Вчительський Журнал он-лайн

 

Урок з української мови, 3 клас

Друк

Костянтинівське міське управління освіти

Костянтинівський міський методичний кабінет

Урок

з української мови

з теми: « Предметність на

прикладах іменників, що

означають опредмечені якості»,

проведений у 3 класі

(з українською мовою навчання)

 

 

 

 

 

 

Із досвіду роботи вчителя

спеціаліста 9 розряду

загальноосвітньої I-III ступенів

школи №3 Кленіної С.П.

 

 

 

МЕТА. Вчити дітей характеризувати іменник як частину мови. Розширювати

знання  учнів про іменник як частину мови. Вправляти учнів у творенні

іменників від прикметників і розрізненні цих частин мови. Розвивати

аналітико – синтетичні вміння учнів, каліграфічні навички, пізнавальні

інтереси учнів. Виховувати в дітей любов до рідної мови, до Батьківщини.

 

 

ОБЛАДНАННЯ. Малюнок квітки з окремих різнокольорових пелюсток,

географічна карта України, кружечки різного кольору для

кожного учня, відео про Україну.

 

 

 

ХІД  УРОКУ

 

 

I Організація класу. Мотивація.

1. Слово вчителя.

Сьогодні у нас незвичайний урок.

Сьогодні ми зробимо ще один крок.

В країну відому, в країну чудову.

Яка нас навчає любить рідну мову.

 

- Діти, назву країни ви зможете відгадати, коли виконаєте всі цікаві завдання і складете квіточку. Квіточка складається з пелюсток. За кожне виконане завдання – пелюстка з буквою. Починаємо працювати. Запишемо число, класна робота.

 

II Актуалізація опорних знань.

1.Перевірка домашнього завдання. Індивідуальне опитування.

- Яке було домашнє завдання? (Скласти твір про куточок природи, який потребує допомоги)

- Поділіться своїми думками.

( 1 учень читає твір )

- Які частини мови ти знаєш?

- На які питання вони відповідають?

( 2 учень читає твір )

- Що називається іменником?

- На які групи можна поділити іменники?

( 3 учень читає твір )

- Як пишуться власні і загальні назви іменників?

- Які власні назви іменників ти знаєш?

ПІДСУМОК

- Чий твір вам найбільше сподобався?

( Учень прикріплює першу пелюстку )

III Вивчення нового матеріалу.

1.Підготовча робота на матеріалі вправи №36

 

- Ви вже багато знаєте про іменник. А що це за іменники, що означають опредмечені якості. Зрозуміти це нам допоможе вправа 36.

- Прочитаємо вірш разом.

- Знайдіть у вірші спільнокореневі слова. ( вода – водиця )

- Який корінь в словах?

- А тепер знайдіть слово, яке записане у різних формах? ( жива, живому, живе, живи )

- До яких частин мови належать ці слова?

- Знайдіть у вірші іменник, від якого утворились ці слова? ( життя )

- Поставте питання до слова життя. Це іменник? Він називає предмет?

- Який висновок можна зробити?

ВИСНОВОК

В українській мові є іменники, які вказують на предмети. ( наприклад, стіл, учень, заєць )

Але є і такі іменники ( наприклад, життя ), які не вказують на предмет, бо його не можна побачити, почути, доторкнутися до нього.

( Учень прикріплює другу пелюстку)

 

2. Оголошення теми і мети уроку.

 

- Сьогодні на уроці ми ознайомимось з іменниками, які не називають предмети, але набувають предметності від прикметників.

- Наше завдання – навчитися утворювати іменники від прикметників та вживати їх у своєму мовленні.

 

3. Каліграфічна хвилинка.

 

- А тепер прошу записати каліграфічно правильно з,єднання букв і слова.

Використаємо вірш вправи 36.

Пишемо так як вчитель:  ВО ОД  ДА  ВОДА  ВОДИЦЯ

-         Чому воду називають живою?

-         Запишемо речення  Вода дає життя.

 

( Третя пелюстка )

 

4. Вибіркова робота. Вправа №37

 

- Вода – це що? ( природа )

А є ще явища природи. Це загальна назва. Є і інші загальні назви, які об,єднають слова в групи: явища природи, події, почутті. Ось з цими групами ми зустрінемось у вправі 37.

Ваше завдання – самостійно поділити на групи іменники і записати їх в рядок.

( 3 учні працюють біля дошки, решта – самостійно )

 

Самоперевірка з дошки . ( Четверта пелюстка )

 

5. Словникова робота

 

- А зараз увага на словничок.

До яких груп належать слова?

( Грім , гриміти – явища природи. Апетит – почуття )

Зверніть увагу, чому змінився голосний в корені слів грім – гриміти ?

( відбулося чергування голосних )

Запишіть ці слова в рядок, підкресліть виділений голосний і запам’ятайте правопис.

 

6. Словотворча робота. Вправа №39

 

- До якої частини мови належить словникове слово апетит ?

- На яке питання відповідає ?

- Утворіть прикметник від іменника.

- А тепер прочитайте завдання до вправи 39.

- До якої частини мови належать слова в стовпчиках ?

- Пропоную вам на декілька хвилин стати чародіями. Ви повинні перетворити прикметники в іменники.

( 2 учні працюють біля дошки )

Перший варіант – утворює іменники першого стовпчика.

Другий варіант – другого стовпчика.

Слова записати в рядочок через кому.

( Взаємоперевірка в парах з дошки )

ПІДСУМОК

Ця вправа навчила вас утворювати іменники від прикметників.

Іменники набули предметності від прикметників.

 

( Пята пелюстка )

 

IV ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

 

( Діти співають пісню під музику і виконують рухи )

Сніг, сніг, сніг

Сніг іде.

Небо сіре і важке.

Осипає нам поріг.

Замітає сто доріг. (2 рази )

( Шоста пелюстка )

 

V Закріплення вивчених знань.

 

  1. Самостійна робота. Вправа №38

 

- А тепер я хочу перевірити вашу самостійність.

Уважно прочитайте завдання до вправи 38.

Працюємо по групах. На кожній парті кружечок зеленого, синього, жовтого або червоного кольору.

У кого зелений кружечок – пише перше речення.

Синій кружечок – друге речення.

Жовтий – третє.  Червоний – четверте.

Ваша мета – списати речення і підкреслити слова, відповідно до 2 завдання.

( При перевірці відповідає один учень з групи, решта групи перевіряє )

- До якої частини мови належить виділене слово ?

- Назвіть підмет і присудок.

 

ПІДСУМОК

Слова білизна і молодь – це іменники, які набули предметності від прикметників білий молодий .

( Сьома пелюстка. Складаємо слово Україна )

 

  1. Робота з географічною картою України. Вправа №40

 

- Ось ми і склали квітку. Яка ж це країна навчає нас любити рідну мову ?

Дійсно, це – Україна. Розгляньте карту України у вправі 40. На ній ви бачите зелені, сині, червоні і коричневі кольори.

- Що позначено на карті зеленим кольором ? Синім ? Коричневим ? Червоним ?

- Наша Батьківщина – найпрекрасніше місце на землі.

- Які почуття викликає у вас Україна? ( ніжність, радість, любов, гордість, щастя )

- До якої частини мови належать ці слова ?

ВИСНОВОК

( Читаємо з дошки – це іменники, які мають опредмечені якості )

 

  1. Відео про Україну.

 

- А зараз відчуйте ці почуття, переглянувши відео про Україну.

 

VI Підсумок уроку

 

- Мені дуже хочеться, щоб наша країна пишалася вами. Для цього вам треба працювати. Пропоную вам домашнє завдання за вибором:

1 варіант – вправа 41 ( завдання 1 )

2 варіант – вправа 41 ( завдання 1 і 2 )

3 варіант – скласти письмову розповідь про Україну.

Останнє оновлення на Четвер, 31 травня 2012, 15:03  

-----------------------------------------

 

Корисні посилання

Електронні книги - Основа

Adobe Acrobat

Онлайн -перекладач

Онлайн-конвертер pdf файлів в doc

Расширения для Joomla

Як дізналися про наш сайт

Виберіть одну відповідь
 


Авторизація

Пошук

Увага Конкурс!

Інтернет-урок

Подати заявку на конкурс

"Інтернет-урок"

Контакти

Поштова адреса:

«Учительський журнал он-лайн»

ВГ «Основа», вул. Плеханівська, 66, оф. 5, м. Харків, 61001

Адміністратор порталу:

Тел. : (+3057) 731-96-33

e-mail:


© 2022 ТОВ «ВГ «Основа».

© 2014 Вчительський Журнал он-лайн. Всі права захищено.
© 2006-2009 Українська локалізація: Joomla! Україна. Всі права захищено!
Joomla! - безкоштовне програмне забезпечення, яке розповсюджується за ліцензією GNU/GPL.

 

Редакція порталу «Учительський журнал он-лайн» може не поділяти точки зору автора та користувачів порталу, які висловлюються у формі коментарів до статей, повідомлень на форумі тощо.  Автори публікацій відповідають за достовірність фактів, цитат, власних назв і т.п. Матеріали публікуються в авторському варіанті, ілюстрації, пунктуація і лексика авторські. Претензії не приймаються. Матеріали не рецензуються.