Учительський Журнал он-лайн

 
Українська мова та література

Робота над помилками – перший крок до грамотності

Друк

Сабадаш О.М.

Робота над помилками - перший крок до грамотності.

Вкладення:
Скачать этот файл (робота№1.docx)робота№1.docx[ ]1509 Kb
Останнє оновлення на Вівторок, 15 квітня 2014, 00:07
 

Підвищення орфографічної грамотності на уроках української мови

Друк

Сабадаш О.М.

Грамотність - слово багатозначне. У поширеному розумінні воно означає насамперед написання слів і речень без помилок, згідно с існуючими нормами правопису, які відповідають усталеним нормам сучасної літературної мови.

Останнє оновлення на Понеділок, 14 квітня 2014, 22:41
 

Урок – подорож з української мови 9 клас

Друк

 

 

 

 

Урок – подорож  з української мови

9 клас

«Складнопідрядне речення мети, умови, наслідку»

 

 

 

 

 

 

Учитель української

мови і літератури

ДЗОШ №112

Хоменко І. Р.

 

 

 

 

Тема:  Складнопідрядні речення мети, умови, наслідку

Мета: ознайомити учнів з підрядними реченнями мети, умови, наслідку, з’ясувати за допомогою яких сполучників приєднуються ці підрядні частини до головних; формувати вміння та навички знаходити ці складні конструкції в тексті, складати їх самостійно, використовувати в усному та писемному мовленні; привернути увагу учнів до збереження власного здоров’я; розвивати логічне мислення, виховувати свідому потребу до знань; формувати позитивну мотивацію на здоровий спосіб життя.

Обладнання: таблиця «Складне речення», схема етапів уроку, плакати «Якщо хочеш бути здоровим», «Негативні фактори здоров’я», «Від чого залежить здоров’я», кошик з овочами, музичне оформлення.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Форма проведення: урок – подорож.

Хід уроку

I. Організаційний момент

-   Діти! Доброго дня!

Сьогодні на уроці ми будемо виконувати важливу і цікаву роботу. Щоб досягти успіху, треба всім працювати дружно, з великим бажанням, використовуючи знання попередніх уроків.

II. Вступна бесіда вчителя.

- Кожного дня ви вітаєтесь один з одним. Які привітання ви знаєте?(Здрастуйте! Доброго вам дня! Доброго вам здоров’я!)

Які чудові привітання у нашого народу! На уроці ми будемо не лише розбирати складнопідрядні речення, а й говорити про здоровий спосіб життя. Найбільше багатство людини – це здоров’я. Я хочу запропонувати вам здійснити подорож країною здоров’я. Здоров’я потрібно, щоб радіти, сміятись, насолоджуватись життям.

1.Зупинка «Повідомлення теми і мети уроку»

Здавна людям всім відомо,

Що приємно буть здоровим.

Тільки треба добре знати,

Як здоровим стати.

Складіть асоціативні словосполучення до слова «здоров’я», які ми використаємо пізніше в наших складнопідрядних реченнях. (Ранкова зарядка, правильне харчування, здоровий спосіб життя, дотримання режиму дня, споживання вітамінів, займатися спортом). Визначте тип зв’язку слів у словосполученнях.

2. Зупинка «Розумники і розумники»

Актуалізація опорних знань.

Пропоную вам за опорною схемою «Складне речення» розповісти про види складних речень за варіантами  (1-про складносурядне, а 2-про складнопідрядне речення та їх різновиди) , а також навести приклади, використовуючи інтерактивну вправу «Мікрофон».

3. Зупинка «Мозковий штурм»

- Організм людини – найсильніший, найсучасніший з усіх земних, але потребує до себе постійної уваги. Давно помічено, що наше фізичне благополуччя  багато в чому залежить від нашого ставлення до здоров’я. Усі з дитинства знають, що здоров’я треба берегти. Але, на жаль, молодь мало  цікавиться своїм здоров’ям. А воно насамперед залежить від розумного, пильного ставлення до самого себе в роки дитинства та юності.

 

Академік К. Биков відзначив: «Біда наша в тому, що ми вперше замислюємося про своє здоров’я тільки в тому випадку, коли починаємо втрачати його, коли вже «зламаний» механізм і треба думати про його «полагодження».

-         Діти, що таке здоров’я?

(Відповіді дітей)

-         Так. Здоров’я – це стан повного фізичного, духовного й соціального благополуччя, а не тільки відсутність хвороб або фізичних недоліків.

А тепер назвіть негативні фактори, що впливають на здоров’я. увага на таблицю:

-         Алкоголь

-         Паління

-         Наркотики

-         Стреси

-         Неповноцінне харчування

-         Відсутність гігієни

-         Низький рівень життя

-         Погана спадковість

-         Неправильний спосіб життя.

-         Тож не можна не погодитися зі словами римського філософа Сенеки: «Люди не вмирають, вони вбивають самих себе».

-         Перебудуйте вислів у складнопідрядне речення. ( Після виконання діти міняються зошитами в парах).

4. Зупинка «Творча лабораторія»

- Завдання  нашого уроку – засвоїти складнопідрядні речення мети, умови, наслідку. І тому ми з вами попрацюємо в групах над новим матеріалом.(1 ряд презентує складне речення з підрядними мети, 2 ряд- складне речення з підрядними умови, 3 ряд – складне речення з підрядними причини). Утворити речення, використавши складені словосполучення про здоров’я.

5. Зупинка «Фізкультхвилинка»

(Звучить спокійна музика)

-         А зараз настав час трошки відпочити.

Розслабтесь. Заплющте очі. Уявіть собі кумедні випадки, які сталися з вами за останній час. Посміхніться, бо недарма кажуть, що усмішка – показник здоров’я. Розплющте очі, подивіться вгору, вниз, вліво, вправо. Знов заплющте очі, розплющте. Працюємо далі.

-         Так краще бути здоровим чи хворим? Що треба робити, щоб бути здоровим?

-         С кладемо і запишемо власні рекомендації «Якщо хочеш бути здоровим»:

. чітко організовуй свій день;

. багато рухайся;

. дотримуйся здорового способу життя;

. правильно харчуйся;

. вмій керувати почуттями.

Проблемне завдання: подумайте, яке складнопідрядне речення  можна утворити, використовуючи ці рекомендації. Намалюйте схему складного речення.

6. Зупинка «Народна мудрість»

Гострий розум народу швидко збагнув, що здоров’я – найцінніше багатство. Великим щастям для людини вважаються збереження здоров’я та працездатності до самої старості. Про це у фольклорі говориться дуже часто. Щодня, вітаючись між собою, люди зичили одне одному здоров’я. Бажали його господарям колядники і щедрувальники на Новий рік і Різдвяні свята. Відмінного здоров’я й довголіття зичать молодятам та їхнім майбутнім дітям гості на весіллі .

«Народ скаже, як зав’яже». Тож пригадайте, які народні прислів’я про зоров’я ви знаєте.

. Здоровому -  все здорово.

. У здоровому тілі - здорова душа.

. Як немає сили, то й світ не милий.

. Коли нема здоров’я, то нема і щастя.

. Бережи одяг, доки новий, а здоров’я – доки молодий.

-         Знайдіть і розберіть за схемою складнопідрядні речення.

6 Зупинка «Чарівний кошик»

-         Ми вже з’ясували, що для того, щоб бути здоровим треба правильно харчуватися, споживати їжу, багату на вітаміни та корисні мінеральні речовини.

Лікарі радять якомога більше вживати овочів, фруктів і тоді ми забудемо про всілякі хвороби.

Ось, наприклад, морква. Її називають «Міс вітамін», бо в ній є такі вітаміни: С, В1, В2, В6, В12, Д, Е, Н, К, Р, РР. Вона містить велику кількість каротину.

Якби  серед овочів влаштували змагання за титул «Містер вітамін», то перець солодкий одержав би чотири золоті медалі: за каротин, за вітамін Р,за вітамін С. А четверту медаль заслуговує перець за надання організмові здатності засвоювати залізо, яке необхідне для нормального кровотворення.

Ще один овоч – капуста. Цей овоч зміцнює організм, усуває безсоння та головний біль, знижує температуру. Вітаміну С у капусті – як у лимонах. Крім аскорбінової кислоти, є ще й рутин. Разом ці два вітаміни одержали назву аскорутин, що зміцнює судини.

А ось – буряк. Цей овоч відновлює пам’ять, і це добре допомагає тим учням, які бажають краще навчатися; він поліпшує кровообіг у мозку.

Яблуко треба їсти щодня. Цей « український банан» містить вітаміни Р, С, К, Е, РР, а також пектин,що затримує розвиток вірусу грипу.

Жоден салат не обходиться без цибулі. Саме вона підтримує в організмі рівновагу вітаміну С. ЇЇ фітонциди згубно діють на мікроби та віруси.

-         Ну  що ж багато нового дізналися про наші овочі та фрукти? А тепер виконаємо творче завдання: складемо твір – роздум  про користь вітамінів в житті людини, використовуючи складнопідрядні речення мети, умови, наслідку.

III. Підсумок уроку

-         Ось і добігає кінця наша подорож. Ми зробили багато зупинок, багато чого дізналися та перевірили свої знання.

-         Сподобався вам урок?

-         Про що ви дізналися сьогодні на уроці?

-         Як треба оберігати своє здоров’я?

-         Яких шкідливих звичок треба намагатися уникнути на своєму життєвому шляху? Тож пам’ятайте:

Здоров’я – це ранок

Зі свіжим повітрям.

Це сонце, що гріє

Ласкаво й привітно.

Це хвилі Дніпра,

Що нам сили дають.

Бери це сміливо,

Мій друже,- і в путь.

Здоров’я – це смак

Свіжих ягід дозрілих,

Це спорт, що дає нам

Наснагу і силу.

Це сон, що на крилах

Нам зорі несуть.

Усе це з собою

Узять не забудь.

Та тільки на цьому шляху пам’ятай:

Цурайся цигарки, від чарки тікай,

І знай, любий друже,-

У цьому житті

Чи бути здоровим,-

Вирішуєш ти!

( Н. В. Василенко)

IV. Домашнє завдання

Написати твір – роздум «Зорові звички – зоровий спосіб життя»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок "Написання часток -бо,-но -,то, -от, -таки"

Друк

Гортовенко Людмила Миколаївна

Засідання бізнес-клубу

Ділова гра

7 клас

Вкладення:
Скачать этот файл (Написання часток, 7 клас.docx)Написання часток[ ]27 Kb
 

Урок "Безсполучникове складне речення"

Друк

Гортовенко Людмила Миколаївна

Мета: вчити вдосконалювати вміння вживати розділові знаки у безсполучнико-вому складному реченні за допомогою спеціальних завдань, що відповідають тематиці сучасного життя;

розвивати інтерес до теми уроку, мовлення та логічне мислення учнів, уміння пояснювати та узагальнювати факти й поняття; виробляти творчий підхід до запропонованих завдань.

Останнє оновлення на Неділя, 13 квітня 2014, 14:15
 


Сторінка 1 з 312

Як дізналися про наш сайт

Виберіть одну відповідь
 

службы мониторинга серверов

Авторизація

Пошук

Переможці

Вітаємо з перемогою 
в конкурсі "Шкільний бібліотекар"

Номінація

"Бібліотекар-професіонал"

1 місце - Павленко Олена
(сертифікат + передплата на ШБ 2 півріччя + книга)

2 місце - Тимченко Ганна
(сертифікат + передплата на ШБ 2 півріччя)

3 місце - Пальонко Тетяна
(сертифікат + книга)

Номінація

"Молодий бібліотекар"

1 місце - Михалюк Галина
(сертифікат + передплата на ШБ 2 півріччя + книга)

2 місце - Павлів Наталя
(сертифікат + передплата на ШБ 2 півріччя)

3 місце - Кваша Ольга
(сертифікат + книга)

Контакти

Поштова адреса:

«Учительський журнал он-лайн»

ВГ «Основа», вул. Плеханівська, 66, оф. 5, м. Харків, 61001

Адміністратор порталу:

Тел. : (+3057) 731-96-33

e-mail: ua.teacherjournal@gmail.com


© 2012 ТОВ «ВГ «Основа».

© 2014 Учительський Журнал он-лайн. Всі права захищено.
© 2006-2009 Українська локалізація: Joomla! Україна. Всі права захищено!
Joomla! - безкоштовне програмне забезпечення, яке розповсюджується за ліцензією GNU/GPL.

 

Редакція порталу «Учительський журнал он-лайн» може не поділяти точки зору автора та користувачів порталу, які висловлюються у формі коментарів до статей, повідомлень на форумі тощо.  Автори публікацій відповідають за достовірність фактів, цитат, власних назв і т.п. Матеріали публікуються в авторському варіанті, ілюстрації, пунктуація і лексика авторські. Претензії не приймаються. Матеріали не рецензуються.