Учительський Журнал он-лайн

 

Семінар-тренінг. Розробки урокв

Друк

Семінар  - тренінг

Виконавець: вчитель вищої  категорії

СШ № 25  м. Мелітополя, Запорізької  обл..

Підгайна  Ріта  Вікторівна

Вступна частина.

1Ознайомлення з темою та метою семінару-тренінгу.Мотивація вибору теми семінару-тренінгу.

 

ІІ.Основна частина.

1.Інтерактивні вправи.

* Вправа «Очікування»

Мета:визначити сподівання й очікування учасників щодо проблематики семінару-тренінгу.

 

*Вправа «Витинанка»

Мета:показати учасникам семінару проблеми в розумінні людьми одне-одного.

 

2. Робота у групах.

*Ознайомлення з правилами роботи у групі.

Мета:прийняти правила для продуктивної роботи під час семінару-тренінгу,показати необхідність дотримання правил,за якими будується взаємодія людей у групі.

  • Мозкова атака «Особистість учня».

Мета:Створення робочого визначення поняття «Особистість учня».

 

*Вправа «Ідеал»

Мета:уточнити та сформулювати вимоги до ідеальної моделі учня.

 

3.Хвилинка- відпочинку.

*Вправа «Автопортрет»

Мета:стосунки,поведінка,емоції,самооцінка.

*Вправа «Таїна імені»

4.Вправа «Інформаційний пропуск»

Мета:створити ситуацію спілкування ,коли учасники володіють різною інформацією.Вислухати різні точки зору на одну тему.

 

 

ІІІ.Заключна частина.

1.Методична скарбничка.

Мета:оцінити результати проведення заняття-тренінгу в цілому.

 

 

2.Рефлексія.

 

Вступна частина.

 

1.Ознайомлення з темою та метою семінару-тренінгу.Створення атмосфери спів

робітництва,творчої взаємодії ,мотивація до роботи.

 

Вступне слово.

Останнім часом найбільш вживаними педагогічними термінами стали особистісно-зорієнтоване навчання,нетрадиційні форми роботи,особистісний потенціал учня,інтерактивні технології.Тому тема нашого семінару актуальна,і дуже важливо,щоб усі учасники семінару

сприйняли тему і  мету заняття як свою особисту.

Безсумнівно, що потенціал різних предметів для прояву творчості учнів різний.Виявляти творчість на уроці математики складніше,ніж на заняттях з малювання.Проте, необхідно розуміти,яким значущим є прояв творчості для повноцінного розвитку дитини.Доведено,що творчість є одним з найважливіших факторів збереження здоров*я людини протягом усього життя.Неодноразово при розгляді окремих проблем педагогіки вже зверталася увага на необхідність підтримки позитивної психологічної атмосфери уроку,вибору стилю педагогічної взаємодії.Це і прийняття своїх учнів незалежно від їхніх навчальних успіхів,перевага спонукання,заохочення, підтримка.Головний закон простий-усе вийде,якщо любиш свою роботу і своїх учнів.

На наше заняття я вибрала спосіб передачі інформації-ІНТЕРАКТИВНИЙ.Більшість понять,що вводяться,ідей,тем, у вигляді психологічних ігор ,тренінгів.

Це дозволить вам не тільки теоретично ознайомитися з тим чи іншим поняттям,а й спів ставити його з власним досвідом,відпрацювати корисні навички у тренінгові режимі.

 

ІІ.Основна частина.

1.Інтерактавні вправи.

Очікуванні результати.

Після проведення семінару-тренінгу вчителі:

1.Зможуть розрізняти моделі навчання відповідно до методів ,які обирають.

2.Знатимуть основні потреби учнів і те,як їх задоволення при різних моделях навчання впливає на саморозвиток дитини,і на її успішність.

3.Виробляти свій план дій щодо впровадження інтерактивних технологій навчання.

4.Які форми навчання найбільш корисні для впровадження (педради,тренінги,творчі групи)

5.Опрацювати різні методи і технології навчання.

 

*Вправа «Очікування»

Мета:визначити сподівання й очікування щодо проблематики семінару-тренінгу.

Хід впави:учасники на стікерах пишуть свої очікування від заняття.Після цього аркуші прикріплюються на плакаті і кожен учасник семінару проговорює їх.

 

Просвітницька і тренінгова робота з підвищенням компетентності вчителів сприяє виявленню й узагальненню кращого психолого-педагогічного досвіду,єдності їх поглядів,вимог і

дій щодо важливих проблем теорії та методики розвитку дітей молодшого віку.

 

*Мозкова атака «Особистість учня»

Мета:Створення робочого визначення поняття «Особистість учня».

Отже, ми продовжуємо працювати над темою нашого семінару .Звичайно,будь-який матеріал краще сприймати,коли є опора на досвід,знання тих,хто навчається..Спочатку нам необхідно з*ясувати ,що вам відомо про особистість учня.Для цього ми застосовуємо метод під назвою «Мозкова атака.»

1.Записати на папірцях  слова, з якими у вас асоціюється поняття особистість.

2.Вибрати ті слова , які збіглися в більшості учасників.

3.Записати ці слова на плакаті.

Особистість- особа,основа, солідарність

союз,сміливість,самореалізація,самовиховання,самовираження,ознака.оригінальність.очікування,безпека,боротьба.бесіда,система.стрес.сутність, свавілля,толерантність.тиск,товаришування,труд,іскреність,імпульс.імідж,ідеал.

Отже ,ми виробили узагальнений погляд на учня,як особистість.

*Вправа «Ідеал»

Мета:уточнити та сформулювати вимоги до ідеальної моделі учня.

Хід вправи.учасники розбиваються на групи,й отримують завдання зобразити на аркуші паперу модель ідеального учня.Шляхом передачі малюнків по колу та доповнення кожною групою створюється повний портрет усіх учасників процесу.Ми приходимо до висновку,що ідеальних учнів у суспільстві не існує.Ідеальними вони стають,коли навчаються та виражають свою творчість,здібності.

3.Хвилинка-відпочинку.

*Вправа «Автопортрет»

Мета: Стосунки,поведінка,емоції,самооцінка.

Хід вправи:описати свої кращі риси словесно.або за допомогою міміки,тренувати спонтанне говоріння,розпізнавати себе в суспільстві.Яка квітка вам подобається і чому?

Доречі,чи знаєте ви ,яка ваша квітка?

з 1-10.01-горечавка желтая,                 12-21.06-маргаритка,                 з 3.12-12.12-одуванчик.

з11-20.01-чертополох,                         з 22-1.07-тюльпан

з21-31.01-бессмертник,                        з 2-12.07-кувшинка.

з1-10.02-омела,                                      з 13-23.07-фиалка,

з11-19.02-красавка,                                з 24-2.08-шиповник,

з20-29.02-мимоза,                                   з 3-12.08-подсолнух,

з1-10.03-мак,                                           з 13-23.08-роза.

з11-20.03-лилия.                                     з 24-2.09-дельфиниум.

з21-31.03-наперстенка.                          з 3-11.09-гвоздика.

з1-10.04-магнолия.                                 з 12-22.09-астра.

з11-20.04-гортензия.                              з 23-3.10-вереск.

з21-30.04-георгин.                                  з 4-13.10-камелия.

1-10.05-ландиш.                                      з 14-23.10-сирень.

з11-21.05-порчулак,                                з 24-2.11-фрезия.

з22-31.05-ромашка.                                 з 3-12.11-орхидея.

з1-11.06-колокольчик.                       з 13-22.11-пион                                              з                                            з 23-2.12-гладіолус

*Вправа «Таїна імені»

У тести можна вірити.до них можна ставитися скептично.або обминати десятою дорогою.Проте кожному кортить дізнатися,а який же я.

Запишіть свої ініціали.Наприклад:П.М.В.А тепер я прочитаю,які риси характеру притаманніцим літерам.

А-владність         Л-поміркованність     У-допитливість

Б-чутливість        М-працелюбність       Ф-ніжність

В-непосидючисть  Н-енергійність          Х-слабкість

Г-таємничість       О-емоційність             Ц-різкість

Д-комфортність    П-скромність              Ч-вічність

Є-життєвість         Р-неврівноваженність Ш-ревнивість

І Й-вразливість     С-нервозність               Щ-мудрість

К-вимогливість     Т-мрійливість               Ю-зарозумілість

Я-талановитість.

 

4.Вправа «Інформаційний пропуск»

Мета: створити ситуацію спілкування,коли учасники володіють різною інформацією.Вислухати різні точки зору на одну тему.

 

Учасники нашого семінару застосовуючи мультимедійні засоби,діляться своїми досвідами

щодо даної теми,використовуючи різні форми та методи для створення умов розвитку учня.

Педагогічні новації пов*язані сьогодні із застосуванням різних методів і прийомів у навчальній та виховній діяльності.Структурна побудова уроків  на основі цих методик, змінює саму суть навчального процесу,занурюючи його в спілкування,де ролі вчителя і учня врівноваженні,обидва працюють для того,щоб навчатися,ділитися своїми знаннями,досягненнями свого життєвого досвіду.Важливим тут є не те, як багато діти знають,а як вони дізналися і що робитимуть зі своїми знаннями, через самодіяльність та розвиток пізнавальних інтересів учнів можна також досягти бажаних результатів навчання.

Проблемно-пошукові методи-це перший внесок до нашої методичної скарбнички,яку ми з вами розглянемо на нашому семінарі,і яку будемо разом доповнювати.Кожен із вас у своєму досвіді має свої перевіренні,улюбленні форми роботи з дітьми,які допомагають розкрити їх особистісний потенціал.

ІІІ.Заключна частина.

1.Методична скарбничка.

Мета:оцінити результати проведення заняття-тренінгу в цілому.

 

Кожен учасник заняття пише на стікері свої прийоми,форми ро боти з дітьми і обґрунтовує свій вибір.Стікери за номерками прикріплюються на панель»Особистість учня «

 

Отже,всі методи і прийоми правильні,і ми повинні не забувати,що дитина неповторна, неоднакова, завжди різна і цікава.

(Кожен ділиться своїм досвідом,стікери згідно номеру прикріплюються на скарбничку.)

2.Рефлексія.

-Чи справдилась ваша надія після проведеного семінару?Що стимулювало вас виявляти

творчість? Чи виправдалися ваші очікування?

Ріта Підгайна

Вчитель вищої кваліфікаційної категорії

Запорізька область м. Мелітополь СШ № 25

 

 

Урок «Я і Україна» 1 клас шести річки. Зінтегровані теми з предметів «Я і Україна».» «Абетка навчання»,курс з психології.

 

Тема: Від гри до навчання. Урок -гра.

Мета: з’сувати значення гри в житті дитини, в які ігри і якими іграшками граються діти, формувати бажання і вміння гратися, узгоджувати свої дії з іншими учасниками гри, дотримуватись правил, знаходити вихід із скрутних ігрових ситуацій, доводити розпочату гру до кінця, уміти перемагати і програвати, розширювати знання про поняття «настрій»,викликати позитивні емоції, знижувати емоційне напруження, навчати долати замкненість, пасивність.Розвивати здатність до емпатії,ознайомити з поняттями «міміка»,»пантоміма»,виховувати позитивне ставлення до себе.

 

Концепція уроку: гра-як важливий фактор в житті дитини, формування правил та їх дотримання,особистість дитини чи то в перемозі чи програші.

 

Базові поняття: гра, психологічний настрій дитини, життєві ситуації,саморозвиток і самовиховання.

 

Обладнання: малюнки на яких зображені діти різного віку з іграшками, матеріали для гри в парі, групі, індивідуальної гри, набір кружечків, маски, картки.

 

Хід уроку.

І.Актуалізація опорних знань учнів.

Вправа «Привітання»

Мета:визначити настрій дитини,  психічний стан  до уроку.

 

Діти стають  уколо,піднімають руки,притуляючи свої долоні до долонь сусідів,і повторюють: «Зазеленіє навіть пень,коли почує «Добрий день !».

 

Бесіда за малюнками.

-Розгляньте малюнки.

-Хто на них зображений?

-Ці діти однакові за віком? Як ви здогадались?

-Що роблять ці діти?

 

Примітка.На малюнках повинні бути зображені діти,які грають в  різні ігри, вони різні  за віком-від немовлят, до дітей школярів.У кожному віці свої ігри.

 

Отже, усі діти на малюнках граються.

-А хто з вас полюбляє бавитися іграшками?

-А хто любит грати в різні ігри?

ІІ.Повідомлення теми і мети уроку.

Сьогодні у нас незвичайний урок.Тому ,що на уроці ви самі будете гратися і навчати грати інших. Гра та іграшка-невід’ємна частина життя кожної дитини.І сьогодні ми поговоримо про гру,будемо вчитися грати за правилами, вчитись перемагати і програвати і при цьому залишатися друзями. а також  ви навчитесь керувати своїми емоціями при будь—якій ситуації.

 

1.Вчитель:

Діти ,а хто звас знає,що таке « міміка»?  Коли ми з вами розмовляємо,коли у нас поганий настрій чи гарний,тоді і вираз обличчя у нас різний.Цей вираз обличчя називається  «мімікою».

-А зараз спробуємо за допомогою виразу обличчя зобразити:

-смішне кіно,

-страшного собаку,

-боязке кошення,

-похмурого орла,

-ласкаву усмішку мами.

 

Отже; коли ви щось показуєте та зображуєте рухами, не розмовляючи при цьому,то це називається «пантомімою».

 

Зобразіть пантомімою текст вірша.

 

Мене за довгий язичок

Батьки поставили в куток.

Поклявсь я татові і мамі

Язик тримати за зубами.

В куток мабуть ,я знову стану:

Заліз язик мій у сметану.

 

Запитання:

-Як ви зрозуміли цей вірш?

-Як ви вважаєте,що означають вислови «довгий язичок», «тримати язика за зубами», «заліз язик у сметану».

 

2.Робота з зошитом.

а)-Розглянемо малюнки. Що на них зображено?

-У які з цих ігор ви вмієте грати?

-Розкажіть правила кожної з цих ігор?

Б) –Які ще рухливі ігри ви знаєте?

---Чому діти люблять грати?

-Чого навчають ігри?

 

Вдома дізнайтеся в своїх батьків, дідусів, бабусь в які ігри вони любили гратися в дитинстві?

 

Фізкультхвилинка. «Музична скринька»

Мета: розширювати  знання  про поняття  «настрій», знизити емоційне напруження, увага до звуків мелодії.

Перед кожною дитиною лежать по 5 кольорових кружечків  (жовтий ,рожевий, червоний,зелений,блакитний). Звучить музика, діти піднімають той кружечок.який вважають відповідним музиці.

 

ІІІ.Закріплення та осмислення знань.

 

1.Практичне завдання. Ігри на розвиток уваги, пам’яті ,мислення.

 

№ 1.Гра «Сценка» (для групової роботи)

Мета: розвивати творчість і талант дітей у спільній роботі  групи.

Клас ділиться на групи за кольором очей.

Діти в групі домовляються ,уривок з якої казки вони  проінсценують. Тихенько розподіляють ролі. Уривок показується без слів ,пантомімою.  Інша група повинна здогадатись з якої це казки уривок.

 

№2.»Можна тільки співати»(для індивідуальної гри)

Мета: навчати способів подолання замкненості, пасивності.

 

На столі –маски, на яких намальовано вирази людського обличчя (страх,радість,гнів,сум) .Діти за бажанням беруть якусь маску та з допомогою співу розповідають про те, який настрій зображено на обраній масці.

 

№3.»Павучок» (для роботи в парі)

Мета: тренувати психомоторні рухи,пам'ять , довіра до товариша.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Правила гри. Один учень керує діями іншого.

Наприклад: поклади личко у нижній лівий куток, на одну клітинку вгору. на дві вправо, на одну вгору. на одну вліво, на одну вниз,стоп. Учень який керував аналізує дії свого товариша потім діти міняються ролями.

 

№4.Гра «Знайди помилку»(для роботи в парі чи в групі)

Мета: розвивати зорову  , словесно—логічну  пам'ять .

 

Попередньо підготуйте картинку на якій допущено 5-6 помилок. Наприклад: на малюнку де зображено зимові ігри дітей, можна домалювати дерево з листям, квіти, хлопчика з кошиком грибів, дівчинку у річці. Доречно, щоб діти відповідали один-одному. Ускладнити гру можна , збільшивши кількість помилок, і зробивши їх менш помітними.

 

№5. «Я фантазер» (для роботи в парі чи в групі)

Мета: розвивати у дітей фантазію та неординарне мислення.

 

Роздати дітям картки із словами не зв’язаними між собою за змістом.

Наприклад:собака,дерево,літак,тарілка,будинок,мама,сонце,море,помідор,стілець. Вони повинні їх найбільше запам’ятати  , використовуючи фантазію, малюнки , казку, розповідь…

 

ІУ. Узагальнення та систематизація знань.

Продовж речення.

-Коли дитина починає гратися?

-Для чого нам потрібна гра?

-Чого ми навчаємось у грі?

-Чи завжди потрібно виконувати правила гри?

-Як треба поводитись ,якщо ти програв?

-А якщо переміг?

 

Усюди на світі росте дітвора,

А де дітвора, там завжди  ігра,

А поруч із грою-іграшки різні,

Вояки, ляльки, і машини залізні.

Конячки, м’ячі  та повітряна куля,

Дуже багато іграшок тих,

З ними-дитячі веселощі й сміх!

 

У.Підсумки уроку.

1.Саморефлексія.

Декілька учнів повинні довести,що вони знають, вміють,цінують,(на основі даного уроку)

 

Знаю:--------------Що гра--  це розвиток і наука.

Вмію:--------------Не тільки вигравати ,а й програвати залишаючись дружним.

Ціную:-------------Нові знання. дружбу,  розум, і думку своїх товаришів.

 

2.Вправа «Розфарбуй метелика».

Мета: виховувати дружні стосунки,комунікативне ставлення до товаришів.

 

Кожному на парті роздаються намальовані метелики. Один учень розфарбовує одне крильце, інший ,інші крильця.  Кольром показуючи свій настрій після уроку.

 

Давайте змінимося діти

І будемо усі дружити!

 

Вчитель: Розпитайте своїх близьких, яким іграшками вони гралися в дитинстві? Якщо якась іграшка збереглась з дозволу дорослих принесіть її до школи.

 

 

 

 

Додаток.

Даруй себе дітям! Будь терплячим і будь готовим до зустрічі з ними в дитинстві.

 

Ш.Амоношвілі.

 

 

Проводячи такі уроки  впродовж  року, можна сказати, що діти стають більш чутливими до інших, краще поводяться, легко виконують творчі завдання, в них розвиваються  навички кращого спілкування. У учнів зникає напруженість на уроках та тривожність, підвищується самооцінка на основі власних спостережень  та  постійній  участі  у роботі.

 

 

 

Урок  «Я і Україна».  1 клас  шести річки.

 

Тема: «Що я можу. Людське «Я».

Мета: Ознайомлення учнів із поняттям «Людське Я». Розвивати бажання  виховувати власне «Я»,формувати в дитини уявлення про те,що вона є не лише живою істотою,а й здатною до саморозвитку,неповторною особистістю,яка має безмежні можливості виховувати віру у свої сили.Розвивати творчість ,неординарне   мислення,виховувати повагу до себе та до оточуючих.

 

Девіз уроку: чого Я хочу?, що Я можу?, ким Я є!

Обладнання: Підручник, знак роботи в парі , знак питання, скринька для голосів, кольорові олівці, таблиці, аркуші паперу.

 

Базові поняття уроку:

Властивості живого,вживання їжі, зростання, розвиток, дихання, рух, особистість,творчість, індивідуальність,толерантність.

 

Концепція уроку: довести дитині ,що вона є живою істотою так само , як і все живе,може рости, розвиватися, рухатися, фантазувати , коригувати емоційну сферу, розвивати чутливість,бо вона  особистість, яка може займатися творчістю.

Урок також допоможе батькам ставитися до дитини,як до сформованої людини, а дітям як уміти поважати себе не забуваючи про оточуючих.

 

 

Хід уроку

1.Організація класу.

Рефлексія. (Станьте в коло і дайте відповідь на запитання) « Я»- це…

1.Гра. «голосні голоси»

Мета: розвиток емоційної сфери дитини,  вміння  миттєво перейти з вищих тонів спілкування до нижчих.

 

* Чи можете ви мені сказати, як ви розмовляєте під  час перерви?

* Чи так само ви розмовляєте у класі під час уроку?

* Чому у класі нам потрібні тихі голоси?

 

У кутку стоїть скринька кожен підійдіть  і складіть свої звучні  голоси в цю скриньку, щоб вони нікому не мішали на уроці ,і ніхто не відчував біль у вухах.

 

2.Складання «Абетки гарних слів на букву Я»

Мета: виховувати доброзичливість,толерантність, повагу до товариша. (Ясний,  ярий, янгол, яскравий)

 

3.В виконуємо вправу мозкової атаки «Шапка для  міркувань»

Мета: поліпшити увагу,сприйняття і мовлення.

«Надіти шапку»-- діти повинні «м’яко  розгорнути вуха від верхнього краю до мочки тричі під час одягання шапки діти співають,говорять.Ця вправа допомагає їм слухати вібріруючі звуки свого мовлення.

 

2.Повідомлення теми і завдань уроку.

 

1.Читання запису на дошці.

«Кожна людина створює себе сама»

2.Створення проблемної ситуації.

1. Як ви розумієте цей вислів?

2. Про що ми будемо вести розмову на уроці?

 

3.Вивчення нового матеріалу.

 

1. Робота з підручником ст.18.

-Так що ж ви можете?

-Скільки Я у людини?

-Назвіть чому людину вважають живою істотою?

 

Отже. Якщо я правильно  зрозуміла, то ви можете рухатися, дихати,міркувати, розмовляти,

Ачому ви це можете? Тому що ви живі  істоти .

-Щоми ще можемо?

 

2.Гра змагання «Хто більше»

-Поділ класу на групи (За рисам и характеру)

-Спокійні

-Рухливі

-- А тепер давайте згадаємо з уроків читання якими рисами характеру були наділені герої прочитаних казок.(Колобок, Лис Микита, Ріпка).

1-- група-називає позитивні риси героїв.

2--група-називає негативні риси героїв.

 

3Читання таблиці «Риси характеру»

-Відшукайте слова, які підходять кожному з вас?

-Хто бажає прочитайте ці слова вголос?

 

4.Робота з папкою «Людинознавство»

(Збір різноманітної інформації кожної дитини  за період навчання у молодших класах).

(Раніше приготувати аркуші паперу для дітей)

 

«Мій портрет в промінчиках сонця»

(В центрі намалювати , або написати своє ім’я ,на промінчиках напиши все,що ти про себе знаєш).

 

Вчитель: виставляє « знак піднятої руки».


Хвилинка-відпочинку.

-Які найприємніші слова ти чув про себе самого?

-Як тебе хвалять?

-Які приємні слова ти чув від дорослих?

Отже,латинське слово «персона»походить від етруського «персу», що дослівно перекладається «маска бога потойбічного світу».У стародавній Греції особистістю була передусім маска актора ,пізніше сам актор.У Римі особистість це вся людина в суспільстві.

 

Хвилинка—релаксації.

-А зараз сядьте зручно,заплющіть очі , розслабтесь. Наше «Я»  містить у собі і наше тіло, яким  ми його відтворюємо, і здібності і темпераментні вміння спілкуватися і стиль життя.

«Я-цеЯ» .У всьому світі немає в точності такого як  «Я». Я можу бачити, слухати, відчувати, думати, говорити і діяти. Я люблю все ,щоб бути близьким з другими ,щоб бути корисним суспільству, вносити свій вміст і порядок у світ людей. Уявіть що ви зірка сяєте в небі простягніть свої руки, візьміть її, піднесіть до вуха уважно послухайте, чуєте як вона шепоче до вас. Тихо-тихо скажіть самому собі «Я унікальна і не повторна людина». А тепер попрощайтеся зі своєю зіркою і відкрийте очі.

-Я бачу у нашому класі багато яскравих зірочок неповторних людей. Адже ви можете рости, розвиватися ,навчатися.

 

4. Підведення підсумку уроку.

 

1.Підсумкова бесіда (робота у групах).

Станемо в коло (кожна група окремо)

Відповідді на запитання по черзі.

 

1. -Мені весело коли…

-Я люблю…

-Я хочу…

-Мені цікаво…

 

2.-Мені сумно коли…

-Мені страшно коли…

-Я хочу…

-Мені цікаво…

 

-Що ми сьогодні цікавого про себе дізналися на уроці?

 

5. Домашнє завдання.

(Завдання містять творчий характер)

 

1.Кожному учневі заповнити анкету «Моє Я»

-Що вам подобається у собі?

-Намалюйте те ,що бачите в природі.

-Як ви вважаєте чи є особистість у тварин?

-Якби можна було б обрати колір до вашої особистості, який би ви обрали?

 

Побажання батькам.

Ваша дитина впевнилася на уроці, що багато чого вміє. Похваліть її, Дайте можливість відчути свою компетентність. Їй потрібна не тільки похвала, але й об’єктивний  доказ того, що вона її заслуговує і може добитися успіху. Обговоріть з дитиною, де вона була влітку, що бачила в природі,що збирається намалювати.Майте на увазі, що наступний урок буде присвячений вивченню живого й неживогоі розпочнеться з виставки дитячих малюнків.Щасти Вам!

Тема:  Тренінг розвитку уяви.

Мета: навчити учнів прийомів самоорганізації уваги.

 

План

  1. Прийоми самоорганізації уваги.
  1. Мозкові вправи.

 

Завдання уроку:

  • розвиток зорових відчуттів і образного мислення.

 

 

І. Створюємо гарний настрій «Усміхніться!» Скажіть добрі ,гарні слова один одно  му.

 

*Виконуємо вправу мозкової гімнастики «Активізація руки» (поліпшує зорово-моторну координацію.

Тримайте одну витягнуту вгору руку поруч із вухом, іншою рукою обхопіть за головою лікоть витягнутої руки . М’яко видихніть повітря через стиснуті губи, одночасно активізуючи мязи і підштовхніть кисть іншої руки в чотирьох напрямках (уперед,назад,до себе,від себе).

 

Умовами ефективної допомоги на мій погляд є:

n     проведення психологічно розвиваючої  роботи у звичайній для нього формі;

n     простота матеріального забезпечення.

Якщо учень флегматик,чи сангвінік і його уява не встигає за промовленими словами.Спробуйте згадати будь-що без уяви.

  • як ти згадуєш мамине обличчя?
  • Як ти згадуєш цікаву книжку чи кіно?

 

Отже,починати треба з магічних слів,»Уявіть собі»,тоді можна побачити як легко і цікаво буде працювати дітям,не лякаючи їх балами та окриками.

 

Гра «Що чути»

Ця гра допомагає дитині зосереджуватись.

*Вчитель пропонує дітям послухати і запам’ятати ,що відбувається за дверима,потім просить розповісти,що вони чули.

Гра «Художник»

Розвиває спостережливість,пам'ять, комунікативні здібності.

Із групи дітей обираються двоє,решта—глядачі.Один із вибраних дітей –(художник) ,інший-(замовник),який замовляє свій портрет.Художник уважно дивиться на замовника 2 хв. потім відвертається і по п’яті малює його.( можна ставити художнику запитання.  Наприклад: ( Яке у Сашка волосся,очі ,ніс?)

 

Гра «Знайди ціле»

Мета: вправляти дітей в умінні складати малюнок із його частин,розвивати образне мислення.

Для гри потрібно взяти будь-яку листівку чи малюнок і розрізати на багато частин.

Дитині пропонують скласти одне ціле.

 

Гра »Фантастичні гіпотези»

Мета: спонукати дітей до творчих роздумів,розвивати мислення,уяву,мовлення.

Техніка подібних гіпотез дуже проста.Вона має форму запитання:»Що було б,якби?... Поєднуючи назви будь—якого предмета і довільної дії,дістанемо гіпотезу,яку можна обміркувати.

Зразок: «Що було,б якби зникли всі дорослі?.. «Що було б, якби зникло сонце?»..

Діти можуть і самі вигадувати запитання,а охочі з-поміж них відповідатимуть,складатимуть свої     розповіді.

 

 

Гра «Чотири стихії»

Мета:розвивати увагу,пов’язану з координацією слухового та рухового аналізаторів.

 

Діти сидять у колі на стільцях.За командою ведучого діти виконують певні рухи руками.

«Земля»-- діти опускають руки вниз.

«Вода»-- діти витягують руки вперед.

«Повітря»-- діти піднімають руки вгору.

«Вогонь»-- діти роблять колові рухи руками,згинаючи їх в ліктях та зап’ястях .

 

 

 

Література

 

  1. Н.І.Нечипорук.   Розвиваючі     ігри для  школярів «Основа» 2007 р.
  2. Нікітін Б.П.  Сходинки творчості або розвиваючі ігри  Київ, 1991 р.
  3. Уроки з психології Київ «Шкільний світ» 2002 р.
  4. О.Є.Марінушкіна, Ю.Замазій Порадник практичного психолога Харків,»Основа» 2007

 

 

Останнє оновлення на П'ятниця, 13 липня 2012, 17:19  

-----------------------------------------

 

Як дізналися про наш сайт

Виберіть одну відповідь
 

службы мониторинга серверов


© 2012 ТОВ «ВГ «Основа».

© 2014 Учительський Журнал он-лайн. Всі права захищено.
© 2006-2009 Українська локалізація: Joomla! Україна. Всі права захищено!
Joomla! - безкоштовне програмне забезпечення, яке розповсюджується за ліцензією GNU/GPL.

 

Редакція порталу «Учительський журнал он-лайн» може не поділяти точки зору автора та користувачів порталу, які висловлюються у формі коментарів до статей, повідомлень на форумі тощо.  Автори публікацій відповідають за достовірність фактів, цитат, власних назв і т.п. Матеріали публікуються в авторському варіанті, ілюстрації, пунктуація і лексика авторські. Претензії не приймаються. Матеріали не рецензуються.