географічний турнір, Остренко Лариса Іванівна
Географічний турнір
Мета: поглибити знання з географії України, розширити науковий світогляд, виховувати інтерес до вивчення географії.
Вступне слово вчителя.Географія – одна з найцікавіших наук. З нею ми зустрічаємося щодня, навіть не помічаючи того. І сьогодні ми ще раз переконаємося в тому, що географія – дійсно захоплююча, цікава й пізнавальна.
Перший конкурс «Розминка для розуму».
Географічні рекордсмени
1. Найвищий діючий вулкан нашої планети (Льюльяйльяко).
2. Найактивніший вулкан світу (Ісалько).
3. Найбільша низовина на землі (Амазонська).
4. Найдовша гірська система земної кулі (Кордильєри – Анди).
5. Найвищі гори світу (Гімалаї).
6. Найповноводніша і найглибша річна світу (Амазонка).
7. Найсолоніше озеро на землі (Мертве)ю
8. Найглибше озеро світу (Байкал).
9. Найнижчі дерева планети (Карликові верби).
10. Найбільший жук в Україні (жук-олень).
11. Найбільша річка України (Дніпро).
12. Найбільша риба у світі (Китова акула).
13. Найпоширеніший мінерал на землі (вода).
14. Найпоширеніший метал на землі (алюміній).
15. Найважча рідина на планеті (ртуть).
16. Найбільший острів на землі (Гренландія).
17. Найглибша і найширша протока (Дрейка).
18. Наймілководніша протока (Керченська).
19. Найбільший природний комплекс на землі (географічна оболонка).
20. Найбільша коралова споруда (Великий Бар’єрний риф).
Другий конкурс «Слова-перевертні».
Якнайшвидше перевернути слова для того, щоб отримати нові слова, що мають відношення до географії.
Салат
Карат
Фанат
Суглоб
Ріка
Третій конкурс «Розшифруй географічний об’єкт».
Що зашифровано? Покажи на карті об’єкт.
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
А
|
|
Ф
|
|
|
Є
|
Б
|
|
|
|
|
А
|
В
|
|
|
|
|
|
Г
|
|
|
|
|
|
Д
|
Т
|
Р
|
|
В
|
|
Методом «морський бій» відкрити таблицю, де зображено літери. Скласти слово і показати розшифрований об’єкт на карті (Євфрат).
Четвертий конкурс «По порядку».
Розмістити планети Сонячної системи в порядку віддалення їх від Сонця.
ПЛУТОН
НЕПТУН
УРАН
ЗЕМЛЯ
ВЕНЕРА
МЕРКУРІЙ
САТУРН
ЮПІТЕР
МАРС
П’ятий конкурс «Брахмапутра».
З поданого слова скласти якнайбільше іменників за одну хвилину.
Шостий конкурс.
Назвати населені пункти Сватівського району жіночого роду.
Сьомий конкурс «Тренуємо пам'ять».
Вчитель зачитує десять повідомлень про Україну. Команди уважно прослуховують, намагаються запам’ятати якнайбільше. По команді вчителя за 3 хвилини записати повідомлення на аркушах.
1. Найбільше озеро – Ялпуг.
2. Найглибше озеро – Світязь (глибина – 58, 4 м).
3. Найбільша тварина – Зурб (маса – 1000 кг).
4. Найменша тварина – бурозубка мала (маса – 6 гр.).
5. Найдовший канал – Північнокримський (довжина – 402, 6 км).
6. Найтвердіша деревина у граба і бука.
7. Найдовша витка рослина – хміль виткий.
8. Найбільший хижак – бурий ведмідь (висота – два метри, вага – 300 кг).
9. Найменший птах – корольок (довжина – 9 см, маса – 5 гр.).
10. Найбільший гризун – бобер (висота – 1 м, маса – 30 кг).
Восьмий конкурс «Готуймося до державно-підсумкової атестації»
Варіант 1
|
Відповіді
|
Варіант 2
|
-
|
Тектогенні
|
10
|
-
|
Вулканічні
|
9
|
-
|
Денудаційні
|
8
|
-
|
Морські абразивні
|
7
|
-
|
Морські акумулятивні
|
6
|
-
|
Техногенні
|
5
|
-
|
Еолові
|
4
|
-
|
Гравітаційні
|
3
|
-
|
Карстово-суфозійні
|
2
|
-
|
Льодовикові
|
1
|
Питання
Форми рельєфу…
1 …які утворились у результаті господарської діяльності людини.
2 …прикладом яких можуть бути грязьові вулкани.
3 …які утворились під впливом вітру.
4 …які утворились у результаті руйнування гірських порід водою, льодом, вітром.
5 …які утворились унаслідок деформації землі.
6 …прикладами яких можуть бути кари, цирки, ози, Ками.
7 …прикладами яких можуть бути піщані коси.
8 … прикладами яких можуть бути печери і поди.
9 …які утворилися унаслідок розмивання берега хвилями.
10 …які утворилися під впливом сили тяжіння.
Ключ: варіант 1 – 6, 2, 7, 3, 1, 10, 5, 9, 4, 8;
варіант 2 – 5, 9, 4, 8, 10, 1, 6, 2, 7, 3.
Дев’ятий конкурс «Кмітливий географ».
З поданих слів скласти вірш і проспівати пісню на власний мотив, або на відомий мотив пісні «Веселий турист».
Глобус
Компас
Саша
Каша
Десятий конкурс «Конкурс капітанів».
Кожен капітан отримує контурну карту і за 5 хвилин наносить на неї по пам’яті якомога більше географічних назв України – рельєфу, гідрографії, міст тощо.
Одинадцятий конкурс «Що сказав мудрець».
У давньому Китаї колись жив дуже розумний, але пихатий мандарин (знатний мандарин). Весь день його складався з приміряння багатого вбрання та розмов з підданими про свій розум. Так минали дні за днями, роки за роками. Аж пройшов країною поголос, що неподалік від кордону з’явився мудрець, розумніший за всіх на світі. Дійшов той поголос і до нашого мандарина. Дуже розлютився він: хто може називати якогось там ченця найрозумнішою людиною у світі? Але виду він не подав, а запроси в мудреця до себе в палац. Сам же задумав обдурити ченця: «Я візьму у руки метелика, сховаю його за спиною і запитаю, що в мене в руках – мертве чи живе. І якщо чернець скаже, що живе, я задушу метелика, а якщо скаже мертве – я випущу його». І ось настав день зустрічі. У пишній залі зібралося багато людей, усім хотілося послухати словесний поєдинок найрозумніших людей у світі. Мандарин сидів на високому троні, тримав за спиною метелика і з нетерпінням чекав на ченця. Аж ось двері відчинилися і до зали ввійшов невеликий худорлявий чоловік. Він підійшов до мандарина, привітався і сказав, що готовий відповісти на будь-яке його запитання. І тоді, зло всміхаючись, мандарин сказав: «Скажи-но мені, що я тримаю в руках – живе чи мертве?». Мудрець трохи подумав, усміхнувся і відповів: (питання до команд: що сказав мудрець? Командам дається хвилина на роздуми). «Усе в твоїх руках». Збентежений мандарин випустив метелика з рук, і полетів на волю, радісно тріпочучи своїми яскравими крильцями.
Отже, шановні учні, лише від вас залежить майбутнє: чи буде ваша взаємодія з природою та людьми живою, яскравою, плідною чи навпаки.
Наприкінці турніру журі визначає команду-переможницю, найкращого учня, найкращу ученицю, ерудита і розумницю, та нагороджує дипломом та «медалями».
Вкладення:
захід |
[ ] |
59 Kb |