Вчительський Журнал он-лайн

 

Урок української мови у 3 класі

Друк

Урок української мови

Закріплення навичок правопису власних і загальних іменників.

Красько С.І., учитель початкових класів Нововолинської ЗОШ № 7 Волинської області

Анотація. Урок у 3 класі розроблено для удосконалення навичок правопису власних  і загальних іменників із використанням інтерактивних методів навчання та краєзнавчого матеріалу.

Тема: Закріплення навичок правопису власних і загальних іменників.

Мета: освітня: вдосконалювати вміння учнів правильно писати власні та загальні іменники; удосконалювати навички підбору спільнокореневих слів;

розвиваюча:сприяти розвитку звязного мовлення учнів, розширенню сдовникового запасу; виховна: сприяти вихованню любові до рідного міста,шанобливого ставлення до людей, які сприяють розвитку Нововолинська, вихованню взаємодопомоги.

Тип уроку: урок-подорож.

Обладнання: світлини міста, портрети відомих людей міста, Лесі Українки,

Н.Матвієнко,П.Поповича,П.Чайковського, картки для роботи у групах, мікрофон, магнітофон, диск камерного оркестру “ Елегія”, виставка словників,
піктограми настрою.

1.Організація класу до уроку.

Встаньте, діти, всі рівненько

Підрівняйтеся гарненько.

Посміхніться до гостей,

Привітайтесь: “Добрий день!”

2.Повідомлення теми і мети уроку.

Девіз уроку:Будем на уроці дружно працювати,

Власні і загальні іменники правильно писати.

- Сьогодні ми продовжимо подорож країною “Іменник “і закріпимо вміння правильно писати власні і загальні іменники.

- Що цікавого ви очікуєте від сьогоднішньго уроку?(Діти висловлюють власні сподівання щодо уроку).

- Чи справдяться ваші очікування, ми побачимо у кінці уроку.

-  Майже 60 років тому на карті України з’явилося молоде шахтарське місто, яке назвали на честь волинського краю – Нововолинськ.Ми тут народилися,ростемо,вчимося бути хорошими людьми.Саме звідси для нас починається шлях у майбутнє.Це наша маленька Батьківщина.Ми дуже любимо наш Нововолинськ, його працьовитих людей, тому із задоволенням виконаємо завдання, щоб здійнити невеличку подорож улюбленим містом.

(   На зворотній стороні фото надписано план уроку.Виконавши завдання,на світлинах бачимо один із куточків міста)

3.Перевірка домашнього завдання.

- Вдома ви виконували вправу 33.(Перевіряю,як учні виконали домашнє завдання).

- Що нового дізналися про відому українську поетесу, яка довгий час жила на Волині – Лесю Українку?

- Які нові слова ви зустріли у вправі?

- Які слова написали з великої букви? Чому? (Повторюємо правило про правопис власних і загальних іменників).

4.Гра “ Хто більше знає?”

а) Перш, ніж грати гру,пригадаємо, де можна знайти багато цікавої інформації? Правильно, в газетах, “Енциклопедіях”, Інтернеті.Окремі учні нашого класу шукали цікаву інформацію про наш край.Давайте послухаємо їх.(Учні зачитують про Нововолинськ, історію його виникнення).

б) До загальних назв іменників підберіть іменники – власні назви (усно)

Міста:____,_____,_____,______,______,_______,_______.

Річки: _____,_____,_____,_____,______,_____,______.

Письменники: _______,_______,_______,_______,____.

Країни: ________,______,______,_______,______,____.

Як напишемо  слова: річка Західний Буг? Чому?

в) Щоб бути впевненим, чи  правильно написали іменник – власну назву, ми можемо звіритись зі словниками( виставка словників)

5.Поширити речення.

(  Де?) З’явилось (Яке?) ( Що?) Нововолинськ.

( На Волині зявилося молоде шахтарське місто Нововолинськ.)

- Які частини мови використали для поширення речення?

- Яке речення за метою висловлювання?

-  Назвіть головні члени речення?

- Чим у реченні виступають іменники?

6. Каліграфічна хвилинка.

а) В в  Вв  Вол олин   Волинь

На Волині зявилось молоде шахтарське місто Нововолинськ.

б) - Що ви можете сказати про слова Волинь і Нововолинськ?   (Спільнокореневі).Підберіть до цих слів  інші спільнокореневі слова.(Нововолинські,волиняни,волиняночка).

-Наш нововолинський композитор А. Каліщук написав пісню про чудових волинських дівчат “Волиняночка”.Цю пісню ми з вами вивчимо на уроці музики.

в) - Зробимо аналіз слова Волинь – звуко-буквенний та  як частини мови.(Два учні працюють біля дошки).

7.Робота з підручником.

а) Проблемна ситуація (підготовка до виконання вправи 34).

( На дошці виставлено портрети Лесі Українки, П.Чайковського, Н. Матвієнко, П.Поповича)

- Що об’єднує всі ці портрети?(Це портрети відомих людей)

- Назвіть відомих вам людей, використовуючи спочатку тільки власні іменники, а потім – загальні та власні іменники.

б) Самостійна робота по варіантах.

Списати по 2 речення.

- Які слова вставили у реченнях?   ( Взаємоперевірка)

- Пригадайте уроки громадянської освіти,читання, музики і скажіть, яких відомих людей Нововолинська ви знаєте?(Учні розповідають про почесних жителів Нововолинська,Павло Левосюк розказує про дідуся Миколу Васильовича Романчука- керівника відомого на межами міста камерного оркестру “Елегія”).

8. Хвилинка відпочинку.

-         Прослухайте музичний твір  Йогана Штрауса “ Віденський вальс” у виконанні камерного оркестру “Елегія” під керівництвом М.В.Романчука. До речі, місто Відень – столиця європейської країни – Австрії.

-         Слухати музику пропоную вам із закритими очима.Уявіть, що ви подорожуєте вулицями Нововолинська, гуляєте у парку відпочинку,відпочиваєте біля озера.( Слухання музики).

-         Чи сподовався вам цей музичний твір?

-         Які почуття викликала музика?

-         Чи допоміг музичний супровід в уявній подорожі містом?

9.Вибірковий диктант

(Троє учнів працює за індивідуальними завданнями – у поданих словах вставити першу букву: велику чи малу, залежно від того, власний іменник чи загальний)

Завдання для всіх учнів класу:

- Виписати у два стовпчики іменники. Перший стовпчик – власні назви, другий – загальні.

Львів, річка, співак, Карпати, Стир, озеро, Оленка, Світязь, Франко, вулиця,країна, Пушок, котик, ім”я. ( Перевірка за записом на дошці)

-Хто допустив одну помилку? Дві? Потрібно пригадати правило і бути більш уважними. Сподіваюсь, наступного разу ви не допустите помилок.

10.Робота в парах.

(Для роботи в парах роздаю 4 види завдань)

1.Дописати власні іменники.

Ми живемо у місті  _________________________. Неподалік, біля кордону з ______________протікає річка______________  _____.Нам добре відомі історичні пам’ятки Волині: замок  __________, Козацькі могили під _________________  , а також  чудове озеро____________. На ______________ провела свої дитячі роки поетеса    ______      __________.

 

2. Виправити деформований текст.

Нам завжди допомагає песик Дружок.

Там у мене багато друзів.

Я дуже люблю відпочивати у бабусі Каті в селі Озерне.

Але найбільше мені подобається разом з дідусем Павлом пасти корову Лиску.

 

3. Про що можуть розповісти слова.

Літо, відпочинок, Чорне море, вода, сонце, друг Сергій, Карпати.(Складають міні-оповідання).

 

4.Назвати вулиці Нововолинська,де знаходяться:

Пам’ятник Т.Г.Шевченко -__________________________.

Дитячий юнацький центр -__________________________.

Наша школа -                      __________________________.

Будинок міської адміністрації-_______________________.

Будинки, де живуть більшість учнів нашого класу-

______________________.                                                    .

(Перевіряємо роботи.Пропоную назвати власні назви у кожному завданні)

11.Гра “Пригадай іменник”(“ Мікрофон”)

Назвати щонайбільше іменників, які починаються на букву К (перший ряд), на букву М ( другий ряд), на букву Н( третій ряд).

( Діти по парах назвивають іменники: один учень –власний іменник, другий-загальний)

12. Підсумок уроку.

-  Пригадайте,що ви очікували від уроку.Чи збулися ваші очікування?

13. Домашне завдання.

- Ми сьогодні подорожували вулицями Нововолинська.Придивіться до рідного міста, чи немає куточків природи, які потребують допомоги.Напишіть про це вдома і подумайте, як допомогти природі, нашому місту.

-         Дякую за  роботу на уроці.

 

 

 

 

 

 

 

Останнє оновлення на П'ятниця, 28 вересня 2012, 17:13  

-----------------------------------------

 

Корисні посилання

Електронні книги - Основа

Adobe Acrobat

Онлайн -перекладач

Онлайн-конвертер pdf файлів в doc

Расширения для Joomla

Як дізналися про наш сайт

Виберіть одну відповідь
 


Авторизація

Пошук

Увага Конкурс!

Інтернет-урок

Подати заявку на конкурс

"Інтернет-урок"

Контакти

Поштова адреса:

«Учительський журнал он-лайн»

ВГ «Основа», вул. Плеханівська, 66, оф. 5, м. Харків, 61001

Адміністратор порталу:

Тел. : (+3057) 731-96-33

e-mail:


© 2022 ТОВ «ВГ «Основа».

© 2014 Вчительський Журнал он-лайн. Всі права захищено.
© 2006-2009 Українська локалізація: Joomla! Україна. Всі права захищено!
Joomla! - безкоштовне програмне забезпечення, яке розповсюджується за ліцензією GNU/GPL.

 

Редакція порталу «Учительський журнал он-лайн» може не поділяти точки зору автора та користувачів порталу, які висловлюються у формі коментарів до статей, повідомлень на форумі тощо.  Автори публікацій відповідають за достовірність фактів, цитат, власних назв і т.п. Матеріали публікуються в авторському варіанті, ілюстрації, пунктуація і лексика авторські. Претензії не приймаються. Матеріали не рецензуються.