи хотіли б  знайти скарб? Я пропонуюсьогодні вам здійснити ще одну незвичайну подорож  на незвичний острів скарбів, а допомагати нам сьогодні буде капітан Врунгель.

Прийшов час тему уроку - подорожі назвати.  Запишемо у наші зошити дату та тему уроку."Іменник як частина мови. Загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль."

Тепер перевірю :уважні чи ні,

Хто тему уроку повторить мені?

Запишемо у наші зошити дату та тему уроку.

Тема хоч для вас знайома,

але все ж цікава.

Будуть в ній нові слова

І буде забава.

Щей в скарбничку нашу,

поки вивчим тему,

різних скарбів пребагато

ми з вами зберемо.

1. Бліц – опитування з використанням таблиці

Донни Огл  "Знаю  - хочу знати - дізнався"

Що ми знаємо про іменник?(Знаю)

Про що хочемо дізнатися? (хочу знати)

Про що дізнався? ( Цей пункт заповнюємо в кінці уроку)

Для того, щоб дістатися до острову скарбів , ми з вами повинні здолати перешкоди у вигляді завдань ,які траплятимуться на нашому шляху.

Діти  а хто з вас підкаже , що таке скарб? А хто такі пірати?

Ось ми з вами і наблизилися до першої перешкоди на шляху до омріяного скарбу.

2.Словникова робота.

Скарб – це закопані у землі чи приховані іншим способом гроші, валютні         цінності, інші цінні речі, власник яких невідомий або за законом втратив на них право власності .

Пірати-  («випробувати») — ті, хто випробовує долю, загальна назва морських розбійників, які грабували кораблі й діяли як в мирний, так і у воєнний час.

До якої частини мови належать обидва визначення?

3."Товаришуємо з підручником"

Опрацювання теоретичного матеріалу на ст.20.

4."Надоїдливий Чомучка"

З прослуханого тексту виписати іменники. визначити рід, число, відмінок.

Острів скарбів – це не просто частина землі серед розбурханого океану, на якій заховано золото. Ця назва має символічне значення. У душі кожної людини повинен бути острів, де міститься добро, милосердя, щирість. Саме це і є найбільшим скарбом.

Подорожуючи під пурпуровими вітрилами нашого уявного корабля ми потрапили з вами під бурю назва якій літературна карусель.

5."Літературна карусель"

Пригадайте, які твори ви прочитали про незвичайні пригоди та чим вони запам'яталися вам. Назви запишіть до зошитів. Іменники підкресліть та пригадайте вивчену орфограму.

Приклади:" Пригоди Тома Сойєра"

"Аліса в країні чудес"

"Робінзон Крузо"

6."У премудрій кімнаті"

Провідміняти слово парта та визначити закінчення.

7. Робота з підручником. Вправа 20 (1-3 речення).

8. Фізкультхвилинка.

Щось не хочеться сидіти,

Треба трохи відпочити.

Руки вгору, руки вниз,

Руки в боки, руки так,

Руки вгору, як вітряк.

Вище руки підніміть

І спокійно опустіть.

Плесніть, діти, кілька раз.

За роботу, все гаразд!

 

 

 

 

6. "Лінгвістичний аукціон"

Записати у зошит якомога більше іменників власних і загальних назв.

З двома словами скласти речення, підкреслити всі члени речення. Іменники надписати.

 

Роботу ти обов'язково

не забудь перечитать.

Перевірить, переглянуть,

помилки повиправлять.

Ось і дісталися ми з вами передостанньої зупинки. За мить скарб буде у ваших руках, але трапилася несподіванка. Я отримала лист від Врунгеля, в якому пірати трішки "попорядкували".

7. "Піратська несподіванка"

Відновити пошкоджений лист, доповнивши його іменниками.

Безцінний ….(скарб), що ми…( здоров’ям) звемо,

Із юних …(літ) нам треба берегти.

Адже нічого більше нам не треба,

Щоб тільки всі були здорові ми.

То що ж насправді є для людини справжнім скарбом?

Підсумки ось наша подорож добігла кінця, та хоч скарб ми так і не дістали, але мене дуже приємно було  з вами подорожувати. Чи змінився ваш настрій? Що сприяло цьому? За допомогою смаглів намалюйте його у зошитах.

9. Виставлення оцінок з коментарями.

10. Домашнє завдання. Написати лист капітану. Іменники підкреслити. Визначити рід, число, відмінок.

 

Конспект уроку з Народознавства у 6-му класі

Друк

Фіщук  Ольга Василівна

Весняний цикл свят в Україні. Заклики,веснянки,гаївки.

 

 

позакласний захід з української літератури"Стежками усної народної творчості"

Друк

Народна творчість і сьогодні вабить нас своєю чарівністю , загадковістю,

таємничістю. Багато обрядів у житті людини пов’язані з виконанням певних магічних дій.Після вивчення календарно-обрядової поезії на уроках літератури у 6 класі доцільно запропонувати учням проведення уроку-гри.

 

Урок української мови по темі «Стилістичні засоби синтаксису»

Друк

Стилістичні засоби синтаксису. Синоніміка синтаксичних одиниць.

Підварко Валентина Василівна.

Вкладення:
Скачать этот файл (Уроки.doc)Уроки.doc[ ]62 Kb
 

Інтегрований урок(українськамова-російська мова на тему:"Систематизація та узагальнення вивченого з

Друк

Запропонований урок (2 години) може бути використаний в цілому або фрагментарно для систематизації знань, умінь і навичок учнів з теми "Дієприслівник" як учителями української мови, так і вчителями російської мови.

Бровко Л.В.

Вкладення:
Скачать этот файл (інтегрований урок.docx)інтегрований урок[ ]31 Kb
 


Сторінка 1 з 336

-----------------------------------------


Як дізналися про наш сайт

Виберіть одну відповідь
 

службы мониторинга серверов

Авторизація

Пошук

Контакти

Поштова адреса:

«Учительський журнал он-лайн»

ВГ «Основа», вул. Плеханівська, 66, оф. 5, м. Харків, 61001

Адміністратор порталу:

Тел. : (+3057) 731-96-33

e-mail: ua.teacherjournal@gmail.com


© 2012 ТОВ «ВГ «Основа».

© 2014 Учительський Журнал он-лайн. Всі права захищено.
© 2006-2009 Українська локалізація: Joomla! Україна. Всі права захищено!
Joomla! - безкоштовне програмне забезпечення, яке розповсюджується за ліцензією GNU/GPL.

 

Редакція порталу «Учительський журнал он-лайн» може не поділяти точки зору автора та користувачів порталу, які висловлюються у формі коментарів до статей, повідомлень на форумі тощо.  Автори публікацій відповідають за достовірність фактів, цитат, власних назв і т.п. Матеріали публікуються в авторському варіанті, ілюстрації, пунктуація і лексика авторські. Претензії не приймаються. Матеріали не рецензуються.