Вчительський Журнал он-лайн

 

Елементи ознайомлення з технікою "Гратографія".Художньо-творче завдання "Писанка"

Друк

Тема. Елементи ознайомлення з технікою «гратографія». Художньо-творче завдання «Писанка».

Мета. Вивчати графічну технологію «гратографія»; розвивати спостережливість, уяву, фантазію; виховувати любов до Батьківщини і рідного народу, його традицій.

Обладнання. Для вчителя: зразки робіт, узори писанок,

Для учнів: кулькові ручки, папір, пензлик, гуаш темних кольорів.

Тип уроку: комбінований урок.

ХІД УРОКУ

  1. I. Організація класу.

Добрий день!

– Діти на сьогоднішній урок ви мали принести папір, пензлик, кулькову ручку, парафінову свічку і гуашні фарби. Ще вам буде потрібний олівець, підручник і склянка з розчином мила. Все решту приберіть з парт.

  1. II. Оголошення теми і мети уроку.

– Діти до якого свята готуються усі християни?

– Які подарунки виготовляють люди для своїх знайомих і рідних?

– А зараз відгадайте загадки:

Що за диво це яєчко?

Гарна кожна сторона.

Квітка, стрічка і кружечок –

Кольорова чарівна. (Писанка)

Маленька, кругленька,

Як квітка гарненька,

Про Пасху звіщає,

Христа звеличає. (Писанка)

– Отже, на сьогоднішньму уроці ми будем малювати писанку.

  1. III. Вивчення нового матеріалу.
  2. Легенда «Пекун»

У високих Карпатах у сиву давнину жив злий Змій. Кожної весни, перед самим Воскресінням, вилітав він з печери і ловив малих дітей. Якось перед Великоднем вийшов він зі схованки і помандрував вербувати людей для нечистої сили і ганебних справ. У селі неподалік від Коломиї, злий дух побачив маленьку дівчинку, що малювала писанку. Застосовуючи свої чари, Пекун намагався заворожити дитину. Але гуцулочка так захопилася роботою, що змій ніяк не міг привернути її увагу. Тоді він вирвав писанку з її рук і помчав у схованку. Дитина плакала, а змій Пекун радів з дитячих сліз і задумав розбити писанку. Як тільки він вдарив розписаним яйцем об виступ високої скали, писанка тріснула. Змій почав топтати її ногами, трощити з усіх сил.

Але тут сталося диво: з решток писанки утворились ланцюги. Вони миттю обмотали лапи і шию здивованого і розлюченого Пекуна і прикували до стін та дна яру. Злий Змій спочатку злегка, а потім з усієї сили намагався розірвати залізні пута. Але чим більше він пручався, тим міцніше прив’язували злого духа чарівні ланцюги.

З того часу злий Пекун живе у темному яру і не бачить білого світу. І все ж зі своєї криївки він висилає своїх слуг на оглядини світу. Якщо він дізнається, що люди ворогують і гніваються – тішиться, бо то його люди. Тоді ланцюги слабнуть, а злюка має нагоду підійти трохи ближче до людей. Далі питає своїх слуг: «Чи шанують діти своїх батьків? Чи мирно живуть сусіди? Чи жінки й дівчата пишуть писанки?». Якщо діти шанують батьків і рідних, сусіди поважають один одного, а люди пишуть писанки, то Пекунові ланцюги стаютьвсе міцнішими.

– Про що розповідається в легенді?

– Що робив злий Змій?

– Що потрібно робити людям?

  1. IV. Демонстрація писанок.
  2. 1. Бесіда

– Що таке писанка?

– Якої вона форми?

– Ви малювали писанки?

  1. 2. Символіка узорів.

– Діти, погляньте на ці писанки. Скажіть, що зображують на писанках?

– Найчастіше на писанках зображають риб, оленів, різні квіти, дерева. Кожен з цих узорів має символічне значення. Погляньте на дошку. Перед вами зразки цих узорів.

  1. 3. Фізкультхвилинка

Буратіно потягнувся,

Раз — нагнувся, два — нагнувся,

Руки в сторону розвів —

Мабуть, ключик загубив.

А щоб ключик відшукати,

Треба нам навшпиньки встати.

  1. 4. Символічне значення кольорів

– Якими барвами пишуть великодні яйця?

– Правильно. І кожен із цих кольорів щось означає.

Наприклад,

v Білий колір –це чистота. Цей колір є символом вирію, де перебувають душі. Якщо на писанках білим зображено символи або лінії, то означало безгрішне життя.

v Жовтий колір означав достигле зерно, достаток, врожай. То колір сонця. Жовтий колір оберігав від злих сил.

v Блакитний уособлював небо, повітря, воду, здоров'я. Це колір небесної божественності.

v Зелений – колір весни, воскресіння природи, багатства рослинного і тваринного світу, надію на гарний врожай.

v Коричневий колір позначав матір-землю.

v Червоний колір на писанках мабуть є найбагатозначнішим. Червона барва символізує добро, радість життя, для молодих - надію на щасливий шлюб.

– Якщо писанка має багато кольорів то вона є символом родинного щастя, миру, добробуту.

  1. V. Словникова робота.

Малюнок на восковій основі, утворений шляхом подряпування, називається «гратографією» і належить до графіки.

  1. VI. Демонстрування послідовності виконання роботи.

1)    Візьміть цупкий і гладенький папір, білий або світлих кольрів;

2)    Олівцем намалюйте одне чи два яйця завбільшки зі справжнім і рівно, щільно без прогалин натріть його свічкою;

3)    Намальовані яйця замалюйте гуашшю темного кольору;

4)    Коли фарба висохне стержнем кулькової ручки продряпайте на її поверхні візерунок.

  1. VII. Практична робота.

Учні виконують роботу самостійно. Педагог індивідуально вчить грунтувати папір, допомагає покривати основу фарбою.

  1. VIII. Дидактична гра.

Весняна палітра.

Мета: розвивати зорову пам’ять, формувати знання з кольороведення (назви кольорів, які кольори слід змішувати, щоб отримати певний колір); удосконалювати навички роботи пензлем.

Матеріал: картки – завдання із вказівкою, які кольори треба змішати, щоб одержати третій, і навпаки: є колір, потрібно визначити, які два кольори змішали, щоб одержати даний колір.

Кожний учень одержує картку – завдання, на якій він повинен виконати завдання:

  1. Два прямокутники розфарбовані, наприклад, один жовтим, інший – коричневим кольором, між ними поставлений знак «+», а третій прямокутник залишається не розфарбованим.

Учні змішують на палітрі два вказаних кольори, одержують третій і розфарбовують ним прямокутник;

2. Прямокутник розфарбований кольором початку осені, наприклад зеленувато – жовтим, поряд з ним – два прямокутники, з’єднанні знаком «+».

  1. IX. Продовження практичної роботи
  2. X. Демонстрація виконаних робіт
  3. XI. Підсумок уроку.

– Чи сподобався урок?

Чого навчилися на уроці?

Вкладення:
Скачать этот файл (ПИСАНКИ.docx)ПИСАНКИ.docx [ ] 275 Kb
Останнє оновлення на Неділя, 25 вересня 2011, 09:59  

-----------------------------------------

 

Корисні посилання

Електронні книги - Основа

Adobe Acrobat

Онлайн -перекладач

Онлайн-конвертер pdf файлів в doc

Расширения для Joomla

Як дізналися про наш сайт

Виберіть одну відповідь
 


Авторизація

Пошук

Увага Конкурс!

Інтернет-урок

Подати заявку на конкурс

"Інтернет-урок"

Контакти

Поштова адреса:

«Учительський журнал он-лайн»

ВГ «Основа», вул. Плеханівська, 66, оф. 5, м. Харків, 61001

Адміністратор порталу:

Тел. : (+3057) 731-96-33

e-mail:


© 2022 ТОВ «ВГ «Основа».

© 2014 Вчительський Журнал он-лайн. Всі права захищено.
© 2006-2009 Українська локалізація: Joomla! Україна. Всі права захищено!
Joomla! - безкоштовне програмне забезпечення, яке розповсюджується за ліцензією GNU/GPL.

 

Редакція порталу «Учительський журнал он-лайн» може не поділяти точки зору автора та користувачів порталу, які висловлюються у формі коментарів до статей, повідомлень на форумі тощо.  Автори публікацій відповідають за достовірність фактів, цитат, власних назв і т.п. Матеріали публікуються в авторському варіанті, ілюстрації, пунктуація і лексика авторські. Претензії не приймаються. Матеріали не рецензуються.