Учительський Журнал он-лайн

 
Українська мова та література

Відкритий урок на тему:Тарас Шевченко.“Мені однаково, чи буду…” лірична поезія з циклу “В казематі”

Друк

Вiдкритий урок  на тему: " Т. Шевченко " Менi однаково, чи буду" Лiрична поезiя з циклу "В казематi". Роздуми поета про власне життя i долю Украiни.  Поняття про фiлософську лiрику..." Урок розробила вчитель Веселинiвськоi ЗОШ  Миколаiвськоi обл.-  Мойсеенко Свiтлана Анатолiiвна, спецiалiст II кат.. Урок покликаний формувати в учнiв почуття  громадянськоi мужностi,вiдданостi Батькiвщинi й нородовi, усвiдомлення великого значення почуття вiрностi для формування особистостi та виховувати повагу до рiдних звичаiв i традицiй, iх роль в життi людини. Наприкiнцi уроку всiм учням надiйшли листи "Вiд Кобзаря"...На уроцi використанi були: ТЗН для прослуховування запису поезii та мелодiй, iлюстрацii, використанi методи "Мiкрофон", "Мозковий штурм", "Усне малюавання" та iн.. Учнi ще i ще раз зазирнули до величноi сторiнки Долi Кобзаря,  вивчали,розглядали  умови та причини  створення Шевченком поетичноi збiрки i, власне, "Менi однаково..."

Вкладення:
Скачать этот файл (1.jpg)Фвтопортрет 1840[ ]72 Kb
Скачать этот файл (99368_n.jpg)Портрет Шевченка [ ]57 Kb
Скачать этот файл (baseofmp3.com_Velichne_stolttya_Roksolana_-_Fon_Muzigi_7.mp3)baseofmp3.com_Velichne_stolttya_Roksolana_-_Fon_Muzigi_7.mp3[Мелодія Ібрагіма (ПЕРША) із х/ф "Velichne_stolttya_Roksolana"]746 Kb
Скачать этот файл (Bethoven_-_Melod_ya_sl_z_(get-tune.net).mp3)Людвіг ван Бетховен "Мелодія сліз"[Bethoven_-_Melod_ya_sl_z_(get-tune.net)]1059 Kb
Скачать этот файл (Lyudvig_Van_Bethoven_-_Arabatskij_kon_(get-tune.net).mp3)Lyudvig_Van_Bethoven_-_Arabatskij_kon_(get-tune.net).mp3[Л.ван Бетховен "Арабатский конь" Мелодія. Додаток ]1056 Kb
Скачать этот файл (Muhtesem Yuzyil - Ibrahim keman muzigi.mp3)Muhtesem Yuzyil - Ibrahim keman muzigi.mp3[Мелодія. Додаток.]2064 Kb
Скачать этот файл (Taras_Grigorovich_SHevchenko_-_V_kazemat_._Men_odnakovo_chi_budu..._(get-tune.ne)Taras_Grigorovich_SHevchenko_-_V_kazemat_._Men_odnakovo_chi_budu..._(get-tune.ne[Виразне читання поезії. Акторське виконання.]1166 Kb
Скачать этот файл (Відкритий урок  по темі - Т.Г. Шевченко  ..Мені однаково.. Частина 1.doc)Тарас Шевченко. “Мені однаково, чи буду…” лірична поезія з циклу “В казематі”. [ ]1159 Kb
Скачать этот файл (Відкритий урок на тему   Т.  Шевченка   Мені однаково  Частина 2.doc)Тарас Шевченко. “Мені однаково, чи буду…” лірична поезія з циклу “В казематі”. [Частина 2]124 Kb
Скачать этот файл (камишовая овсянка 0.35 с.mp3)Комишова Вівсянка[До поезії "Садок вишневий..." (як фонограма)]529 Kb
Скачать этот файл (Картки для груп. (Шевчченко Мені однаково). doc.doc)Картки для груп. (Шевчченко Мені однаково). .doc[Додатки.]90 Kb
Скачать этот файл (Людвиг ван Бетховен - Лунная соната. Морской бриз..mp3)Людвиг ван Бетховен - Лунная соната. Морской бриз..mp3[Мелодія для фізкультхвилинки]6016 Kb
Скачать этот файл (М Божій Шевченко  Думи мої, думи мої ...jpg)М Божій " Шевченко Думи мої, думи мої ..." jpg[ ]26 Kb
Скачать этот файл (Садок вишневий коло хати.  Прийом Усне малювання.  МАЛЮНОК. Друк - 9 doc.doc)Садок вишневий коло хати. Прийом Усне малювання. МАЛЮНОК.[Додаток - поезія]222 Kb
Скачать этот файл (СЛОВО ОДНАКОВО  .doc)Слово Однаково[Додаток]296 Kb
Скачать этот файл (спів пташки тинаму - 0.49с.Great Tinamou  1 .mp3)спів пташки тинаму - 0.49с.Great Tinamou 1 .mp3[До поезії "Садок вишневий коло хати"]1934 Kb
Скачать этот файл (Тарас Шевченко. “Мені однаково, чи буду…”  ДАТКОВІ ЗАВДАННЯ. Частина 3 doc.doc)Тарас Шевченко. “Мені однаково, чи буду…” лірична поезія з циклу “В казематі”. [Частина 3]80 Kb
Скачать этот файл (ФОТО _ ПОРТРЕТИ ШЕВЧЕНКА. ДРУК. pptx.pptx)ФОТО - ПОРТРЕТИ ШЕВЧЕНКА. ДРУК[Презентація. (фотопортрети Шевченка)]4513 Kb
Скачать этот файл (Шевч.jpg)Шевченко - портрет[ ]137 Kb
 

Українські поети-романтики ХІХ ст.

Друк

Урок української літератури у 9 класі. Урок засвоєння нового матеріалу із використанням групових форм роботи.

Білоус І,І,

Вкладення:
Скачать этот файл (Урок Поети-романтики.doc)Українські поети-романтики ХІХ ст.[Конспект уроку]87 Kb
 

Ольга Кобилянська. Новела "Битва"

Друк

 

Знищення природи як наслідок поступу бездуховної науково-технічної цивілізації у новелі О. Кобилянської «Битва»

 

Мета: ознайомити учнів із новелою О. Кобилянської «Битва», розкрити історію написання, визначити тему та головну думку твору, допомогти учням розібратися у своєрідній образній системі твору; удосконалювати навики аналізу й синтезу прочитаного; розвивати мовлення, вміння логічно висловлювати свої думки; виховувати в учнів любов до природи рідного краю, почуття відповідальності за майбутнє.

Обладнання: текст новели О. Кобилянської «Битва», мультимедійний проектор, учнівська презентація,  картка самооцінювання.

Методи, прийоми, форми роботи: словникова робота, «Асоціативний кущ», робота з таблицею «Світ «Буковинських Карпат» та світ «Наємників»», учнівська презентація, «Сенкан»,  «Поетична хвилинка»

 

Петренко Віта Вікторівна, вчитель української мови та літератури Знам'янської ЗШ І-ІІІ ступенів №3, спеціаліст вищої кваліфікаційної катергорії, вчитель-методист

 

В.Симоненко «Цар Плаксій та Лоскотон». Характеристика дійових осіб

Друк

підготувала Ірина Василівна Паськів, вчитель української мови і літератури Бродівської гімназії ім. І.Труша (Львівська обл., м.Броди)

 

Розбір прислівника як частини мови. Систематизація вивченого про прислівник

Друк

Тема. Розбір прислівника як частини мови. Систематизація вивченого про прислівник

Мета: навчальна – систематизувати й узагальнити знання учнів з теми „Прислівник”, вчити робити розбір прислівника як частини мови, закріпити вміння учнів виділяти прислівники в тексті, визначати їх значення та синтаксичну роль, удосконалювати орфографічні вміння і навички;

розвивальна – розвивати мислительні процеси, зв’язне мовлення;

виховна – сприяти вихованню інтересу до життєвого та творчого шляху видатних митців України

Тип уроку – урок узагальнення і систематизації вивченого

Обладнання: мультимедійна презентація «Уявна мандрівка в Яготинську картинну галерею», репродукції картин Катерини Білокур.

 

Хід уроку

  1. 1. Перевірка вивченого

А) домашнє завдання; б) індивідуальні завдання.

Додаткові питання. Оцінювання. Підсумок

  1. Повідомлення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів

На уроці ми будемо повторювати вивчене про прислівник, щоб добре підготуватися до контрольної роботи. Наш урок проведемо у вигляді уявної мандрівки в Яготинську картинну галерею. Чиї картини там виставляються? З ким ми сьогодні на уроці познайомимося?

Послухайте. Дерева і сусіди свідки,

Що ради малювань Вона

Ніколи не зірвала квітки

Ні ружі, ані стояна

В. Юхимович

-   Що ж це за жінка з Богданівки? Послухайте біографічне повідомлення про Катерину Білокур.

Якщо ми мандруємо потягом, то це – наша перша зупинка – «Біографічна» (короткі відомості про Катерину Білокур у повідомленнях учнів)

Отже, ви уявили собі цю жінку ( вивішую портрет)

  1. 3. Робота над матеріалом, що повторюється

Наступна наша зупинка – станція «Підготовча»

Зіграємо з вами у гру «Спробуйте мені заперечити» ( у зошитах ставте  + чи -).

Я називаю твердження. Якщо ви не погоджуєтесь, то заперечте мені і поясніть свою думку.

1. Прислівник – це самостійна частина мови, яка змінюється за родами, відмінками та числами.

2. Туманно я напишу з –нн-

3. По-материнськи напишу окремо

4. Шалено, довгождано напишу з –нн-

5. Після г, к, х у кінці прислівників пишу і

6. Будь-коли, казна-як, десь-то пишу через дефіс

7. Раз у раз, бік у бік, день у день пишу через дефіс

8. Змалку, восени, удвічі пишуться разом

Оцінювання: 7-8 правильних відповідей – 1 бал, до 6 – 0,5 б, менше – 0 б.

Пригадали, рухаємося далі.

Наступна зупинка – станція «Термінологічна»

Записати речення, назвати частини мови, визначити синтаксичну роль прислівників. Зробити морфологічний розбір прислівників ( за зразком у підручнику – спершу ознайомитись).

Давним-давно в глухому селі Богданівка народилася Катерина. Там вона невиліковно пристрастилася до малювання

Разом ми виконаємо морфологічний розбір прислівника

Давним-давно – прислівник, обстав.(часу), обставина

Оцініть самі себе: якщо у вас підкреслено всі члени речення, визначено частини мови і розібрано прислівники правильно – 2 б., лише половину роботи виконано – 1 б.

Наступна зупинка – «Знаюча»

Переписати текст ( чи виписати прислівники), знімаючи риску.

У своїх творах Катерина Білокур постає на/про/чуд простою і в/одно/час по/філософському мудрою. Справді/таки, божественні, обворожливі ці квіти на полотнах великої майстрині. Натхнення переслідувало її навіть уві/сні. Хоча дехто з неї насміхався у/вічі й поза/очі, а дехто навіть цурався як нечистої сили. С/початку свою пристрасть задовольняла тільки в перервах між щоденною роботою, залишаючись сам/на/сам із шматком полотна та вуглиною.

Взаємоперевірка. (у тексті 10 прислівників. Якщо всі написано правильно, то оцінка – 5 б. Кожен прислівник по 0,5 б.)

Слово вчителя

Оволодівши майстерністю малювання, створивши власний метод зображення дійсності, Білокур прагнула показати свої картини знавцям, художникам.

Допоміг випадок чи доля усміхнулася їй – Катерина Білокур почула по радіо пісню «Чи я в лузі не калина була» у виконанні Оксани Петрусенко. Захотілося подякувати співачці – розповісти про себе – ще й пучечок калини намалювала і надіслала разом з листом до Київського оперного театру.

Музична пауза (релаксація) – і ми теж послухаємо цю пісню.

(Звучить пісня «Чи я в лузі не калина була» у виконанні Оксани Петрусенко)

Усне зв’язне мовлення. Розгляньте картини Катерини Білокур. Який із них вам сподобався найбільше? Чим? Складіть усне зв’язне висловлювання – опишіть картину, використовуючи прислівники.

Творче індивідуальне завдання - опишіть картину, використовуючи прислівники.

Ситуативне мовлення – перегляньте презентацію «Уявна мандрівка в Яготинську картинну галерею». Складіть і розіграйте діалог на тему «Враження від «екскурсії» в галерею.

Всі інші продовжують роботу

Наступна наша зупинка – «Дослідницька»

  1. «Заміни» - замінити підкреслені словосполучення синонімічними прислівниками.

Катерину Білокур за молодих років батьки зумисне перевантажували роботою вдома і в полі. Вони боялися її невідомо звідки взятого таланту. При всіх людях говорили про дивачку, яка затуманила собі голову бажанням стати художницею.

Слова для довідок: замолоду, привселюдно, нізвідкіля

Оцініть себе: є всі слова – 1 б, 1-2 слова – 0,5 б.

  1. «Віднови слова»

А) вставити пропущені нн чи н

Стара..о вимальовувала художниця квіти. Ось там, попідвіко..ю цвітуть червоні маки. Далі – багря..о ясніють ружі. Натхне..но працював пензлик Катерини Білокур.

Оцінювання: 1 б. ( 1 слово – 0,25 б)

Б) вставити пропущені и чи і

Інод.., безвіст.., почаст.., по-вовч..

Оцінювання: 1 б. ( 1 слово – 0,25 б)

 

Наступна зупинка – «Творча»

Скласти речення зі словами по-моєму і по моєму – поділитися враженнями від картин Катерини Білокур.

( По-моєму, ми маємо талановиту художницю.

По моєму обличчю течуть сльози радості, коли я бачу картини Катерини Білокур.)

Підрахуйте свої бали і поставте собі оцінку за роботу на уроці. Сподіваюсь, таку оцінку ви отримаєте і на контрольній роботі

 

  1. 4. Підсумок уроку

- Отож, наша мандрівка добігає кінця. Ми прибули на кінцеву зупинку – у Яготинську картинну галерею.

- Тепер усі переглянемо презентацію і послухаємо діалог та твори.

Оцінювання.

  1. 5. Домашнє завдання

Підготуватись до контрольної роботи, повторити вивчене про прислівник, виконати вправу із підручника.

 


Сторінка 123 з 368


Авторизація

Сплата online


Пошук

Контакти

Поштова адреса:

«Учительський журнал он-лайн»

ВГ «Основа», вул. Плеханівська, 66, оф. 5, м. Харків, 61001

Адміністратор порталу:

Тел. : (+3057) 731-96-33

e-mail: ua.teacherjournal@gmail.com

Найпопулярніші матеріали

Як дізналися про наш сайт

Виберіть одну відповідь
 

Лічильник

Проверка сайта

© 2012 ТОВ «ВГ «Основа».

© 2015 Учительський Журнал он-лайн. Всі права захищено.
© 2006-2009 Українська локалізація: Joomla! Україна. Всі права захищено!
Joomla! - безкоштовне програмне забезпечення, яке розповсюджується за ліцензією GNU/GPL.

 

Редакція порталу «Учительський журнал он-лайн» може не поділяти точки зору автора та користувачів порталу, які висловлюються у формі коментарів до статей, повідомлень на форумі тощо.  Автори публікацій відповідають за достовірність фактів, цитат, власних назв і т.п. Матеріали публікуються в авторському варіанті, ілюстрації, пунктуація і лексика авторські. Претензії не приймаються. Матеріали не рецензуються.