Концепція використання дидактичних технологій, певних форм і методів роботи на уроці природознавства в 5 класі Тема: Чисті речовини і суміші
Тип уроку: межпредметно інтегрований, комбінований урок з елементами експерименту.
1. Для організації класу застосована інтерактивна вправа „Мікрофон” з метою виявлення мотивів навчальної діяльності учнів, утворення доброзичливої психологічної атмосфери і робочого настрою, а також закріплення практичних навичок висловлювання учнями власної думки.
2. З метою перевірки знань, вмінь, навичок використовується прийом – розумова розминка, яка дає змогу вчителю миттєво оцінити підготовку класу та налаштувати дітей на розумову діяльність. Альтернативно - візуальний тест, який учні виконують, працюючи на комп’ютері в програмі Віртуальна хімічна лабораторія , дає можливість учителю швидко перевірити знання.
3. Актуалізація знань проводиться з опорою на життєвий досвід учнів з застосуванням елементів демонстрації та бесіди. Це активізує сприйняття учнів та розвиває мислення.
4. Повідомлення теми уроку та задач уроку проводиться за допомогою слайда на екрані монітора, виконаного в програмі Microsoft Office Power Point, що допомагає учням візуально сприймати завдання уроку.
5. Мотивація навчальної діяльності проводиться з метою зацікавити учнів, спонукати до вивчення теми, націлювання на самоосвіту; чітко поставити перед учнями задачі уроку, що б вони знали чого повинні досягти, виконуючи завдання. Використовується прийом А. Гіна „Зацікав!”
6. В процесі вивчення нового матеріалу застосовуються різноманітні методи: вербальні, репродуктивні, інтерактивні. Проводяться індивідуальні і колективні форми роботи. Використовуються такі педагогічні прийоми, як демонстрація дослідів, групова робота «Знайди ознаки», проблемне питання (обговорення за допомогою дидактичного прийому «Мікрофон»), бесіда з елементами експерименту, «своя гіпотеза». 7. Фізкультпауза проводиться з метою зняття втоми і отримання позитивних емоцій.
8. Закріплення нових знань проводиться в вигляді самостійній роботи учнів. Учні працюють на «Сторінці блокнота дослідника», яка готується учителем загодя, друкується на комп’ютері в програмі Microsoft Office Word. Цій репродуктивно – демонстративний прийом застосовується з метою сприйняття і запам’ятовування визначень як аудіалами так і візуалами та дозволяє економити час уроку
9. Узагальнення і систематизація знань має за мету практичне застосування отриманих на уроці знань - практична робота з елементами дослідницької діяльності, дидактична гра «Знайди зайве», проводиться за допомогою слайдів на екрані монітора, виконаних в програмі Microsoft Office Power Point.
10. Підсумки уроку дозволяють учителю оцінити роботу учнів на уроці. Інтерактивна вправа „Групове інтерв’ю” розвиває в учнів вміння висловлювати власну думку, допомагає учителю аналізувати свою роботу на уроці і робити певні висновки
11. Диференційоване домашнє завдання дає учням свободу вибору, спонукає до самоосвіти