Вчительський Журнал он-лайн

 

Класифікація квіткових рослин. Розподіл покритонасінних на класи й родини.

Друк

Мета : вивчити поняття про таксономічні категорії – види, роди, родини, класи; показати більш близьке й віддалене споріднення між рослинами, їх біологічні особливості й  господарське значення; розвивати увагу  й логічне мислення; виховувати бережливе ставлення до живої природи.

Обладнання: гербарії, малюнки, таблиця «Класифікація покритонасінних рослин», «Чорна скринька», паперова «ромашка» із загадками

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

 

Епіграф

«Природа – єдина книга, читання якої однаково цікаво на всіх її сторінках»

Гете

Хід уроку

 

I Організаційний момент

Продзвенів уже дзвінок - починаємо урок!

 

II Мотивація навчальної діяльності

Були у матінки природи

Дві донечки такої вроди:

Хто їх побачив хоч на мить, -

Не міг забуть і розлюбить.

Голубооку звали Флора,

У неї очі,наче зорі.

Завжди замріяна, привітна,

Ласкава, ніжна та тендітна.

А Фауна – швидка, як вітер,

Могла за птахами летіти

І за оленями стрибати.

Обидві світ живий любили.

Відтак його боготворили.

Тож вирішила мудра мати

В придане їм дарунки дати:

Мрійливій Флорі – світ рослинний,

А жвавій Фауні  -  тваринний,

Щоб берегли і доглядали

Від всього злого захищали.

Живуть в легендах і понині

Живого світу дві богині.

 

III Актуалізація опорних знань

І сьогодні ми з вами знову побуваємо  у царстві Флори.

В палаці покритонасінних скажіть:

1.Чому відділ  називається покритонасінні?

2 Чим відрізняються покритонасінні від інших відділів рослин?

3.Де поширені покритонасінні?

 

IV Вивчення нового матеріалу

Коли вивчимо таксономічні одиниці ви зможете вказати що знаходиться у чорній скриньці.

 

Таксономічні одиниці :

Відділ                                      покритонасінних

Клас                                однодольні       дводольні

Родина

Рід

Вид

 

Отже, вид – найменша таксономічна одиниця.

 

Давайте порівняємо дві рослини (робота з таблицею, підручником)

 

Прийом незакінчене речення

Класи однодольних і дводольних рослин відрізняються ……………..

 

Послухайте легенду про водяну лілію

Це було в давнину, коли в широкі степи України залітали орди татарські. Страшний то був час. В одному селі росли і розцвітали вродою чорноокі,  працьовиті красуні, як цвіт лілій. Одного разу на село напали татари. Дівчата, щоб не йти в полон, втопились в стрімкій і глибокій річці. І в тому місці, де темна вода сховала від ворогів красунь, на світанку з’явилися білі пуп’янки невідомих квітів. Здавалось, то ніжні руки дівчат тягнуться до сонця, вітають світло.

 

Зробіть собі «шпаргалку» про ознаки дводольних і однодольних рослин.

 

 

Ознаки

 

Дводольні

 

Однодольні

 

Кількість сім’ядоль в насінині

 

 

 

Коренева система

 

 

 

Листок  простий , складний

 

 

 

Жилкування листка

 

 

 

Наявність камбію

 

 

 

І так здогадайтеся, що находиться в скриньці. Даю підказку:

1.Це рослина з класу дводольних

2.Ця рослина з родини пасльонові

3.Українці споживають в їжу в різному вигляді

 

За гербарієм класифікувати рослину.  (Робота в парах)

 

 

Гра «Ромашка»

На пелюстках ромашки загадки про рослини. Відгадані рослини розділити по класам.

- Не вогонь а обпікає, цю рослину кожен знає. (кропива)

- Я першим розцвітаю серед гаю

І всіх з весною я вітаю.

(Пролісок)

- Живе один батько і тисячі синів має

Всім шапки справляє, а собі не має(дуб)

- Білі зуби маю та усі ховаю

Довгі коси маю та не заплітаю.(кукурудза)

- Що то за голова, що лиш зуби і борода?(часник)

- Кругла а не місяць, біла а не борошно  з хвостом а не миша (редька)

 

 

Завдання з чорної скриньки

Філософи розрізаючи її  впоперек пояснювали будову всесвіту.(цибуля)

 

Питання для кмітливих і допитливих:

Цю рослину привезли в Америку європейці.Індіанці назвали рослину «слід білої людини» . Назвіть цю рослину,  прокласифікуйте її.(подорожник)

Виняток: подорожник  відноситься до дводольних рослин.

 

V Закріплення

1.Назвіть таксономічні одиниці покритонасінних?

2.На які класи діляться квіткові рослини?

3.Які ознаки класів?

Впізнай мене

Я рослина класу дводольні, родини розові. Маю червоні плоди – ягоди. Я – символ України. (Калина)

 

VI Підсумок уроку

Виставляються оцінки.

 

VIIДомашнє завдання

Опрацювати § 39 ,   написати 5 рослин однодольних і 5 дводольних.

 

SocButtons v1.4
Останнє оновлення на Понеділок, 09 січня 2012, 08:14  

 

Ефективний урок

Підготовка до атестації: як оформити власне портфоліо

Проектування дистанційного курсу. Практикум

Школьный веб сайт: проектирование, разработка, публикация

Photoshop: первые уроки. Часть 1

Корисні посилання

Електронні книги - Основа

Adobe Acrobat

Онлайн -перекладач

Онлайн-конвертер pdf файлів в doc

Конвертер файлів Office 2007

Расширения для Joomla

Шановні користувачі порталу!


У зв'язку з підвищенням тарифів Укрпошти на пересилання поштових відправленнь вартість одного сертифікату тепер складатиме 35 грн.

Пошук

Авторизація

Вартість при замовленні кількох сертифікатів одночасно

Кількість

сертифікатів

Вартість
1-4
35 грн за кожний сертифікат
5 145 грн
6 155 грн
7 165 грн
8 175 грн
9 185 грн
10 195 грн

 

Контакти

Поштова адреса:

«Учительський журнал он-лайн»

ВГ «Основа», вул. Плеханівська, 66, оф. 5, м. Харків, 61001

Адміністратор порталу:

Тел. : (+3057) 731-96-33

e-mail:

ICQ: 615327719


© 2022 ТОВ «ВГ «Основа».

© 2012 Вчительський Журнал он-лайн. Всі права захищено.
© 2006-2009 Українська локалізація: Joomla! Україна. Всі права захищено!
Joomla! - безкоштовне програмне забезпечення, яке розповсюджується за ліцензією GNU/GPL.

 

Редакція порталу «Учительський журнал он-лайн» може не поділяти точки зору автора та користувачів порталу, які висловлюються у формі коментарів до статей, повідомлень на форумі тощо.  Автори публікацій відповідають за достовірність фактів, цитат, власних назв і т.п. Матеріали публікуються в авторському варіанті, ілюстрації, пунктуація і лексика авторські. Претензії не приймаються. Матеріали не рецензуються.