В роботі систематизовані приклади щодо використання візуальних матеріалів на уроках історії. Робота містить практичні приклади використаняя різноманітних методів, а саме: метод моделювання, персоніфікації, уявної екскурсії, порівняння, використання фотодокументів, роботи з ілюстраціями, «Жива картина», «Логічний ланцюжок», «Власне судження», гра, політична карикатура, «Виключи зайве», робота зі схемами та картосхемами, захист проектів, використання власних малюнків дітей та репродукцій художників, створення коміксів, метод рефлексії, використання мультимедійних презентацій тощо. Кожен метод представлено фотодокументами та ілюстративним метеріалом.Робота буде корисна для вчителів історії як порадник з організації ефективної та результативної роботи на уроці. Вивчення історії – це не лише вивчення фактів. А й активний процес, у якому учні мають працювати з цілою низкою джерел. Навчання історії має розвивати в учнів навички самостійного мислення, роботи з документом та ілюстраціями, ставити запитання, відрізняти упередження, уміння робити обґрунтовані та збалансовані висновки. Історія допомагає учням виробити такі якості, як інтелектуальна чесність, наукова точність і терпимість, підготувати до життя в плюралістичному і демократичному суспільстві.
З досвіду роботи вчителя історії Овруцької гімназії імені Андрія Малишка, спеціаліста вищої категорії, вчителя методиста, відмінника освіти України Гаращук Світлани Володимирівни.