Компетентнісний підхід до навчання передбачає формування в молодших школярів комунікативної компетентності. Це поняття ми розуміємо як здатність ефективно і творчо застосовувати знання в нових, нестандартних ситуаціях.
Комунікативна компетентність включає три складові: мовну, мовленнєву і соціокультурну. Мовленнєва компетентність, яка є складовою комунікативної, виявляється в умінні школярів використовувати мовні засоби для побудови діалогічних і монологічних зв’язних висловлювань. Важливе місце в цьому процесі належить урокам розвитку зв’язного мовлення, основною метою яких є застосування знань та вмінь для побудови зв’язних висловлювань. У школярів формуються вміння: будувати розповідь і міркування за запитаннями, за даним початком; складати опис за власними спостереженнями; створювати план тексту і усний та письмовий переказ тексту за складеним планом; писати з попереднім складанням плану твір, лист, інструкцію до гри; будувати твір – розповідь, твір з елементами опису, міркування, розрізняти науковий і художній описи.