Що треба зробити, щоб дитина засвоїла навчальний матеріал на високому рівні, почувала себе впевненою, бажала вчитися? Дитину можна навчити чомусь лише тоді, якщо вона сама бере участь у процесі навчання. Як зазначено Л. Даниленком, людина запам’ятовує лише 10% інформації, що почула, до 50%, що побачила і до 90% тієї, яку зробила сама. Тому велике значення має навчання учнів здобувати знання самостійно, і не лише здобувати, а й при цьому отримувати задоволення. На мою думку, основне завдання сучасного вчителя – залучити учнів до активної діяльності, перетворити їх у суб’єктів цієї діяльності. Зацікавленість, викликана педагогом на уроці, може перерости в стійкий інтерес до знань. У зв’язку з цим виникає гостра потреба в удосконаленні традиційних форм навчання.
Багато вчених і педагогів замислювалися над визначенням поняття «нестандартний урок». На думку О.Й.Антипової, В.Ф. Паламарчука, Д.І. Рум'янцевої, сутність нестандартного уроку полягає в такому структуруванні змісту і форми навчання, яке викликало насамперед інтерес учнів і сприяло їхньому оптимальному розвитку й вихованню.
Такі уроки – це не просто забава, бо вони вимагають серйозної підготовки як учителя, так і учня. Користь від нетрадиційного уроку буде лише в тому випадку, якщо все продумано до кінця. Саме тому такий урок потрібно планувати задовго до його проведення.
Наприкінці вивчення будь-якої теми я використовую уроки-подорожі. Складовими такого уроку є:
- Підготовка вчителя та учнів до уроку.
- Проведення уроку.
- Підведення підсумків уроку.
Пропоную вішій увазі урок-подорож з англійської мови в 4 класі (за підручником О.Карп'юк) за темою: «Подорож до Лондона».
Вчитель англійської мови Власенко Світлана Анатоліївна