Вчительський Журнал он-лайн

 

Розробка уроку – проекту з розвитку мовлення (2 клас) «Загадковий світ птахів.»

Друк

Костянтинівське міське управління освіти

Костянтинівський міський методкабінет

Розробка уроку – проекту

з розвитку мовлення (2 клас)

«Загадковий світ птахів.»

(Складання загадок)

Підготувала КЛЕНІНА С.П.

ЗОШ №3 м. Костянтинівка

 

 

 

 

 

 

 

ТЕМА: «Загадковий світ птахів.» (Складання загадок)

МЕТА. Вчити спостерігати, думати,порівнювати; розвивати образне мислення, творчу уяву, спостережливість, кмітливість; збагачувати словниковий запас учнів; формувати орфографічну грамотність; виховувати інтерес до рідної мови; прищеплювати любов до природи.

Хід уроку – проекту

1 Перевірка стану засвоєння знань і сформованості уміння на рівні застосування їх у стандартних ситуаціях

Мотивація навчальної діяльності. Виявлення навчальної проблеми.

На дошці прикріплені картки – букви  З А Г Д К.

-         Це «чарівні»  літери , бо вони можуть утворити слово. Яке? (загадка)

-         Від якого слова утворилось слово «загадка»? (загадувати)

-         Чи здогадались ви, над чим будемо працювати на уроці? (загадувати і складати загадки)

-         Що нам потрібно знати і вміти для цього?

-         Навіщо нам вміти складати загадки?

-         Як ми можемо скористатися в житті цими вміннями?

 

Об,єднання учнів у творчі групи.

-         Для роботи нам потрібно об,єднатися в групи. Допоможуть нам це зробити загадки.

-         Що таке загадка?

 

ЗАГАДКА – це стислий умовний опис когось, чогось, за яким треба відгадувати, хто це чи що це?

Предмет чи явище в загадці прямо не називається, а пропонуються тільки окремі ознаки. Щоб відгадати загадку, треба думати, порівнювати, зіставляти, робити певні припущення. Загадки допомагають розвивати кмітливість, фантазію співбесідника.

Загадки створює народ і письменники. Сьогодні і ми спробуємо свої сили у відгадуванні та складанні загадок.

 

Мандрівка у загадковий світ птахів.

Кожен отримує загадку. Її треба відгадати і знайти серед однокласників тих, у кого така сама відгадка. Це і буде ваша група.

(Кожен учень отримує одну із карток з загадкою.)

 

Хто сам ростом невеличкий та співає гарно?

(Соловейко)

 

Біла латка, чорна латка по дереву скаче.

(Сорока )

 

Довгонога, чорно-біла,

У гніздо на хату сіла.

Довгим дзьобом, знай, стукоче,

Ніби щось сказати хоче.

(Лелека)

 

Він стукоче: Тук-тук!

-         Хто це там? –

Пита борсук.

-         Це, - сказав

Поважно лев, -

Добрий лікар всіх дерев.

(Дятел)

 

 

(Учні відгадують загадку, знаходять інших членів творчої групи, займають своє робоче місце, позначене зображенням відгадки на конверті.)

 

Напрацювання правил роботи.

Обрання спікера групи.

Планування спільної діяльності.

Актуалізація знань.

-         Прочитайте запитання №1, вміщене в конверті. Дайте на нього відповідь. Знайдіть її разом.

-         До якого виду загадок належить загадка вашої групи?

-         Доведіть свою думку з допомогою слів для довідок на дошці .

( На дошці :  ЗАПИТАННЯ, ВИСЛІВ, РОЗПОВІДЬ, РОЗМОВА )

 

ВИСТУПИ  СПІКЕРІВ

 

2 Перенесення знань і засвоєння способів дій у частково зміненій або новій ситуації

ТВОРЧА   РОБОТА

-         Хто або що може бути героєм загадки?

-         Повторення видів загадок.

-         Для чого складаються загадки?

 

-  Що потрібно знати для складання загадки? (Вміти складати речення , знати види речень, називати ознаки предмета або які дії він виконує)

 

-         Сьогодні ми говоримо про загадковий світ птахів. Кожна пташка має свої ознаки: вигляд, спів, звуки, спосіб життя. Пташка вчить своїх пташенят жити самостійно у світі природи, захищати себе від ворогів, вміти собі знаходити їжу. Але взимку пташкам дуже холодно і голодно і тому люди намагаються допомогти пташкам. Кожен з вас теж може підтримати птахів, якщо зробить годівницю і буде всю зиму підгодовувати їх.

 

-         Спробуйте скласти загадку про пташку, називаючи її ознаки, дії, спосіб життя або чим вона живиться. У кожної групи різні назви пташок.

 

-  Кожна група складає і записує складену загадку.

(снігур, папуга, сова, журавель, горобець, ворона, зозуля)

 

 

Учні працюють у творчих групах, усно складають загадку, записують її.

Після цього виступають спікери груп.

Учасникам інших груп пропонується визначити вид загадки.

 

3 Підсумок  уроку – проекту

а) оцінювання своєї роботи членами групи, іншими групами.

б) доповнення вчителя ( загадка – недомовка або добавлянка, акровірш)

 

в) –Якими новими знаннями ви збагатились?

- Які нові ідеї виникли у вас під час роботи над загадкою?

 

4 Домашнє завдання ( за вибором учнів)

 

-         Виготовте маленьку книжечку зі складеною вами загадкою або 2-3 загадки.

 

-         Складіть загадку про вашу улюблену іграшку чи гру.

 

-  Намалюйте ілюстрацію до складеної вами загадки.

 

 

 

 

 

Останнє оновлення на Четвер, 31 травня 2012, 15:01  

-----------------------------------------

 

Корисні посилання

Електронні книги - Основа

Adobe Acrobat

Онлайн -перекладач

Онлайн-конвертер pdf файлів в doc

Расширения для Joomla

Як дізналися про наш сайт

Виберіть одну відповідь
 


Авторизація

Пошук

Увага Конкурс!

Інтернет-урок

Подати заявку на конкурс

"Інтернет-урок"

Контакти

Поштова адреса:

«Учительський журнал он-лайн»

ВГ «Основа», вул. Плеханівська, 66, оф. 5, м. Харків, 61001

Адміністратор порталу:

Тел. : (+3057) 731-96-33

e-mail:


© 2022 ТОВ «ВГ «Основа».

© 2014 Вчительський Журнал он-лайн. Всі права захищено.
© 2006-2009 Українська локалізація: Joomla! Україна. Всі права захищено!
Joomla! - безкоштовне програмне забезпечення, яке розповсюджується за ліцензією GNU/GPL.

 

Редакція порталу «Учительський журнал он-лайн» може не поділяти точки зору автора та користувачів порталу, які висловлюються у формі коментарів до статей, повідомлень на форумі тощо.  Автори публікацій відповідають за достовірність фактів, цитат, власних назв і т.п. Матеріали публікуються в авторському варіанті, ілюстрації, пунктуація і лексика авторські. Претензії не приймаються. Матеріали не рецензуються.