Вчительський Журнал он-лайн

 

"Без минулого немає майбутнього"

Друк

Цикл виховних заходів із теми: «Без минулого немає майбутнього»

Диференціація форм громадянсько-патріотичного виховання щодо вікових особливостей розвитку учнів у циклі заходів з громадянсько-патріотичного виховання «Без минулого немає майбутнього». Анотація

Анотація: у статті розкрито питання особливостей виховних заходів відповідно до вікових психо-емоційних особливостей дитячого розвитку, їхньої здатності до участі в підготовці й проведенні заходів, готовності осмислювати, аналізувати й робити висновки на майбутнє з напрямку громадянсько- патріотичного виховання.

Виховання в молодого покоління почуття патріотизму, відданості справі зміцнення державності, активної громадянської позиції нині визнані проблемами загальнодержавного масштабу.

У Державних національних програмах «Освіта» («Україна ХХ1 століття»), «Діти України», «Національній програмі патріотичного виховання громадян, розвитку духовності», Законах України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Національній доктрині розвитку освіти України як стратегічні визначаються завдання виховання в особистості любові до Батьківщини, усвідомлення нею свого громадянського обов’язку на основі національних і загальнолюдських духовних цінностей, утвердження якостей громадянина – патріота України як світоглядного чинника.

Патріотизм покликаний дати новий імпульс духовному оздоровленню народу, формуванню в Україні громадянського суспільства, яке передбачає трансформацію громадянської свідомості, моральної, правової культури особистості, розквіту національної самосвідомості й ґрунтується на визнанні пріоритету прав людини, розвитку учнів, їх соціального захисту.

З урахуванням основних завдань, принципів, технологій і вікових особливостей психо–емоційного розвитку школярів та до циклу «Без минулого немає майбутнього» об`єднано наступні виховні заходи:

-   «Спасибі Вам, ветерани, за мир і щасливе дитинство» - для учнів 5-6 класів;

-   «Козацька слава житиме в віках» (7-8 класи);

-   «Афганістан болить у моїй душі» (9-10 класи);

-   «Непрощений злочин» (10-11 класи).

Цікавою й повчальною є виховна година для учнів 5–6 класів у формі святкової зістрічі під назвою «Спасибі Вам, ветерани, за мир і щасливе дитинство».

Під час проведення Цього заходу школярі розширили знання про Велику Вітчизняну війну відповідно до свого віку. Діти поспілкувалися з ветераном війни, оцінили значення перемоги нашого народу у Великій Вітчизняній війні. Школярі порівняли сучасні риси  громадянина–патріота з тогочасними,  визначили пріорітетні цінності людини. Учні висловили свої прагнення жити в мирі й злагоді.

У школярів 7-8 класів неабиякий інтерес викликав захід у формі усного журналу, присвячений Дню українського козацтва та святу Покрови «Козацька слава житиме в віках». Мотивацією для проведення години спілкування були особливості розвитку цієї вікової категорії учнів, знання дітей з історії України про козацтво і  його значення. Обравши саме цю технологію, я допомогла школярам поглибити знання про українське козацтво, його значення в історії рідної держави, ознайомила дітей з козацьким побутом, традиціями, народними звичаями, пов`язаними зі святом Покрови. Захід допоміг учням оцінити історичні події доби козацтва, порівняти риси громадянина держави того часу й сьогодення. Усний журнал сприяє вихованню особистості школяра, формуванню позитивних рис характеру громадянина, вихованню  почуття патріотизму, високої моральної свідомості й відповідальності за державу.

Для учнів старшої школи пріоритетними рисами є відповідальність і дієвість. Старшокласники не лише ідентифікують себе з українським народом, але й прагнуть жити в Україні, поєднати з нею свою долю, служити Вітчизні на шляху її національного демократичного відродження; працювати на її благо, захищати; поважати Конституцію України і дотримуватися Законів; володіти  державною мовою; визнавати пріоритети прав людини, поважати свободу, демократію, справедливість.

Для даного періоду розвитку школярів з метою формування свідомого громадянина й патріота вважаю корисним і пізнавальним урок пам`яті в 9-10 класах під назвою «Афганістан болить у моїй душі». Захід був проведений в інтегрованій формі (виступаючи в ролі науковців, учні продемонстрували знання з географії, історії, біології, соціології та правознавства). На заняття був запрошений воїн-інтернаціоналіст, учасник бойових дій в Афганістані. Готуючись до зустрічі, школярі одержали попереднє завдання – зібрати матеріал для виступів (газетні статті, документи, вірші та пісні, матеріал про Афганістан з біології, географії, історії, соціології). Ефективність уроку полягала у поглибленні знань старшокласників про трагедію тих років, значення війни в Афганістані, усвідомленні масштабів складних і неоднозначних подій у країні й навколо неї в 1978–1990 роках, формуванні вміння працювати з документами, вихованні патріотичних почуттів у дітей, шанобливому ставленні до воїнів–інтернаціоналістів та їх батьків, любові до України та здатності до самопожертви для захисту від посягань на її суверенітет, сприянні розвитку, розбудові й процвітанню.

Для школярів 10-11 класів велике значення в громадянсько-патріотичному вихованні мав урок-реквієм у формі круглого столу «Непрощений злочин», присвячений вшануванню пам`яті українців, загиблих та постраждалих у роки голодомору 1932-1933 років. Цей виховний захід можливий лише в старшій школі й передбачає вміння самостійно працювати з різними документами, літературою, архівними матеріалами, пресою, свідками.

До проведення уроку старшокласники одержали завдання ─ підібрати матеріал про голодомор із книг, газет; опрацювати місцевий документальний матеріал (архівні документи, газетні статті, свідчення жителів міста); поетичні та музичні твори. На заняття були запрошені працівник місцевого музею та дідусь однієї з учениць. Учням було показано фрагменти з кінофільму «Голод 33».

Велике виховне значення уроку-реквієму полягає в серйозному ставленні до проблеми, вмінні опрацювати джерела інформації, зробити оцінку дій влади, засудити жорстоке ставлення до народу України.

Доцільність проведення заходу полягає в осмисленні значення тих історичних подій для нашого народу; вмінні доповнити інформацією з преси, висловлюваннями  дослідників; аргументувати місцевими матеріалами, зібраними учнями свідченнями очевидців, жителів міста Мени; здатності проаналізувати й зробити висновки щодо існування факту геноциду в Україні та нашій місцевості та недопущення подібних подій у нашій країні; вихованні  гуманістів-патріотів своєї Батьківщини, здатних захищати її, сприяти розквіту та зміцнювати її авторитет у світовій спільноті.

Виховні заходи з циклу «Без минулого немає майбутнього» сприяють системному і послідовному формуванню цінностей і якостей громадянина і патріота на матеріалах історичних подій нашої держави, осмисленню їх значення, формують свідому громадянську позицію, високі почуття гуманізму і патріотизму на рівні держави й світу вцілому.

 


Котченко Ніна Віталіївна

Вкладення:
Скачать этот файл (Tsikl_vikhovnikh_zakhodiv_iz_temi.doc)"Без минулого немає майбутнього" [ ] 814 Kb
 

-----------------------------------------

 

Корисні посилання

Електронні книги - Основа

Adobe Acrobat

Онлайн -перекладач

Онлайн-конвертер pdf файлів в doc

Расширения для Joomla

Як дізналися про наш сайт

Виберіть одну відповідь
 


Авторизація

Пошук

Увага Конкурс!

Інтернет-урок

Подати заявку на конкурс

"Інтернет-урок"

Контакти

Поштова адреса:

«Учительський журнал он-лайн»

ВГ «Основа», вул. Плеханівська, 66, оф. 5, м. Харків, 61001

Адміністратор порталу:

Тел. : (+3057) 731-96-33

e-mail:


© 2022 ТОВ «ВГ «Основа».

© 2014 Вчительський Журнал он-лайн. Всі права захищено.
© 2006-2009 Українська локалізація: Joomla! Україна. Всі права захищено!
Joomla! - безкоштовне програмне забезпечення, яке розповсюджується за ліцензією GNU/GPL.

 

Редакція порталу «Учительський журнал он-лайн» може не поділяти точки зору автора та користувачів порталу, які висловлюються у формі коментарів до статей, повідомлень на форумі тощо.  Автори публікацій відповідають за достовірність фактів, цитат, власних назв і т.п. Матеріали публікуються в авторському варіанті, ілюстрації, пунктуація і лексика авторські. Претензії не приймаються. Матеріали не рецензуються.