Вчительський Журнал он-лайн

 

Урок "Карпатські гори"

Друк

Квашніна С.С, вчитель І категорії, Первомайська ЗОШ І- ІІІ ступенів,

смт Первомайське, Жовтневого р-н, Миколаївської області.

 

Тема: Гори. Карпатські гори (урок вивчення нового матеріалу

4 клас)

Мета: Продовжити формувати поняття “гори”; розкрити залежність природи гір від їхньої висоти; ознайомити учнів з характерними особливостями Карпатських гір, географічним положенням, кліматом, рослинним і тваринним світом, працею людей. Виховувати любов до Батьківщини , бережне ставлення до природи. Розвивати спостережливість, уяву, уявлення, пам'ять, мислення, творчість.

Обладнання: Ілюстрації ”Карпатські гори”, малюнки звірів, рослин, карта природних зон України.

Хід уроку

I.Стимулювання та мотивація навчальної   діяльності.

- Діти для того, щоб урок природознавства пройшов плідно, щоб все змогли встигнути, все дізнатися по темі. Я пропоную провести наш урок за таким планом.

План

  1. Гідрометцентр
  2. Розумники і розумниці
  3. Що? Де? Коли?
  4. Вікенд.
  5. Хто в горах господар?
  6. Служба розшуку.
  7. Цікаві нотатки.
  8. Рефлексія.

-        Діти ви згодні працювати за таким планом?

1. Гідрометцентр. Слово надаємо гідрометцентру. Слухаємо нашого синоптика.

Синоптик: Сьогодні 15 лютого, четвер. Сонце зійшло о 7 год. 16 хв., а зайде о 17 год. 13хв.

Тривалість дня 9 год. 57хв.День видався погожий, без опадів.   Температура повітря -1C.

Вітер південно західний.

- Сідай спасибі.

Вчитель:- А я хочу нагадати, що  сьогодні ще і свято -Стрітення. Коли на стрітення йде сніг - весна буде дощовою. Мете хуртовина - чекай затяжної весни. Коли ж тихо - настане рання весна. Якщо на  стрітення півень води нап’ється - зима буде ще довго господарювати.

II. Активізація опорних знань.

2.Слідуючий пункт плану. ”Розумники і розумниці”

Зараз за допомогою питань ми перевіримо так це чи ні?                        Тест

1.Де знаходиться зона мішаних лісів?

а) на півдні України;

б) на півночі України;

в) в центрі України;

2. Скільки ярусів виділяють у мішаному лісі

а) 3

б) 4

в) 2

3. Які трав’янисті рослини є типовими для зони мішаних лісів?

а) горобина, ожина, ліщина;

б) барвінок, брусниця, чорниця;

в) ковила, типчак, шавлія.

4. Який заповідник створено в зоні мішаних лісів?

а) Канальський;

б) Поліський;

в) Асканія – Нова.

5.У якій природній зоні знаходяться міста Хмельницький, Тернопіль?

а)лісостеп;

б)мішані ліси;

в)степ;

6.Уякій природній зоні знаходиться наш обласний центр?

а)мішані ліси;

б)лісостеп;

в)степ;

7.Які з цих тварин є типовими для степу?

а)перепілка, ховрах, орел;

б)бурий ведмідь, лось, олень;

в)зебра, пелікан, кенгуру.

8.Яке море омиває Південний берег Криму?

а)Азовське море,

б)Чорне море;

в)Біле море.

Перевірка  - ключик.(1а,2а,3в,4б,5а,6в,7а,8б )

Оцінення.

Вчитель: - Яку тему ми зараз вивчаємо?

(“Природні зони України ”. )

Назвіть порядок розташування природних зон і покажіть на карті.

Зверніть увагу, що ми вивчали їх з півночі на південь. Поясніть у зв’язку з якими природними явищами змінювався рослинний і тваринний світ природних зон. (зміна клімату, чим ближче на Пд. тим температура вища, є більше тепла)

- За яким планом вивчали природні зони?(форми поверхні, клімат, рослини, тварини, чим займаються люди)

III.Оголошення і представлення теми.

Вчитель:- Подивіться уважно на карту , а чи все ми знаємо про Україну ?(Ні)

Вірш про Карпати

Є Карпати в Україні –

Мальовничий гірський край.

Там озера й швидкі річки,

Й полонини небограй.

Там вода є мінеральна

І корисна і смачна.

А стрімкі смерічки стрінуть

Всіх, хто завіта.

Тож запрошуємо в Карпати.

Побувайте в диві цім.

Де природа наче в казці,

Буде рада вам усім!

-                    Діти, а що ми повинні знати про Карпати?

(природу, клімат, чим займаються люди)

-        А навіщо нам знати все про Україну?

Вчитель: Якщо ми справжні українці, господарі своєї Батьківщини, то ми повинні все про неї знати, охороняти і примножувати її багатства.

Допомагати сьогодні мені будуть домашні групи і довідкове бюро.

3.Наступний пункт плану. Що? Де? Коли?

- Як словник тлумачить слово гори?

Довідкове бюро. Сергій зачитай нам.

Робота зі схемою.

Розглянемо схематичний малюнок гори і прослідкуємо як змінюється рослинний світ від підніжжя до вершини?

Що говорить словник  про чагарники, полонини?

В зв’язку з чим відбуваються такі зміни?( зі зміною клімату)

- Як ви думаєте а тваринний світ теж буде змінюватись? Чому?

Вчитель: Тому влітку біля підніжжя спекотно, а на вершинах лежить сніг і лід.

Вчитель: Слово надається географам які познайомлять нас з географічним положенням Карпат.

Географ. Карпатські гори приходять по території Словаччини, Румунії, України. Частина гір, яка розташована на Україні, називається Українськими Карпатами.

Клімат в горах теплий і вологий. Опадів восени багато. Гори майже повністю вкриті лісами. Але чим вище підійматися  в гори тим більше знижується клімат, а значить і зменшується різноманітність рослин і тварин. Між горами розкинулись мальовничі долини.

Географ. Карпати – гори не  високі 500-700 м.

Найвища точка Карпат це – Говерла – 2061 м. Тут є багато річок: Дністер, Тиса , Прут Черемош. Є озеро – Синєвір. Після дощів і танення снігу вода потоками збігає з гір і часто спричиняє повені.

Вчитель: -В озеро Синєвір, діти, впадає 14 гірських річок тому воно завжди повноводне.

4.Вікенд

Фіз. хвилинка буде за партами . Зараз ми дізнаємося хто чим славиться.

- Чим славиться:

соловейко…… (піснею)

а джерельце…..(своєю водою )

а колосок ….(зерном)

сонечко ……(ласкою і теплом )

квітка ……(ніжним запахом).

Ну, а чим же ти на землі прославишся?

Вчитель:- Мені дуже хочеться ,щоб ви всі знайшли своє місце в дорослому житті і здійснили свою мрію.

5.Наступний пункт плану. Хто в горах господар?

а)Робота з підручником і робота з зошитом: Працюємо з парі:

1в-рослини Карпат

2в-тварини Карпат.

б) Група служба розшуку  готове повідомлення. Про галузі промисловості ,які є в Карпатах бо в підручнику цього матеріалу не має. (За опорою)

IV. Засвоєння та формування умінні навичок.

а)Перевірка самостійної роботи. Обміняйтеся зошитами і прочитайте інформацію товариша.

Вибіркове читання: 1учень – рослини, 2учень – тварини.

6.Служба розшуку.

б)Виступ служби розшуку за опорою.

Опора.

  1. На полонинах випасають…( овець, які дають м'ясо, хутро, молоко.)

2.На схилах гір насаджують…(виноградники)

3.У садах виставляють будинки для…(бджіл)

4. На долинах висівають…(льон, тютюн, цукрові   буряки)

5. З дерев виготовляють…(меблі, папір)

Вчитель: На уроках хімії, біології, географії ви ще багато цікавого дізнаєтесь про те, що роблять з дерев.

7.Цікаві нотатки.

Вчитель: Слово надається біологам, які повідомлять нам цікаві факти з рослинного і тваринного світу Карпат.

Біолог. Карпати - місце в Україні, де найбільше річок. Тут протікає річка з найкоротшою назвою – Уж.

Біолог. У Карпатах ростуть найвищі в Україні дерева. Висота деяких смерек і модрин сягає 54м,  і росте найменше дерево в Україні – верба туполиста, її розміри 12 – 19 см.

Біолог. У Карпатах знаходиться умовна точка центру Європи(на висоті 750 м.)

Вчитель:- Поблизу міста Хуст на площі 257га знаходиться єдина в світі Долина Нарцисів.

Вчитель. – Ви звернули увагу, діти, що рослинний і тваринний світ Карпат дуже багатий. Є такі рослини і тварини яких крім Карпат ніде більше не має. Як же нам зберегти все це багатство? Що робить наша держава для цього?

-Вірно. Створює заповідники.

Вчитель: Отже слово екологам про заповідники Карпат.

Еколог. Карпатський заповідник.

Щоб зберегти рідкісних тварин, рослин у 1969 році було створено Карпатський заповідник.

Площею в 57 тисяч гектарів в Закарпатській області. Там ростуть 86 видів рідкісних рослин; дерева: шафран, едельвейс, тис ягідний, модрина, ялиця, сосна кедрова.

Це єдине місце в Україні де вільно живе бурий ведмідь і чорна білка. В річках живе лосось, форель, севрюга, але вилов цих риб заборонено.

V.Домашнє завдання .

1. Для того, щоб закріпити ваші знання ви вдома ще раз опрацюєте матеріал про Карпати за підручником

2. Діти, є ще  одна тема, яку ми  сьогодні не обговорили: це корисні копалини. Адже кожна гора містить в собі природні багатства .Тому група Тані  приготує на слідуючий урок повідомлення з додаткової літератури про корисні копалини.

3. А якщо хтось з вас був з батьками в Карпатах ,то зробіть цікавий опис і познайомте нас з ним.

VI.Рефлексія

- Які тварини і рослини водяться тільки в Карпатах?

- Яка головна причина зміни тваринного і рослинного світу Карпат від підніжжя до вершини?

- Щоб ви хотіли розповісти своїм друзям з того що ми сьогодні вивчили?

Останнє оновлення на Неділя, 12 лютого 2012, 10:24  

-----------------------------------------

 

Корисні посилання

Електронні книги - Основа

Adobe Acrobat

Онлайн -перекладач

Онлайн-конвертер pdf файлів в doc

Расширения для Joomla

Як дізналися про наш сайт

Виберіть одну відповідь
 


Авторизація

Пошук

Увага Конкурс!

Інтернет-урок

Подати заявку на конкурс

"Інтернет-урок"

Контакти

Поштова адреса:

«Учительський журнал он-лайн»

ВГ «Основа», вул. Плеханівська, 66, оф. 5, м. Харків, 61001

Адміністратор порталу:

Тел. : (+3057) 731-96-33

e-mail:


© 2022 ТОВ «ВГ «Основа».

© 2014 Вчительський Журнал он-лайн. Всі права захищено.
© 2006-2009 Українська локалізація: Joomla! Україна. Всі права захищено!
Joomla! - безкоштовне програмне забезпечення, яке розповсюджується за ліцензією GNU/GPL.

 

Редакція порталу «Учительський журнал он-лайн» може не поділяти точки зору автора та користувачів порталу, які висловлюються у формі коментарів до статей, повідомлень на форумі тощо.  Автори публікацій відповідають за достовірність фактів, цитат, власних назв і т.п. Матеріали публікуються в авторському варіанті, ілюстрації, пунктуація і лексика авторські. Претензії не приймаються. Матеріали не рецензуються.