Вчительський Журнал он-лайн

 

Використання комп'ютерів на уроках математики

Друк

Вавілова Валентина Сергіївна

Учитель математики і інформатики

Червонопартизанська гімназія

Пояснювальна записка

 

 

Ознакою часу,в якому ми живемо,є лавинне нагромадження інформації та бурхливий розвиток мікроелектронної техніки. Наша цивілізація нестримно прямує до комп’ютерної ери. Відбувається перехід до інформаційних технологій, тобто до широкого застосування комп’ютерів і програмного забезпечення у виробництві, управлінні, науці, освіті, медицині, торгівлі, банківській справі тощо. Не секрет, що ключем до оволодіння багатьма сучасними спеціальностями є уміння користуватися комп’ютером.

Актуальність теми в першу чергу пов'язана з тим, що останнім часом накопичене велика кількість комп'ютерних продуктів учбового призначення різної спрямованості і змісту, проте не існує методики їх практичного використання в шкільному учбовому процесі.

Створення методичної бази для використання учбових комп'ютерних продуктів дуже важливе. У концепції Міністерства освіти указується, що специфічною особливістю комп'ютеризації школи є необхідність постачання комп'ютерів разом з прикладними програмами. Ці програми не слід замикати тільки на одному предметі - інформатиці. Вони повинні охоплювати всі основні шкільні дисципліни (фізику, хімію, географію, математику, біологію і ін.), оскільки таким чином можна хоч би частково компенсувати недолік учбової техніки і наочної допомоги.

У даній роботі буде розглянута можливість застосування сучасних комп'ютерних технологій і прикладного програмного забезпечення для викладання математики в середніх школах.

Комп’ютер може бути використаний на різних етапах навчання математики, і це використання засноване насамперед на його графічних і обчислювальних можливостях. Суттєвою дидактичною особливістю навчання за допомогою комп’ютера є встановлення безпосередніх діалогів між учнем і комп’ютером, або трикутника учень – комп’ютер – учитель, які допомагають розібратися в труднощах, що виникають у процесі вивчення предмета, уникаючи стресових ситуацій, організувати самостійне розв’язування задач, і дозволяють вчителеві спостерігати та контролювати якісний стан навчання

Застосування комп’ютерів у викладанні математики породжує нові форми навчання, специфічний навчальний зміст, нові цілі, що веде до появи інтегрованих між предметних комп’ютерних курсів, нових підходів до організації навчання та процесу формування знань, умінь та навичок учнів.

Досвід показує, що при вивченні окремих тем шкільного курсу математики можна використовувати широке коло прикладних програм.

Прикладні програми загального призначення, що є складовою частиною операційної системи Windows, або MS Office. Це насамперед Word, Paint, Excel, PowerPoint,Калькулятор, програмне середовище Turbo Pascal.

Демонстраційні програми, в яких спочатку подається виклад необхідної теорії, а потім наводяться приклади розв’язування задач. До таких навчальних програм можна віднести електронний навчально-методичний комплект «Геометрія, 7клас», програмний засіб навчального призначення «Геометрія, 8 клас», програмно-методичний комплекс навчального призначення «Математика, 5-6 клас» для загальноосвітніх закладів.

Контролюючі програми,в яких закладено систему оцінювання знань, умінь і навичок учнів. За їхньою допомогою можна дати консультацію учню, вказати на допущені помилки, виправити ти відповідь, підказати, і в разі потреби зробити аналіз наявних знань та умінь. Для здійснення якісного контролю і корекції знань програмою можна передбачити багатоваріантність у межах заданого типу вправ, які, в свою чергу, мають бути різнорівневими, що відповідають ідеї диференціації навчання. .

Обчислювальні програми призначені для проведення обчислень. Застосування цих програм на уроках-практикумах дозволяє проводити найпростіші обчислювальні експерименти, які допомагають осмислити та краще зрозуміти суть теорії та проілюструвати її застосування до розв’язування практичних задач.

Тренуючи програми розраховані на формування стійких зв’зків між знаннями і навичками шляхом повторення та практичного підкріплення.

Дослідницькі програми призначені для самостійної  творчої діяльності учня. До них слід віднести дослідження математичних моделей за допомогою вивчення властивостей функцій, диференційних рівнянь тощо. Розгляд математичних моделей у навчальному процесі виховує уміння проникати в суть явищ природи, помічати закономірності в навколишньому світі.

Слід відзначити, що багато навчальних програм неможливо віднести до якого-небудь одного типу внаслідок органічного поєднання в них ознак і функцій різних типів навчальних програм. Так до складу програмно-педагогічних засобів (ППЗ) можуть входити демонстраційні, генеруючи, контролюючі модулі тощо.

Серед них є ППЗ, розраховані на зменшення часу спілкування учня і вчителя або й на навчання без вчителя, і ППЗ, рораховані на якомога інтенсивніше спілкування учня і вчителя за рахунок ефективного використання засобів комп’ютера, звільнення учнів від необхідності витрачати час на виконання технічних, рутинних операцій, коли вони практично не спілкуються з учителем

Проблема в тому, щоб знайти ефективне поєднання обох напрямків використання ППЗ.

Метою презентації, яка пропонується, є огляд способів застосування комп’ютерів при викладанні математики в Червонопартизанській гімназії

Вкладення:
Скачать этот файл (7 клас.doc)7 клас.doc [ ] 70 Kb
Скачать этот файл (Додаток 1.doc)Додаток 1.doc [ ] 68 Kb
Скачать этот файл (Додаток 2.doc)Додаток 2.doc [ ] 29 Kb
Скачать этот файл (Додаток 4.doc)Додаток 4.doc [ ] 283 Kb
Скачать этот файл (Робота.ppt)Робота.ppt [ ] 10149 Kb
Останнє оновлення на Вівторок, 16 листопада 2010, 14:11  


Новий сайт

Шановні користувачі та гості сайту .

Ми підготували для вас новий, яскравий і зручний сайт на якому ви зможете не тільки розповідати про свої розробки уроків і замовити сертифікати, але і з користю провести час зі своїми друзями та колегами в соціальній мережі , пограти в цікаві ігри та інш. Ми щойно запустили цей проект, встигніть пройти реєстрацію в числі перших і Ви зможете отримати унікальне і красиве посилання на свій профіль.



Сплата online


Пошук

Контакти

Поштова адреса:

«Учительський журнал он-лайн»

ВГ «Основа», вул. Плеханівська, 66, оф. 5, м. Харків, 61001

Адміністратор порталу:

Тел. : (+3057) 731-96-33

e-mail:

Корисні посилання

Електронні книги - Основа

Adobe Acrobat

Онлайн -перекладач

Онлайн-конвертер pdf файлів в doc

Як дізналися про наш сайт

Виберіть одну відповідь
 

Лічильник

Проверка сайта

© 2022 ТОВ «ВГ «Основа».

© 2015 Вчительський Журнал он-лайн. Всі права захищено.
© 2006-2009 Українська локалізація: Joomla! Україна. Всі права захищено!
Joomla! - безкоштовне програмне забезпечення, яке розповсюджується за ліцензією GNU/GPL.

 

Редакція порталу «Учительський журнал он-лайн» може не поділяти точки зору автора та користувачів порталу, які висловлюються у формі коментарів до статей, повідомлень на форумі тощо.  Автори публікацій відповідають за достовірність фактів, цитат, власних назв і т.п. Матеріали публікуються в авторському варіанті, ілюстрації, пунктуація і лексика авторські. Претензії не приймаються. Матеріали не рецензуються.