Урок розроблений і проведений вчителем фізики Даниленко Є.А. (Вища кваліфікаційна категорія, стаж роботи 20 років).
Тема уроку: «І СВІТЛО і КОЛІР» (Дисперсія світла). Ця тема вивчається у розділі: «Електромагнітні хвилі» (2-й курс навчання). Урок з використанням проектної технології, як під час проведення уроку, так і як перший етап проекту по даній темі. Матеріал уроку наданий і в друкованому та в електронному вигляді.
При проведенні уроку використана технологія інтерактивного навчання, урок складається з наступних етапів:
1. Мотивація. Мета цього етапу - сфокусувати увагу учнів на проблемі й викликати інтерес до теми. Учитель використовує електронну презентацію уроку.
2. Оголошення, представленої теми та очікуваних результатів. Мета - забезпечити розуміння учнями змісту їхньої діяльності, тобто того, чого вони повинні досягти і чого від них чекає вчитель. (Використовуються вірші по темі).
3. Надання необхідної інформації (інтерактивна лекція). Мета - надання учням достатньої інформації, для того щоб на її основі виконати практичне завдання. Презентація з використанням відео сюжетів дослідів і експериментів з даної теми. У ході викладу матеріалу, учні беруть активну участь в роботі, аналізують матеріал, роблять висновки, беруть участь в експрес-тестуванні.
4. Інтерактивне вправа - центральна частина заняття Мета - практичне освоєння матеріалу, досягнення поставлених цілей уроку. Під час виконання завдання вчитель виступає як організатор, помічник, намагається надати учням максимум можливостей проявити себе. (Робота в групах, розподіл ролей за бажанням в залежності від завдання.) Одним з важливих етапів уроку - пошуково-дослідницька робота, в ході якої одним групах учнів необхідно на основі власних спостережень, а іншим - дослідним шляхом знайти рішення на поставлені їм завдання.
5. Підведення підсумків, оцінювання результатів. Мета - оцінювання досягнутих результатів у засвоєнні матеріалу, визначити рівень можливостей учнів, самооцінка учнями своїх результатів. Захист рішень своїх завдань, можливе рішення поставлених завдань.
6. Проект на тему: «І СВІТЛО І КОЛІР».
I-й етап. Презентація проекту, формулювання основних питань. Розподіл учнів на групи. Презентація вчителя (в електронному вигляді з використанням відео сюжетів), публікація вчителя (у друкованому вигляді).
Заключний етап - захист проектів. Надано проекти (презентації, публікації, комп'ютерні звіти). При виконанні проектної роботи учні самостійно добували нові знання, збирали і аналізували необхідну інформацію, а так само використовували Інтернет - ресурси. При виготовленні моделей використовували підручні матеріали і устаткування, які зустрічається у побуті. Працюючи методом проектів, виявлені здібності учнів, до навчання у творчій роботі, створені умови для професійного самовизначення.