Вчительський Журнал он-лайн

 

Конспект мовленнєвого заняття в старшій логопедичній групі

Друк

Конспект заняття з розвитку зв’язного мовлення

на тему : «Складання розповіді-роздуму «Що я знаю про тварин?»

(старша логопедична група)

Автор: Борисова Олена Анатоліївна, учитель-логопед вищої категорії,

старший учитель, КДНЗ № 19 м. Сєвєродонецьк Луганської області

Характеристика заняття :

комплексне, тематичне, сюжетно-ігрове, групове.

У занятті використовуються сучасні інтерактивні методи розвитку зв*язного мовлення та формування комунікативної компетенції старших дошкільників

Програмовий зміст:

Розширити знання дітей про диких тварин: їх зовнішній вигляд, характерні ознаки, спосіб життя та харчування. Узагальнити поняття про їх домівки. Закріпити знання про особливості поведінки звірів.

Звязне мовлення: Вдосконалювати вміння складати розповідь-роздум про тварин, згідно запропонованої моделі та зразка вихователя. Формувати комунікативну компетентність. Вправляти в висловлюванні стверджень або заперечень

Лексика: активізувати словник словами - ознаками тварин, уточнити знання про слова – назви домівок лісових мешканців. Актуалізувати знання дітей про аргументативну лексику (я думаю…., на мій погляд…, мені здається…)

Граматика: розвивати вміння дітей складати складно-підрядні речення зі сполучниками «бо», «тому що», та речення із вставними словами «на мою думку», «по-перше», «по-друге», «отже». Вправляти в утворенні присвійних прикметників, складних слів, узгоджувати слова у реченні у роді, числі, відмінку

Розвивати мислення, увагу, пам’ять, граматичні вміння, мову, слух, уявлення про етичні правила поведінки дитини під час бесіди, суперечки.

Виховувати розсудливість, уважність, чуйне ставлення до рідної природи.

Матеріал: кошик, пір’ячко, картинки із зображенням тварин, картинки із зображенням слідів, набір символічних зображень реплік ( 1 демонстраційний та роздаткові – за кількістю дітей), мікрофон, диск, магнітофон, тарілки з вологим піском на кожну дитину.

Хід заняття

Мотивація діяльності. Етюд-привітання:

Учитель-логопед вітається з дітьми:

Доброго ранку, сонце привітне!

Доброго ранку, небо блакитне!

Доброго ранку , в небі пташини!

Доброго ранку! Друзі усі ми!

Стали рівно. Повернулись!

Один одному всміхнулись!

На заняття старанність не забудьте взяти.

Все! Можна починати!

Комунікативна діяльність.

І етап. Спілкування.

1. Відгадування загадок про тварин з використанням інтерактивної технології «Метод Прес». (формування аргументів у стислій формі )

Здалека-здалека летіла лелека

І впустила пір’ячко на наше подвір’ячко.

Воно в кошик впало і загадку загадало.

Учитель-логопед пропонує дітям відгадати загадки.

Завдання: відповідати потрібно, використовуючи слова: «я думаю», «я вважаю, що це…», «тому, що», «отже, це…»

Довгі вуха, куций хвіст,

невеличкий сам на зріст.

На городі побував,

там капустки пожував.

Довгі лапки: скік та скік, ми погнались, а він втік. (Заєць)

Червонясту шубку має,

по гілках вона стрибає

Хоч мала сама на зріст,

та великий має хвіст.

Як намисто оченята… Хто це?

Спробуй відгадати. (Білка)

Я руда низького зросту, хитра я і довгохвоста.

На курей я вельми ласа – в них таке смачненьке м'ясо.

(Лисиця)

Буркотливий, вайлуватий,

ходить лісом дід лахматий,

Одягнувся в кожушину, мед шукає і ожину.

Літом любить полювати, а зимою – в лігві спати

Як зачує він весну – прокидається від сну. (Ведмідь)

Спереду – рогач, а на хвості квач.

Огрядна, боката, молоком багата.

(Корова)

На кожну правильну відповідь учитель-логопед виставляє на панно картинку – зображення тварини.

2. Дидактична вправа «Зайва картинка»

Мета: Вправляти дітей у класифікації предметів за родовими та видовими ознаками. Обґрунтовувати свій вибір, використовуючи складні речення с підрядними сполучниками «бо», «тому що».

Спільне визначення теми заняття:

- Як ви думаєте, про кого ми будемо сьогодні говорити на занятті?

- Чим відрізняються дики тварини від свійських?

ІІ етап. Пізнавальна діяльність.

Мотивація:

- Діти, на каналі телебачення «СТВ» відкривають нову програму «Світ тварин очима дітей». Мене попросив ведучий цієї програми взяти у вас інтервю про те, що ви знаєте про тварин.

- Для цього ми повинні виконати декілька завдань :

1. Проблемне питання:

Хто буває хоробрий і боязкий?

Хто моторний і незграбний?

2. Дидактична гра «Парні картинки» (робота в парах «Хто де живе?»: діти діляться на команди. Перша команда – картинки з зображенням тварин, друга команда – картинки з зображенням домівок. За командою логопеда діти знаходять собі пару. Обґрунтовують свій вибір)

Ведмідь – барліг Вовк - лігво

Білка – дупло Лисиця – нора Заєць – кущ

3. Дидактична вправа «Чиї сліди?»

· Ведмежі

вовчі заячі

лисячі

оленячі

Учитель-логопед звертає увагу дітей на різноманітність слідів звірів і пропонує дізнатись куди вони ведуть (кожна доріжка веде до кошика з іжею тварин)

4. Дидактична вправа «Хто що їсть?»

5. Дидактична вправа «Іграшку передавай – ознаку називай»

Діти передають по колу іграшку – тварину і називають слова-ознаки, утворюючі складні слова (куцохвостий, довговухий, косоокий, клишоногий та інш.)

Фізхвилинка

Застудилось ведмежатко Діти йдуть по колу, взявшись за

руки

Може хоче шоколадку Протягують руки до дитини

в центрі кола

Ні, найкраще для ведмедя Складають руки, зображуючи

діжка липового меду! діжку

Пальчиковий тренінг

Наші пальчики грайливі Діти сжимають-розжимають

Все показувати вміли: кулачки

Вовка, коника, курчатко Відтворюють рухи згідно

І веселе зайченятко, з текстом

Кішку, мишку-шкряботушку

І лисичку -чепурушку,

Їжачка колючого, півника співучого.

Пальці дуже міцно дружать, Пальці в «замок»

Нам помічниками служать. Розкрити долоні як зірочки

ІІІ етап. Перетворювальна діяльність. Складання розповіді-роздуму про тварину.

Дітям пропонується зображення тварин та набір символічних зображень, що

символізують наступні репліки:

«Я знаю, що…»

«По-перше,…» 1

«По-друге,…» 2


«Отже...»

У логопеда такий самий набір демонстраційних символічних зображень. Педагог дає зразок розповіді і послідовно викладає символічні зображення.

Наприклад:

- Я знаю, що ведмідь – дика тварина.

По-перше, ведмідь живе в лісі, в барлозі, самостійно шукає їжу 1

По-друге, харчуються рибою, малиною, медом. 2


Отже, ведмідь – дика тварина.

Потім педагог пропонує дітям викласти символічні зображення і скласти розповідь-роздум згідно них. Діти складають розповіді за схематичними позначками.

Завдання: домовитись між собою, хто буде спочатку розповідати, а хто слухати. Той, хто розповідає, має говорити чітко за схемою, а хто слухатиме – визначити чи правильно побудована розповідь товариша.

ІV етап. Оцінно-контрольна діяльність.

За умовним сигналом логопеда діти закінчують роботу. За бажанням дошкільників він пропонує презентувати свою розповідь перед колективом дітей (2-3 розповіді), використовуючи при цьому інтерактивну технологію «Мікрофон» (можливість висловити думку швидко в порядку черги) для запису розповіді на диск для ведучого програми.

Підсумок та аналіз заняття:

- Як, на вашу думку, чи допомогли ми ведучому телепрограми у підготовці передачі? Чим?

- Що нового ви дізнались про тварин з розповідей ваших товаришів?

- Про яку тварину вам найбільш сподобалась розповідь? Я пропоную виразити свої враження у малюнку на вологому піску.

Рефлексія: самовираження в малюванні.

Діти малюють пальцями по вологому піску.

Борисова Олена Анатоліївна, учитель-логопед вищої категорії, старший учитель КДНЗ № 19 м. Сєвєродонецьк Луганської обл.

Конспект заняття з розвитку зв’язного мовлення

на тему : «Складання розповіді-роздуму «Що я знаю про тварин?»

(старша логопедична група)

Характеристика заняття :

комплексне, тематичне, сюжетно-ігрове, групове, з використанням сучасних інтерактивних методів розвитку зв*язного мовлення та формування комунікативної компетентності старших дошкільників

Вкладення:
Скачать этот файл (РРозповідь-роздум.doc)КОНСПЕКТ ЗАНЯТТЯ З РОЗВИТКУ МОВЛЕННЯ У ЛОГОПЕДЧНІЙ ГГРУПІ [СЮЖЕТНО-ІГРОВЕ, ТЕМАТИЧНЕ, КОМПЛЕКСНЕ ЗАНЯТТЯ ЗІ СКЛАДАННЯМ РОЗПОВІДІ-РОЗДУМУ] 221 Kb
 


Новий сайт

Шановні користувачі та гості сайту .

Ми підготували для вас новий, яскравий і зручний сайт на якому ви зможете не тільки розповідати про свої розробки уроків і замовити сертифікати, але і з користю провести час зі своїми друзями та колегами в соціальній мережі , пограти в цікаві ігри та інш. Ми щойно запустили цей проект, встигніть пройти реєстрацію в числі перших і Ви зможете отримати унікальне і красиве посилання на свій профіль.



Контакти

Поштова адреса:

«Учительський журнал он-лайн»

ВГ «Основа», вул. Плеханівська, 66, оф. 5, м. Харків, 61001

Адміністратор порталу:

Тел. : (+3057) 731-96-33

e-mail:


© 2022 ТОВ «ВГ «Основа».

Joomla! - безкоштовне програмне забезпечення, яке розповсюджується за ліцензією GNU/GPL.

 

Редакція порталу «Учительський журнал он-лайн» може не поділяти точки зору автора та користувачів порталу, які висловлюються у формі коментарів до статей, повідомлень на форумі тощо.  Автори публікацій відповідають за достовірність фактів, цитат, власних назв і т.п. Матеріали публікуються в авторському варіанті, ілюстрації, пунктуація і лексика авторські. Претензії не приймаються. Матеріали не рецензуються.