Урок
з української мови
в 6 класі
на тему
«Загальна характеристика
частин мови»
Вчитель: Крячок В.О.
Тема: Загальна характеристика частин мови.
Мета: повторити та закріпити знання учнів про самостійні та службові частини мови; формувати вміння розпізнавати частини мови в реченні та тексті; усвідомити принципову різницю між самостійними та службовими частинами мови; розвивати вміння аналізувати, узагальнювати; виховувати культуру спілкування.
Обладнання: підручник
ХІД УРОКУ
І. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ
ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ШКОЛЯРІВ
Проблемне завдання.
Завдання: розділити аркуш паперу на три колонки та заповнити їх.
Що я знаю з розділу «Морфологія» |
Що я хочу дізнатися та навчитися робити |
Мої очікування від вивчення тем цього розділу |
|
|
|
ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ
1. Коментоване письмо
Записати під диктовку речення, виділити орфограми. З'ясувати, до яких частин мови належать ужиті в реченнях слова.
«Мова без слів»
Дружня усмішка налаштовує на спілкування, допомагає подолати недовіру, настороженість. Вважають, що вона є ознакою людини відкритої, чесної, вихованої. Багато жестикулювати – неввічливо: твій співрозмовник не може зосередитись.
2. Бесіда з учнями.
- За якими ознаками розрізняються самостійні та службові частини мови?
- Чим лексичне значення відрізняється від граматичного? Наведіть приклади.
IV. ОПРАЦЮВАННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Робота з підручником.
1) Опрацювання теоретичного матеріалу, с.126. Робота з таблицею, с.127.
2) Виконання вправ 224, 225.
2. Вибірково-розподільний диктант
Завдання: розподілити слова, вжиті у реченнях, за частинами ( спочатку – самостійні, потім – службові).
Самостійні частини мови |
||
Змінні |
Незмінні |
Службові частини мови |
|
|
|
Жести в різних народів мають неоднакове значення. Наприклад, звичний для вас потиск руки раніше був невідомий у країнах Азії. І хоч нині цей жест тут поширений, багато японських жінок вважають його непристойним. Водних країнах, за традицією, співрозмовники мають перебувати на відстані витягнутої руки, а в інших – двох метрів. А на островах Фіджі, що в Тихому океані, представники місцевого населення, щоб не зустрічатися поглядом із співрозмовником, відвертаються.
( Із журналу)
3. Творча робота в групах.
І група – скласти усно висловлювання на тему « Культура спілкування»
ІІ група – записати правила спілкування, використовуючи спонукальні речення.
ІІІ група – скласти діалог «Чи варто в сучасному світі бути культурною, вихованою людиною?».
V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ
VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
§ 14, повторити таблицю ( с.127), вправа 226. Сильним учням можна запропонувати завдання підвищеної складності, с.128.