Учительський Журнал он-лайн

 
Природознавство

« Києве мій»

Друк

Тема : « Києве мій».

 

Мета : Розвивати і розширювати поняття громадянськості;

Формувати національну свідомість, почуття гордості за історичне, культурне та

духовне надбання міста Києва, бажання вивчати і багато знати про рідну

Батьківщину

Виховувати гуманне, шанобливе ставлення до спадщини українського народу.

 

Обладнання : Карта Києва, казковий герой Незнайка, тести, малюнки історичних

пам’яток Києва, та його архітектурних споруд.

 

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку:

 

I. Організаційна частина.

Привітання.

ЛЮБІ ДРУЗІ, ПІДВЕДІТЬСЯ,

ДРУГ НА ДРУГА ПОДИВІТЬСЯ

І ГАРНЕНЬКО ПОСМІХНІТЬСЯ!

 

II.Актуалізація опорних знань.

1) Казковий герой – Незнайка.

 

- До нас сьогодні на урок завітав гість. Ви всі його знаєте – це Незнайка.

- Це раніше він не хотів вчитися, а зараз хоче все знати.

 

2) Перевірка домашнього завдання.

 

- Він сьогодні запрошує нас на екскурсію до одного з найдавніших міст України.

- Але перед тим нам пропонує Незнайка політати.

- В нас є літаки із словами, що означають професію, і те що роблять в цій професії.

- Вам потрібно знайти відповідність між професією та дією цієї професії.

3) Тестові завдання.

III. Вивчення нового матеріалу.

1) Робота з картою ( Ведення нестандартності).

- Сьогодні ми з вами будемо подорожувати мальовничим містом – Києвом.

- Хто був вже в Києві?

- Що вам там найбільше запам’яталося, сподобалося?

 

2) Розповідь вчителя. ( Легенда про Київ.)

Жили колись три брати — Кий, Щек і Хорив. Була в них красуня-сестра Либідь.

Місцем поселення свого обрали вони вкриті дрімучими лісами гори на березі могутньої річки. На великій горі побудували місто, якому дали ім'я на честь старшого брата, — Київ. Дві інші гори, на яких поселилися молодші брати, називалися Хоревиця і Щекавиця, а одну з річок вони назвали Либідь.

Від тих давніх часів минуло багато часу...

 

А сьогодні

Київ - столиця України, одне з найбільших міст Європи. Розташований на р. Дніпро. Населення Києва становить приблизно 4130 тис. осіб(зареєстрованих як мешканці Києва - 2718 тис.). Площа міста - 839 км. Разом з передмістями утворює Київську агломерацію із сукупним населенням 5206 тис. мешканців. Київ є окремою адміністративно-територіальною одиницею в складі України, його статус визначається спеціальним законом. Також Київ є адміністративним центром Київської області. Місто є культурним, урядовим, індустріальним, науковим та транспортним центром України. Розташоване на півночі центральної частині України. З 30 січня 1918 року до грудня 1919 року та з червня 1934 року по 24 серпня 1991 року - столиця УРСР. Місто має свій герб .

 

 

 

Хіба можна повірити, що там, де простягнувся Хрещатик, у давнину був глибокий яр, посередині якого протікав струмок, а навколо шумів густий ліс? Яр цей називався Хрещатим. Від нього і пішла назва центральної вулиці Києва.

 

 

 

- І перше, звідки ми починаємо нашу екскурсію – це з Золоті ворота

Це — головна брама стародавнього Києва. Свою назву одержали по аналогії і зразку з Золотими воротами в Константинополі.

Золоті ворота мали вигляд двох паралельних стін завдовжки 25 і 13 метрів та заввишки близько 8 метрів.

Але час не пощадив пам’ятку – вже у 17 сторіччі Золоті Ворота перебували у напівзруйнованому стані.

В 1970 році було ухвалене рішення звести над прадавніми руїнами павільйон, який не тільки захищав би їх від подальшого руйнування, але й відтворив первісний вигляд пам'ятника. Відкриття павільйону реконструкції "Золоті ворота" було присвячено до святкування 1500 річчя Києва в травні 1982 року.

 

Нові конструкції павільйону зведені над прадавньою кладкою, яка збережена повністю й незалежно від неї. Основна частина представляє собою вежу із зубцями висотою 14 метрів.

 

- Далі наш Незнайка веде нас по вулиці Прорізна і ось ми виходимо на вулицю Хрещатик.

- Можливо хтось, щось знає про цю вулицю.

 

- Хрещатик

 

- Район Хрещатика був в далекі часи глибокою долиною, порізаною поперечними балками і покриту густою рослинністю, де протікав невеликий струмок. У північно-східному напрямі долина виходила до Дніпра, а в південно-західному - в басейн р. Либідь. Ця місцевість іменується в планах “Хрещатою долиною ”, звідки і йде сьогоднішня назва вулиці Хрещатик.

 

- головна вулиця Києва. Довжина — 1,2 км, напрямок — з північного сходу на південний захід. Починається від Європейської площі, проходить через Майдан Незалежності, і закінчується Бессарабською площею. На Хрещатику розміщені: Київська міська рада і Київська міська державна адміністрація, головний поштамт, Міністерство аграрної політики, Державний комітет з телебачення та радіомовлення, Центральний універмаг, Бессарабський ринок.

 

- І ось наш гість по вулиці Хрещатик веде далі.

 

- Можливо хтось з вас знає, що за відоме місце є на цій площі?

- Це Майдан Незалежності.

 

- центральна площа Києва.

-

- Розташована між Хрещатиком, вулицями Бориса Грінченка, Софійською, Малою Житомирською, Михайлівською, Костьольною, Інститутською, Архітектора Городецького та провулком Тараса Шевченка.

- Але ми довго не затримуємося на Майдані і рухаємося далі.

- Зараз ми минаємо європейську площу, і приходами до Верховної Ради України представницький орган державної влади України.

На місці будинку Верховної Ради (Печерськ, вул. Грушевського,5) споконвіків був густий ліс, аж до часів Російської імперії, коли тут розміщувався господарський двір Царського палацу.

Маріїнський палац.

- Палац проектував Б. Растреллі для графа Розумовського, він був побудований у 1750-1755 рр. Спорудженням палацу керував видатний російський архітектор І.Мічурін. Головний фасад Маріїнського палацу "дивиться" на Маріїнський парк, закладений 1874 р.. З протилежного боку палацу - Міський (Царський) Сад. Палацовий комплекс має суворо симетричну композицію. Архітектура палацу вирішена у стилі бароко: виразне компонування об'ємів, багата пластика фасадів.

- Далі Незнайка веде нас від Маріїнського палацу до Михайлівської площі, а звідти до Андріївського узвіз у.

- Вулиця славиться тим, що в будинку №13 жив письменник Михайло Булгаков. Зараз в цьому будинку розташований музей Булгакова. На Андріївському узвозі також працює унікальний музей однієї вулиці, в якому показана історія вулиці в картинах і фотографіях. Уздовж всієї вулиці розташовані картинні галереї і художні салони.

- Гордість Києва є Софіївський собор.

-

Тут за часів величі Київської Русі коронувалися київські князі, і до сьогодні собор приголомшує своїх відвідувачів красою фресок і мозаїки, виконаних майстрами 11 століття. Свята Софія Київська – це джерело мистецтва, до неї приходять історики і туристи, щоб побачити і помилуватися цим дивом Візантійської і Старовинної Руської архітектури.

Монумент Софіївської площі - це пам'ятник Богдану Хмельницькому. Його було відкрито 120 років тому. У міській скарбниці на той момент не було грошей на зведення пам'ятника, тому сам п'єдестал спорудили з каміння, що залишилося після будівництва мосту через Дніпро.

Києво-Печерська Лавра

На високих пагорбах правого берега Дніпра велично підноситься увінчана золотими куполами Свято-успенська , Києво-Печерська Лавра – уділ Пресвятої Богородиці, колиска чернецтва на Русі та твердиня православної віри. На території Києво-Печерської Лаври знаходяться собори, історія яких нисходить до 11 століття, а також всесвітньо відомі печери, дзвіниця, музейні колекції.

IV. Закріплення вивченого матеріалу.

1) Робота з підручником.

- відкрийте підручники на стр. 107 і ланцюжком з першої парти починаємо читати.

2) Робота з друкованим зошитом.

- А зараз відкрийте ваші зошити на стр.40 і виконуємо перше завдання.( Музеї імені Богдана та Варвари Ханенко.)

3) Гра « Мікрофон».

- Які найбільші міста в Україні ти знаєш?

- Яке велике місто розташоване на схилах р. Дніпро.

- Яке місто є столицею України?

- Яка головна вулиця Києва?

- Які вулиці Києва ти ще знаєш?

- Які історичні та культурні пам’ятки в Києву вам відомі?

V. Підсумок уроку.

1) Оцінювання.

2) Домашнє завдання.

- Ваше завдання стр. 107-109, читати і переказувати.

3) Прощання.

 

 

Природознавство, 5 клас

Друк

Урок в 5 класі з природознавства на тему: " Умови життя на планеті Земля. Вплив на організми чинників неживої природи". Вчитель біології та хімії Каній Марія Антонівна.

Вкладення:
Скачать этот файл (відкритий урок з природознавства.docx)Умови життя на планеті Земля. Вплив на організми чинників неживої природи.[Відкритий урок з природознавства в 5 класі]68 Kb
 

Природознавство, 5 клас

Друк

Урок в 5 класі з природознавства на тему: " Умови життя на планеті Земля. Вплив на організми чинників неживої природи". Вчитель біології та хімії Каній Марія Антонівна.

 

урок природознавства у 4 класі

Друк

Басенко Ольга Іванівна - вчитель початкових класів Опішнянської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів

Урок природознавства у 4 класі з медіапрезентацією на тему "Порівнюємо природні зони України".

Урок- дослідження, який розвиває уміння дітей порівнювати, аналізувати, мислити, робити власні висновки.

Вкладення:
Скачать этот файл (природні зони 4 кл.pptx)природні зони 4 кл.pptx[ ]2015 Kb
Скачать этот файл (природні зони.doc)природні зони.doc[ ]5314 Kb
Останнє оновлення на Неділя, 30 березня 2014, 21:46
 

Урок з теми: тіла, молекули, речовини.

Друк

Каленик Ірина Едуардівна.

Використовувати на уроках природознавства в 3 класі. Цікавий урок з використанням ІКТ.

 

 


 

 


Сторінка 1 з 15

Як дізналися про наш сайт

Виберіть одну відповідь
 

службы мониторинга серверов

Авторизація

Пошук

Переможці

Вітаємо з перемогою 
в конкурсі "Шкільний бібліотекар"

Номінація

"Бібліотекар-професіонал"

1 місце - Павленко Олена
(сертифікат + передплата на ШБ 2 півріччя + книга)

2 місце - Тимченко Ганна
(сертифікат + передплата на ШБ 2 півріччя)

3 місце - Пальонко Тетяна
(сертифікат + книга)

Номінація

"Молодий бібліотекар"

1 місце - Михалюк Галина
(сертифікат + передплата на ШБ 2 півріччя + книга)

2 місце - Павлів Наталя
(сертифікат + передплата на ШБ 2 півріччя)

3 місце - Кваша Ольга
(сертифікат + книга)

Контакти

Поштова адреса:

«Учительський журнал он-лайн»

ВГ «Основа», вул. Плеханівська, 66, оф. 5, м. Харків, 61001

Адміністратор порталу:

Тел. : (+3057) 731-96-33

e-mail: ua.teacherjournal@gmail.com


© 2012 ТОВ «ВГ «Основа».

© 2014 Учительський Журнал он-лайн. Всі права захищено.
© 2006-2009 Українська локалізація: Joomla! Україна. Всі права захищено!
Joomla! - безкоштовне програмне забезпечення, яке розповсюджується за ліцензією GNU/GPL.

 

Редакція порталу «Учительський журнал он-лайн» може не поділяти точки зору автора та користувачів порталу, які висловлюються у формі коментарів до статей, повідомлень на форумі тощо.  Автори публікацій відповідають за достовірність фактів, цитат, власних назв і т.п. Матеріали публікуються в авторському варіанті, ілюстрації, пунктуація і лексика авторські. Претензії не приймаються. Матеріали не рецензуються.