Вчительський Журнал он-лайн

 

Мультимедійний урок Сім'я, родина, рід

Друк

Тема: Сім’я, родина, рід, родовід.

 

Мета: Уточнити, розширити, поглибити уявлення дітей про сім’ю, родину, рід, їх значення в житті людини, навчити складати «родовідне дерево», пробуджувати пізнавальний інтерес до історії свого родоводу, розвивати активність мислення, творчу уяву, виховувати почуття любові й поваги до батьків, родини, гордості за свій народ, його історію, культуру, традиції.

Обладнання; Скринька з дзеркалом, макети «родовідного дерева»для кожного учня, предметні малюнки.

 

Хід уроку

 

  1. Організація класу

 

11.Повторення і закріплення вивченого матеріалу.

1. Хвилинка спостереження.

2. Перевірка домашнього завдання.

( індивідуальні картки, тести )

- Які птахи відлітають у теплі краї?

а) шпаки, лелеки, ластівки.

б) ворони, синиці,горобці.

-Хто заготовляє їжу на зиму?

а)ведмеді, вовки.

б) білки, миші-полівки.

-Хто впадає в зимову сплячку?

а) ведмеді, борсуки, їжаки.

б) зайці, лисиці, олені.

 

111. Мотивація навчальної діяльності.

У мене в руках цікава скринька. У ній – найцінніший скарб планети Земля. Зараз  кожен зазирне і скаже, кого ви побачили.

( На дні скриньки лежить дзеркало).

То кого ви побачили на дні скриньки?

Ви побачили кожен себе. Отже, найцінніший скарб – це ви. Кожен з вас – особистість, і саме такої людини, як ви, більше на цій планеті немає і не буде.

А що дитині треба?

Дім красивий, білий.

І, як світлий образ,

Мамин погляд добрий,

Й батька дорого,

Чути добре слово.

А ще гарно б мати

І сестру, і брата.

- Про кого розповідає вірш?

- Про що мріє дитина?

 

1V. Робота над новим матеріалом.

 

  1. Ознайомлення з темою і метою уроку.

Розгадування ребусів

7Я              Р1а

Сім’я       Родина

  1. Робота над вивченням нового матеріалу.

а. Робота з підручником

Розгляд « родовідного дерева»

З роду в рід кладе життя мости,

Без коріння саду не цвісти,

Без стремління човен не пливе,

Без коріння сохне все живе.

Як дерево тримається на корінні, так і кожен рід тримається на найстарших його членах, бо саме вони мають великий досвід життя і допомагають молодим.

Розглянемо дерево роду в підручнику.

Коріння - це наші предки, прародичі. У ньому наше минуле, пам’ять. Стовбур - дідусі і бабусі. Міцні гілки - ваші батьки. А хто ж «листочки»?

Ми побачили, як ведеться рід, від найстарших до найменших - це і є родовід. Відповідно дерево - родовідне.

б) Складання власного родовідного дерева(На мультимедійній дошці показано взірець. Учні  створюють свої родовідні дерева)

 

Сім’я - тато, мама, діти.

Родина - сім’я, бабуся, дідусь, інші родичі, які живуть разом.

Рід - кілька поколінь, які походять від одного предка.

 

V.Узагальнення і систематизація знань учнів.

 

  1. Родина до родини – народ .Ми з вами всі -  український народ, який складається з родин малих і великих, дружних і працьовитих. Як могутня ріка бере силу з маленьких джерел, так і наша  країна збагачується маленькими родинами. То нехай же річка буде повноводною, а родина ваша українська - красивою і щасливою.

А зараз ми поєднаємо частини прислів’я.

 

Добрі діти - батькам вінець,          нема переводу

 

Козацькому роду                                  а злі діти - батькам кінець

 

Шануй батька й неньку,               які батьки, такі й діти

 

Яке дерево, такі його квіти,          то й буде тобі гладенько

 

Немає цвіту білішого, як цвіт        немає роду ріднішого, як мати

на калині,                                                             дитині

 

Чого навчають прислів’я?

 

2.Обговорення і порівняння текстів.

Дружна родина. Під цим словами кожний з нас розуміє дуже багато. Це і спокійний дім, тепле і ніжне ставлення один до одного, взаєморозуміння в родині, радість спілкування.

Я розповім вам про дві сім’ї, а ви , прослухавши, оберіть ту, в якій хотіли б жити.

 

Дві сестрички, Оля і Юля, живуть дуже добре. Їхній тато - бізнесмен. Він продає автомобілі. Мама - відома красуня. Майже увесь день вона проводить у спортзалі і салонах краси. У дівчат є все: власна кімната, безліч іграшок, красивий одяг, і можуть вони купити все, що забажають. Доглядає їх няня. Свого батька дівчата не бачать декілька днів. Зате мама іноді приходить до них, щоб запитати про їх справи. У дітей  є все.

 

Два братики, Миколка і Сашко, живуть у іншій родині. Тато у них - водій, а мама - листоноша. Щоранку батьки йдуть на роботу, а хлопці - до школи. Зате ввечері всі приходять додому. Тато з хлопчиками займаються домашнім господарством, а мама готує вечерю. У вихідні дні батьки і діти відпочивають на природі. Та, на жаль, нової іграшки братчикам знову не куплять, бо Миколка виріс із штанів і йому терміново потрібні нові.

 

Яку родину ви б обрали і чому?

 

3.Конкурси

а) « Знайди зайве слово»

 

Які слова заважають щастю родині?

 

Добробут                  пошана                   вірність

Затишок                   виховання              кохання

Порада                     байдужість             турбота

Сварки                      повага                    піклування

Допомога                 розуміння               зрада

 

б)  « Моя мама»

Підібрати ніжне слово для мами.

 

в)  « Інтелектуал»

Продовжити речення.

 

  1. Дочка моєї мами – то моя ( сестра)
  2. Найбільше пестить і голубить свою дитину ( мама)
  3. Своїх онуків розуму навчає старенький ( дідусь)
  4. Твою матусю донечкою кличе твоя ( бабуся)
  5. Син мого дідуся – мій ( тато)
  6. Дочка моєї бабусі - моя ( мама)
  7. Тато мого тата – ( дідусь)
  8. Онук чи онучка мого дідуся - це (я)

 

г)Розгадування загадки.

 

Дві мами, дві доні

Сидять на осонні. ( бабуся, мама, доня)

 

V1 Підсумок уроку

 

Ось і закінчується наш урок .Які нові поняття навчилися розрізняти?

У якому вигляді кожен із вас подав свій рід?

Який вид роботи сподобався найбільше?

Оцініть свою роботу на уроці. (Учні з одного ряду оцінюють учнів з другого ряду)

 

Хочеться завершити наш урок словами молитви

 

Ісусе наш рідний,

І  ти, Божа Мати,

Пришліть для Вкраїни

Добра й благодаті.

 

Молюся до тебе,

Ісусе єдиний,

Щоб мир і достаток

Були на Вкраїні.

 

Щоб горя і лиха

Народи не знали,

Щоб хворим й нужденним

Всі помагали.

 

Нехай же прокажуть

Молитву всі люди,

Нехай же надія

І Бог з нами буде.

 

V11.Домашнє завдання.

Опрацювати статті підручника,

 

 

Вкладення:
Скачать этот файл (Сім’я, родина,рід.ppt)Презентація до уроку Сім'я, родина, рід [Урок Я і Україна] 7678 Kb
Останнє оновлення на Вівторок, 29 листопада 2011, 13:16  

-----------------------------------------

 

Корисні посилання

Електронні книги - Основа

Adobe Acrobat

Онлайн -перекладач

Онлайн-конвертер pdf файлів в doc

Расширения для Joomla

Як дізналися про наш сайт

Виберіть одну відповідь
 


Авторизація

Пошук

Увага Конкурс!

Інтернет-урок

Подати заявку на конкурс

"Інтернет-урок"

Контакти

Поштова адреса:

«Учительський журнал он-лайн»

ВГ «Основа», вул. Плеханівська, 66, оф. 5, м. Харків, 61001

Адміністратор порталу:

Тел. : (+3057) 731-96-33

e-mail:


© 2022 ТОВ «ВГ «Основа».

© 2014 Вчительський Журнал он-лайн. Всі права захищено.
© 2006-2009 Українська локалізація: Joomla! Україна. Всі права захищено!
Joomla! - безкоштовне програмне забезпечення, яке розповсюджується за ліцензією GNU/GPL.

 

Редакція порталу «Учительський журнал он-лайн» може не поділяти точки зору автора та користувачів порталу, які висловлюються у формі коментарів до статей, повідомлень на форумі тощо.  Автори публікацій відповідають за достовірність фактів, цитат, власних назв і т.п. Матеріали публікуються в авторському варіанті, ілюстрації, пунктуація і лексика авторські. Претензії не приймаються. Матеріали не рецензуються.