Вчительський Журнал он-лайн

 

Основи здоров'я (конспект уроку)

Друк

Тема: Безпека на автошляхах і дорогах. Безпека руху пішоходів. Сигнали регулювання дорожнього руху. Практична робота. Конкурс юних регулювальників.

Мета: Узагальнити знання учнів про Правила дорожнього руху, збагатити їхні знання про світлофори. Ознайомити з сигналами регулювальника. Формувати навички практичного застосування набутих знань під час руху вулицями міста. Розвивати уважність, спостережливість, впевненість. Виховувати культуру поведінки на вулиці, дорозі.
ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент.

II. Актуалізація упорних знань.

1. (Виходить хлопчик у формі світлофора)

Як переходиш вулицю,

На розі зупинись,

І перш за все, уважно

На мене подивись.

Я шлях вкажу надійний,

Де небезпек нема,

Трикольорове око

Я маю недарма.

Нехай воно і жмуриться,

Ніколи я не сплю,

З малими дітьми в хованки

Я грати не люблю!

В роботі я суворий,

І стриманий завжди,

Автобуси, машини

Біжать туди й сюди.

2. Бесіда

- Яке призначення світлофора?

- Де встановлюють світлофори?

- Які бувають світлофори?

- Де ви їх бачили?

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.

- Сьогодні на уроці Хлпчик – Світлофорчик буде допомагати нам мандрувати вулицями міста і продовжить знайомити нас з сигналами регулювання дорожнього руху та безпечного руху пішоходів.

IV. Вивчення нового матеріалу.

1. Розповідь учителя.

- Мчать на наших дорогах різні машини: “МАЗи”, “БЕЛАЗи”, “Волги”, “Жигулі”, “Мерседеси”. З кожним роком їх стає все більше. І всі вони кудись поспішають. Всі автомобілі, автобуси, тролейбуси не їдуть, як їм захочеться, обганяючи один одного, повертаючи в будь – які сторони, переїжджаючи площі і переходи.

- Для того, щоб на дорогах було безпечно, всі автомашини, автобуси підкоряються суворим правилам дорожнього руху.

- Знати і виконувати правила поведінки на вулиці повинні всі перехожі: дорослі і діти.

- Ціла армія регулювальників потрібна була б, якби люди не винайшли світлофор. Назва його походить від двох слів: нашого слова “СВІТЛО” і грецького “ФОРОС” – той, що несе. Отже, в перекладі слово “світлофор” означає: той, що несе світло.

2. Ознайомлення з різновидами світлофорів иа їх призначенням. (таб. №1)

- Сучасний світлофор, який висить майже над кожним перехрестям або стоїть на високій ніжці на розі, має три ліхтарики. Вони спалахують по черзі: зелений, жовтий, червоний. Є світлофори, що мають аж п’ять ліхтарів. Три, як у звичайних світлофорах, і два маленькі з зеленими стрілками по боках. Засвітиться така стрілка – і транспорт може рухатися у напрямку, який вона показуєю. Є спеціальні світлофори для регулювання руху трамваїв. Для регулювання руху через залізничні переїзди. Для позначення нерегулюваних перехресть і пішохідних переходів. А є й такі, що світять тількі для пішоходів. Це світлові ліхтарики, які висять з двох боків вулиці, загораючись по черзі. Зелений, що дозволяє йти, та червоний, що зупиняє пішоходів. Більшість світлофорів діє автоматично. Але є серед них і такі, які вмикають самі пішоходи. Підійшов, скажімо, до переходу, натиснув на кнопку: спалахнув зелений ліхтарик, можна спокійно переходити вулицю. Ну, а є й такі, що їх вмикають складні електронні машини, які здатні миттєво оцінити ситуацію на перехресті.

3. Робота в зошиті стор.25 зав. №6 (закріплення про різновиди світлофорів)

4. Психологічне розвантаження.

1) (Виходить хлопчик у формі міліціонера)

- Відгадайте.

Подивіться:

Постовий став на нашій мостовій.

Швидко руку простягнув,

Паличкою враз махнув.

І за мить усе змінилось:

Всі машини зупинились,

Три ряди завмерли враз

І чекають на наказ.

Люди ж – лиш звільнилась путь –

Через вулицю ідуть.

І стоїть на мостовій

Чародієм постовій.

Всі машини одному

Підкоряються йому

(регулювальник)

2) Доберіть синоніми.

(Постовий, державний автоінспектор, працівник ДАІ).

5. Робота з підручником стор.100 – 101

Фіз.Хвилинка. Повторення рухів регулювальника.

V. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Робота в зошиті стор.23 завдання №1 “перевір свої знання”

(самостіна робота)

2. Практична робота. Групова робота.

І-а група – гра “Жести регулювальника”

- Для проведення гри кожному учасникові потрібен комплект з трьох кружечків – червоного, жовтого, зеленого. Юний інспектор руху демонструє жести регулювальника: піднімає праву руку із жезлом у гору, повертається боком, руки в сторони. Школярі визначають, якому сигналу світлофора відповідає кожний жест, і підносять над головою кружечок відповідного кольору. Сигнали через певний проміжок часу (5 – 10с.) змінюють. Якщо гра повторюється, цей проміжок скорочують.
ІІ-а группа – гра “Сигнали світлофора” (1-й варіант)

- Для гри діти вирізаютьчервоні, жовті та зелені кружечки, наклеюють їх на картон і прикріплюють до паличок. Діти ходять по кругу, піднято жовтий кружечок – ходьба вповільнюється; червоний – зупинка; зелений – можна йти далі. Хто чітко виконує сигнали, той краще знає правила дорожнього руху.

ІІІ-а група – гра «Сигнали світлофора» (2-й варіант)

- Учні стоять у шерензі обличчям до світлофора. На зелений сигнал – крок уперед, жовтий – стоять, на червоний – крок назад. Хто помилився, вибуває з гри. Перемагають ті, хто жодного разу не помилився.

3. Робота в парах. Розв’язання тестових завданб (таб.№2)

VI. Підсумок уроку. Вікторина. (таб.№3)

Таб.№3

ВІКТОРИНА

1. Яка машина може їхати без двигуна внутрішнього згоряння? (іграшкова)

2. З якої сторони треба обходити машину, пішохода? (зліва)

3. Що потрібно зробити перед виїздои на велосипеді? (перевірити сигнал, гальма)

4. Шофер веде машину. Попереду нього дві птиці – гуска і качка. Що треба давити? (треба давити на гальма)

5. Який сигнал світлофора дозволяє перехід? (зелений)

6. Які машини можуть їхати без сигналу? (іграшкові)

7. Яке значення мають зелений і жовтий колір світлофора? (з – дозволяє перехід, ж – каже, що треба трішечки почекати, попереджає вільний перехід)

8. Де повинні ходити пішоходи, якщо немає тротуарів? (по лівому краю проїжджої частини вулиці)

9. Що означає червоний колір світлофора? (це завжди сигнал небезпеки і треба зупинитися, почекати. Він забороняє переходити дорогу)

10. Як потрібно обходити трамвай? (спереду)

11. Як потрібно обходити автомобіль, автобус, тролейбус? (ззаду)

Вкладення:
Скачать этот файл (тести на охорону праці.doc)тести на охорону праці.doc [Тести на охорону праці] 24 Kb
Останнє оновлення на Понеділок, 13 червня 2011, 09:04  

-----------------------------------------

 

Корисні посилання

Електронні книги - Основа

Adobe Acrobat

Онлайн -перекладач

Онлайн-конвертер pdf файлів в doc

Расширения для Joomla

Як дізналися про наш сайт

Виберіть одну відповідь
 


Авторизація

Пошук

Увага Конкурс!

Інтернет-урок

Подати заявку на конкурс

"Інтернет-урок"

Контакти

Поштова адреса:

«Учительський журнал он-лайн»

ВГ «Основа», вул. Плеханівська, 66, оф. 5, м. Харків, 61001

Адміністратор порталу:

Тел. : (+3057) 731-96-33

e-mail:


© 2022 ТОВ «ВГ «Основа».

© 2014 Вчительський Журнал он-лайн. Всі права захищено.
© 2006-2009 Українська локалізація: Joomla! Україна. Всі права захищено!
Joomla! - безкоштовне програмне забезпечення, яке розповсюджується за ліцензією GNU/GPL.

 

Редакція порталу «Учительський журнал он-лайн» може не поділяти точки зору автора та користувачів порталу, які висловлюються у формі коментарів до статей, повідомлень на форумі тощо.  Автори публікацій відповідають за достовірність фактів, цитат, власних назв і т.п. Матеріали публікуються в авторському варіанті, ілюстрації, пунктуація і лексика авторські. Претензії не приймаються. Матеріали не рецензуються.