Тема: «Допоможемо Бджілці-трудівниці»
Програмовий зміст: виявити обсяг знань з розділів математики.Перевірити навички прямого,зворотного рахунка,рахунка від заданого числа.
Закріпити поняття «більше», «менше», «порівну» ,користуючись знаками ,=; знання про вимірювання,користування умовною міркою.Закріпити склад чисел:6,7,8,9,10.
Вправляти в умінні складати задачі,називати геометричні фігури, формувати вміння знаходити предмети.які їх нагадують.
Уточнити знання дітей про часові проміжки:місяці;знання про годинник.
Розвивати логічне мислення ,спостережливість,пам’ять,мовлення.
Виховувати увагу, самостійність,витримку,звичку до самоконтролю.
Обладнання:іграшки:бджілка , ведмідь,м’яч; Д/ гра «На що схоже»;вулик; для вимірювання сиропу: дві банки, склянка, сироп ,фішки; Д/ гра «Порівняй сонечок»; годинники на кожну дитину; Д /гра «Склад числа»;олівці; банка з медом, цукерки «Бджілка».
Хід заняття:
-Діти, яка зараз пора року?(Весна)
- Як ви здогадалися, що на вулиці весна?
- За якими ознаками?
-А які весняні місяці ви знаєте?
- Літні ? Осінні? Зимові?
- За допомогою чого ми можемо визначити, який зараз місяць?(За допомогою календаря)
-Малята, сьогодні на заняття до нас завітала гостя. Відгадайте, хто вона?
Наче птиця, крила має,
Все літає і співає:
Я медок вам ношу,
Не чіпай, бо вкушу,
Так лякає нас мала,
А звуть її… (Бджола)
- Справжнім вісником весни серед комах є бджоли.
Бджілка-трудівниця залетіла до нас,
До роботи бджілка запросила нас.
Зараз на занятті бджілці допоможемо,
Разом з трудівницею все зробити зможемо.
- Наша бджілка хоче, щоб ми розім’ялися і трішки з нею погралися.
Д/гра «Рахуй далі»
Летів рій бджілок зі ста лічилок.
Зійшлися діти, давай лічити,
бо наша бджілка, немов лічилка:
кого укусить - жмурити мусить.
На цифру «10» заплющ оченята,
Зворотний відлік тому починати.
Один,два,три,чотири,п’ять,
Починаєм рахувать.
(Рахунок прямою,зворотною лічбою,лічбою від заданого числа)
-Порахуйте від 3 до 7;від 8 до 2;від 5 до 10;від 9 до 4.
На галявині казковій
Квіточки ростуть чудові.
Бджілка поміж них літає,
Склад числа в них викладає.
Д/гра «Склад числа»
Прилетіла до волошки:
«Дай мені нектару трошки.
Склад числа «6» викладай
І нектар свій забирай.»
Бджілка далі полетіла,
Й на ромашку поруч сіла:
"Я - ромашка! Не забудь-
Як склад числа «7» викласти тут"
Ну, а поруч ось тюльпан.
Цифру «8» ховає там
Склад числа її викладайте
Будьте уважні і часу не гайте.
Кульбабка жовтенька
На ніжці тонкій
Склад числа «9»
Ховається в ній.
Ось дзвіночок лісовий
Дзвоном зустрічає
Завдання зі складом числа «10»
(Саша) викладає.
. Цілий день я тут літаю,
Склад числа все викладаю.
Час мені вже поспішати,
Та сімейку годувати.
Бджілок щоб погодувати
Треба сироп приготувати.
Він солодкий і смачний
Додає багато сил.
- Діти ,а хто знає, з чого готується сироп?(З цукру та води).
- В чому виміряється цукор?(В кілограмах)
- В чому міряється вода?(В літрах)
-Якою міркою можна виміряти воду?(Умовною міркою)
-Що ми можемо взяти за умовну мірку?( банку,склянку, ложку)
-Малята,перед вами стоїть банка із сиропом, порожня банка, склянка. Як ми можемо дізнатися, скільки сиропу в ній?
- Що для цього треба зробити?( Треба виміряти.)
- Діти, давайте виміряємо сироп склянкою. До мене підійдуть Аліна та Марійка. Аліна буде вимірювати сироп, а Марійка виставляти фішки. (Діти вимірюють).
- Скільки склянок всиропу було в банці? ( Три.)
Погодувавши родину свою
На квіточці бджілка сиділа в саду
Напевно, та квітка була у меду
Напевно, та квітка солодка була,
Що й комаха-сонечко у гості прийшла,
Та прийшла вона не сама,
З собою друзів привела.
Д/гра «Порівняй сонечок»
-Дітки,треба комах-сонечок з відповідною кількістю крапочок посадити на квіточку з тією цифрою,яка відповідає цій кількості. та порівняти їх за допомогою знаків рівняння.
Бджілка радісно летить,
І лиш крильцями дзвенить.
Діти їй допоможіть
І розминку розпочніть.
Фізкультхвилинка
Синьоокий ранок грає на сопілці,
Бджоленят в дорогу наставляє бджілка:
Де б ви не літали,чи в саду ,чи в лузі,
Уклоніться кожній квіточці в окрузі.
Кожен бутончик схилятися рад
Вправо і вліво,вперед і назад.
Тепер не страшні їм ні спека,ні злива-
Вони розквітають в букеті красивім.
Раптом де не взявсь-Ведмідь
Став він бджілоньку просить
Дай медочку піввідерка
Щоб поласувать смачненько.
Я медочку тобі дам,
Якщо виконаєш завдання.
У вулику їх ти бери,
Задачі розв’язуй з дітьми.
Обережно відчиняй,
Його довжину виміряй.
-Діти,в яких одиницях можна виміряти довжину вулика?(У сантиметрах)
- В яких одиницях можна виміряти довжину галявини, де стоять багато вуликів?(У метрах)
Діти з вулика беруть задачі та сідають за столи, розв’язують їх.
-Яку фігуру вам нагадує вулик?(Куб)
-Які геометричні фігури ви знаєте?(Об’ємні і площинні)
-Ось наступне,Ведмідь,завдання,
Приготуйтесь і ви,дітвора.
Кожен фігуру візьміть і на щось перетворіть.
Д/гра «На що схоже»
Золотий бджолиний рій
Носить мед у вулик свій.
Працювати бджілки охочі —
З ранку трудяться до ночі.
Логіку і ви розвивайте
Та від них не відставайте.
Задачі на розвиток логічного мислення:
1.У лютому у нашому дворі розквітли три ромашки та дві троянди.Скільки стало квітів?(Аніскільки. У лютому квіти не ростуть)
2.Скільки меду у порожній банці?( Аніскільки. Банка порожня.)
3.У вазі три ромашки і два тюльпани.Скільки ромашок у вазі?(Три ромашки)
4.Скільки кінців у однієї палиці?А в половини палиці?(Два кінці).
На роботу,як на свято
Зійде лиш сонечко вгорі
Працелюбні і завзяті
Аж до вечірньої зорі.
-Діти,як ви гадаєте коли бджілки встають?(Як сонечко зійде)
Для них сонечко як годинник.
-Які види годинників ви знаєте?(настінні,настільні,наручні,пісочні,водяні).
-Чим відрізняються годинники?(формою,величиною,кольором).
-Чим схожі?(В них є циферблат,цифри,стрілки).
-Як називаються стрілки в годинниках?(Годинна і хвилинна).
-Яка стрілка рухається швидше?(Довга-хвилинна).
-Що вона показує?(кількість хвилин)
-Яка стрілка рухається повільно?(Коротка-годинна)
-Що вона показує?(кількість годин).
Чепуруха золотенька
Встала з сонечком раненько,
Треба,треба вже вставати
На сніданок кличе мати.
-Бджілка встає о сьомій годині.Малята,покажіть цей час на годиннику.
Новий день,нові турботи
Наша бджілка у роботі.
Цілий день бджола літала,
З квіточок пилок збирала.
-Діти,виставте на годиннику другу годину тридцять хвилин або о пів на третю.
Сонце заходить,вже вечоріє
У бджілки маленької немає вже сили.
-Покажіть на годиннику дев’ть годин.
Підсумок:
-Молодці,дітки,всі впоралися із завданням.
Ось і настала пора розлучатись.
Просимо тільки не забувати:
Кожна тварина варта любові,
В будь-який час,не лише у розмові.
-А зараз бджілка хоче пригостити вас смачним медом та цукерками.