Вчительський Журнал он-лайн

 

Метапредметні вміння в проектно-дослідницькій діяльності учнів

Друк

І.С Саф'яник , учитеть біології , хімії та основ здоров'я Новотягинської ЗОШ с.Новатягинка, Херсонської обл.Білозерського р-н.

Метапредметні вміння в проектно-дослідницькій діяльності  учнів.

Робота вчителя переконує в тому, що заняття учнів проектно-дослідницькою діяльністю сприяє формуванню у них метапредметних вмінь, які необхідні для успішної реалізації творчого потенціалу , і забеспечують перехід від роздріблення знань на предмети до цілісного образного сприйняття світу.

У природі хімічні, біологічні та фізичні явища тісно взаємопов'язані.В учбовому процесі  ці зв'язки розриваються, так як предмети ,які вивчають ці явища, розділені згідно навчально-освітніх програм. Тому в школі обов'язково повинні використовуватися технології, які формуватимуть у школярів міжпредметні вміння, направлені на освоєння учнями реальних ( які використовуються у життєвих ситуаціях) знань на базі одного або всіх навчальних предметів.

Проектно-дослідницька діяльність як найкраще підходить для реалізації основних принципів, навчання що розвивається - демонстрація учнями  конструктивних шляхів розв'язання актуальних проблем.

У процесі роботи над науково-дослідницькими проектами учні не тільки поглиблять свої предметні знання ,а й почнуть розвивати  особистісні та інтелектуалні здібності. У них формується вміння співпрацювати  у колективі, працювати самостійно,  розумно використовувати різноманітні джерела наукової інформації, правильно обирати цільові і сміслові настанови, адекватно використовувати  мовні засоби для дискусії і т.д.

Дослідницька діяльність учнів, застосована  на засадах самостійності, орігінальності,вмінні пояснити явища  які спостерігаються  на основі знань біології, сприяє розвитку мислення, потреби наукового пошуку.

Зазвичай така робота проводиться на факультативах, додатковіх і індивідуальних заняттях, позакласних заходах.І тут дуже важко переоцінити роль вчителя, головною задачею якого стає  не просто передача знань, а й  навчання  способам роботи з отриманими знаннями.

Дуже важлива  позитивна мотивація до вивчення предметів  природничо-наукового циклу. Вже у п'ятому класі на уроках природознавства  починається формування біологічного та екологічного мислення учнів, їх знайомство з красою Сонячної системи, різноманіттям природи, а також її складовими.

Рослини пришкільної території і найближчих районів вивчаються з урахуванням їх властивостей наприклад: (поглинання газів- липа, ясен, бузок, клен), пилу (клен, верба, тополя, дуб, бузина),повітря (хвойні породи)

Дітям цікаво переконатися на власному досвіді, що у жаркі літні дні на доріжці біля газону температура повітря на висоті людського зросту на 2-3*С нижча.

В 7-9 класах важливо виділити категорію талановитих дітей. Навчання таких дітей  потребує спецефічних методик, високого рівня самостійності, постійної емоційної підтримки зі сторони вчителя. Для цих дітей важливо  розв'язати важку заачу і отримати бажаний результат. Науково-дослідницькі  допоможуть дітям в реалізації їх потенціалу.

Під керівництвом вчителя розпочинається дослідницька робота. Проектно-дослідницька, природничо- наукова діяльність неможлива без широкого використання різноманітних методів і засобів навчання в тому числі і інформаційних технологій, які зорієнтовані на особистісний підхід до навчання і дозволяють якісно підняти рівень пізнавального інтересу у школярів, індивідуалізуючи освітній процес.

Метапредметний підхід до процесу освоєння  проектно-дослідницької діяльності школярами припускає осмислення ( а не запам'ятовування) важливих понять учбового предмета, перевідкриття набутих знань із різних навчальних предметів, формування власної позиції на основі самостійного  провнденного досдідження.

SocButtons v1.4

ВКонтакте - комментарии

Download SocComments v1.3
Останнє оновлення на Понеділок, 21 січня 2013, 17:09  

Набір на курси

 

22 квітня

Ефективний урок

29 квітня

Microsoft Power Point (2003, 2007). Професійне створення презентацій

Підготовка до атестації: як оформити власне портфоліо

 

Триває набір на курси:

Microsoft Excel (2003, 2007).Базовий курс. Практикум

Photoshop: первые уроки.Часть 1

Интерактивная доска

Шкільний веб-сайт

Інтернет-урок

Корисні посилання

Електронні книги - Основа

Adobe Acrobat

Онлайн -перекладач

Онлайн-конвертер pdf файлів в doc

Конвертер файлів Office 2007

Расширения для Joomla


Шановні користувачі порталу!


У зв'язку з підвищенням тарифів Укрпошти на пересилання поштових відправленнь вартість одного сертифікату тепер складатиме 35 грн.

Пошук

Авторизація

Вартість при замовленні кількох сертифікатів одночасно

Кількість

сертифікатів

Вартість
1-4
35 грн за кожний сертифікат
5 145 грн
6 155 грн
7 165 грн
8 175 грн
9 185 грн
10 195 грн

Заказ сертифіката через Нову Пошту

Замовити сертифікат
Новою поштою

Кількість сертифікатів
Вартість сертифіката послугами

Нової пошти

1
55
2 85
3 120
4 155
5 165
6 185
7 205
8 225
9 245
10 265

 

Контакти

Поштова адреса:

«Учительський журнал он-лайн»

ВГ «Основа», вул. Плеханівська, 66, оф. 5, м. Харків, 61001

Адміністратор порталу:

Тел. : (+3057) 731-96-33

e-mail:

ICQ: 615327719

mod_phpfile:
customcode/ was not found or is not a file!

© 2022 ТОВ «ВГ «Основа».

© 2013 Вчительський Журнал он-лайн. Всі права захищено.
© 2006-2009 Українська локалізація: Joomla! Україна. Всі права захищено!
Joomla! - безкоштовне програмне забезпечення, яке розповсюджується за ліцензією GNU/GPL.

 

Редакція порталу «Учительський журнал он-лайн» може не поділяти точки зору автора та користувачів порталу, які висловлюються у формі коментарів до статей, повідомлень на форумі тощо.  Автори публікацій відповідають за достовірність фактів, цитат, власних назв і т.п. Матеріали публікуються в авторському варіанті, ілюстрації, пунктуація і лексика авторські. Претензії не приймаються. Матеріали не рецензуються.