Головна матеріалу |
---|
Розробка мультимедійного уроку читання 4 клас |
розробка |
Всі сторінки |
«Мудрим ніхто не вродився, а навчився»
Цей урок проведений в 4 класі за Програмою для середньої загальноосвітньої школи. 1- 4 класи. К.: «Початкова школа».– 2006.
Вимоги до уроку в програмі:
- знати і шанувати видатних письменників;
- усвідомлювати, що читання є важливим джерелом знань, задоволення пізнавальних, естетичних інтересів;
- розуміти зміст прислів’їв та пояснювати, у якій життєвій ситуації доцільно вживати їх;
- усвідомлено, правильно, виразно читати вголос;
- усвідомлено і достатньо вільно читати мовчки;
- самостійно визначати основну думку твору;
- розуміти основний смисл описаних вчинків персонажів;
- самостійно визначати тип персонажа, власне ставитись до героїв твору, обґрунтовувати свої думки;
- розуміти текст, свідомо відтворювати зміст; уміти користуватися загально-навчальними уміннями: формулювати запитання до тексту, будувати діалог, порівнювати вчинки персонажів, знаходити причиново-наслідкові зв’язки, доводити і формулювати.
Відповідно до тематичного планування - це третій урок з семи, відведених у розділі «Літературні казки».
Тип уроку : комбінований.
На уроці була поставлена мета: викликати у дітей інтерес до творчості Лесі Українки, розширити і поглибити їхні знання про поетесу; на основі змісту казки поглиблювати уявлення про етику людських стосунків, визначити повчальний характер казки. Формувати соціокультурну та комунікативну компетентності, загальнопізнавальні вміння. Виробляти вміння вести діалог і полілог у парі, групі, будувати монологічне висловлювання, вступати в дискусію з проблемних питань твору, узагальнювати, систематизувати знання та робити висновки.
Розвивати уміння оцінювати вчинки персонажів, визначати мотиви їхньої поведінки, розрізняти позитивні і негативні риси характеру; висловлювати своє ставлення до героїв казки, свої враження від почутого, побаченого; збагачувати соціальний досвід учнів. Розвивати навички виразного читання, читання за особами, складання плану, вміння переказувати, стежити за чіткістю та логічністю відповідей на запитання, пам'ять, увагу, вміння орієнтуватися у тексті, логічне мислення, творчі здібності, уяву, фантазію, уміння спілкуватися.
Виховувати інтерес до народної мудрості і бажання вчитися, сприяти вихованню позитивних рис характеру; почуття прекрасного, вміння насолоджуватися художнім твором.
Основними завданнями уроку були:
1) збереження фізичного і емоційного здоров'я учнів під час уроку;
2) виховання почуття співпереживання, взаємодопомоги, бажання вчитися;
3) розвиток комунікативних здібностей (уміння працювати в парі, вести навчальний діалог, аналізувати, робити висновок, проводити самооцінку);
4) збагачування словникового запасу учнів
Основні завдання психосоціального розвитку:
розвивати логічне мислення, довготривалу образну пам’ять, творчі
здібності, етичні почуття, творчу рефлексію, самостійні і
пошукові дії.
Знати: про життєвий і творчий шлях Лесі Українки; персонажів твору; прислів’я, вжиті у творі Л.Українки «Біда навчить»
Вміти: ставити запитання до тексту, визначати основну думку твору, давати характеристику дійовим особам твору, виразно читати; аналізувати і робити висновки; давати правильні та повні відповіді на поставлені запитання;
Цінувати: працелюбність, рідну мову, толерантне ставлення до товаришів, знання, час.
Для реалізації поставлених завдань використовувала методи:
1.Загальні методи навчання:
Демонстративний, діалогічний, евристичний., інтерактивні.
2. Методи викладання:
стимулюючий, спонукальний, пояснювальний.
3.Методи виявлення знань учнів:
усний , письмовий.
4. Форми організації навчального процесу:
фронтальна, групова, індивідуальна, парна.
5. Методи роботи учнів:
пошуковий, творчий, інтерактивні
6. Етапи виявлення знань:
фронтальне, індивідуальне, колективне..
В процесі підготовки до уроку та його проведення спиралася на принципи:
загальнодидактичні:
- науковості;
- доступності;
- наочності;
- систематичності і послідовності;
- наступності;
- перспективності;
лінгводидактичні:
- розуміння мовних значень;
- оцінки виразності мови;
- розвитку чуття мови.
Усі етапи уроку були спрямовані на досягнення мети і завдань з урахуванням особливостей класу.
При проведенні організаційного моменту була візуально перевірена підготовка дітей до уроку і встановлений перший емоційний контакт з учнями класу, що дозволяє створити комфортну обстановку для роботи.
Працюючи над здоров’язберігаючою компетентністю використовувала:
1) мову вчителя для підтримки емоційного настрою учнів;
2) зміну поз (робота стоячи, робота в парі допускалася в зручній позі);
3) фізкультхвилинку.
Розвиток учнів простежувався на всіх етапах уроку. Учні отримували нові знання, аналізували і класифікували навчальний матеріал, вчилися узагальнювати і пропонувати пропозиції, самостійно отримували і відкривали нову навчальну інформацію.
Комунікативність учнів проявлялася в умінні вести навчальний діалог, міркувати і відповідати на поставлені питання, проводити самооцінку, активно взаємодіяти в парі з товаришем, в групі.
Освітнє завдання було стержневим упродовж усього уроку.
Щоб розвивати інтерес до читання були проведені такі види роботи над текстом: читання в особах діалогу без слів автора, читання мовчки, читання вголос, читання скоромовкою, читання учнем нового тексту; знаходження за поданим початком всього речення, читання речень, які стали прислів’ями, висловлювання своїх суджень щодо прочитаного, читання деформованого тексту, підбір слова з тексту до запропонованої схеми (м_др_м н_хт_, киПо дибі…тощо), читання слів, до яких є тлумачення, складання цитатного плану.
В процесі уроку учні поповнювали свій словниковий запас.
В ході уроку були використані проблемні і пошукові завдання, здійснювалися колективні і групові форми роботи. Протягом усього уроку підтримувався сприятливий емоційний настрій і активність учнів.
Думаю, що цей урок надовго збережеться в пам'яті учнів і завтра вони будуть готові здійснювати нові відкриття на уроках читання.
ВКонтакте - комментарии