Вчительський Журнал он-лайн

 

проект у 2 класі "Учись добро творити з юних літ"

Друк

Проект у 2 класі на тему

" Учись добро творити з юних літ"

Вчитель початкових класів

загальноосвітньої школи І-ІІІст.№3

м. Дунаєвець

Стиран Наталія Миколаївна

Тема проекту «Учись добро творити з юних літ»

Мета проекту: розширити і узагальнити поняття дітей про поведінку між людьми, про вихованість і чемність, людську доброту, милосердя; розширити змiст понять чеснiсть i правдивiсть; навчити розпiзнавати цi моральнi явища; формувати вміння оцiнювати власнi вчинки та вчинки товаришiв; розвивати почуття відповідальності за свої вчинки і викликати бажання робити добро; виховувати у дітей бажання бути чесними, правдивими, вихованими, милосердними людьми.

Завдання проекту: повторити правила поведінки в суспільстві; скласти власні твори на тему ввічливості, чемності, доброти.

Тривалість проекту: 3 тижні;

Учасники проекту: учні 2 класу, учитель, батьки.

Дидактична характеристика проекту:

• тип проекту: творчий, колективний;

• об’єкт пізнання: правила поведінки в суспільстві;

• провідна проблема:

• спосіб розв’язання проблеми: збір інформації, робота з додатковою літературою, власна творча робота;

• освітній продукт: власна міні книга « Пригоди звірят», у якій відображено складені власноруч казки та малюнки до казок.

План виконання проекту

1. Обговорення в класі ступеню значимості проблеми.

2. Визначення складу учасників проекту ( учні, батьки, вчитель).

3. Формування завдання, які будуть розв’язуватимуться.

4. Визначення форми представлення результату ( ілюстрована міні-книга)

5. Розподіл обов’язків між учасниками проекту.

6. Створення власної міні – книги « Пригоди звірят»

7. Презентація книги.

Реалізація проекту

1. Складання плану дій. Вивчення джерел інформації. Самостійна робота.

1-й тиждень – обирання творчої групи « Літератори», якій потрібно знайти вірші, казки та оповідання українських письменників і поетів на моральну тематику.

2-тиждень – обирання творчої групи « Письменники», яка з допомогою батьків готує власні казки, вірші та оповідання на моральну тематику.

3-й тиждень – обирання творчої групи «Художники», яка малює малюнки до складених казок, віршів та оповідань.

Рекомендації щодо реалізації проекту

Урок 1 ( запуск проекту)

Після перегляду лялькової вистави «Пригоди вовченяти» звертаю увагу дітей на те, що провідною темою вистави є формування в учнів уявлення про людські чесноти.

Урок 2 ( Виховна година на тему: «Чесність і правдивість»)

Урок 3 ( Iгри на формування моральних якостей дитини)

Урок 4 ( Робота з художньою літературою)

Пропоную дітям у бібліотеці відшукати твори, в яких розповідається про доброту, милосердя, чесність, справедливість та інші моральні якості, з метою розширення та збагачення їхнього словникового запасу)

Урок 5 ( (Складаємо казочку)

Збагативши свою мову висловами, характерними словами про моральні якості , прочитавши та обговоривши оповідання, вірші, казки, даю дітям завдання – скласти казку , вірш чи оповідання про моральні якості людини)

Урок 6 ( Дитячі малюнки)

На уроці дітям пропоную створити власні малюнки до написаних групою «Письменники» власних казок, віршів чи оповідань)

Урок 7 ( Оформлення міні-книги)

Даю учням рекомендації стосовно створення власної міні-книги.

Презентація власних проектів

Тема: Урок-презентація власних книг

Мета: продовжувати формувати в учнів уявлення про людські чесноти; навчитися співвідносити свої вчинки зі ставленням до інших людей; розвивати вміння осмислювати людські цінності, самосвідомість; спонукати до добрих справ; виховувати гуманну, творчу, особистість, здатну бережно ставитись до всього, що її оточує.

Обладнання: дитячі малюнки, виставка книг, фонозапис музики.

Хід уроку

І. Організація класу і мотивація навчальної діяльності.

Вчитель: Доброго дня вам, мої малесенькі творці, першовідкривачі! Так, так першовідкривачі, я не помилилась, першовідкривачі нового проекту у нашому класі. Тож озброюємось знаннями, допитливістю. Гарним настроєм і в дорогу!

Який чарівний, дивовижний світ!

І ми на цій планеті – люди.

Учись добро творити з юних літ,

Тоді й тобі самому добре буде.

Засяє іскра у людських очах,

Як серденько її тепло відчує.

І відійде тривога, зникне страх,

І світла радість, заструмує.

Й твоя душу від цього оживе,

Дзвіночком радісно задзвонить.

І доброта до тебе попливе,

Від зла і лиха оборонить.

Учитель. Людяність, милосердя, добро. Такі знайомі нам ці слова. Все частіше ми говоримо про них, а чи кожна душа відкрита для добра? Чомусь сьогодні наше суспільство заражене вірусом егоїзму, зла і жорстокості. Зачерствілі людські серця, заросле ряскою байдужості до чужого горя, чужа біди, яких у нашому житті дуже багато. З давніх-давен закономірно вважалося допомогти знедоленому, нещасному, поділитись шматком хліба, дати притулок бездомному, захистити старість і немічність, порятувавши хворого чи каліку, заступитися за беззахисного і скривдженого, розрадити самотніх. Хотілося б, щоб ви, діти, збагатили свої серця любов'ю до людей, своїх

рідних, природи, щоб назавжди викоренили зі своїх душ зло, жорстокість, ненависть, бо тільки у світі добра панує любов і повага, мир і спокій. Отже, сьогодні ми поговоримо про добро. Для початку створимо собі гарний настрій. Усміхніться і скажіть добрі слова одне одному. Давайте згадаємо гарні, добрі слова на літеру «Д». (Добрий, дорогий, добродушний, дужий, дружній, доброзичливий, добропорядний...)

Учитель. Сьогодні ми говоримо з вами про поважне та турботливе ставлення до навколишнього світу.

Інтерактивна вправа «Незакінчене речення»

1.Добру людину ... (бджола не жалить).

2.Життя дане на ... (добрі справи).

3.Не брудни криниці... (бо схочешводщі).

4.Добрі справи ... (прикрашають людину).

5.Злий не вірить,... (що є добрі люди).

6.Що посієш,... (те й пожнеш).

7.У доброї господині і... (півень несеться).

8.Сварка до добра ... (не доводить).

9.Чужим добром не ... (забагатієш).

10.Так треба жити, щоб нікому ... (зла не чинити).

11.Добре ім'я - найкраще ... (багатство).

12.3а добро ... (добром і платять). Молодці! Отже, ми з вами заклали добрий фундамент, але який це будинок, якщо в ньому відсутні стіни? Ми їх зараз зведемо, адже це будинок добра і тому стіни в ньому мають бути міцними.

Інтерактивна вправа « Мікрофон» У вас на столі лежать листочки. Кожен з вас може написати, якими рисами повинна бути наділена людина, щоб про неї говорили лише добре? (Діти відповідають, що доброта виявляється у вчинках).

Вчитель. Отже, основна наша з вами мета – це виховувати в собі чуйність, доброту , ввічливість, яка виявляється у ваших вчинках. Всі ви були учасниками проекту. І ось сьогодні на нашому уроці ви повинні його захистити, ви продемонструєте нам результати своєї роботи.

ІІ Презентація проекту ( кожна команда презентує свою роботу)

ІІІ. Виступи учнів

Група «Літератори»

Інсценізація твору «Він живий!» та « Руденький»

Група «Письменники» демонструє складені ними казки на моральну тему.

Казка «Солодунчик»

На Казковій горі, серед густого гірського лісу, у замку жив Дракончик. Він любив солодко поспати та добряче поїсти. А їсти любив лише солодощі, через це і прозвали його Солодунчик.

Одного літнього дня гуляв він лісом і побачив запрошення на день народження. Дракончик швиденько поспішив , щоб не запізнитись, і звичайно прийшов самий перший.

День народження було у Ведмедика. Іменинник уже чекав гостей і приготував дуже смачний і солодкий стіл. Там були тістечка, великий торт, цукерки, мед.

- Невже це все для мене? –зрадів Дракончик і швиденько почав їсти.

Коли гості вже зібрались, то на столі вже нічого не було. Звірята дуже засмутились, а Дракончик кричав:

- Мало! Хочу ще! Хочу ще!

Ведмедик другові нічого не сказав, бо був вихований і запропонував звірятам пограти у гру. А Дракончик тим часом все бігав і кричав:

- Хочу ще! Хочу ще!- аж поки у нього не почав боліти живіт.

- Ой, ой, мій животик!- закричав Солодунчик і заплакав.

- Негайно визивайте лікаря Айболитя! – спокійно сказав маленький Зайчик.

Звірята покликали лікаря. Добрий Айболить запитав:

- Що болить?

- Живіт, - зі сльозами на очах сказав Дракончик.

- Він з’їв всі солодощі, які я приготував для гостей, - промовив Ведмедик.

Усміхнувшись лікар Айболить сказав:

- За обжорство потрібно платити, будемо робити укол!

- Ні! – закричав Дракончик і гірко-гірко заплакав.

- Не хочу уколів, боюсь!!! – зарепетував він. – Я більше ніколи не буду багато їсти солодкого!

- Але ж лікуватися треба! - промовив на те Айболить.

Мусів Дракончик випити гірку мікстуру.

 

Через деякий час, живіт Солодунчика перестав боліти. Він попросив вибачення у друзів за свою поведінку.

З тих пір Дракончик солодкого їсть набагато менше і завжди ділиться зі своїми друзями.

 

Вірш « Неслухняний Ведмедик »

Де шумить сосна крислата,

Край дзвінкого джерела,

Там ведмедиця кудлата

Із маляточком жила.

Умивала на полянці.

В ліс по ягоди вела,

Частувала медом вранці

Із бджолиного дупла.

Вчила з дуба кору дерти,

У пеньках шукать жуків,

Лиш ведмедик був упертий,

Слухать маму не хотів.

І завжди зітхала ненька:

- Отакий не добрий син!

- Як ти будеш жити в світі!

- Ти ж у лісі не один.

Та ведмедику байдуже,

Веселитись не вгавав,

Тільки лапою махав.

Хотів у ярузі струмок загатити,

Щоб потім всю рибку

В ставку половити.

Намірився з кручі зіпхнути колоду,

Та й сам обірвався,

Шубовснув у воду.

- І де ж пообідать?

- І де попоїсти?

Аж тут в очереті він бачить гніздечко,

А в нім лебедині великі яєчка.

Зрадів наш ведмедик, спинився раптово.

- Оце так натрапив!

- Закуска готова.

І раптом, на лихо –

Звідкіль не взялася стара лебедиха.

- А дзуськи, кудлатий!

І дзьобом, і крильми лупцює невдаху.

Тікає ведмедик та плаче від жаху.

- Рятуйте! Рятуйте!

Ведмедик волає,

Й щосили, щодуху

До мами тікає.

-Пробачте, матусю.

- Я більше не буду,

І ваших порад я

повік не забуду!

Вже виріс ведмедик,

Вже батьком він є

Малих ведмежаток

Щоднини повчає.

Щоб чемними були,

Любили свій ліс,

Й куди не попало –

Не сунули ніс.

Група «Художники» демонструє власні малюнки до складених творів.

 

Малюнки до казки «Солодунчик»

Малюнки до вірша « Неслухняний Ведмедик»

 

ІV. Підсумок уроку.

Останнє оновлення на Четвер, 27 жовтня 2011, 09:17  

-----------------------------------------

 

Корисні посилання

Електронні книги - Основа

Adobe Acrobat

Онлайн -перекладач

Онлайн-конвертер pdf файлів в doc

Расширения для Joomla

Як дізналися про наш сайт

Виберіть одну відповідь
 


Авторизація

Пошук

Увага Конкурс!

Інтернет-урок

Подати заявку на конкурс

"Інтернет-урок"

Контакти

Поштова адреса:

«Учительський журнал он-лайн»

ВГ «Основа», вул. Плеханівська, 66, оф. 5, м. Харків, 61001

Адміністратор порталу:

Тел. : (+3057) 731-96-33

e-mail:


© 2022 ТОВ «ВГ «Основа».

© 2014 Вчительський Журнал он-лайн. Всі права захищено.
© 2006-2009 Українська локалізація: Joomla! Україна. Всі права захищено!
Joomla! - безкоштовне програмне забезпечення, яке розповсюджується за ліцензією GNU/GPL.

 

Редакція порталу «Учительський журнал он-лайн» може не поділяти точки зору автора та користувачів порталу, які висловлюються у формі коментарів до статей, повідомлень на форумі тощо.  Автори публікацій відповідають за достовірність фактів, цитат, власних назв і т.п. Матеріали публікуються в авторському варіанті, ілюстрації, пунктуація і лексика авторські. Претензії не приймаються. Матеріали не рецензуються.