Вчительський Журнал он-лайн

 

Урок української мови, Шейко Вікторія Юріївна

Друк

Тема Вимова і правопис слів із ненаголошеними [ е ], [ и ] в коренях, які перевіряються наголосом Мета Ознайомити учнів з вимовою слів з ненаголошеними [ е ], [ и ] та правилом перевірки ненаголошених [ е ], [ и ]; формувати вміння знаходити перевірне слово шляхом зміни форми слова або підбором спільнокореневого слова, збагачувати словниковий запас учнів; розвивати в учнів навички літературної вимови слів з ненаголошеними [ е ], [ и ] в коренях слів; розвивати довільну увагу, довготривалу пам'ять; виховувати охайність і старанність під час письма.

 

Обладнання Таблиця слів з ненаголошеними [ е ], [ и ], пам'ятки для вимови і правопису слів з ненаголошеними [ е ], [ и ], картки для групової роботи, казкові персонажі

Хід уроку

I. Організація учнів для роботи

-  Добрий день, діти. Сьогодні урок української мови проведу я. Мене звати Вікторія Юріївна.

-  У нас на уроці присутні гості. Поверніться, посміхніться, привітайтеся до них.

-  А тепер посміхніться один одному.

-1 я вам бажаю успіху і гарного настрою.

 

Девіз уроку Слід заняття починати,

Мову краще хочем знати

Тож працюймо швидко і старанно,

Щоб не витрачати часу марно.

 

II. Актуалізація опорних знань учнів

-  Отже, розпочинаємо свою роботу з мовної розминки.

Мовна розминка

-  Я читаю початок речення, а вам потрібно закінчити його.

 

1.  Змінна частина слова називається ( закінченням )

2.  Частина слова без закінчення - це ( основа)

3.  Основа слова може складатися з таких частин ( корінь, префікс, суфікс ).

4.  Спільна частина споріднених слів - це ( корінь ).

5.  Склад, який вимовляємо з меншою силою голосу, називається ( ненаголошеним).

6.  Склад, який вимовляємо з більшою силою голосу, називається ( наголошеним ).

 

III. Повідомлення теми та мети уроку

-  Сьогодні ознайомимося з однією з найскладніших таємниць нашої співучої мови -позначення на письмі звуків[ е ], [ и ] в ненаголошених та наголошених складах. Будемо вчитися перевіряти наголосом написання слів з ненаголошеними [ е ], [ и ], знаходити перевірне слово шляхом зміни форми слова або добору спільнокореневих слів. Хвилинка каліграфії

-  Діти, якими буквами на письмі позначаються звуки [ е ], [ и ]? (Буквами е, и ).

-  Давайте відкриємо зошити, запишемо дату і почергово пропишемо букви (рядкові )_е и (слідкую за осанкою дітей)

 

IV. Мотивація навчальної діяльності

1. Створення проблемної ситуації.

- Послухайте казочку «Хитрі близнюки» ( Вивішую малюнки двох близнюків. В одного на грудях - буква И, а в іншого - буква Е )

-   Жили - були на світі двоє близнюків. Одного звали И, другого Е. Вони були так схожі між собою, що часом, використовуючи це, любили жартувати. І тоді у багатьох словах замість И чувся Е, і навпаки, замість Е - И. Так було і цього разу. Ось погляньте, у слові зе(и)мля чується наближено звук [ и ], а в слові ли(е)сток чується наближено звук [ е ].

-   То як же нам правильно написати: [ е ] чи [ и ] ? (Думки дітей )

2. Вирішення проблемної ситуації

- Та ось, дітки, де не візьмись, з'явився дядечко Наголос. А близнюки побоювались свого старого родича,бо він був дуже серйозний (вивішую малюнок).

-1 от тільки дядечко Наголос «погукав» близнюків, сталося диво : близнюки стали на свої місця, а самі слова змінились:

була земля - стало землі,

був листок - стало листя.

(На дошці пари слів)

-1 з того часу, коли близнюки починали бавитися, міняючись місцями в словах, з'являвся дядечко Наголос і швидко наводив лад. (продовження хвилинки каліграфії)

- Запишіть старанно, каліграфічно пари слів, правильно з'єднуючи букви, роблячи нахил. Підкресліть букви е та и.

 

У.Сприймання й усвідомлення учнями нового навчального матеріалу

1. Спостереження й аналіз мовних явищ під керівництвом учителя.

* Робота з підручником. Читання слів у таблиці на с.84.

- Діти, ще раз звернемо увагу на літературну вимогу звуків[ е ], [ и ] у ненаголошених складах.

-   Я читаю, а ви хором повторюйте за мною, правильно вимовляючи слова з ненаголошеними[ е ], [и].

2. Вправа 197 (усно)

-  Над цією вправою попрацюємо парами.

-  Прочитайте словосполучення і порівняйте вимову голосних звуків у коренях. При цьому звертайте увагу на наголос. Якщо звук[ е ], [ и ] ненаголошений, то вимовляємо наближено.

* Перевірка роботи в парах.

- Яка пара готова відповідати?

(Один учень читає чітко під наголосом, а другий - без наголосу).

3. Вивчення правила

-  Це ми працювали над вимовою слів з ненаголошеними_[ е ], [ и ]. Переходимо до правила.

-  Діти, а щоб знати, яку букву е чи и писати в ненаголошеному складі, вивчимо правило с.85.

Учні читають правило самостійно, потім 2 учні вголос.

-  Прочитайте правило самостійно.

-  Хто бажає прочитати вголос? (2 учні)

-  Розкажіть правило один одному в парі.

-  А тепер хто запам'ятав правило і розкаже його? (1-2 учні відповідають).

-  Це правило допоможе вам безпомилково писати слова з буквами е, и.

 

УІ. Фізкультхвилинка.

 

УП. Осмислення нових знань у процесі практичної діяльності.

1. Вправа 199

- Цю вправу виконаємо колективно на дошці

Тепліє - тепло                                    вишневий - вишня

темніє - темно                                   кленовий - клен

синіє - синє                                        гречаний - гречка

-  Якщо виникають труднощі під час виконання вправи, звертаємося до вивченого правила. 2. Робота в групах з картками

-  Кожна група одержала картку із завданнями. Виконайте їх.

 

1.  До поданих слів доберіть перевірні слова і запишіть їх парами.

2.  З одним із слів (на вибір) складіть речення

 

I група

з... ма- зими гр...би - гриб м...док - мед

 

II група
в...сна- весни
кр...ло - крила
п...ро - пера

 

III група
в...сло - весла
з...рно - зерна

с.чі - сич

 

*Перевірка роботи в парах. Учні зачитують пари слів, чітко вимовляючи ненаголошений звук.

 

УШ. Завдання додому: пояснення домашнього завдання і способу його виконання. -   Діти, а домашнє завдання ваше буде обов'язково повторити правило і виконати за зразком вправу номер 200.

 

IX. Підсумок уроку

-  Наш урок підійшов до завершення.

-  Що нового дізналися на уроці?

-  Що вчилися робити на уроці?

Дізналися, що ненаголошені [ е ], [ и ] перевіряються наголосом. Вчилися добирати перевірні слова.

- Закріпити одержані знання вам допоможе ось така пам'ятка ( показую учням) від дядечка Наголоса. Вона вам знадобиться і на наступних уроках.

Вкладення:
Скачать этот файл (Урок української мови 3кл..doc)Урок української мови 3кл [ ] 39 Kb
Останнє оновлення на Вівторок, 08 березня 2011, 14:43  

-----------------------------------------

 

Корисні посилання

Електронні книги - Основа

Adobe Acrobat

Онлайн -перекладач

Онлайн-конвертер pdf файлів в doc

Расширения для Joomla

Як дізналися про наш сайт

Виберіть одну відповідь
 


Авторизація

Пошук

Увага Конкурс!

Інтернет-урок

Подати заявку на конкурс

"Інтернет-урок"

Контакти

Поштова адреса:

«Учительський журнал он-лайн»

ВГ «Основа», вул. Плеханівська, 66, оф. 5, м. Харків, 61001

Адміністратор порталу:

Тел. : (+3057) 731-96-33

e-mail:


© 2022 ТОВ «ВГ «Основа».

© 2014 Вчительський Журнал он-лайн. Всі права захищено.
© 2006-2009 Українська локалізація: Joomla! Україна. Всі права захищено!
Joomla! - безкоштовне програмне забезпечення, яке розповсюджується за ліцензією GNU/GPL.

 

Редакція порталу «Учительський журнал он-лайн» може не поділяти точки зору автора та користувачів порталу, які висловлюються у формі коментарів до статей, повідомлень на форумі тощо.  Автори публікацій відповідають за достовірність фактів, цитат, власних назв і т.п. Матеріали публікуються в авторському варіанті, ілюстрації, пунктуація і лексика авторські. Претензії не приймаються. Матеріали не рецензуються.