Учительський Журнал он-лайн

 
Світова література

Презентація тижня світової літератури та іноземної мови

Друк

Підсумки проведення у школі тижня світової літератури та іноземної мови у віршованій формі.

 

Презентація "Н.В.Гоголь"

Друк

Філіпова Світлана Петрівна, вчитель світової літератури.                                                                                                Презентацію може бути використано  як на уроці , так і в позаурочній роботі (гуртки, додаткові індивідуальні або групові заняття).

Вкладення:
Скачать этот файл (Гоголь Презентация.ppt)Презентація " Н.В.Гоголь"[Ця презентація - творчий проект групи дев'ятикласників]8975 Kb
 

Презентація "Н.В.Гоголь"

Друк

Філіпова Світлана Петрівна, вчитель світової літератури.                                                                                                Презентацію може бути використано  як на уроці , так і в позаурочній роботі (гуртки, додаткові індивідуальні або групові заняття).

 

Презентація "Що? Де? Коли?"

Друк

Презентація "Що? Де? Коли? Турнір знавців російської мови та світової літератури". Розрахований захід на аудиторію учнів 5-6 класів.

Автор: Грінченко В.В., вчитель російської мови та світової літератури

 

Відкритий урок у 6 класі. Р.Бредбері "Доручаю тобі цілий світ"

Друк

Normal 0 false false false RU X-NONE X-NONE

/* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Обычная таблица"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-fareast-language:EN-US;} table.MsoTableGrid {mso-style-name:"Сетка таблицы"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-unhide:no; border:solid windowtext 1.0pt; mso-border-alt:solid windowtext .5pt; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-border-insideh:.5pt solid windowtext; mso-border-insidev:.5pt solid windowtext; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Times New Roman","serif"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-language:EN-US;}

Доручаю тобі цілий світ.

Конспект навчально- модульного заняття

за темою: Р. Д. Бредбері «Усмішка»

6 клас

Мета:

поглибити знання учнів про наукову фантастику, ознайомити їх з новими поняттями та літературними термінами, розглянути жанрові особливості новели, вказати на її схожість і відмінність від оповідання;

представити школярам американського письменника – фантаста Р. Д. Бредбері, розглянути зміст новели «Усмішка»;

розвивати уміння аналізувати художній текст, характеризувати образи, висловлювати власні думки, мислити образно;

формувати ключові компетентності школярів, створювати ситуацію успіху для кожної дитини;

виховувати розуміння прекрасного, духовні цінності, усвідомлення власної відповідальності за долю людства.

Обладнання:

портрет Р. Д. Бредбері, текст новели «Усмішка», словник літературознавчих термінів, запис музики Л. Ван Бетховена «Місячна соната», репродукція картини Л. да Вінчі «Мона Ліза»

Тип модуля:

установчо – мотиваційний (15 хв.);

змістово – пошуковий (30 хв. )

Епіграфи:

Навіть час не обмежує письменника: він може блукати в мороці, що передував створенню світу, і змальовувати майбуття, яке бачить, мов сьогоднішній день.

Я. Парандовський

Ти знаєш, що ти - людина?

Ти знаєш про це чи ні?

Усмішка твоя - єдина,

Мука твоя - єдина,

Очі твої - одні. В. Симоненко

.

Хід модуля.

І. Установчо – мотиваційний етап.

1. Вступне слово вчителя.

Прийом «Анонсування»

Зверніть увагу, який гарний сьогодні день!

Погляньте, як за вікном привітно усміхається сонце, яка загадкова усмішка грає на вустах жінки з картини Леонардо да Вінчі «Джоконда»!

Подивіться, які незвичайні сьогодні ви і посміхніться. Адже відомо: якщо день почнеш із усмішки - він буде вдалим.

Пам’ятайте, що світ навколо вас - чудовий, а людина – найкраще з усього, створеного богом. Саме їй, людині, Господь доручив Всесвіт.

Ось як уявив собі це і розповів у невеличкому оповіданні «Божий план» італійський письменник Бруно Ферреро:

«Господь творив наш світ з любов’ю, наповнюючи його різними дивами. Кожному творінню бог давав певні обов’язки, аби все у світі існувало в мирі та злагоді і щоби всі були щасливі.

- Ти, сонце, маєш завжди бути пунктуальним, Пам’ятай про це кожного ранку. Без тебе б не було життя на землі!

Сонечко у відповідь радісно усміхнулося.

Потім прийшла черга хмар, вітру, вогню, а згодом й усі інші творіння пройшлися перед Богом. Кожне хотіло дізнатися про свої завдання і зрозуміти їх.

За деякий час Бог вийшов на прогулянку. При стежині, якою він крокував, ріс колючий кущ. Господь ніжно на нього поглянув і. погладивши зелене листячко , сказав:

- Не журися, ти станеш натхненням для художників і поетів, кожен, хто тебе побачить, буде милуватися твоєю красою.

Так з’явилася троянда.

- А ти веселитимеш усіх своїм співом, - сказав Бог соловейкові.

Надійшла черга слона, який ніяк не міг зрозуміти, навіщо Бог дав йому такий довгий ніс.

- Не переживай, - заспокоював слона Господь. - Там, де ти житимеш, буде дуже гаряче. За допомогою довгого носа ти зможеш робити собі прохолодний душ.

Останньою підійшла людина. Бог лагідно її обійняв і прошепотів на вухо:

- Доручаю тобі цілий світ. Це не просте завдання, але ти зможеш його виконати, якщо будеш пам’ятати мої слова. Чуєш?

І Бог сказав людині десять слів. Десять слів для того, щоб людина насправді могла бути щасливою.

2. Бесіда.

- Як ви вважаєте, що це за десять слів, сказаних Богом людині?

( Десять Божих заповідей )

- Для чого вони дані людині?

( Щоб вона їх дотримувалася задля власного добра і гармонії у віті.)

- Чи почуваються щасливими сучасні люди? Чи панує злагода і любов у світі?

( На жаль, ні )

- А чи можливо це у майбутньому?

( Невідомо. Бо майбутнє ми можемо тільки уявляти, прогнозувати, але знати напевне, як усе буде, людині не дано )

ІІ. Змістово – пошуковий етап.

1. Слово вчителя.

Сьогодні ми умовно перенесемося у майбутнє людства. Адже письменники силою своєї уяви і хисту це роблять досить часто.

( Звернення до епіграфа 1 ).

І сьогодні у невідоме майбутнє нас поведе знайомий нам автор,

ім’я якого – Рей Дуглас Бредбері.

3. Складання візитної картки автора.

Розпочнемо ми нашу мандрівку із складання візитної картки автора.

( Усне бліц – опитування, один учень працює біля дошки, заповнюючи візитну картку автора.)

Прізвище та ім'я

Рей Дуглас Бредбері

Рік народження

1920

Країна, яку представляє

Америка

Освіта

Навчався самотужки

Улюблена справа

Писати книги

Вид літератури

Наукова фантастика

Жанр творів

Оповідання, новели, романи

Тематика творів

Освоєння космосу, науково – технічний прогрес, майбутнє людства

Улюблені автори

Ж. Верн, Е. По, Г. Велес,

М. Шеллі, Б. Шоу, Ч. Діккенс

Найвідоміші збірки

«Марсіанські хроніки»,

«Золоті яблука Сонця»

Найвища цінність

Сім'я

Мрія

«Якщо коли -небудь після моєї смерті мою могилу відвідає хлопчик і скаже: «Тут лежить оповідач пригод», -я буду щасливий».

4. Словникова робота.

Робота в парах.

Прийом «Еврик

А зараз невеличка словникова робота, яку ми проведемо у парах за допомогою прийому «Еврика». Ваше завдання: із поданої довідки дібрати потрібне слово і вставити його уречення.

Складемо словничок нових понять, які необхідні для розуміння твору

Р. Д. Бредбері:

Шедевр Досить високий рівень розвитку матеріальних

благ, культури, науки.

Науково- Рух уперед, від нижчого до вищого, удосконалення

технічний в галузі науки і техніки.

прогрес

Культура Сукупніть матеріальних і духовних цінностей,

створених людством протягом її історії.

Цивілізація Творче відображення дійсності в художніх образах,

творча діяльність, досконале вміння в якійсь сфері.

Мистецтво Зразковий витвір, що є найвищим досягненням

мистецтва, майстерності.

5. Визначення жанрових особливостей твору «Усмішка» за запитаннями.

Давайте ще раз нагадаємо жанрові особливості твору:

- До якого виду літератури він належить?

( Наукова фантастика )

- Це утопія чи анти утопія?

( Анти утопія)

- Яка жанрова форма твору?

( Новела)

6. Робота в групах.

Прийом « Лінія Обрію «

► А зараз об’єднаємося в групи та за допомогою прийому «Лінія обрію» виконаємо слідуючі завдання:

Завдання:

Група 1. Довести, що «Усмішка» - це новела.

Визначити подібне і відмінне між новелою та оповіданням.

Група 2. Вказати ознаки анти утопії у творі.

( Новела - невеликий за обсягом прозовий епічний твір про незвичайну життєву подію з несподіваним фіналом. Новелі властиві лаконізм, яскравість і влучність художніх засобів. До композиційних особливостей новели належить: напружений сюжет, наявність чіткої та згорненої композиції, перевага сюжетної одно лінійності, зведення до мінімуму персонажів, несподівана розв’язка.

Оповідання - невеликий прозовий твір, сюжет якого заснований на певному епізоді ( зрідка кількох ) із життя одного персонажа ( іноді кількох ). Невеликі розміри оповідання вимагають нерозгалуженого, однолінійного, чіткого за побудовою сюжету. Описи стислі, лаконічні. Важливу роль відіграє художня деталь. )

7. Аналіз змісту твору в формі телемосту між сучасним і майбутнім.

Оскільки ми вивчаємо наукову фантастику, можемо пофантазувати самі. Спробуємо організувати телеміст між сучасним і майбутнім. Одна з груп представлятиме учасників, інша - людей майбутнього, учні третьої стануть експертами.

Експерти. Як нам відомо, події, змальовані у новелі «Усмішка», відбуваються у недалекому майбутньому, на календарі - 2061 рік.

Сучасники. Цікаво, яке воно, майбутнє людства?

Гості з майбутнього. Представляємо один день з нашого життя. «Ранок. Святковий ярмарковий день. На вулиці зібралося багато людей. Спекотно, сморід. Місто зруйноване, будівлі знищені вибухами, звалища мотлоху, поля світяться радіацією, вирви від бомб, довкола огидний безлад».

Сучасники. Як виглядають люди?

Гості з майбутнього. «Одяг страхітливий: засмальцьований, з цупкої мішковини, брудні капелюхи. Іржаві казанки, щербаті філіжанки; п'ємо не каву, а якесь вариво з ягід; грошей нема, цигарок, випивки, розваг – теж, лише рука знайомим жестом тягнеться до кишені, якої теж не існує; живемо у печерах, у голоді і холоді.

Сучасники. А ви не помилилися? Це справді ХХІ ст.., а не далеке минуле?

Гості з майбутнього. Вважається, що це 2061 рік, «хоча напевне цього ніхто не знає. Може, вже трьохтисячний чи п’ятитисячний. Хто знає? Але люди точно знають. Що «довгенько тривала ця колотнеча» і їм «дістались самі кісточки та ратички».

Сучасники. Яку назву має те, від чого залишилися лише «кісточки та ратички»?

Гості з майбутнього. Цивілізація.

Сучасники. Що ж відбулось? Адже ми з вами, живучи на початку ХХІ ст.., переконані, що живемо в цивілізованому світі. Що можна розуміти під «колотнечею, що тривала довгенько»?

Гості. Швидше за все – війну, причому із застосуванням найновіших видів зброї, зокрема, ядерної.

Експерти. Виявляється. Світ і люди зовні дуже змінилися. Ми вже побачили, як вони живуть. А чи змінилися люди внутрішньо? Яким є їх духовний світ?

Гості. «Вся річ у ненависті…Ми ненавидимо всіх і все».

Сучасники. У чому виявляється ця ненависть?

Гості. Минуле ненависне і « вся та юрба, яка тоді верховодила в світі»; рвуть і спалюють книги. Нищать автомобілі, заводи, друкарні і все, що нагадує про цивілізацію.

Сучасники. Чому ви стали такими?

Гості. Як каже Грігсбі, «така вже людська природа. Безглуздо, мабуть, та людина вже так влаштована. Вона ненавидить те, що її зламало, покалічило життя».

Експерти. На жаль, ми не знаємо, що конкретно трапилось у минулому, але з розповідей стає зрозуміло, що причиною трагедії є люди, які розв'язали війну чи допустили страхітливу катастрофу. На них, на цивілізацію загалом і те, що нагадує про минуле, спрямований гнів скалічених і знедолених нащадків.

Сучасники. Чи шкодуєте за минулим? Чи потрібна вам цивілізація?

Гості. Нам цивілізація не потрібна, ми переконані, що вона ніколи не повернеться.

Сучасники. Чи всі люди такі?

Гості. Ні, є такі, хто вважає, що було в минулому і щось гарне. Є ті, Хто хотів би повернути той час, вони мріють про мирне майбутнє і впевнені, що знайдеться хтось, «хто підлатає цивілізацію».

Сучасники. Якою має бути ця людина?

Гості. Із серцем, чуйним до прекрасного.

Сучасники. Чи є ще такі люди у майбутньому?

Гості. Є. Це діти.

Сучасники. Що вказує на те, що у них чуйне серце?

Гості. Вміння сприймати мистецтво.

Слово вчителя.

На цьому ми перериваємо наш зв'язок з представниками майбутнього і продовжуємо знайомство з новелою «Усмішка».

- Про який мистецький твір йдеться у новелі?

( Картину Л. да Вінчі «Джоконда» )

( Під музику Л. Ван Бетховена «Місячна соната» учитель зачитує кінець новели.)

Картину знищено. Натовп розійшовся. Навкруги стало тихо. Світ заснув. Не міг заснути тільки маленький хлопчик на ім’я Том. Він тихенько підійшов до вікна, розтулив пальці, розгладив шматочок пофарбованого полотна. Світ спав, осяяний сонцем. А на долоні хлопчика лежала Усмішка.

« Том дивився на неї при блідому світлі, що лилося з нічного неба, і подумки знову й знову повторював: «Усмішка Чарівна Усмішка…»

Навіть після того, як десь через годину він обережно згорнув і сховав той клаптик, Усмішка стояла в нього перед очима. Він заплющив очі і навіть у темряві бачив перед собою Усмішку. Він бачив її, теплу та ніжну, і вві сні, коли весь світ затих і тільки місяць, спершу піднімаючись, а потім опускаючись, плив у холодному небі назустріч ранку…»

Так, чудова посмішка, що залишила його людиною в озвірілому натовпі, та посмішка, котра так потрібна людям.

І ви зараз побачите посмішку, яка лежала на долоні Тома. Посмішку жінки, котра ось уже більше чотирьох віків хвилює людство таємницею, яку ще ніхто не розгадав.

Ви бачите репродукцію картини «Джоконда2 великого італійського художника

16 ст. Леонардо да Вінчі. А намальована на ній жінка на ймення Мона Ліза.

Придивіться до цього обличчя. З вами зараз говорять Вічність і Краса.

►Невеличка поетична хвилинка, яку нам підготували …

Читання учнем вірша «Фея на ім’я Краса»

Вона, осяяна любов’ю і добром,

Розквітчана весняними піснями.

Лікує всіх, кого спіткало зло,

І хто хворіє сильно, до нестями,

Так кожен день вона летить до нас,

Тремтлива, ніжна, щира, як дитина.

Зустрінь її, знайди для неї час

І не помітиш, як мине година,

Коли вона яскрава, як зоря,

Почне свою розмову тиху, милу,

І може, раптом ти відчуєш крила,

Розкриються в душі твоїй вітрила,

І зрозумієш: доля то твоя –

Красі служити все своє життя.

( Т. Стамат)

8. Бесіда

- Як ви вважаєте, чому мистецтво має великий вплив на людей?

( Твори мистецтва захоплюють, хвилюють, викликають багато емоцій і переживань. Вони здатні змінити людину, зробити кращою, бо звернені до її розуму і серця.)

- Яке враження на Тома справила картина?

( Він єдиний не зміг плюнути в роботу геніального майстра; Том відзначив. Що вона гарна і повторив це двічі; після побаченого варварства довго не міг заснути; міцно притискав до грудей клапоть полотна; обережно склав і заховав його; йому снилася люба усмішка Джоконди, тепла і лагідна.)

- Чи від самого початку Том відрізнявся від натовпу, що зібрався розважатися?

( Том, як і інші, прийшов цього дня, аби розважитись, Але вже стоячи у черзі до картини, він ставить запитання: »Чому ми тут стоїмо?.. Чому мусимо плювати?»)

- Отже, Том, не зміг плюнути в картину, Що це може означати?

( Що він інший, кращий, має чуйне серце, а отже, може повернути цивілізацію.)

- Чому ж дорослі так ненавидять минуле і все, що їм про це нагадує?

( Тому, що усвідомили нарешті, як багато вони втратили, і зрозуміли, чому це сталося.)

- Чому ж, на вашу думку, це сталося? Чи тільки війна може бути причиною подібної катастрофи?

( Причиною трагедії можуть бути винаходи і відкриття, які несуть загрозу самому існуванню людства: різні види сучасної зброї, атомні станції; а крім того - екологічні катастрофи, страшні хвороби, клонування людини тощо.)

►То що, науково – технічний прогрес - це погано? ( Так-Ні )

Звичайно, НТП поганий не сам по собі, адже абсурдно переконувати когось у тому, що телевізори, мобільні телефони чи комп’ютери - це погано. І що ці безумовно необхідні в наш час речі несуть загрозу майбутньому людства. Йдеться про інше: НТП не повинен нищити духовності, носіями якої є віра, наука, культура. Адже будь – який винахід може відкрити своєрідну скриньку Пандори, з якої вирветься на світ нещастя, прикрощі і лихо.

9. Проблемне питання.

Отже, виникає проблемне питання:

- Чи може НТП завдати людям шкоди? У яких випадках?

( Так, вірно. Незабаром виповнюється сумна річниця Чорнобильської трагедії)

Пропоную вам переглянути презентацію про наслідки науково-технічного прогресу та Чорнобильської катастрофи.

А зараз давайте подивимось, як про призначення людини на землі сказав Василь Симоненко ( Епіграф 2).

Діти! Навколо нас вирує життя: сонце купається в росі, грибочки збирають на шапки росу, летять в безмежні далі журавлі, підморгує олень козулі у лісі… І серед цього всілякого дива – ми, люди.

Подивіться навколо: людина – господар життя, унікальне творіння у Всесвіті.

Ні сучасна наука, ні філософія, ні релігія не можуть повністю розкрити таємницю людини.

( Повідомлення учнів)

ІІІ. Підсумки.

1. Бесіда.

- Яку, на вашу думку, мету переслідував автор, створюючи новелу?

( Твір Р. Д. Бредбері - застереження від можливого лиха, адже на думку автора, люди є творцями свого майбутнього.)

- Що в новелі Р. Д. Бредбері є символом духовності?

( Усмішка Джоконди)

- Якою вона є ?

( Тепла, лагідна, ніжна , привітна, загадкова…)

- Через який образ- символ її можна передати?

( Сонця )

- Чим є усмішка для Тома?

( Надією на краще, символом початку нової цивілізації - добра, краси, миру і щастя.)

2. Створення сенканів.

Скільки існує картина, стільки років люди намагаються розгадати таємницю усмішки Джоконди.

- Які почуття викликала у вас усмішка Джоконди?

► Своє враження ви спробували передати через сенкан, який ви підготували вдома.

( Зачитування учнями сенканів )

3. Створення галереї усмішок.

Прийом « Сповідь».

( Записаний на смайлику – усмішці сенкан кожна дитина наліплює на листок ватману із зображенням «усміхненого сонечка.)

4. Слово вчителя.

Я переконана, що усмішка на обличчі людини – свідчення того, що вона щаслива, що в неї все гаразд. Герої Рея Бредбері розучились усміхатися, вони глибоко нещасні люди. Тому так осатаніло нищать шедевр мистецтва, а з ним - і власні душі. І не випадково саме усмішка залишається в руках маленького хлопчика. Це душа світу, яка просить захисту і порятунку. І як не прикро, це вже не під силу зробити дорослим.

Майбутнє світу – у дитячих руках, у ваших руках. Пам’ятайте про це. Бережіть світ, у якому живете, бережіть власні душі, бо це ваші найбільші скарби.

Знайте, що все у житті має своє призначення і глибокий прихований зміст. І виявляється, що навіть така звичайна річ, як олівець, може навчити нас не тільки малювати, а й дечого більшого. Як вважає відомий сучасний письменник П. Коельо, «все залежить від того, як дивитися на речі».

5. Учитель зачитує уривок із притчі П. Коельо «Олівець».

Звичайний олівець має 5 властивостей.

Якщо ти також їх матимеш, будеш людиною, яка приносить добро у світ.

По-перше, аби олівець писав, потрібна рука, яка ним водитиме. Ти можеш творити великі речі, але не забувай, що є рука, яка тебе провадить. Це Бог.

По - друге, щоби олівець добре писав, його треба підстругати. Від цього він стане трішки коротшим, але набагато гострішим. Так само і нам іноді доводиться терпіти, але це робить нас кращими.

По-третє, написане олівцем можна стерти, якщо ти помилився. Це нагадування нам, що завжди можна виправитися, було б лише бажання.

По-четверте, насправді важлива не дерев’яна оболонка олівця, а його серцевина – графіт. Для тебе теж головним має бути те, що діється у твоєму серці.

І нарешті, по-п’яте, олівець завжди залишає слід. Так само і ти пам’ятай: усе, що робиш у цьому житті, залишить якийсь слід. Тож старайся, щоб кожен твій вчинок був гарним.

IV. Домашнє завдання.

Прочитати новели Р. Бредбері « Канікули», «Усе літо за один день». «Зелений ранок» ( до уроку позакласного читання ) Оцінки

 


Сторінка 4 з 95

-----------------------------------------

Як дізналися про наш сайт

Виберіть одну відповідь
 

службы мониторинга серверов

Авторизація

Пошук

Переможці

Вітаємо з перемогою 
в конкурсі "Шкільний бібліотекар"

Номінація

"Бібліотекар-професіонал"

1 місце - Павленко Олена
(сертифікат + передплата на ШБ 2 півріччя + книга)

2 місце - Тимченко Ганна
(сертифікат + передплата на ШБ 2 півріччя)

3 місце - Пальонко Тетяна
(сертифікат + книга)

Номінація

"Молодий бібліотекар"

1 місце - Михалюк Галина
(сертифікат + передплата на ШБ 2 півріччя + книга)

2 місце - Павлів Наталя
(сертифікат + передплата на ШБ 2 півріччя)

3 місце - Кваша Ольга
(сертифікат + книга)

Контакти

Поштова адреса:

«Учительський журнал он-лайн»

ВГ «Основа», вул. Плеханівська, 66, оф. 5, м. Харків, 61001

Адміністратор порталу:

Тел. : (+3057) 731-96-33

e-mail: ua.teacherjournal@gmail.com


© 2012 ТОВ «ВГ «Основа».

© 2014 Учительський Журнал он-лайн. Всі права захищено.
© 2006-2009 Українська локалізація: Joomla! Україна. Всі права захищено!
Joomla! - безкоштовне програмне забезпечення, яке розповсюджується за ліцензією GNU/GPL.

 

Редакція порталу «Учительський журнал он-лайн» може не поділяти точки зору автора та користувачів порталу, які висловлюються у формі коментарів до статей, повідомлень на форумі тощо.  Автори публікацій відповідають за достовірність фактів, цитат, власних назв і т.п. Матеріали публікуються в авторському варіанті, ілюстрації, пунктуація і лексика авторські. Претензії не приймаються. Матеріали не рецензуються.