Розробка : « Урок із світової літератури у 11 класі»
Автор : Писаренко О.А., вчитель світової літератури комунального закладу « Андріївська середня загальноосвітня школа – загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів».Широківського району Дніпропетровської області .
Урок за темою: Франц Кафка. Оповідання « Перевтілення» .Грегор Замза та його родина .Особливості стилю Кафки , специфіка поєднання реальності та міфотворчості «протоколу» і фантасмагонії у його гротесковому художньому стилі. Гротеск як ерзац трагіки.
Урок розраховано на 45 хвилин.
Мета проаналізувати новелу Кранца Кафки « Перевтілення» (яке місце посідає в її ідейному змісті головний герой), навчати аналізувати літературні образи через постановку питань до них, дати можливість усвідомити, що внутрішні суперечності образу є його звичайними та необхідними елементами, навчити бачити специфіку поєднання реальності та міфотворчості та фантамагонії у стилі письменника, дати поняття гротеску, сприяти вихованню найкращих моральних якостей , вчити вміти відгукуватися на чуже горе. На уроці застосовано на етапі актуалізації опорних знань літературний диктант, на етапі вивчення нового матеріалу літературне ток –шоу( знайомства з героєм)
Тип уроку: урок повідомлення та засвоєння нових знань
У ході уроці учні аналізують новелу Ф.Кафки « Перевтілення» , вчаться поєднувати реальні , міфотворчі, фантасмагонічні елементи новели у гротескному художньому стилі.
Матеріали можна використовувати на уроках світової літератури при вивченні твору Ф.Кафки « Перевтілення» в 11 класі.