"Загальна характеристика частин мови"

Середа, 25 червня 2014, 11:45 Крячок Віра Олексіївна Школа - Українська мова та література
Друк

 

Урок

з української мови

в 6 класі

на тему

«Загальна характеристика

частин мови»

Вчитель: Крячок В.О.

Тема: Загальна характеристика частин мови.

Мета: повторити та закріпити знання учнів про самостійні та службові частини мови; формувати вміння розпізнавати частини мови в реченні та тексті; усвідомити принципову різницю між самостійними та службовими частинами мови; розвивати вміння аналізувати, узагальнювати; виховувати культуру спілкування.

Обладнання: підручник

ХІД УРОКУ

І. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ШКОЛЯРІВ

Проблемне завдання.

Завдання: розділити аркуш паперу на три колонки та заповнити їх.

Що я знаю з розділу «Морфологія»

Що я хочу  дізнатися та навчитися робити

Мої очікування від вивчення тем цього розділу

 

 

 

 

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

1.  Коментоване письмо

Записати під диктовку речення, виділити орфограми. З'ясувати, до яких частин мови належать ужиті в реченнях слова.

«Мова без слів»

Дружня усмішка налаштовує на спілкування, допомагає подолати недовіру, настороженість. Вважають, що вона є ознакою людини відкритої, чесної, вихованої. Багато жестикулювати – неввічливо: твій співрозмовник не може зосередитись.

2. Бесіда з учнями.

- За якими ознаками розрізняються самостійні та службові частини мови?

- Чим лексичне значення відрізняється від граматичного? Наведіть приклади.

IV. ОПРАЦЮВАННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота з підручником.

1) Опрацювання теоретичного матеріалу, с.126. Робота  з таблицею, с.127.

2)  Виконання вправ 224, 225.

2. Вибірково-розподільний диктант

Завдання: розподілити слова, вжиті у реченнях, за частинами ( спочатку – самостійні, потім – службові).

Самостійні частини мови

Змінні

Незмінні

Службові частини мови

 

 

 

Жести в різних народів мають неоднакове значення. Наприклад, звичний для вас потиск руки раніше був невідомий у країнах Азії. І хоч нині цей жест тут поширений, багато японських жінок вважають його непристойним. Водних країнах, за традицією, співрозмовники мають перебувати на відстані витягнутої руки, а в інших – двох метрів. А на островах Фіджі, що в Тихому океані, представники місцевого населення, щоб не зустрічатися поглядом із співрозмовником, відвертаються.

( Із журналу)

3. Творча робота в групах.

І група – скласти усно висловлювання на тему « Культура спілкування»

ІІ група – записати правила спілкування, використовуючи спонукальні речення.

ІІІ група – скласти діалог «Чи варто в сучасному світі бути культурною, вихованою людиною?».

V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

§ 14, повторити таблицю ( с.127), вправа 226. Сильним учням можна запропонувати завдання підвищеної складності, с.128.