Вчительський Журнал он-лайн

 

Будова рослин . Рослини — живі організми .Конспект уроку з використанням ІКТ

Друк

Тема . Будова рослин . Рослини — живі організми .

Мета . Продовжити формувати поняття « природа нежива і жива » , сформувати поняття «органи рослин », « будова рослин », « рослини – живі організми »; продовжити навчати дітей встановлювати  взаємозв`язки між неживою і живою природою , формувати дослідницькі та графічні навички . Розвивати вміння аналізувати , спостережливість , пам`ять . Виховувати естетичні почуття , любов до природи , гуманне ставлення до всього живого.

Обладнання: квітучі кімнатні рослини, таблиці, малюнки «Органи рослини», схеми «Живлення рослин», «Дихання рослин», «Царства живої природи», гербарії, зразки пророщеної учнями вдома квасолі.

Хід уроку

I. Хвилинка спостережень

Яка пора року настала?

Як змінилися рослини? Чому?

Які птахи відлетіли?

Яка сьогодні погода?

 ІІ. Перевірка домашнього завдання

Чим живі організми відрізняються від предметів неживої природи?

Заповни на дошці схему «П'ять царств рослин».

Розкажи, яке значення мають рослини у твоєму житті.

Чому рослини називають зеленим дивом Землі?

ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку

Гра «Назвіть рослину»

 На городі нога стоїть,

На нозі голова висить.

Куди сонечко повернеться,

Туди голова нахилиться. (Соняшник)

 Навесні красується білим цвітом,

а в жнива — червоним плодом. (Вишня)

І маленькі, і старенькі

Влітку, взимку, навесні

Всюди вдягнені гарненько

У зелені сукні всі. (Ялинка)

 Стрімко вибігли на гору

Дві подружки білокорі.

Дощик їм полоще кіски.

Звуть подружок цих... (берізки).

 Богиня любові Афродіта впала й подряпалася об...

Про яку рослину складена легенда? (Про шипшину)

 З-під снігу свій листочок

До сонця простягну

І синіми дзвіночками

 Вітаю я весну. (Пролісок)

 За хатою у садочку,

У зеленому листочку,

Та в червоних намистах

Стоїть пава молода.

 І збігаються всі діти,

 Щоб на неї поглядіти.

За намисто кожен — смик!

Та й укине на язик. (Калина)

 Сьогодні на уроці ми дізнаємось, що спільного між цими рослинами, а також поговоримо про їх значення для життя на Землі.

 ІV. Вивчення нового матеріалу

1. Хвилинка уяви.

Заплющте очі. (Запросити  дітей умовно в ліс, луг, поле, город, водойму.) Спробуйте уявити рослини, які там ростуть, хто їх вирощує .

Учні обговорюють питання та висловлюють свої думки , що  у природі є багато видів рослин . Одні з них вирощують люди. Це культурні рослини. Інші ростуть самі. Це дикорослі рослини.

Так, діти, у природі є багато видів рослин. Але у них є щось спільне.

«Мозковий штурм» (творча діяльність, під час якої учні мають коротко висловлювати свої думки, відстоювати свої ідеї).

Що є спільного у всіх рослин? (Відповіді учнів.)

2. Розповідь вчителя з елементами бесіди.

Всі рослини мають схожу будову. Кожна рослина складається з частин, які називаються органами. Кожен орган має свою назву: корінь, стебло, листок, квітка, плід з насінням.

Розглянемо таблицю «Органи рослин».

Корінь рослини. Він знаходиться у ґрунті. За допомогою кореня рослина живиться поживними речовинами.

Стебло. На ньому є листки, квіти, плоди. По стеблу поживні речовини рухаються до листків, квітів і плодів.

Ці речовини підтримують життя рослин. Стебло може бути зеленого або коричневого кольору.

Листки, які найчастіше бувають зеленого кольору. Вони можуть бути гладенькі, шорсткі, округлі чи зазубрені.

Квітка. У кожної рослини вона різна за величиною, формою і коль- ором. За допомогою кольору квіти приваблюють до себе комах, які запилюють їх.

Плід. Запилена квітка перетворюється на плід. Плоди також бувають різні за кольором і виглядом. Горіхи, яблука, сливи — це плоди. За допомогою насіння з плодів рослин розмножуються.

(Розглянути рослини з гербарію і перелічити всі частини рослини.)

3. Практична робота.

Робота в парах.

Учні розглядають паростки квасолі, які вони пророщували вдома, розкладають їх у тому порядку, в якому вони розвивались з насінини. Потім за допомогою запитань одне одному називають всі інші частини квасолі, яких не побачили в досліді.

 4. Робота з комп’ютером .

Призентація досліду « Живлення рослин »

Учні роблять висновок :чому гілочка, що стояла у підфарбованій воді, стала всередині такого самого кольору, як вода? (Вода від кореня рухається по стеблу.) Це перший спосіб живлення. Від кореня вода несе поживні речовини до інших коренів. Другий спосіб живлення. Під дією сонячної енергії рослини самі утворюють поживні речовини — цукор і крохмаль — у своїх листках із води й вуглекислого газу.

4. Робота з підручником.

Прочитати текст «Рослини —живіорганізми» і дати відповіді на запитання.

Що ще утворюється в листках під дією світла? (Кисень. Рослини виділяють його з повітря.)

Коли рослини виділяють кисень?

Коли рослини вбирають кисень?

Якими органами дихають рослини?

(Розглянути в підручнику (С. 110) схему «Дихання рослин».)

Чи рухаються рослини? Наведіть приклади.

Які ознаки всього живого є у рослин?

V. Закріплення та осмислення знань

Доведіть, що рослини — частина живої природи.

Чому рослини не можуть жити без сонячного світла?

Доведіть, що рослини — джерело поживних речовин і кисню на Землі.

Гра «Так чи ні».

Корінь вбирає із ґрунту воду?

У плоді утворюються поживні речовини?

Насіння захищає плід від пошкоджень?

Стебло проводить воду від кореня до всіх органів?

З листя утворюється плід?

Білі горошини на зеленій стеблині. (Конвалія)

Сидить баба серед літа, у сто сорочок одіта. (Капуста)

Що то за голова, що лиш зуби й борода? (Часник)

Повна діжка жита, п'ятачком накрита. (Мак)

Висить шапличок, а в тім шапличку сімсот козаків. (Соняшник)

Гілки рогаті, плоди крилаті. (Клен)

Квітка гарна розквітає, а торкнешся — всіх кусає. (Троянда)

Має шкір сім, витискає сльози всім. (Цибуля)

— Поділіть рослини, розгадані у кросворді, на дві групи. Дайте назву кожній групі.

(Робота в парах. Взаємоперевірка.)

VІ.Узагальнення й систематизація знань

Робота з таблицею «Значення органів для рослин».

Цікавинки

Найкоротші стебла — у водяних плаваючих рослин.

Найбільші листки у нашій флорі — в лопуха.

Найменша квітка — у ряски безкореневої, що вкриває стоячі водойми,— не більше за головку голки.

Плоди хлібного дерева (Азія) сягають 1 м завдовжки, в діаметрі 0,5 м, масою до 20 кг.

VІІ. Підсумок уроку. Оцінювання учнів

 

VІІІ. Домашнє завдання

Опрацювати статті підручника «Будова рослин», «Рослини — живі організми» (С. 107—110).

Як ви розумієте вислів «Берегти рослини — зберігати життя на Землі?»

Розгадайте кросворд «Рослини».

Робота в зошиті. Виконати завдання на С. 24.

 

-----------------------------------------

 

Корисні посилання

Електронні книги - Основа

Adobe Acrobat

Онлайн -перекладач

Онлайн-конвертер pdf файлів в doc

Расширения для Joomla

Як дізналися про наш сайт

Виберіть одну відповідь
 


Авторизація

Пошук

Увага Конкурс!

Інтернет-урок

Подати заявку на конкурс

"Інтернет-урок"

Контакти

Поштова адреса:

«Учительський журнал он-лайн»

ВГ «Основа», вул. Плеханівська, 66, оф. 5, м. Харків, 61001

Адміністратор порталу:

Тел. : (+3057) 731-96-33

e-mail:


© 2022 ТОВ «ВГ «Основа».

© 2014 Вчительський Журнал он-лайн. Всі права захищено.
© 2006-2009 Українська локалізація: Joomla! Україна. Всі права захищено!
Joomla! - безкоштовне програмне забезпечення, яке розповсюджується за ліцензією GNU/GPL.

 

Редакція порталу «Учительський журнал он-лайн» може не поділяти точки зору автора та користувачів порталу, які висловлюються у формі коментарів до статей, повідомлень на форумі тощо.  Автори публікацій відповідають за достовірність фактів, цитат, власних назв і т.п. Матеріали публікуються в авторському варіанті, ілюстрації, пунктуація і лексика авторські. Претензії не приймаються. Матеріали не рецензуються.