Вчительський Журнал он-лайн

 

Свято " Подорож країною Прирада" 3 клас

Друк

Квашніна С.С, вчитель І категорії, Первомайська ЗОШ І- ІІІ ступенів,

смт Первомайське, Жовтневого р-н, Миколаївської області.

Свято «Подорож країною Природа» 3 клас

Тема. Будь природі  добрим другом!

Мета. Поглибити знання про природу, формувати переконання в тому, що обов’язком кожної людини є турботливе ставлення до навколишнього середовища, розвивати пізнавальний інтерес, розвивати спостережливість, виховувати почуття любові до природи, співпереживання, відповідальне ставлення до збереження природи.

Обладнання. Вислови про природу, Червона книга, малюнки природи.

Хід заходу

І.  Доброго ранку, сонечко ясне,

 

Доброго ранку, земле прекрасна,

 

Доброго ранку, дерева квітучі,

 

Доброго ранку, квіти пахучі,

 

Доброго ранку, птахи галасливі,

 

Доброго ранку, люди щасливі!

 

Я вітаю всіх вас шановні діти, батьки , вчителі, дорогі гості!

Сьогодні ми з вами разом будемо мандрувати чудовою  країною Природа.Слайд1

А чи знаєте ви, що таке природа?Слайд2

Про це вам допоможуть дізнатися наші учні.

1 учень. Що таке природа

Це пташки і звірі,

Сонечко веселе,

Що сміється мило.

 

2 учень Це річки, озера,

Це рослин, люди,

Це все-все, що ми бачим

Ми навколо, всюди.

 

3 учень Природа родини, равлика, бджілки,

Кота і собаки, тварин і рослин.

 

4 учень Природа повітря, землі і води –

Це все на святі вивчимо ми.

Тож скоріше підростайте

І «Природу»всі вивчайте.

 

Учитель. Що таке природа ми вже дізналися, а тепер починаємо наші мандри піснею.

Слайд3

Вчитель. Наша країна Природа чарівна країна. Все, що є навколо нас у нашій країні, може розмовляти. Ось зустрілися Сонечко, Земля, Вода і Повітря і давай вирішувати: хто ж 6найголовнішиий?

Сонце. Я – Сонце. Я найголовніше! Без мене завжди була б темрява, не росли б квіти і було б холодно.

 

Земля. Ні! Найголовніша я – Земля. Я даю життя рослинам, тваринам, людям.

 

Вода. А я вважаю, що найголовніша я – Вода. Без мене не можуть жити всі живі істоти.

 

Повітря. Друзі, а я – Повітря! Повітрям дихають всі-всі. Навіть хвилину не дихати важко.

 

Учень. Любі друзі! Не сперечайтеся. Всі ви створюєте умови для життя, без вас живі істоти не змогли б існувати. Тому ви всі є однаково важливими. А з цього приводу послухайте розмову берізоньки з дубом.

 

2 учень. Ой, хвалилася та берізонька.

 

Береза. На мені кора та біленька.

На мені листя та широке,

На мені гілля та високе.

 

2 учень. Ой , як обізветься зелений дубок.

 

Дуб. Ой, не хвалися ти берізонько,

Не ти свою кору вибілила,

Не ти своє листя широчила,

Не ти своє гілля височила.

Вибілило кору та ясне сонечко,

Широчив листя та буйний вітер,

Височив гілля та дрібен дощик.

 

Вчитель. Діти, а як ви гадаєте, хто ж найважливіший у природі? Молодці!

Все те найкраще, що дає нам природа, залишається в нашому серці на все життя. Згадайте, які чудові осінній ліс, прозоре озеро, спів пташок, синє зоряне небо. Але природа – не лише милий серцю пейзаж. Це праця всього людства, скарбниця найрізноманітніших багатств.  Слайд 4,5,6,7,8,9,10.

Відгадавши кросворд, ви дізнаєтесь про прохання цих багатств до вас.

  1. Голубі очі нашої планети.(Водойми)
  2. У «Червоній книзі »вони розміщені на зелених сторінках.(Рослини)
  3. Без нього ми не можемо прожити навіть кілька хвилин.(Повітря)
  4. Для утворення 1 см шару потрібно 100 років.(Ґрунти)
  5. Слова щирої подяки за очищення повітря ми висловлюємо …(Лісу)
  6. Брат лісу.(Гай)

 

 

Дивлюсь я на небо та й думку гадаю,

Що ми після себе на світі лишаєм?

Ліси наші гинуть, нема більше рік.

Пташки покидають край рідний навік…

Не чисте повітря, у ґрунті нітрати,

І слово Чорнобиль нам страшно згадати.

А щоб на світі не сталося біди,

Шануйте природу усюди й завжди.

Слайд11

Вчитель. Яка ж мета нашої сьогоднішньої зустрічі?(Навчитися охороняти природу)

І ще ви дізнаєтесь, як наша держава піклується про природу, що робить для її збереження та відновлення.

Останнім часом в Україні вирубується дуже багато лісів, а це спричиняє вивітрювання ґрунту, його зсуви, утворення ярів і балок. А скільки добрих справ робить ліс?

Може ви знаєте, які?

Молодці!

Вчитель. Багато добрих справ робить ліс для людини, а що можемо зробити ми, щоб не знищити. А врятувати його? Адже від людей залежить дуже багато.

(Відповіді учнів)

Вчитель. Мурахи розпушують ґрунти. За 1 сезон знищують 5 мільйонів комах-шкідників. Два діючі мурашники на гектар лісу – і ліс буде здоровий.

Мій помічник «зелений патруль» теж має щось сказати. Слайд12

1.Памятай же ти людино,

Коли будеш воду пить,

Що дерева тоже плачуть,

Що і гілці теж болить.

Помилуйсь на кожну гілку,

Полюби і ліс, і гай,

А сокиру , ножик, пилку

Краще вдома залишай.

 

2.Зламана гілка.

 

Зламав Івасик гілку ясеневу

І кинув геть, коли награвся нею.

Веселий він побіг собі додому.

Вона ж лежить на глинищі рудому,

Уже на ній не сяде більше пташка,

Вже вітерець її не захитає.

«Хитати ще?»- її не запитає.

В її прожилках не бродити соку,

Не гріти мрію ніжну і високу!

Івась у ліжку спить спокійно, тихо.

Не вже не знає він, що скоїв лихо?

Слайд13

Вчитель. Діти, так яке лихо скоїв Івасик? Чому ви так думаєте?

Із зникненням лісів зникають рослини і тварини. Зникнення одного виду  рослин може призвести до зникнення від 10 до 30 видів комах.

Майбутнє землі у небезпеці! У пам’яті спливають слова Тараса Шевченка «Схаменіться, будьте люде, бо лихо вам буде.»

Слайд14

1 учень. «Берегти природу – означає берегти життя,» - у цих словах закладено глибокий зміст, адже кожен із нас – це часточка всього живого на землі, і вона –наш спільний дім.

 

2 учень. Природа, як поранений птах, кричить, благає нас допомогти їй. Ми повинні знати, як можна зберегти природні багатства для тих, хто живе й житиме на Землі.

3 учень. Дехто вважає: «Нічого не станеться, якщо я зламаю одну гілочку, зірву квітку, знищу метелика, нап’юся березового соку».

Але природі буде гірше! Бо кожна зламана гілка, кожна зірвана квітка, кожний знищений метелик – це маленька трагедія, рана, яку ви завдали природі.

 

4 учень. Запам’ятайте, якщо ви щось узяли від землі, то маєте віддати їй. Посадіть дерево, вичистіть джерельце, підгодуйте птахів. Тільки тоді збережеться неповторна краса природи.

 

5 учень. Щоб зберегти ті види нашої природи, яким загрожує цілковите знищення, учені всього світу об’єдналися в Міжнародну спілку охорони природи. Тварин і рослин, комах і птахів, які можуть зникнути назавжди, учені почали записувати  в Червону книгу.

Слайд15

6 учень. Червона книга – це сигнал небезпеки, це заклик для всіх дорослих і дітей: «Допоможіть!»

 

7 учень. На всій планеті Земля люди не байдужі до того, як на ній живеться і яку планету ми залишимо у спадок наступним поколінням.

 

Невже в майбутньому на світі

Не будуть квітнуть дивні квіти -

Конвалія й фіалки ніжні

І вісник березня – підсніжник?

Ні! Ні! Бо в Червону книгу вчені занесли

Світ неповторний і чудесний,

Що поступово вимирає

Й давно рятунку в нас благає!

 

8 учень. Назва книги – «Червона», бо вона, подібно до червоного сигналу світлофора, має будити у людей тривогу за долю природи.

Слайд16

9 учене. «Зупинись, людино! Подумай! Будь обережною!»

У Червоній книзі всі сторінки різного кольору.

Червона сторінка сповіщає, що видові загрожує загибель.

Біла сторінка сповіщає, що вид ще не зник, але його все меншає і меншає.

А зелена сторінка – то сторінка надії. Сюди із червоних та білих «переводять» ті види, яким завдяки піклуванню людей більше не загрожує знищення.

Але нажаль є у цій книзі і чорні сторінки – це види, які вже зникли назавжди.

10 учень. Червона книга України заснована  1976році., а вперше видана у 1980 році.

 

Вчитель. А чи знаєте ви , які рослини і тварини нашої місцевості занесені до Червоної    книги. Про це розкажуть нам наші учні.

Слайд17 Рослини Миколаївської області занесені до Червоної книги.

Слайд18Тварини.  Учні виступають.

Слайд19Сценка «Засідання тварин у лісі»

 

Слайд20. Вчитель. Діти, я хочу звернути вашу увагу на нашу планету. Якого кольору тут найбільше? А що означає голубий колір нашої планети? Коли ми подивимось на нашу планету, то ми побачимо, що більшу частину займає вода: 1!3-суша,2!3- вода.    На Україні 29тис.600 гірських річок, а на території нашої області 85 річок, які мають довжину понад 10км. Основні річки - Південний Буг, Інгул.

Слайд21. Уч.1 Південний Буг – Займає третє місце в Україні за своїми розмірами. Бере початок на Хмельниччині. Загальна довжина 806 км. У давнину називали Гіпанісом. В Миколаївській обл. займає 250км,має 13 основних приток. Південний Буг судноплавний. У річці переважають лящ, судак, щука, таранька.

Слайд22. Уч.2 Інгул - бере  початок на Кіровоградщині . Загальна довжина 354км. Друга за довжиною річка області. В межах Миколаєва довжина 169км.Інгул судноплавний. Воду річки використовують на виробничі потреби.

Вчитель. Молодці діти, цікаві розповіді ви приготували про окремі річки нашої області. Але крім рік ще є й штучні водойми. Це ставки, водосховища. На території Миколаївської обл. споруджено 871ставок, серед них і наш.

Слайд23. Уч. Наш ставок(розповідь).

Вчитель.. Діти я кожного ранку ходжу до школи через ставок і мені дуже боляче дивитись, як окремі люди без жалю забруднюють наше водоймище. Не всі розуміють цінність води. Ось послухайте чого хоче річка.

Частівки про річку.

1.   Був в селі моїм ставок                  4.Мотлохом та склом побитим

Глибокий, гарненький                     Вкрились русло береги

А тепер заріс травою                        Не хотять вже воду пити

Та став зелененький.                         З мене коні і воли.

2.  Ой мене рятуйте люди                   5. Задихаюсь від бензину

Витягайте все сміття,                         Масла, бруду хоч умри

Що кидають в мене всюди                Як почнуть свої машини

Й не дають мені життя.                      Мити в річці шофери.

3.  Помирати рибка стала                    6. Я прошу вас люди добрі

Так забруднена вода                           Не засмічуйте ви нас

Вже купатись перестала                    Збережіть для покоління,

В каламуті дітвора.                            Що прийде вже після вас.

 

Ведучий. Діти, пам’ятайте, вода – джерело життя. Пам’ятаймо пор тих хто йде за нами. Збережемо здоров’я нинішніх  і прийдешніх поколінь.

А чи відомо вам як допомагати водоймам?

-         Як би ви були директором заводу чи фабрики, яка стояла б на березі річки, щоб ви зробили для того, щоб її не забруднити?

Слайд24. Вчитель. Дуже добре, що ви знаєте, як зберегти природу, як її рятувати і, можливо саме ви придумаєте щось таке, що примножить, а не знищить природу. А поки ми користуємося тим, що вже придумано.

У нашій країні прийнято ряд законів. Не тільки ми дбаємо. А й держава.

1980 видано Червона книга

1981 закон «Про охорону і використання тваринного світу»

1982 закон «Про охорону навколишнього середовища.1992 закон «Про природно – заповідний фонд України»

Слайд25. Ведучий. А тепер давайте складемо пам’ятку, як вам поводитись у природі.

 

Пам’ятка.

1.Не ламай на дереві гілку.                                  4. І не псуй чистої водиці.

 

2.Не вбивай стрибунця і бджілку.                      5.Не зривай квітку, бо зів’яне.

 

3.Не брудни джерельцю водиці.                         6.І трави не топчи, бо її не стане.

 

Вчитель. Запам’ятайте цю пам’ятку і розкажіть своїм друзям, братикам, сестричкам, дорослим. І до всіх жителів нашого селища ми передамо наше звернення.

 

Слайд26. Учень зачитує. «Звернення до людей».  Роздаємо в усі класи.

Звернення

Ми, учні третіх класів Первомайської ЗОШ І –ІІІ ступенів, звертаємось до всіх мешканців  селища Первомайського.

Любов до природи – це любов до Батьківщини, до свого народу. Це наш світогляд, наша мораль, весь образ нашого життя. Берегти і збагачувати скарби рідної землі – обов’язок кожного.

Від усіх нас в цілому і від кожного зокрема залежить, чи буде лунати пісня солов’я, чи будуть дихати прохолодою прозорі джерела, чи буде хлюпатись риба в чистій воді річок та озер, чи буде над нами блакитна синь неба.

Шановні діти і дорослі!

Любіть, вивчайте і оберігайте природу!!!

Слайд27.

1 учень Любі дорослі, любі діти,

Нашу природу вмійте любити!

 

2учень В полі у лісі над яром -

Квіти, дерева і трави…

Цвіту не вирви за даром,

Гілки не втни для забави.

 

3учень Оберігайте ж повсюди

Шлях і стежиночку в гаї.

Все те окрасою буде

Нашого рідного краю.

Слайд28.

4учень Кожного дня і кожну хвилинку

Оберігайте всяку звіринку.

Тільки добра їм потрібно бажати

І намагатися не ображати.

 

5учень Право живих на життя поважайте,

З вдячністю працю тварин зустрічайте.

Кожна хай зустріч несе відкриття:

Ціннішого в світі нема, ніж життя!

Ведучий. Діти, я дуже хочу вірити, що коли ви станете дорослими, то хтось із вас обов’язково складе свою програму, як зберегти природу в Україні і спасе наше довкілля.

Слайд29. Уч. Якщо людина добре серце має

Вона іде у світ добро творить

В очах її любов і ласка сяє

Така людина сонечком горить

Слайд30 – 31. Ведучий. Будьте і ви діти, як маленькі сонечка, творіть добро, садіть сади, очищайте джерела і ріки, любіть свою Землю-матінку і вона вам відповість любов’ю і щедрістю, тай буде на нашій Землі мир і злагода.

Останнє оновлення на Неділя, 12 лютого 2012, 10:23  

-----------------------------------------

 

Корисні посилання

Електронні книги - Основа

Adobe Acrobat

Онлайн -перекладач

Онлайн-конвертер pdf файлів в doc

Расширения для Joomla

Як дізналися про наш сайт

Виберіть одну відповідь
 


Авторизація

Пошук

Увага Конкурс!

Інтернет-урок

Подати заявку на конкурс

"Інтернет-урок"

Контакти

Поштова адреса:

«Учительський журнал он-лайн»

ВГ «Основа», вул. Плеханівська, 66, оф. 5, м. Харків, 61001

Адміністратор порталу:

Тел. : (+3057) 731-96-33

e-mail:


© 2022 ТОВ «ВГ «Основа».

© 2014 Вчительський Журнал он-лайн. Всі права захищено.
© 2006-2009 Українська локалізація: Joomla! Україна. Всі права захищено!
Joomla! - безкоштовне програмне забезпечення, яке розповсюджується за ліцензією GNU/GPL.

 

Редакція порталу «Учительський журнал он-лайн» може не поділяти точки зору автора та користувачів порталу, які висловлюються у формі коментарів до статей, повідомлень на форумі тощо.  Автори публікацій відповідають за достовірність фактів, цитат, власних назв і т.п. Матеріали публікуються в авторському варіанті, ілюстрації, пунктуація і лексика авторські. Претензії не приймаються. Матеріали не рецензуються.