Учительський Журнал он-лайн

 
Виховна робота в школі

Досвід організації учнівського врядування школи

Друк
Досвід організації роботи учнівського врядування КЗ «Нікопольська спеціалізована школа І – ІІІ ступенів №5» «Веселкова республіка». Співпраця органів учнівського врядування з громадськими організаціями.
 

Випускний вечір в 11 класі

Друк

Урочиста частина та "капусник" випускного вечора на тему: "Улюблені телепередачі випускників"

 

Урок

Друк

Тема. О. Олесь. Ялинка.

Мета. Вчити дітей сприймати ліричні твори; розширити коло їхніх знань про засоби художньої виразності; збагачувати словник, розвивати творчу уяву; сприяти формуванню бережливого ставлення до природи.

 

ХІД УРОКУ

 

Організація класу.

-         Урок читання починаємо,

Гарного настрою всім бажаємо.

Те, що вивчили – пригадаємо,

Поміркуємо, прочитаємо.

Бесіда.

 

-         Яке свято наближається до нас?

-         Без чого не обходиться жодне новорічне свято?

-         Де беруть ялинки до новорічних свят?

-         Сьогодні ми вирушаємо до лісу, в гості до ялинки. Але подорож наша буде не розважальна, а навчальна, і супроводжуватиме нас «Читанка»

Перед тим, як вирушити в подорож, треба звернутися до гідрометеоцентру та дізнатися, чи сприяє погода походу до лісу.

 

Учень. Сьогодні гідрометеоцентр рекомендує уявні екскурсії у природу. Нехай проблеми та незгоди не роблять на уроці вам погоди. Щасливої подорожі!

 

Мовна розминка. Слайди  зимового пейзажу під муз. супровід А. Вівальді «Зима»

-         Закрийте оченята, уявіть, що ми потрапили до чудового зимового лісу. Ліс стоїть казково чарівний. Це зима одягла його в чарівне вбрання: дерева закутала сріблястими шалями, на кущі одягла пухнасті шапки. Вдихніть свіже морозяне повітря, затримайте подих, видихніть. Підставте долоньку маленькій сніжинці, легенько здмухніть її.  Ой, діти, мабуть щось сталося. Здається, хтось упав. Це горобчик упав. А коли падав, то сніжком притрусив деякі букви у скоромовці. Лише одна сніжинка затримала букву і допоможе нам прочитати скоромовку (на сніжинці буква с)

..идів горобець на ..о..ні,

За..нув і звалив..я у ..ніг.

Якби не звалив..я у ..ні,

І до..і б ..идів на ..о..ні.

-         Прочитайте мовчки. Чи все зрозуміли?

-         Прочитайте напівголосно.

-         Прочитайте так, щоб про новину дізналися всі мешканці лісу

-         Уявіть, що ми знаємо велику таємницю

-         Прочитайте так, щоб і ми зрозуміли.

-         Дайте відповіді на питання словами скоромовки, виділяючи головне слово:

-         Хто сидів на сосні?

-         Де сидів горобець?

-         Що робив горобець на сосні?

-         Що сталося з пташкою?

-         Чому така неприємність сталася з горобцем?

 

Перевірка домашнього завдання.

Читання оповідання С. Носаня  «Ялинка»  в особах.

 

ПІДГОТОВКА ДО ЧИТАННЯ ТВОРУ

 

-         Сьогодні продовжуємо читати твори про красу рідної природи. Адже лише тоді, коли ми навчимосьбачити прекрасне у звичайних речах, ми зможемо стати справжніми друзями природи. Назву твору, з яким ми ознайомимось, ви зможете визначити, якщо складете слово із розсипаних складів.

КА  ИН  ЯЛ ( склади у лапках звірят або на сніжинках)

Учитель відкриває схований макет ялинки

-         Ось ця ялинка – наша гостя.

Вона прийшла всіх нас вітати.

Що ми умієм, хоче знати,

Чого не вміємо – навчати.

 

-         Ми ознайомимося із твором Олександра Олеся «Ялинка»

 

Знайомство з автором. Розповідь.

-         Цей вірш знайомий не одному поколінню дорослих і дітей. Написав його чудовий майстер слова О.Олесь – Олександр Іванович Кандиба ( так насправді звали поета.) Народився на Сумщині. Писати для дітей почав тоді, коли народився у нього син – Олег, який згодом теж став поетом і відомий як Олег Ольжич. О. Олесь у віршах розповідає про абетку, математичні премудрості, про зайчиків, курчат, гусей і качок. Люди ніколи не забували його творів, хоча 27 років вони не друкувалися в Україні.

 

Опрацювання вірша О. Олеся  «Ялинка».

 

  1. Про що говорить заголовок «Ялинка» ?
  2. Слухання   - Послухайте вірш про хлопчика і скажіть, навіщо він ходив до лісу?   Хто є дійовими особами твору?

Вірш напам’ять читає вчитель.

 

  1. Словникова робота

Ледащо  -  ледар, нероба

Цяцьки  - іграшки

Нізащо  -  ні за яких умов

 

  1. Мовчазне читання.  –   Від  чийого імені ведеться розповідь?

 

5       Читання вголос. –Підготуйтеся до роботи над змістом.

6       Аналіз твору.

-         Знайдіть і прочитайте рядки, в яких ми можемо побачити хлопчика.(Він ще маленький, але самостійний)

-         Які слова допомагають зрозуміти, що йдеться про дитину? Як до нього ставиться автор? ( вживає пестливі слова і ми можемо не лише уявити героя твору, а й відчути, що він симпатичний авторові : кожушинка, саночки, чобітки)

-         Спробуйте прочитати перші рядки вірша так поважно, як виглядає наш герой.

-         Знайдіть і прочитайте рядки, у яких розповідається про несподівану зустріч хлопчика з зайчиком.

-         Прочитайте пошепки рядки, у яких автор розповідає нам про те, як зайчик відбирав ялинку.

-         Чому обурювався зайчик?

-         Підпишіть словами вірша малюнок.

7. Вибіркове читання. Робота над виразністю твору.

-  Прочитайте окличні речення. Які слова зайчика слід читати тривожно і голосно? Прочитайте речення із звертанням. Яка інтонація початку твору?

8. Читання в особах.

9.Читання Незнайком.  Раз я взувся у валянки

Одягнувся в шубку

Сів у саночки

І пішов я по ялинку.

-         Поставте запитання щодо змісту твору своїм товаришам.

-         Чи закінчений цей вірш? Чим могла закінчитись суперечка у лісі?

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

ЧИТАННЯ КІНЦІВКИ ВІРША  УЧНЯМИ

-         Кому стало страшно?  Чого боявся хлопчик, а чого – зайчик?

-         Навіщо автор синиць назвав розбійницями? (щоб передати відчуття страху)

-         Передайте з допомогою інтонації почуття провини хлопчика.

-         Чи змінився настрій зайчика? Чи пробачив він хлопчикові? Доведіть словами вірша.

-         Робота з синонімами: скрізь – всюди  прости – пробач, вибач

-         Прочитайте кінцівку вірша. ( розповідь про давній звичай при зустрічі кланятись та знімати шапку) – Чи зрозумів хлопчик, чому ялинки треба не рубати, а оберігати?

-         Як ви думаєте, чи буде герой вірша прикрашати свій дім ялинкою, зрубаною в лісі?

-    Вірш схожий на оповідання чи на казку? Що у вірші є справжнє, а що    видумане?

-     Яким зайчик виступає у казках? А у вірші? (рішучий, сміливий, відважний)

 

-          Спробуйте уявити себе на місці ялинки. Що вона відчуває, стоячи в лісі під снігом? А що може відчувати, коли бачить людину з сокирою? А як почувається, коли біля неї збираються лісові мешканці?

 

9. Розповідь прозовим твором.

-

10. Рольова гра «Суперечка»

 

КРИТИК. – Я – критик Лин Андрій Васильович, критикую хлопчика, тому що він хотів зрубати ялинку. Він повівся неправильно, бо ялинки важко проростають, довго ростуть, а їх шишки – смачна пожива для птахів. Так робити соромно.

АДВОКАТ. – Я – адвокат Гац Яна Віталіївна, захищаю хлопчика. Думаю, що він помилився, адже це маленька дитина. Він ще не знає, що треба берегти природу, а не нищити її. Йому можна пробачити цей вчинок, бо хлопчик зрозумів свою помилку і розкаявся.

 

11. Відеомультфільм  «Ялинка»

 

12. Виступи учнів  з довідкового бюро. Додаток 1.

ПІДСУМОК УРОКУ

-         Що можна зробити, щоб і ялинки в лісі зберегти, і оселі прикрасити?

-         Чим можна замінити ялинку, щоб на свято було гарно і святково?

ГРА «Добавлянка»

-         Разом складемо вірш, який доповнить ваші відповіді.

 

Щоб ялинок не рубати, треба штучні…(купувати).

Ці красуні разом з вами будуть рік Новий…(стрічати).

Можна гілочку зірвати і гарнесенько…(прибрати).

І тоді такі ялинки будуть справжні…(веселинки).

ЗАХОДИТЬ ДІВЧИНКА В КОСТЮМІ ЯЛИНКИ.

-          Любі діти! Прибігли до мене зайчик і лисичка й розповіли, що сьогодні ви гості нашого лісу, що читали і говорили про мене протягом уроку. Мені дуже приємно, і тому я вирішила подарувати вам іграшки , щоб ви прикрасили ними свою гостю.

-         Не рубай ялинку! Бережи ялинку!

Хай пташки співають в її вітах дзвінко.

Хай маленька білка тут гризе горішки,

а вухатий зайчик відпочине трішки.

Не рубай ялинку! Посади ялинку!

 

-         Я сьогодні зрозумів, що…

-         Тепер я знатиму, що…

-         Я дізнався про те, що…

-         Я замислився про те, що…

ДОМАШНЄ ЗІВДАННЯ

  • Для всіх: ст.. 97-98, вир. чит.
  • Для допитливих: дібрати цікаву інформацію про ялинку та її родичів;
  • Для творчих: розробити до Нового року композицію, якою б хотіли прикрасити  свою оселю.

 

 

«Новорічна казка». Розважальна програма для учнів 1-5 класів

Друк

Сценарій виховного заходу створений з урахуванням вікових особливостей учнів, а саме для учнів 1-5 класів.

Поданий матеріал  полегшує роботу педагога-організатора, класного керівника з питань організації виховної роботи в школі. Сценарій складений для педагогів-організаторів та класних керівників загальноосвітніх закладів усіх типів.

Відомості про автора:

1. Лукашук Світлана Семенівна

2. Педагог-організатор ЗОШ І-ІІІ ст. №10 м. Ковеля

3. Педагогічний стаж роботи - 10 років

4. Кваліфікаційна категорія "Спеціаліст ІІ категорії"

Вкладення:
Скачать этот файл (Новорічна казка.docx)Новорічна казка[Розважальна програма для учнів 1-5 класів]640 Kb
Останнє оновлення на Понеділок, 01 грудня 2014, 16:49
 

Урок мужності "Герої не вмирають"

Друк

Баня Валентина Олексіївна, учитель математики Білопільського НВК:ЗОШ І-ІІІ ступенів - ДНЗ № 3Розробка виховної години " Герої не вмирають".

Мета: закласти фундамент національної ідентичності в підростаючої особистості поглибити знання учнів про історію, природні ресурси, культурну спадщину України; формувати почуття гордості за українських військових і добровольців, культуру взаємовідносин між людьми, повагу до традицій і звичаїв українського народу; виховувати любов до України, самовідданість і патріотизм її захисників, активну громадянську позицію українців, особисту відповідальність за долю держави; сприяти розвитку пізнавального інтересу.

 


Сторінка 25 з 262


Новий сайт

Шановні користувачі та гості сайту .

Ми підготували для вас новий, яскравий і зручний сайт на якому ви зможете не тільки розповідати про свої розробки уроків і замовити сертифікати, але і з користю провести час зі своїми друзями та колегами в соціальній мережі , пограти в цікаві ігри та інш. Ми щойно запустили цей проект, встигніть пройти реєстрацію в числі перших і Ви зможете отримати унікальне і красиве посилання на свій профіль.

http://teacherjournal.in.ua/



Сплата online


Пошук

Контакти

Поштова адреса:

«Учительський журнал он-лайн»

ВГ «Основа», вул. Плеханівська, 66, оф. 5, м. Харків, 61001

Адміністратор порталу:

Тел. : (+3057) 731-96-33

e-mail: ua.teacherjournal@gmail.com

Як дізналися про наш сайт

Виберіть одну відповідь
 

Лічильник

Проверка сайта

© 2012 ТОВ «ВГ «Основа».

© 2015 Учительський Журнал он-лайн. Всі права захищено.
© 2006-2009 Українська локалізація: Joomla! Україна. Всі права захищено!
Joomla! - безкоштовне програмне забезпечення, яке розповсюджується за ліцензією GNU/GPL.

 

Редакція порталу «Учительський журнал он-лайн» може не поділяти точки зору автора та користувачів порталу, які висловлюються у формі коментарів до статей, повідомлень на форумі тощо.  Автори публікацій відповідають за достовірність фактів, цитат, власних назв і т.п. Матеріали публікуються в авторському варіанті, ілюстрації, пунктуація і лексика авторські. Претензії не приймаються. Матеріали не рецензуються.