Концепція використання дидактичних технологій, певних форм і методів роботи на уроці біології в 9 класі
тема: ”Безумовні рефлекси, інстинкти, їхня біологічна роль”
1. Для організації класу застосовано інтерактивну вправу „Мікрофон” з метою виявлення мотивів навчальної діяльності учнів, створення доброзичливої психологічної атмосфери і робочого настрою, а також закріплення практичних навичок висловлювання учнями власної думки.
2. З метою перевірки знань, вмінь, навичок використовується повідомлення учня як один із способів реалізації самоосвітній діяльності. Альтернативно - візуальний тест, який учні виконують, працюючи на комп’ютері в програмі Word, що дає можливість учителю швидко перевірити знання.
3. Мотивація навчальної діяльності проводиться з метою зацікавити учнів, спонукати їх до вивчення теми, націлювання на самоосвіту; необхідно чітко поставити перед учнями задачі уроку, щоб вони знали, чого саме повинні досягти, виконуючи завдання. Використовується педагогічна технологія А. Гіна „Здивуй!”
4.Застосування віртуальних наочностей на етапі актуалізації опорних знань, допомагає учням візуально відтворити пройдений матеріал.
5. Засвоєння і осмислення нових знань спрямовано на візуальне сприйняття нового матеріалу і самоосвітню діяльність учнів. Застосування віртуальних наочностей на цьому етапі дозволяє учителю закріпити навички роботи з текстовим матеріалом, вміння коментувати, наводити приклади, розвивати зорову пам’ять.
6. Фізкультпауза проводиться з метою зняття втоми і отримання позитивних емоцій.
7. Узагальнення і систематизація знань має за мету практичне застосування отриманих на уроці знань - лабораторна робота № 4 „Безумовні рефлекси” Учні виконують роботу за допомогою Віртуальної лабораторії „Біологія людини. 8-9 клас”(оцінює роботу комп’ютер) 8. Підсумки уроку дозволяють учителю оцінити роботу учнів на уроці. Інтерактивна вправа „Групове інтерв’ю” розвиває в учнів вміння висловлювати власну думку, допомагає учителю аналізувати свою роботу на уроці і робити певні висновки.
9. Індивідуальне диференційоване домашнє завдання дає учням свободу вибору, спонукає до самоосвіти.