Учительський Журнал он-лайн

 
Хімія

Урок-семінар на тему: "Природні джерела вуглеводів"

e-mail Друк PDF

Анотація: Семінарське заняття – основна ланка самостійної роботи учнів. На таких уроках є можливість оцінити знання кожного, адже тут враховуються індивідуальні особливості учнів. Школярі включаються у справжню дослідницьку роботу, здобуваючи нові вміння та навички, поглиблюючи знання з предмета хімії.

Населенко Марія Устимівна

вчитель хімії

Вкладення:
Скачать этот файл (урок-семінар з хімії.doc)урок-семінар з хімії.doc[ ]52 Kb
 

Узагальнення знань з теми основні класи неорганічних сполук

e-mail Друк PDF

Узагальнення знань з теми: «Основні класи неорганічних речовин»

Мета уроку: узагальнити і закріпити одержані знання про основні класи                   неорганічних сполук та їх хімічні властивості, вміння класифікувати неорганічні речовини; прищеплювати інтерес до хімії; виховувати почуття само- та взаємоповаги за умов роботи в малих групах.

Обладнання: електрохімічний ряд напруг металів, штатив с пробірками, реактиви: розчин NaOH, HСl, H2O, фенолфталеїн, метилоранж.

Тип уроку: комбінований.

Форма уроку: урок-подорож .

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Мотивація пізнавальної діяльності

Учитель. Ми з вами закінчили тему «Основні класи неорганічних речовин» і сьогодні вирушимо в захоплюючу подорож країнами, що входять до складу союзу Хімія. Але спочатку перевірену вашу готовність і для цього проведемо розминку.

Клас поділяється на команди за кількістю рядів у класі. У кожній команді призначається командир і заступник, який буде фіксувати результати кожного члена команди.

 

Конкурс № 1. Розминка

Протягом хвилини кожна команда має відповісти на максимальну кількість запитань. Кожен учень по черзі відповідає на запитання.

Пропоновані запитання:

  1. Які речовини називаються простими?
  2. Які речовини називаються складними?
  3. Дайте визначення поняттю «оксид».
  4. Дайте визначення поняттю «кислота».
  5. Дайте визначення поняттю «луг».
  6. Дайте визначення поняттю «основа».
  7. Дайте визначення поняттю «основний оксид».
  8. Дайте визначення поняттю «кислотний оксид».
  9. Що таке індикатор?
  10. Яка класифікація характерна для основ?
  11. Які класифікації характерні для кислот?
  12. Назвіть речовини (демонструються таблички: Mg(OH)2, HCl, CaO, H2S, H2O, CuSO4, Ca(NO3)2, H2SiO3, MgCO3, AlPO4, NaOH, SO3, H3PO4, Fe(OH)3, SiO2, Ba(OH)2).
  13. Яка реакція називається реакцією нейтралізації?
  14. Яка реакція називається реакцією сполучення?
  15. Яка реакція називається реакцією заміщення?
  16. Яка реакція називається реакцією розкладання?
  17. Яка реакція називається реакцією обміну?

Підбиваємо підсумки конкурсу.

Конкурс № 2

Учитель. Команди готові до подорожі! У добрий путь!

Ми приземлилися з вами в столиці держави Оксиди – Аш-Два-О. для проходження митного контролю ми з вами повинні заповнити анкету. Виберіть двох представників команди, що цим займуться.

Завдання команді 1

  1. Знайдіть у грі «Хрестики-нулики» оксиди:

CaO

CO2

H3PO4

HCl

SO2

NaOH

Fe(OH)3

N2O5

FeO

  1. Чому ці речовини є оксидами?
  2. До яких оксидів їх можна віднести? Чому?
  3. Назвіть ці оксиди.

Завдання команді 2

  1. Знайдіть ряд, в якому тільки основні оксиди:

а) SO3, CO2, H2O;          б) NaO, CaO, CO2;

в) SO3, CuO, CrO3;         г) BaO, CaO, Na2O.

  1. Чому ці оксиди називаються основними?
  2. Чому вони мають назву «оксиди»?
  3. Назвіть їх.

Учитель. Команди благополучно пройшли митний огляд. Швидше за всіх впоралась команда …

Починаємо екскурсію столицею чудової держави Аш-Два-О.

Учень. Екскурсовод познайомить нас із прекрасним містом Во-Да, що в перекладі означає «еліксир життя». Це найпопулярніша і найзагадковіша рідина. Без неї немає життя. Вода є обов’язковим компонентом кожної живої клітини. Для підтримки життя людина повинна одержувати близько 2,5 л води на добу. Без води людина не може прожити більше трьох днів.

Усі життєво важливі елементи потрапляють до організму людини, тварин і рослин за допомогою води.

Тому всі жителі нашої держави дбайливо ставляться до чистоти нашої столиці.

 

Конкурс № 3

Команди вибирають двох учнів для участі в конкурсі.

Завдання команді № 1

Уявіть, що ви вирушили в кругосвітнє плавання. У вас закінчилась питна вода. Чи можна із солоної води зробити прісну? В який спосіб?

Завдання команді № 2

ви опинилися на незаселеному острові, де є небагато прісної води, але вона дуже брудна: в ній плавають листя, гілочки, метелики, часточки глини … Чи зможете ви одержати чисту воду?

Учитель. Продовжуємо нашу подорож. Наступна країна – Кислоти.

Завдання команді № 1

  1. З наведених речовин випишіть формули кислот:

ZnS, H3PO4, Na2CO3, HPO3, NaOH, CaO, HCl, CuSO4, CuO, HBr, KI, P2O5, HI, CO2, Mg(OH)2, H2SO3.

  1. Які з наведених нижче речовин можна отримати в результаті взаємодії металу з розчином кислоти? Напишіть відповідні рівняння реакцій:

H2O, O2, ZnO, MgCl2, H2, CuCl2, Ag2SO4, Na3PO4.

Завдання команді № 2

  1. Назвіть групи металів, які будуть реагувати з розчином сульфатної кислоти:

а) Na, Pb, Ag;                б) K, Ca, Ni;

в) Mg, Al, Zn;                г) Pb, Fe, Cu.

  1. В який спосіб можна здійснити такі перетворення:

Cu = CuO – CCl2

Підбиття підсумку роботи груп. За виконання завдання команда одержує 6 балів.

Учитель. Остання країна яку ми зараз відвідаємо, - Основи.

Використовуйте знання про властивості основ, знайдіть у наведеній таблиці літери, що відповідають правильним відповідям. Слово, складене з цих літер, дає вам можливість одержати додаткові 2 бали.

 

Властивості основ

Основи

NaOH

Fe(OH)2

Ca(OH)2

Cu(OH)2

Взаємодія з кислотами

В

О

Л

Ь

Взаємодія з кислотними оксидами

Ф

М

Р

А

Розкладання під час нагрівання

Т

А

Е

М

 

Конкурс № 4. Практичний

Завдання команді № 1

У пронумерованих пробірках № 1, 2, 3 містяться розчини лугу, кислоти й дистильована вода. Запропонуйте метод розпізнавання речовин.

Завдання команді № 2

З кальцій оксиду одержіть кальцій гідрооксид і доведіть, що ця речовина – луг.

Підбиваємо підсумки, максимальна оцінка – 5 балів.

 

Конкурс № 5. Щасливий ланцюжок

Кожна пара учнів однієї команди с набору карток схему ланцюжка перетворень для пари іншої команди. Пари обмінюються схемами й протягом 4 хв повинні скласти рівняння реакцій. У конкурсі будуть брати участь одна пара з кожної команди.

Завдання для 1-ї пари

Складіть схему перетворень з наведеного переліку речовин: Fe, FeO, Fe(OH)2, FeCl2.

Завдання для 2-ї пари

H2O, O2, CaO, Ca(OH)2.

Під час виконання цього конкурсу проводиться конкурс ерудитів, в якому беруть участь по два учні з кожної команди.

Завдання команді № 1

Дві колби з хлоридної кислотою врівноважили на терезах. В одну з них помістили шматок алюмінію масою 3 г, а в іншу – такої ж маси шматочок цинку. У якому положенні будуть шальки терезів після закінчення реакцій? Чому? Відповідь підтвердіть обчисленнями.

Завдання команді № 2

Обчисліть, якого металу: магнію чи цинку – буде потрібно менше для одержання з хлоридної кислоти 1 г водню.

Учитель. От і завершується наша подорож. Ми згадали і закріпили знання про основні класи неорганічних речовин.

Підіб’ємо підсумки: перемогла команда… Не сумуйте, сьогодні немає переможених, тому що перемогли знання. Тому я всім вам дарую букет квітів, що розквітнуть у вас на очах і зігріють ваші серця.

Демонстраційний дослід: на столі у вазі стоять паперові квіти, заздалегідь обробленні фенолфталеїном. З пульверизатора, заповненого розчином питної соди, обприскую квіти, й вони набувають малинового забарвлення.

 

ІІІ. Заключна частина уроку

3.1. Оцінювання роботи учнів на уроці

3.2. Домашнє завдання:

Підготуватися до тематичної атестації.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Узагальнення знань з теми основні класи неорганічних сполук

e-mail Друк PDF

Узагальнення знань з теми: «Основні класи неорганічних речовин»

Мета уроку: узагальнити і закріпити одержані знання про основні класи                   неорганічних сполук та їх хімічні властивості, вміння класифікувати неорганічні речовини; прищеплювати інтерес до хімії; виховувати почуття само- та взаємоповаги за умов роботи в малих групах.

Обладнання: електрохімічний ряд напруг металів, штатив с пробірками, реактиви: розчин NaOH, HСl, H2O, фенолфталеїн, метилоранж.

Тип уроку: комбінований.

Форма уроку: урок-подорож .

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Мотивація пізнавальної діяльності

Учитель. Ми з вами закінчили тему «Основні класи неорганічних речовин» і сьогодні вирушимо в захоплюючу подорож країнами, що входять до складу союзу Хімія. Але спочатку перевірену вашу готовність і для цього проведемо розминку.

Клас поділяється на команди за кількістю рядів у класі. У кожній команді призначається командир і заступник, який буде фіксувати результати кожного члена команди.

 

Конкурс № 1. Розминка

Протягом хвилини кожна команда має відповісти на максимальну кількість запитань. Кожен учень по черзі відповідає на запитання.

Пропоновані запитання:

  1. Які речовини називаються простими?
  2. Які речовини називаються складними?
  3. Дайте визначення поняттю «оксид».
  4. Дайте визначення поняттю «кислота».
  5. Дайте визначення поняттю «луг».
  6. Дайте визначення поняттю «основа».
  7. Дайте визначення поняттю «основний оксид».
  8. Дайте визначення поняттю «кислотний оксид».
  9. Що таке індикатор?
  10. Яка класифікація характерна для основ?
  11. Які класифікації характерні для кислот?
  12. Назвіть речовини (демонструються таблички: Mg(OH)2, HCl, CaO, H2S, H2O, CuSO4, Ca(NO3)2, H2SiO3, MgCO3, AlPO4, NaOH, SO3, H3PO4, Fe(OH)3, SiO2, Ba(OH)2).
  13. Яка реакція називається реакцією нейтралізації?
  14. Яка реакція називається реакцією сполучення?
  15. Яка реакція називається реакцією заміщення?
  16. Яка реакція називається реакцією розкладання?
  17. Яка реакція називається реакцією обміну?

Підбиваємо підсумки конкурсу.

Конкурс № 2

Учитель. Команди готові до подорожі! У добрий путь!

Ми приземлилися з вами в столиці держави Оксиди – Аш-Два-О. для проходження митного контролю ми з вами повинні заповнити анкету. Виберіть двох представників команди, що цим займуться.

Завдання команді 1

  1. Знайдіть у грі «Хрестики-нулики» оксиди:

CaO

CO2

H3PO4

HCl

SO2

NaOH

Fe(OH)3

N2O5

FeO

  1. Чому ці речовини є оксидами?
  2. До яких оксидів їх можна віднести? Чому?
  3. Назвіть ці оксиди.

Завдання команді 2

  1. Знайдіть ряд, в якому тільки основні оксиди:

а) SO3, CO2, H2O;          б) NaO, CaO, CO2;

в) SO3, CuO, CrO3;         г) BaO, CaO, Na2O.

  1. Чому ці оксиди називаються основними?
  2. Чому вони мають назву «оксиди»?
  3. Назвіть їх.

Учитель. Команди благополучно пройшли митний огляд. Швидше за всіх впоралась команда …

Починаємо екскурсію столицею чудової держави Аш-Два-О.

Учень. Екскурсовод познайомить нас із прекрасним містом Во-Да, що в перекладі означає «еліксир життя». Це найпопулярніша і найзагадковіша рідина. Без неї немає життя. Вода є обов’язковим компонентом кожної живої клітини. Для підтримки життя людина повинна одержувати близько 2,5 л води на добу. Без води людина не може прожити більше трьох днів.

Усі життєво важливі елементи потрапляють до організму людини, тварин і рослин за допомогою води.

Тому всі жителі нашої держави дбайливо ставляться до чистоти нашої столиці.

 

Конкурс № 3

Команди вибирають двох учнів для участі в конкурсі.

Завдання команді № 1

Уявіть, що ви вирушили в кругосвітнє плавання. У вас закінчилась питна вода. Чи можна із солоної води зробити прісну? В який спосіб?

Завдання команді № 2

ви опинилися на незаселеному острові, де є небагато прісної води, але вона дуже брудна: в ній плавають листя, гілочки, метелики, часточки глини … Чи зможете ви одержати чисту воду?

Учитель. Продовжуємо нашу подорож. Наступна країна – Кислоти.

Завдання команді № 1

  1. З наведених речовин випишіть формули кислот:

ZnS, H3PO4, Na2CO3, HPO3, NaOH, CaO, HCl, CuSO4, CuO, HBr, KI, P2O5, HI, CO2, Mg(OH)2, H2SO3.

  1. Які з наведених нижче речовин можна отримати в результаті взаємодії металу з розчином кислоти? Напишіть відповідні рівняння реакцій:

H2O, O2, ZnO, MgCl2, H2, CuCl2, Ag2SO4, Na3PO4.

Завдання команді № 2

  1. Назвіть групи металів, які будуть реагувати з розчином сульфатної кислоти:

а) Na, Pb, Ag;                б) K, Ca, Ni;

в) Mg, Al, Zn;                г) Pb, Fe, Cu.

  1. В який спосіб можна здійснити такі перетворення:

Cu = CuO – CCl2

Підбиття підсумку роботи груп. За виконання завдання команда одержує 6 балів.

Учитель. Остання країна яку ми зараз відвідаємо, - Основи.

Використовуйте знання про властивості основ, знайдіть у наведеній таблиці літери, що відповідають правильним відповідям. Слово, складене з цих літер, дає вам можливість одержати додаткові 2 бали.

 

Властивості основ

Основи

NaOH

Fe(OH)2

Ca(OH)2

Cu(OH)2

Взаємодія з кислотами

В

О

Л

Ь

Взаємодія з кислотними оксидами

Ф

М

Р

А

Розкладання під час нагрівання

Т

А

Е

М

 

Конкурс № 4. Практичний

Завдання команді № 1

У пронумерованих пробірках № 1, 2, 3 містяться розчини лугу, кислоти й дистильована вода. Запропонуйте метод розпізнавання речовин.

Завдання команді № 2

З кальцій оксиду одержіть кальцій гідрооксид і доведіть, що ця речовина – луг.

Підбиваємо підсумки, максимальна оцінка – 5 балів.

 

Конкурс № 5. Щасливий ланцюжок

Кожна пара учнів однієї команди с набору карток схему ланцюжка перетворень для пари іншої команди. Пари обмінюються схемами й протягом 4 хв повинні скласти рівняння реакцій. У конкурсі будуть брати участь одна пара з кожної команди.

Завдання для 1-ї пари

Складіть схему перетворень з наведеного переліку речовин: Fe, FeO, Fe(OH)2, FeCl2.

Завдання для 2-ї пари

H2O, O2, CaO, Ca(OH)2.

Під час виконання цього конкурсу проводиться конкурс ерудитів, в якому беруть участь по два учні з кожної команди.

Завдання команді № 1

Дві колби з хлоридної кислотою врівноважили на терезах. В одну з них помістили шматок алюмінію масою 3 г, а в іншу – такої ж маси шматочок цинку. У якому положенні будуть шальки терезів після закінчення реакцій? Чому? Відповідь підтвердіть обчисленнями.

Завдання команді № 2

Обчисліть, якого металу: магнію чи цинку – буде потрібно менше для одержання з хлоридної кислоти 1 г водню.

Учитель. От і завершується наша подорож. Ми згадали і закріпили знання про основні класи неорганічних речовин.

Підіб’ємо підсумки: перемогла команда… Не сумуйте, сьогодні немає переможених, тому що перемогли знання. Тому я всім вам дарую букет квітів, що розквітнуть у вас на очах і зігріють ваші серця.

Демонстраційний дослід: на столі у вазі стоять паперові квіти, заздалегідь обробленні фенолфталеїном. З пульверизатора, заповненого розчином питної соди, обприскую квіти, й вони набувають малинового забарвлення.

 

ІІІ. Заключна частина уроку

3.1. Оцінювання роботи учнів на уроці

3.2. Домашнє завдання:

Підготуватися до тематичної атестації.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

План - конспект уроку на тему: "Розв'язок вправ" (9 клас "Розчини. Електролітична дисоціація")

e-mail Друк PDF

План - конспект уроку з хімії для учнів 9 класу. Урок удосконалення знань і вмінь учнів проводиться в темі "Розчини. Електролітична дисоціація"

Вкладення:
Скачать этот файл (№5 Розв,язок вправ.doc)План - конспект уроку з хімії [Хімія 9 клас. Тема "Розчини. Електролітична дисоціація"]63 Kb
Останнє оновлення на П'ятниця, 23 січня 2015, 01:27
 

План - конспект уроку на тему: "Електролітична дисоціація. Електроліти та неелектроліти"

e-mail Друк PDF

План - конспект уроку з хімії для учнів 9 класу.

Вкладення:
Скачать этот файл (№1 Електролітична дисоціація. Електроліти та неелектроліти..doc)План - конспект[Тема "Електролітична дисоціація. Електроліти та неелектроліти"]68 Kb
 


Сторінка 8 з 96

Пошук

Лічильники

Проверка сайта

Новий сайт

Шановні користувачі та гості сайту .

Ми підготували для вас новий, яскравий і зручний сайт на якому ви зможете не тільки розповідати про свої розробки уроків і замовити сертифікати, але і з користю провести час зі своїми друзями та колегами в соціальній мережі , пограти в цікаві ігри та інш. Ми щойно запустили цей проект, встигніть пройти реєстрацію в числі перших і Ви зможете отримати унікальне і красиве посилання на свій профіль.

http://teacherjournal.in.ua/

Контакти

Поштова адреса:

«Учительський журнал он-лайн»

ВГ «Основа», вул. Плеханівська, 66, оф. 5, м. Харків, 61001

Адміністратор порталу:

Тел. : (+3057) 731-96-33

e-mail: ua.teacherjournal@gmail.com


© 2012 ТОВ «ВГ «Основа».

© 2016 Учительський Журнал он-лайн. Всі права захищено.
© 2006-2009 Українська локалізація: Joomla! Україна. Всі права захищено!
Joomla! - безкоштовне програмне забезпечення, яке розповсюджується за ліцензією GNU/GPL.

Редакція порталу «Учительський журнал он-лайн» може не поділяти точки зору автора та користувачів порталу, які висловлюються у формі коментарів до статей, повідомлень на форумі тощо.  Автори публікацій відповідають за достовірність фактів, цитат, власних назв і т.п. Матеріали публікуються в авторському варіанті, ілюстрації, пунктуація і лексика авторські. Претензії не приймаються. Матеріали не рецензуються.