Кутинець Сергій Григорович
Поліщук Наталія Анатоліівна
Успішна реалізація профільного навчання у старшій школі неможлива без якісної допрофільної підготовки, яка створює умови для професійної орієнтації учнів, сприяє усвідомленому вибору ними напряму профільного навчання у старшій школі.
Даний матеріал ознайомлює читача з цільовими проектами, як основою інноваційної моделі допрофільної підготовки, що дозволяє, у першу чергу, звести до «мінімуму» фактор «невизначеності майбутнього», дає можливість врахувати об’єктивні (зовнішні та внутрішні) фактори, що формують зміни, зосередитися на вивченні цих факторів; зробити структуру більш керованою, оскільки за наявності системи стратегічних планів є змога порівнювати досягнуті результати з поставленими цілями, конкретизованими у вигляді планових завдань; встановити власну систему стимулювання як учнів, так і педагогів навчального закладу; забезпечили спрямованість всієї організації на ключовий аспект стратегії та систематичний контроль, вимір і оцінку роботи, результатів; швидке реагування педагогів на зміни.
Ефективність організації допрофільної підготовки учнів основної школи через цільові проекти підтверджується тим, що дозволяє отримувати позитивні, заплановані, стабільні результати та реалізувати провідні функції і принципи допрофільної диференціації навчання, створюючи умови для усвідомленого і вільного вибору подальшої освітньої траєкторії кожним школярем.