Вчительський Журнал он-лайн

 

Виховна година " З чого починається дружба"

Друк

 

КРАМАТОРСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І – ІІІ ступенів №10

ВИХОВНА ГОДИНА

З чого починаєтьсядружба

Класний керівник

Бурлакова Наталія Михайлівна

КРАМАТОРСЬК – 2014 р.


З ЧОГО ПОЧИНАЄТЬСЯ ДРУЖБА І ВМІННЯ ДРУЖИТИ

(виховна година)

Дерево міцне корінням,

а людина — друзями.

Народна мудрість

Мета: учити дітей сприймати різні життєві ситуації, аналізувати їх і знаходити шляхи виходу ; виховувати в дітей правильне ставлення до таких понять, як «друг», «дружба»; розвивати в учнів загальнолюдські чесноти

Учитель оголошує тему уроку, план та епіграф. Наголошує, що наприкінці заняття учні повинні пояснити епіграф — розв'язати проблемне завдання.

Пісня (… « если с другом вышел в путь…веселей дорога…»

Доброго дня, діти!! Сьогодні ми з вами поговоримо про дружбу. Про неї написано тисячі сторінок, сотні віршів, поем, романів. Говорять, що дружба потрібна людині тільки трішечки менше, ніж їжа та повітря. Ми поговоримо про дружбу як одну із загальнолюдських чеснот, спробуємо усвідомити значущість слова «друг», з’ясувати, яке значення дружби у житті кожного з вас. Розмова про дружбу – цікава і багатогранна. Ми спробуємо розглянути її зусібіч.

У кожного на парті є приготовлені заздалегідь гілочки. А тепер пригадаємо казку «Батьківський заповіт».

Учень. У казці розповідається про батька, який перед смертю покликав своїх синів, дав їм по гілочці в руки та попрохав переламати. Сини виконали батькову волю ,переламавши ці гілочки. Тоді батько зібрав ті гілочки докупи, перев’язав їх і знову попросив зробити те саме, але сини не змогли переломити цей оберемок. Батько сказав: « Ось так і в житті: кожного з вас окремо легко скривдити, образити, а якщо ви будете разом, то ніякі вороги вас не зламають і всі негаразди ви легко здолаєте».

Учитель. Давайте зберемо гілочки в оберемок. Хай він стане символом єдності нашого класу, символом дружби. ( колоски пшениці)

То що ж таке дружба?

Учениця. Дружба – це близькі стосунки, засновані на взаємній допомозі, прихильності, спільності інтересів, смаків, поглядів, життєвих цілей. Це активна зацікавленість один в одному. Без друзів у наш час важко жити на світі.

Учитель. Давайте послухаємо, що означає мати справжнього друга в давні часи.

Учень. У всі часи дружба вважалася великою цінністю. У скіфів вона перевірялася кров’ю. Дружба оформлялася спеціальним договором і клятвою: надрізавши пальці, побратими зливали цю кров. Після цього вже ніщо не могло їх розлучити. В епоху середньовіччя дружба була втіленням шляхетності, вірності. Лицарська мораль ставила чоловічу дружбу навіть вище кохання і сім'ї.

Учитель. Справді, знайти і мати друга – це щастя. А як знати, що ця людина – саме той друг, якого ти хочеш мати, що ця людина – допоможе, зрозуміє, підтримає. Відповідь на ці запитання можна знайти, розмовляючи із психологом, із людиною, якій ти довіряєш, читаючи відповідну літературу

Зараз усі ви – школярі. Основна ваш праця – навчання. Воно вимагає вміння жити в колективі, довіряючи одне одному, організованості, дисципліни, відповідальності за свої слова та вчинки. Саме в школі ви вчитеся підпорядковувати свої інтереси інтересам класу, шанувати старших, довіряти й поважати товаришів.

Учениця. Золотисте ніжне сонце

Зазирає у віконце.

Усміхнулось, привітало,

Ніжно так залоскотало.

Розбудило, щоб не спала,

А скоренько одягалась,

Вибігла у двір швиденько,

Бо чекає вже давненько

Моя подруга Галинка –

Ніжна, гарна, мов билинка.

Віддана подруга щира

Дуже добра, дуже мила.

Дружим з нею ми давно,

Завжди з нею заодно.

І працюєм, і гуляєм,

і малюєм, і співаєм.

Дружбу ми свою цінуєм,

Дару цього не марнуєм.

Й вам бажаєм так дружити,

Один одного любити.

Допомагати, співчувати

І любов у серці мати.

То швиденько я спішу,

До подружки вже біжу.

Бо є щира дружба в нас.

Нехай буде така в вас.

С.Цап

Учитель.Вам ще довго доведеться крокувати з класу в клас пліч – о – пліч. Перед вами буде виникати безліч проблем, але я хочу сподіватись, що ви принесете у своїх серцях довіру до людей, добро, уміння дорожити дружбою.

Що б дискусія була відвертою,треба створити в класі атмосферу довіри і взаємоповаги. Досягти цього можна, зокрема, посилаючись на «Правила дискусії».

* Якщо хтось говорить – слухай.

* Кожний говорить по черзі, а не всі водночас.

* Якщо хочеш висловитись, підніми руку.

* Не перебивай того, хто говорить.

Не смійся, коли хтось говорить (за винятком, якщо хтось жартує!)

Учень. Нерідко буває таке, що дружба дійсно допомагає у житті, але друзі теж сваряться. Розглянемо деякі ситуації, де між друзями стаються різні непорозуміння.

Ситуація 1.

До Ігоря додому прийшов Володя.

Володя. Вмикай телевізор, наші грають!

Ігор. Не можу. На завтра не підготував українську літературу.

Володя. Облиш ти свої уроки, пропустимо ж перший період!

Ігор. Вибач, Володю, але не можу. Вибач!

Володя. Бач, який ти, а ще другом називаєшся.

Учитель. Чи правильно вчинив Ігор?

А що б ви зробили на його місці?

(Роздуми учнів.)

Ситуація 2

У класі хтось розмалював парту. Коли класний керівник помітив це, почав вимагати від учня, який за нею закріплений, пояснень: хто і коли це зробив? Учень сказав: «Я знаю, хто розмалював парту, але не можу сказати тому, що не хочу зрадити друга. Я сам її вимию».

Учитель. Скажіть, як би ви вчинили на місці учня, який зробив це? Хіба справжній друг учинить так? Хто має вимити парту?

Ситуація 3.

Учениця. Ми з подругою товаришуємо з дитинства, живемо в одному під’їзді, на одному поверсі. Нещодавно я дізналася, що вона за моєю спиною глузує з мене і говорить, що товаришує зі мною тільки тому, що у дворі більше немає дівчат. А найприкріше те, що вона всім говорить, буцімто мені не можна довіряти. Зараз ми з нею не розмовляємо. Порадьте, як мені поводитись з нею, щоб вона мене не використовувала.

Учитель. Що б ви порадили цій дівчині ? Послухаємо поради психолога.

Психолог. Насамперед не панікуй, не наголошуй, що дружба не існує, не роби завчасних висновків про те, що світ жорстокий і несправедливий.

Навіть не думай мстити. Проаналізуй свої дії, помилки: ти бездумно потрапила пі?д її вплив, забувши про себе. Стала такою собі маріонеткою, яка цілком підкоряється діям господарки.

Не бійся залишитись одна, цей стан тимчасовий.

Назавжди забудь про ідеалізацію людей.

Не обговорюй колишню подругу з іншими – цим ти зарекомендуєш себе безпринциповою базікою.

Рольова гра. ( Розмова доньки та матері)

Справжні подруги

* П'ятикласниця Людмила

* вранці мамі заявила:

* — Все! До школи я — не йду!

* Я не стерплю цю біду.

* Щастя скінчено моє:

* Адже в Рити джинси є!

* І тепер зі мною Рита

* відмовляється дружити…

* Здивувалась мама дуже

* — Ви ж були найкращі друзі!?

* — Так. Але сказала Рита

* поки буду я ходити

* не у джинсах, а в спідниці, —

* їй не хочеться й дивиться,

* бо вона вважає: жінці

* для краси потрібні джинси...

* Мамо!

* Дружбу виручай.

* Джинси і мені придбай!

* Мама спершу подивилась

* на похнюплену Людмилу,

* а потім мовила:

* — Діла-а...

* Ви — спра-а-вжні

* подруги!.. -Й пішла...

* А ви, що скажете мені.

* Це — справжні подруги, чи ні?

_ Діти, а давайте з вами заспіваємо пісню про справжню дружбу..

Дружба віддана не зламається

Не розклеїться від дощу й негод.

Друг в біді не лишить,

Добрим словом втішить,

Отакий він, незрадливий, справжній друг!

Ми посваримось і помиримось,

«Нерозлийвода»,— кажуть всі навкруг.

Вдень чи ніч негожу,

Друг мені поможе,

Отакий він, незрадливий, справжній друг!

Друг завжди мене прийде виручить,

Він не жде подяк і не жде послуг.

Буть комусь в пригоді

В будь-якій погоді

Ось що значить незрадливий, справжній друг!

Запитання до класу: Про що йдеться у пісні?

Після обговорення відповідей учні або вчитель підбивають підсумки. .

Гра «Кошик».

Завдання учням — підібрати синоніми до слова «дружба».

(Можливі відповіді: співробітництво, взаєморозуміння, злагода, чуйність, бра­терство, єдність, співчуття, добросусідство, товариськість, взаємовиручка, турбо­та, повага, ввічливість, чуйність, допомога, та ін.)

Висновок. Отже дружба — це відносини між людьми на основі взаємної довіри, взаєморозуміння, спільних інтересів, прив'язаності.

У гості завітала Попелюшка.

Розмова з нею

-Діти, цікаво, а хто це до нас завітав?

-Так, я вам принесла трішечки доброти та дружби.Подивіться,пригадайте, коли я хотіла поїхати на бал,мої друзі-пташки, комахи, звірі допомогли мені….

- Шановна Попелюшко, я бачу,що ви добра.А як вам вдалося зберегти скільки друзів?

- Прислухайтесь моїх порад, і ви будете мати багато друзів

( слайд )

Ми обов язково прислухаємося порад Попелюшки, а наразі хочемо у відповідь заспівати пісню про справжню дружбу

Діти, а чи ви маєте друзів у класі?

Гра «Мій друг (подружка)».

Діти по черзі розповідають про своїх товаришів у класі, не називаючи їх імен. Слуха­чі повинні за описом відгадати ім'я друга. Той, хто правильно відгадав, стає ведучим.

Завдання 6

Психологічний тренінг

Чи хочете ві перевірити, які ж ви друзі?( тест)

Завдання

Розв'язання проблемного питання. 1. Саморобний плакат з написом „Дерево мудрості”. На цьому плакаті намальоване розкішне дерево, а на його гілках будуть висіти смачні та запашні яблука. Наші сусіди росіяни кажуть:

« Вот яблоко раздора, чтобы не было никогда спора». І я так хочу, щоб між вами ніколи не було сутичок, суперечностей, жили в мирі та злагоді .

Учні читають прислів я, пояснюють значення, чіпляють на яблуню плоди

Учениця:

Нарешті ми з вами повернулися до епіграфу уроку -

прислів'я — «Дерево міцне корінням, а людина – друзями».

А зараз я хочу, щоб ви повернулися один до одного,
посміхнулися і…. не сварилися. Щоб закріпити дружні стосунки зберіть хутенько пазл, який приготував Кіт Леопольд.(малюнки розрізані з мультфільму «Кіт Леопольд».)

( перегляд мультфільму про Кота Леопольда)

Завдання 7

Підібрати по три прислів'я та приказки про друж­бу, друзів.

Ø Дружба та братство – дорожче багатства.

Ø Друзі пізнаються в біді.

Ø Дружний табун і вовків не боїться.

Ø Дружба – найбільший скарб.

Ø При горі та в лиху годину пізнаєш вірну людину.

Ø Не той друг, хто лащиться, а той, що печалиться.

Ø Життя без друзів неповноцінне.

Ø Людина без друзів, що дерево без коріння.

Ø Без друзів погано жити, іноді – неможливо.

Підсумок.

Учитель.Товаришувати можна з багатьма дітьми, а дружити лише з одним чи кількома. Адже друзів пов’язує велика довіра, повага один до одного.

Який цікавий світ навколо,

Ти, друже, тільки придивись!

На небі сонця жовте коло,

А поруч здомом – сад і школа,

Живи, дорослішай і вчись!

Дивись на квіти, на дерева,

Вивчай птахів, комах, тварин,

Ти станеш кращим і, напевно,

В життя підеш сміливо й певно,

Та пам’ятай, ти не один!

З тобою вся твоя родина:

Батьки, бабусі та діди,

З тобою друзі, Батьківщина,

Тож, уперед, мій друже, йди

А ще пам’ятайте , діти! Є така книга в Україні «Декларація прав дитини». У ній написано : «Ніхто не має право ображати іншу людину, принижувати її і жартувати з нею. Всі народжуються вільними і рівними».

Отже, мир і злагода перш за все починається в колективі.

«Давайте жити дружно!»

. Тест «Чи гарний ви друг»:

1. Ви знаєте багато цікавих історій про одного зі своїх приятелів. Що ви зробите:

а) розповісте їх іншим людям;

б) розповісте, не назвавши імен;

в) залишите історії при собі?

2. Ваш друг часто бере щось у вас, але ніколи не повертає взяту річ. Зараз він хотів би взяти коштовну відеокамеру. Що ви будете робити:

а) скажете, що зараз камери у вас немає;

б) дасте її;

в) відмовите, пояснивши причину?

3. Друг випадково розбив ваш годинник. Ваші дії:

а) відмовитесь від нового годинника, але влаштуєте маленький скандал.

б) вимагатимете гроші;

в) скажете, що і без того збиралися купити новий;

4. Ваш друг підтримує відносини з людиною, яку ви не любите. У такому випадку:

а) скажете другові, що він повинен вибрати між вами й іншим.

б) припините стосунки з другом; :

в) нічого не скажете і будете продовжувати дружні відносини;

5. Почуваєте, що у вашого друга незабаром будуть великі неприємності. Тоді ви:

а) порвете стосунки з ним, щоб не постраждати самому;

б) продовжите дружбу.

в) відверто поговорите з ним;

6. Вважаєте, що дійсний друг повинен:

а) ділитися з вами всім;

б) залишати свої думки і проблеми при собі.

в) говорити тільки те, що хоче;

7. Вам відомо, що другові потрібні гроші, і у вас їх досить, щоб, йому їх дати. Ви говорите:

а) «переб'єшся! Мені вони й самому стануть у нагоді».

б) «візьми їх, доставиш мені задоволення»;

в) «згадай, скільки разів ти мені допомагав. Моя послуга ніщо в порівнянні з цим»;

8. Що ви зробите, якщо вам потрібно позичити гроші в друга:

а) натякнете здалеку;

б) попросите в борг;

в) нічого йому не скажете.

9. Ваш друг купив одяг, що, як вам здається, йому не пасує, тоді ви:

а) скажете, що він виглядає смішно;

б) скажете, що ця річ не для нього, і поясните, чому;

в) нічого не скажете.

10. Ви вважаєте, що ваш друг:

а) менш розумний, ніж ви;

б) більш розумний, ніж ви;

в) ви обидва на одному інтелектуальному рівні.

Підрахунок балів

а б в

1 2 3

Результати

21—З0 балів: ви справжній друг, ви будете робити так само.

15—20 балів: у вас є друзі, але, як більшість з нас, ви іноді не виказуєте в стосунках належного розуміння. Коли не знаєте, як реагувати, спробуйте поставити себе на місце іншої людини.

10—14 балів: ви схильні більше звертати увагу на себе, ніж на інших. Ця ваша риса — бар'єр перед справжньою дружбою. Щоб стати гарним другом, потрібно виявляти більше інтересу до інших людей.

 

Вкладення:
Скачать этот файл (2_ZfZ.mp3)2_ZfZ.mp3 [ ] 7480 Kb
Скачать этот файл (detskie.mp3)detskie.mp3 [ ] 8830 Kb
Скачать этот файл (виховна година.ppt)виховна година.ppt [ ] 3489 Kb
Скачать этот файл (Людмила-Сенчина-золушка--минус-(muzofon.com).mp3)Людмила-Сенчина-золушка--минус-(muzofon.com).mp3 [ ] 8840 Kb
Останнє оновлення на Четвер, 13 лютого 2014, 00:29  

-----------------------------------------

 

Корисні посилання

Електронні книги - Основа

Adobe Acrobat

Онлайн -перекладач

Онлайн-конвертер pdf файлів в doc

Расширения для Joomla

Як дізналися про наш сайт

Виберіть одну відповідь
 


Авторизація

Пошук

Увага Конкурс!

Інтернет-урок

Подати заявку на конкурс

"Інтернет-урок"

Контакти

Поштова адреса:

«Учительський журнал он-лайн»

ВГ «Основа», вул. Плеханівська, 66, оф. 5, м. Харків, 61001

Адміністратор порталу:

Тел. : (+3057) 731-96-33

e-mail:


© 2022 ТОВ «ВГ «Основа».

© 2014 Вчительський Журнал он-лайн. Всі права захищено.
© 2006-2009 Українська локалізація: Joomla! Україна. Всі права захищено!
Joomla! - безкоштовне програмне забезпечення, яке розповсюджується за ліцензією GNU/GPL.

 

Редакція порталу «Учительський журнал он-лайн» може не поділяти точки зору автора та користувачів порталу, які висловлюються у формі коментарів до статей, повідомлень на форумі тощо.  Автори публікацій відповідають за достовірність фактів, цитат, власних назв і т.п. Матеріали публікуються в авторському варіанті, ілюстрації, пунктуація і лексика авторські. Претензії не приймаються. Матеріали не рецензуються.