Вчительський Журнал он-лайн

 

Розробка уроку

Друк

Єрохіна Лариса Станіславівна

Розробка уроку з математики для 1 класу у формі мандрівки. Мета: учити складати приклади на додавання і віднімання нуля, одного, формувати  обчислювальні навички додавання й віднімання чисел; розвивати творче мислення; виховувати позитивні риси характеру, увагу, зацікавленість у вивченні математики.

Урок  математики у 1 класі

Таємниці казкового лісу:

у колі друзів

(Тема за календарним планом: «Додавання і віднімання нуля.

Додавання  і віднімання одного. Порівняння чисел»)

 

 

 

Творча робота

вчителя вищої категорії,

вчителя - методиста

загальноосвітньої середньої школи I-III ст. №2

м. Краснодона

Єрохіної Лариси Станіславівни,

Педагогічний стаж: 24 роки.

Проблема, над якою працює вчитель:

«Розвиток особистості учнів засобами

національного виховання.»

Адреса навчального закладу:

94440,кв.Баракова,м.Краснодон,Луганська обл.

Україна   т. (06435)6-78-41

 

 

 

2011 р.

 

Відкритий урок у 1-А класі з математики

Тема: « Додавання і віднімання нуля. Додавання і віднімання одного. Порівняння чисел.»

Таємниці казкового лісу: у колі друзів.

Тип уроку: відкриття нових знань.

Основна мета уроку:

а ) діяльнісна: на основі практичних вправ і малюнків розглянути випадки додавання і віднімання нуля, одного, закріпити знання нумерації чисел у межах 10, розвивати мовлення, творче мислення, прагнення допомогти тому, хто цього потребує;

б ) навчальна: учити складати приклади на додавання і віднімання нуля, одного;

в ) знання: складу чисел, нумерації чисел у межах10, назв геометричних фігур;

г ) уміння: уміти складати й розв’язувати приклади на додавання й віднімання за малюнками і практичними діями, вдосконалювати вміння порівнювати числа, розв’язувати приклади на додавання й віднімання нуля і одного.

Розумові операції: аналіз, аналогія, порівняння, узагальнення.

Роздавальний матеріал: сигнальні картки, картки із предметними малюнками для складання прикладів, картки для гри « Переплутанка», блокнот для усної лічби « Лічимо до 100»

Технічне забезпечення: мультимедійний проектор, комп’ютер, магнітофон, запис пісні « Дорогою із хмарками»

Оформлення дошки: запис теми уроку , зображення друзів – казкових героїв, етапи уроку.

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

I  Організація класу

Вчитель. Діти! Сьогодні в нашому класі незвичайний урок. Пройде він цікаво, по – особливому.

Пролунав уже дзвінок,

Нас він кличе на урок,

Таємниці розгадаймо

І в дорогу вирушаймо!

II Самовизначення діяльності.

Вчитель. ( З’являється замок Смішариків ) В казковому лісі жили веселі друзі - смішарики . На іншому боці цього лісу жив добрий гном. Одного разу Гном запросив друзі до себе в гості на чаювання, але попередив, що ліс має багато таємниць і тільки той, хто має добрі знання з математики – цариці всіх наук зможе їх здолати, а ще цей гном порадив друзям взяти із собою у подорож учнів 1 – А класу. Смішарики  кличуть нас із собою, погодимось підтримати друзів?

Тож, рушаймо!

-         - Що візьмемо із собою у мандри? ( Гарний настрій, знання, малинове варення)

III   Актуалізація опорних знань

1, До гнома веде багато стежок. Перевіримо орієнтацію. Гра « Переплутанка

( на екрані карта, дітям роздається картка : з’єднай цифри в потрібному порядку )

2. А які ми уважні ? Тестове завдання. Гра « Сигнальники»

- Я вважаю, що доданок, доданок, сума – це компоненти при додаванні (Так);

- Я вважаю, що 7 – 4 =4 ( Ні ) ;

- Я вважаю, що 5 + 5 = 10 ( Так);

- Я вважаю, що фігура, яка має три кути, три сторони і три вершини – це чотирикутник( Ні );

- Я вважаю, що довжина, це величина. ( Так ).

3. Вчитель. Як ви бачите: на карті  розташовані перепони. Тільки тоді , коли ми здолаємо, допоможемо кожному героєві – потрапимо до гнома.

Допомоги потребує Кроша ( Розв’яжи приклади – звільни стежину! ) – на екрані приклади і діти показують відповіді за допомогою блокнота « Лічимо до 100».

Фізкультхвилинка

Хмарка сонечко закрила,

Краплі  срібнії вронила

Ми ті краплі позбираєм,

У долоні поскладаєм,

Потанцюємо ще трішки,

Щоб спочили ручки, ніжки.

Всі веселі? От чудово!

До роботи сіли знову.

4. Барашу застиг дощик. Щоб краплі швидше впали на землю і дощик припинився, треба розв’язати приклади. ( На екрані приклади у « Краплях» - показ відповідей за допомогою блокноту « Лічимо до 100» )

5. Хвилинка цікавої каліграфії. ( Завдання № 1 У  « Робочому зошиті з математики « с. 25 )

- Які цифри загубались?

 

6. На стежинці Нюша помітила загадкові знаки. Що вони означають? ( Більше, менше, дорівнює – на екрані нерівності і рівності, учні говорять про те, який знак і чому треба ставити )

IV Постановка проблеми і вихід із проблемної сітуації

  1. Додавання й віднімання нуля.

На стежці ( на екрані) з’являється  чарівна скринька. Вчитель також бере скриньку у руки.

-         Вона порожня.  Скільки цукерок у скриньці? ( 0 ) Я покладу туди 5 цукерок. Скільки стало? Складіть приклад.

0 + 5 = 5.

-         Подивіться, до 0 додали 5, і вийшло те саме число 5. Тепер з прикладу на додавання складемо приклад на віднімання.

5 – 0 = 5.

Висновки: якщо до числа додати о , то отримаємо те саме число, якщо від будь – якого числа відняти о, отримаємо те саме число.

V Первинне закріплення

  1. Робота з підручником  ( с. 47 № 1, 2 )  - завдання на екрані
  2. Зустріч з дядечком Ау. Самостійне складання прикладів на додавання і віднімання нуля і одного ( індивідуальні картки )
  3. Дядечка Ау пропонує дітям перепочити ( Гімнастика для очей )
  4. Геометричне завдання. З яких геометричних фігур складається будиночок Гнома?

VI Включення нового знання у систему знань

Робота з підручником ( завдання у підручнику – коментоване розв’язання прикладів с. 47 № 3,4 )

VII  Рефлексія навчальної діяльності.

Зустріч з гномом у колі друзів.

-         Які таємниці розкрили?

-         Що допомогло здолати шлях?

-         Які завдання сподобались?

-         Що нового дізнались?

Вкладення:
Скачать этот файл (Відкритий урок у 1.docx)Відкритий урок у 1.docx [ ] 20 Kb
Скачать этот файл (Презентация Microsoft Office PowerPoint.pptx)Презентация Microsoft Office PowerPoint.pptx [ ] 5460 Kb
Останнє оновлення на Понеділок, 28 листопада 2011, 16:58  

-----------------------------------------

 

Корисні посилання

Електронні книги - Основа

Adobe Acrobat

Онлайн -перекладач

Онлайн-конвертер pdf файлів в doc

Расширения для Joomla

Як дізналися про наш сайт

Виберіть одну відповідь
 


Авторизація

Пошук

Увага Конкурс!

Інтернет-урок

Подати заявку на конкурс

"Інтернет-урок"

Контакти

Поштова адреса:

«Учительський журнал он-лайн»

ВГ «Основа», вул. Плеханівська, 66, оф. 5, м. Харків, 61001

Адміністратор порталу:

Тел. : (+3057) 731-96-33

e-mail:


© 2022 ТОВ «ВГ «Основа».

© 2014 Вчительський Журнал он-лайн. Всі права захищено.
© 2006-2009 Українська локалізація: Joomla! Україна. Всі права захищено!
Joomla! - безкоштовне програмне забезпечення, яке розповсюджується за ліцензією GNU/GPL.

 

Редакція порталу «Учительський журнал он-лайн» може не поділяти точки зору автора та користувачів порталу, які висловлюються у формі коментарів до статей, повідомлень на форумі тощо.  Автори публікацій відповідають за достовірність фактів, цитат, власних назв і т.п. Матеріали публікуються в авторському варіанті, ілюстрації, пунктуація і лексика авторські. Претензії не приймаються. Матеріали не рецензуються.