Вчительський Журнал он-лайн

 
Біологія

Внутрішня будова листка. Фотосинтез, дихання, транспірація

Друк

Теслюк Наталія Юріївна, вчитель біології вищої категорії, старший вчитель Червоноградського навчально-виховного комплексу №13

 

Даний урок з використанням інформаційно-комунікаційних технологій на тему "Внутрішня будова листка. Фотосинтез, дихання, транспірація" можна використати при вивченні біології у 7 класі (тема "Будова та життєдіяльність рослин")

Вкладення:
Скачать этот файл (конспект уроку.doc)Конспект уроку [ ] 36 Kb
Скачать этот файл (презентація до уроку.ppt)Презентація до уроку [ ] 4709 Kb
Останнє оновлення на Четвер, 20 лютого 2014, 19:56
 

Різноманітність птахів

Друк

розробка уроку біології для 8 класу

Вкладення:
Скачать этот файл (Різноманітність птахів.docx)Різноманітність птахів [розробка уроку біології для 8 класу] 29 Kb
 

Методична розробка уроку біології у 8 класі "Сезонні перельоти і міграції птахів"

Друк

Я, Парнус Людимла Василівна, вчитель біології в навчально - виховному комплексі № 29 міста Стаханова, Луганської області. Хочу Вам, представити мою розробку уроку яка називається  "Сезонні перельоти і міграції птахів". В цьому уроці учні знайомляться з особливостями сезонних явищ в житті птахів, розкривають особливості поведінки птахів під час перельотів, також вивчають значення сезонних мігрцій у житті деяких птахів.

Вкладення:
Скачать этот файл (Сучасний урок. Сезооні перльоти і міграції птахів. Парнус Л.В.docx)Сучасний урок "Сезонні перельоти і міграції птахів [ ] 71 Kb
Останнє оновлення на Вівторок, 18 лютого 2014, 23:20
 

Цветок, строение цветка

Друк

Кобелєва Олена Володимирівна

учитель біології та екології

 

Підтип Черепні, або Хребетні. Надклас Риби. Клас Хрящові риби

Друк

Підтип Черепні, або Хребетні. Надклас Риби. Клас Хрящові риби Мета: 1) Сформувати поняття про особливості зовнішньої і внутрішньої будови хрящових риб, навчити визначати прогресивні риси хрящових риб; 2) Розвивати вміння учнів працювати з науково-популярною літературою; розвивати логічне мислення, творчі здібності дітей, обґрунтувати необхідність їх охорони; 3) виховувати дбайливе ставлення до природи. Основні поняття: Рострум, зяброві щілини, зуби, плакоїдна луска, скелет, спіральний клапан, гемоглобін, надряди: Акули, Скати. Обладнання: Таблиця «Клас Хрящові риби. Надряд Акули», таблиця «Клас Хрящові риби. Надряд Скати», муляж «Головний мозок риб», Таблиця «Еволюція кровоносної системи». Хід уроку I. Мотивація навчальної діяльності, визначення теми і мети уроку. Учням пропонується відгадати загадку. Це найбільша риба на Землі, вона має завдовжки 15-17 м і масу понад 20-30 тон. Своїми розмірами ця риба мало поступається найбільшим тваринам на Землі – китам. На відміну від більшості інших видів, риба – не хижак, а мирна, лагідна тварина. Вона переважно живиться тільки дрібними тваринами, переважно ракоподібними. Промислового значення не має, бо її м'ясо тверде і несмачне (це китова акула). II. Загальна характеристика класу Хрящові Риби. В пошуках відповіді на перше питання уроку нам допоможе наш друг – китова акула. Рольова гра (учні готують рольову гру заздалегідь) Акула: Скажіть, будь ласка, чи можна в паспортному відділі системи тваринного світу отримати приписку для мене і моїх друзів? Паспортистка: А хто ваші друзі? Акула: Мої друзі – скат, манта, біла акула. Паспортистка: Питання про приписку буде вирішувати вчена рада після відповідей на запитання анкети. Досить ви освічені, щоб відповісти за себе і за своїх друзів? Акула: Так, запитуйте. Анкета 1. Покриви тіла – тіло вкрите шкірою з плакоїдною лускою. 2. Наявність залоз – велика кількість слизових залоз. 3. Чи маєте ви зуби – кільки рядів зубів на щелепах. Якщо зуб випадає або ламається, його замінює новий. 4. Ваша температура тіла – ми пойкілотермні. 5. Відомості про розмноження – ми роздільностатеві, запліднення внутрішнє. 6. Нервова система – ми маємо прогресивний розвиток центральної нервової системи. Паспортистка: Досить! Ваші відповіді чіткі та розумні. Рішення вченої ради однозначно! «Скат, манта, акула – тварини класу Хрящові риби. Надати їм приписку серед інших звірів цього класу». III. Особливості зовнішньої будови акул Я запрошую всіх до майстерні художника. Мабуть, ви вже здогадалися, що художниками сьогодні будуть учні, яким пропонується намалювати тварину класу акули. Може хтось з вас знайде натхнення для виконання роботи у малюнках, підручника, або у плакатах чи чучелах? А може ви, як справжні творці, намалюєте тварину за уявою. (Завдання виконується під звуки класичної музики. Вчитель запрошує декількох учнів з їх малюнками до дошки). Вчитель: Всі учні добре виконали завдання. Я пропоную організувати пересувну виставку з ваших картин. (Учні демонструють малюнки і відповідають на питання «Що спільного в зовнішній будові усіх тварин, які належать до хрящових риб?») Висновок: Скелет складається з хрящової тканини. Мають обтічну форму тіла. Тіло покривається плакоїдною лускою. Тулуб має парні грудні та черевні плавці (відіграють роль рулів, а черевний ще виконує функцію парувального органу) та непарні – спинний. Зябра не мають зябрових кришок. Вчитель: Таким чином попрацювали ви непогано, але для вивчення внутрішньої будови хрящових риб необхідно спуститися в нетрі органу. Відкрили зошити. Записали тему уроку. Але для вирішення даної проблеми нам потрібен батискаф, щоб спуститися на морські глибини і на власні очі побачити казковий світ риб. Клас розділений на бригади і кожна бригада отримує своє завдання. Бригада 1 (отримала завдання описати один день з життя акули). Отже друзі, сідаємо в батискаф і у подорож. Ми з вами знаходимося у древньому морі 300 мільйонів років тому. Саме у цей період (палеозойська ера) можна зустріти справжніх риб. Однією з них є акула. Акула: Бідна, я бідна, нещасна акула. Тіло покривається плакоїдною лускою. Зір у мене слабкий. Очі мають кулястий кришталик і плоску рогівку, немає ковбочок – клітин кольорового бачення. Бачу я на недалекі відстані і не впізнаю кольори. Слух теж поганий. Маю тільки внутрішнє вухо. Як же мені жити в океані? Як полювати? Бригада 2 (отримала завдання розповісти про особливості полювання хрящових риб). Акули знаходять здобич завдяки нюху, а також здібності сприймати вібрації води через органи бічної лінії. Коливання води хрящові риби сприймають на відстані 600 м. Акул називають «плаваючим носом», тому що каплю крові вона відчуває в міліонах літрів води (для протікання цього процесу у неї задіяна 2/3 мозку). Бригада 3 (отримала завдання створити плутанину пов’язану з внутрішньою будовою риб) Опорно-рухова система хрящових риб складається з кісток. Верхня щелепа не зливається з черепом, є зяброві дуги 5-7, зябрових кришок немає, хребет утворюється хребцями. Будова хребців: верхні дуги, хребтовий отвір, тіло хребця, нижні дуги. Скелет плавців не з’єднаний з хребтом. Рух завдяки хвостовому плавцю. М’язи – широкі поздовжні стрічки, тільки м’язи нижньої щелепи диференційовані. Травна система складається: рот (язик, щелепи з зубами)→ глотка, пронизана зябровими щілинами → шлунок → стравохід – дванадцятипала кишка (в неї впадає підшлункова залоза і протоки печінки) → товстий кишечник (в якому є спіральний клапан) → тонка кишка → клоака → анальний отвір. Клас після розповіді визначає помилки. (помилкою є розташування органів у травній системі і скелет у акул хрящовий). Бригада 4 Розповідає про особливості дихання у хрящових риб. У хрящових риб 5-7 пар зябер. Зябровий апарат має свій скелет. На внутрішньому боці розташовані зяброві тичинки – цідильний апарат. Саме зябра – це зяброві пелюстки, вони виконують функцію газообміну, тому що густо пронизані кровоносними судинами. Кровоносна система замкнута, одне коло кровообігу, серце 2-камерне (шлуночок і передсердя). Із шлуночка по аорті венозна кров іде до зябер, там збагачується О2 і звідти по сонній артерії до голови і спинній аорті до внутрішніх органів. Там проходить газообмін. Венозна кров по вені повертається до серця, впадає у передсердя. Кров має червоний колір завдяки наявності клітин крові еритроцитів, які мають дихальний пігмент – гемоглобін. Орган кровотворення – селезінка. Органи виділення – нирки, сечоводи і клоака. Бригада 5 Повинна була розповісти про розмноження акул. Відповісти на питання: «У який період розмножуються акули: Як вони піклуються про малят?» Хрящові риби різностатеві. Самці мають сім’яники та сім’япроводи, парувальний орган. А самки – яєчники і яйцепроводи – виходять у клоаку. Хрящовим рибам властиве внутрішнє запліднення і яйцевідкладання, або живонародження. Також учні усієї бригади звертають увагу на удосконалення нервової системи і поведінки акул. Нервова система поділяється на центральну і периферичну: головний мозок поділений на відділи: передній, проміжний, середній, мозочок і довгастий мозок. Вчитель: Дякую всім за розповідь про хрящові риби. А тепер давайте підсумуємо все, про що ви довідались на уроці, і доведемо, що поставлена мета виконана. IV. Закріплення проводиться за допомогою термінологічного лото (терміни і визначення записані на різних картках, один учень обирає визначення до термінів, інший перевіряє правильність виконання завдання). V. Домашнє завдання опрацювати п. 35, написати твір-мініатюру з помилками на одну з тем: «Чарівний світ морів і океанів», «Моря без акул».

 
Більше статтей...
  • Підтип Черепні, або Хребетні. Надклас Риби. Клас Хрящові риби
  • Підтип Черепні, або Хребетні. Надклас Риби. Клас Хрящові риби
  • Підтип Черепні, або Хребетні. Надклас Риби. Клас Хрящові риби
  • Экологическая минутка


Сторінка 10 з 92

Корисні посилання

Електронні книги - Основа

Adobe Acrobat

Онлайн -перекладач

Онлайн-конвертер pdf файлів в doc

Расширения для Joomla

Як дізналися про наш сайт

Виберіть одну відповідь
 


Авторизація

Увага Конкурс!

Інтернет-урок

Подати заявку на конкурс

"Інтернет-урок"

Переможці

Вітаємо з перемогою 
в конкурсі "Шкільний бібліотекар"

Номінація

"Бібліотекар-професіонал"

1 місце - Павленко Олена
(сертифікат + передплата на ШБ 2 півріччя + книга)

2 місце - Тимченко Ганна
(сертифікат + передплата на ШБ 2 півріччя)

3 місце - Пальонко Тетяна
(сертифікат + книга)

Номінація

"Молодий бібліотекар"

1 місце - Михалюк Галина
(сертифікат + передплата на ШБ 2 півріччя + книга)

2 місце - Павлів Наталя
(сертифікат + передплата на ШБ 2 півріччя)

3 місце - Кваша Ольга
(сертифікат + книга)

Пошук

Контакти

Поштова адреса:

«Учительський журнал он-лайн»

ВГ «Основа», вул. Плеханівська, 66, оф. 5, м. Харків, 61001

Адміністратор порталу:

Тел. : (+3057) 731-96-33

e-mail:


© 2022 ТОВ «ВГ «Основа».

© 2014 Вчительський Журнал он-лайн. Всі права захищено.
© 2006-2009 Українська локалізація: Joomla! Україна. Всі права захищено!
Joomla! - безкоштовне програмне забезпечення, яке розповсюджується за ліцензією GNU/GPL.

 

Редакція порталу «Учительський журнал он-лайн» може не поділяти точки зору автора та користувачів порталу, які висловлюються у формі коментарів до статей, повідомлень на форумі тощо.  Автори публікацій відповідають за достовірність фактів, цитат, власних назв і т.п. Матеріали публікуються в авторському варіанті, ілюстрації, пунктуація і лексика авторські. Претензії не приймаються. Матеріали не рецензуються.