Вчительський Журнал он-лайн

 

Стаття , сценарій свята "Прощавай Букварику", конспект уроку з християнської етики

Друк

Публікації потрібні для атестації у школі

Хлопік Марія Василівна

вчитель Горішньослобідської ЗОШ І-ІІ ступенів

Монастириський район

Тернопільська область

 

Використання диференційованих завдань на уроках рідної мови у початкових класах.

Зміст і обсяг сучасної програми з української мови для молодших школярів вимагають повсякчасної уваги до розвитку мовленнєвої діяльності кожного учня. Особливо актуальною є проблема диференційованого підходу у навчанні молодших школярів рідної мови. Працюючи над цією проблемою уже декілька років хочу поділитися досвідом своєї роботи.

Як правило , до нас приходять різні діти : одні мріють про школу ,інші – бояться її і хочуть залишитися завжди „маленькими”. Отже, перше моє завдання сподобатися дітям не тільки як учитель , а можливо , як друг , з яким можна поговорити щиро , погратися , посміятися. З перших днів навчання дітей у школі я намагаюся налагодити довірливі стосунки з батьками. І вже після першого уроку діти йдуть до школи залюбки .Отже, емоційна атмосфера створена . Виникає наступна проблема : як же зробити так, щоб було бажання вчитися і як правильно для цього організувати такі уроки.

Диференційоване навчання - давно відомий і ефективний засіб здійснення індивідуального підходу до організації навчальної діяльності. Воно забезпечує: відновлення та відтворення необхідних логічних зв'язків попереднього матеріалу з новим; визначення шляхів ліквідації прогалин у знаннях учнів; осмислення і формування логічних мисленнєвих операцій; активізацію пізнавальних процесів та формування позитивної учбової мотивації в спеціально створених умовах.

Створенням спеціальних умов для школярів забезпечується успішне розв'язання запропонованих завдань. Сильні учні мають змогу самостійно підвищити рівень знань; слабкі діти на основі використання спеціальних дидактичних матеріалів виконують посильні завдання, що сприяє оволодінню ними прийомами пізнавальної діяльності, підвищенню інтересу до навчання і, таким чином, усі школярі засвоюють необхідний мінімум програмових знань та розвивають свої здібності і задатки.

Вивчаючи тему «Звуки і букви.Наголос» я використовую завдання трьох рівнів складності. Особливість використання цих завдань полягає утому, що до ІІІ варіанта (високий рівень) входять елементи І і ІІ, завдання ІІ варіанту (середній рівень) містять елементи І, а завдання І повинні вміти виконувати всі учні (Ів. – низький рівень знань).

І етап

І варіант. Учні працюють з учителем. (Скоромовки, метаграми, загадки

добираються зі збірничка додаткових вправ) .

ІІ варіант. Прочитайте виразно текст. У виділених словах вимовте спочатку голосні, а потім приголосні звуки. Спробуйте змінити у цих словах перший звук на інший. Яке вийде слово? Складіть з ним речення.

Равлик, равлик, вистав ріг

дамо сиру на пиріг!

Виставляє равлик роги:

— Геть з дороги!

(Народна творчість)

Наприклад: равлик — Павлик, сиру— миру, роги - ноги.

ІІІ варіант. Прочитайте слова. У кожній парі допишіть слово, яке відрізняється від попереднього лише першим звуком (не буквою!).

Зразок: джаз— газ, джміль — хміль.

Дзень— ..., дзявкати— ..., льон— ..., люк-..., ти— ..., юшка— ..., тяма— ясно— ..., щенят— ...

Усно складіть кілька речень.

II етап

І варіант. Додавши дзвінкий приголосний, утворіть нові слова від поданих.

Зразок: коза— козак.

Рука, буква, міль, коса, буря.

Усно складіть з ними речення.

ІІ варіант. Пригадайте і запишіть якнайбільше слів, що мають склади

назви нот (до, ре, мі, фа, соль, ля, сі).

Наприклад: до + ля = доля; по + мі + до + ри = помідори; до + мі + но

= доміно.

ІІІ варіант. Знайдіть і запишіть слова, які б мали такі значення під час


читання:


зліва направо                                                              справа наліво

листяне дерево                               бук                         геометрична фігура

гул голосів                                     гам                         чарівник

площа для

сільськогосподарських

робіт                                                тік                          домашня тварина

розряд речей за якістю                  сорт                       канат

злак                                                  рис                         молочний продукт

синонім прислівника

тепер зараз                     тепер

 

III етап

І варіант. Прочитайте текст. Про що цей вірш? Порівняйте вимову і написання виділених слів. Як співвідносяться голосні звуки в цих словах? Назвіть тверді й м'які приголосні звуки у кількох словах вибірково.

І. Ніхто не забутий,

На попіл ніхто не згорів. Солдатські портрети

На вишитих крилах пливуть...

І доки є пам'ять в людей

і живуть матері,

Допоти й сини, що спіткнулись об кулі, живуть.

(Б. Олійник).

II варіант. Випишіть у три колонки слова, у яких:

1) звуків і букв порівну;

2) звуків менше, ніж букв;

3) звуків більше, ніж букв.

Радію, праця, рідня, дзюркіт, авіалінія, алюміній, дощ, жолудь, емальований, цятка, об'їзд, сім'я, розбуджений, електродзвоник, троє, ячмінь, льон, ідея, обсаджувати.

Ключ. З перших літер має скластися вислів: Праця— джерело радості.

III варіант. Робота з кросвордом або ребусами.

Пізнавальні завдання потребують від учнів пошуку нових знань і способів дій. У них розвивається інтерес до мови як навчального предмета.

Місце пізнавальних завдань у структурі уроку може бути різним. Воно залежить від багатьох факторів: типу навчального матеріалу; рівня підготовки учнів; часу, відведеного на вивчення теми; дидактичної мети, визначеної вчителем,та ін.

Працюючи над темою "Роль слів у побудові тексту", пропонують роботу з деформованим текстом, причому кожній групі даю різні за складністю завдання.

Завдання 1.

Поділіть текст на речення. Запишіть, поставте, де потрібно, розділові знаки

Люди сіють хліб щедро оспівана ця праця людська зерно для людини і досі залишається

 

зеленим дивом воно безсмертне кинуте в землю стає колосом наливається соками землі й сонця красується радує урожаєм нелегко дається хліб справжню ціну йому складають хлібороби. (М. Сингаївський).

Завдання 2.

Складіть і запишіть зв'язний текст з деформованих речень.

Усе в лісі співає.

до, пішли, лісу, ми, весною;

легенький, подихнув, вітерець;

в, заспівали, всі, лісі, дерева;

"кожне, "свою, співало, пісню, дерево;

співала, білокора, пісеньку, красуня, ніжну, береза;

піснею, дуб. мужньо, вчив, своєю, бути, і, відважними, сильними.

(За В. Сухомлинським).

Завдання 3.

Прочитайте подані речення. Виберіть з них ті, що вам подобаються, і складіть з ними розповідь "Рання осінь" Запишіть.

Настала осінь. А на порозі вже стояла осінь. Пожовкле листя на берізках, почервоніло на кленах. У зелені коси берізки вплелися золоті стрічки. Прощальним багрянцем спалахнули клени. Осінь сплела сітку із срібних ниток бабиного літа. У повітрі летить легка павутина бабиного літа. Одягла коралове намисто шипшина. На кущах шипшини з'являються червоні ягідки.

На уроках з розділу «Будова слова» (III клас) використовую також вправи на засвоєння учнями слів-синонімів і антонімів, маючи на увазі, що: а) за синонімічних і антонімічних зв'язків слів не потребує додаткового часу, а здійснюється в процесі вивчення програмового матеріалу; б) систематичні спостереження учнів за синонімічними рядами слів формують навички аналізу мовних явищ, узагальнення фактів; в) вправи з синонімами й антонімами сприяють органічному поєднанню вивчення граматики й орфографії з розвитком дитячого мовлення, зокрема, з виробленням точності добору потрібного слова.

Пропоную завдання:

1.Знайдіть у тексті слова, близькі за значенням:

Ось і прийшла зима. Дрімає зимовий ліс, а за вікном виє віхола. Вітер налітає

згори і знизу, жбурляє сніжинки в шибку.

Я притулився чолом до холодної шибки і, не можу відвести очей від сніговиці. Я уявляю себе уже на санчатах, які підхопила заметіль, закрутила, завертіла й понесла в поле.

Чи можна назвати слова заметіль, віхола, сніговиця спорідненими?

Доберіть споріднені слова до слова сніговиця.

2.До поданих слів доберіть із дужок близькі за значенням слова з префіксами:

тихий— ..., сміливий— ..., бесіда— ..., паркан— ..., сумний— ..., слабкий — ...., жорстокий — .... (Огорожа, безстрашний, розмова, безрадісний, безшумний, безсилий, безжалісний).

3.Замініть у реченнях виділені слова близькими за значенням (синонімами):

Сніг замів усі стежини. Ліс стоїть у білому вбранні.

4.Замініть подані вислови одним словом.

Вести боротьбу — ..., ставити вимогу — брати під сумнів —..., одержати перемогу— ....

5.Подані слова запишіть у два стовпчики; в перший - слова, що означають віддалення від чогось, у другій — слова, що означають наближення до чогось.

Підповзти, від'їхати, під'їхати, відповзти, відпливати, підпливати, відчалювати, причалювати.

Який префікс надав словам значення віддалення, а який — наближення?

6.Змініть подані слова протилежними за значенням:

наступати, згорнути, підійти, замкнути, відігнути, прикрутити, прибігти, зв'язати, вивести, розібрати

У процесі навчання молодших школярів рідної мови використовую систему диференційованих завдань на основі добору таких видів робіт, які б забезпечували якісне засвоєння навчального матеріалу, формували стійкі уміння і навички, не зупиняли учбове зростання сильніших учнів та піднімали середніх і слабких до рівня сильних.

Для сильних учнів добираю завдання, які б вимагали від них самостійності, творчого пошуку; для слабких - завдання, які б підвищували їхню активність у сприйманні й осмисленні нового матеріалу, допомагали систематизації та узагальненню знань.

 

 

Конспект уроку з курсу «Християнська етика»

в 4 класі на тему:

«Про доброту і милосердя»

 

Підготувала і провела

вчитель початкових класів

Горішньослобідської  ЗОШ  І-ІІ ст.

Хлопік Марія Василівна

Мета. Розкрити моральний зміст доброти; сприяти розвитку в учнів кращі людські достоїнства; виховувати  доброту, милосердя, небайдужість до чужої біди, бажання допомогти людям. Формувати навички організованої коректної роботи в групах.

 

Обладнання: Біблія для дітей, зошит з християнської етики (Кучма Л. С.,   4 клас. – Тернопіль: Мандрівець, 2008 ), завдання для груп, таблиця «Критерії оцінювання роботи в групах», моделі дитячих рук, подарунки для гостей.

 

Хід уроку

І.   Організація класу. Створення психологічного настрою.

-         Діти, привітайтесь з гостями.

-         За християнським звичаєм ми розпочинаємо кожен свій день з молитви. Я думаю ви вже зранку помолилися вдома. А зараз залиште усі свої думки, проблеми, негаразди за дверима і станемо до спільної молитви.(Молитва « Отче наш»)

-         Сядьте зручно, закрийте очі і подумайте про щось хороше. Розслабте шию, руки, плечі. Уявіть сонечко. Сонечко зігріває вас своїми теплими промінчиками, лагідно торкається обличчя. Вам тепло, спокійно, приємно і радісно. Посміхніться. Відкрийте очі і скажіть один одному приємне слово.

ІІ.  Повідомлення теми уроку.

1. Бесіда

-  А зараз будьте уважні. Працюємо разом.

-  Який дарунок дав Бог людині , щоб вона суттєво відрізнялася від інших

живих істот – тварин? (Мову)

-         Для чого? (Для спілкування)

-         Чому людина потребує спілкування? (Потреба душі)

-         А як ви вважаєте, де міститься душа? (В серці)

Сьогодні особливий урок, тому що він має торкнутись не тільки розуму, а найперше серця. Зачепити струну кожного сердечка, щоб заговорила душа.

-         Вам цікаво про що ми будемо говорити?

Тему уроку ви дізнаєтесь, склавши «доміно».

Гра «Доміно»

 

 

Про

 

доб

ро

 

ту

 

 

 

і

 

ми

ло

 

сер

дя

 

Робота в групах ( 2 групи по 5 учнів )

Пам’ятайте про критерій оцінювання роботи в групах.

 

№ п/п

Критерії

Номер групи

1

2

1.

Розподілили завдання

 

 

2.

Обговорили ввічливо

 

 

3.

Говорили почергово

 

 

4.

Обговорили тихо

 

 

5.

Результат зобразили охайно

 

 

 

ІІІ.  Актуалізація опорних знань учнів.

Інтерактивна вправа «Ромашка Блума»

Завдання по групах.

1 група.   Підібрати асоціації до слова «милосердя». Із пелюсток утворити квітку

ромашки. Свій вибір прокоментувати.

2 група.   Підібрати слова несумісні з словом «милосердя». Із пелюсток утворити

квітку ромашки. Свій вибір прокоментувати.

Кожна група виконує завдання і представляє роботу, коментуючи свій вибі

 

Узагальнююче питання для обох груп.

-         Пелюстки у нас закінчились, але чи можна ще продовжувати цей перелік слів, пов’язаних з поняттям доброта, допоможе дізнатися вірш. Послухайте його і доповніть цей перелік.

На доброті існує світ, (Бог)

І добротою пахне хліб, (праця людей, саме життя)

І мирне небо в школу йти – (мир, навчання)

Це також вияв доброти.

І до людей любов свята – (любов до ближнього)

Це чистота і доброта.

-         Чи можна стверджувати, що милосердя – це особливий вияв доброти?

Підтвердіть свої міркування, згадавши оповідання, які ми читали.

(оповідання В. Нестайка «Руденький»)

ІV.   Первинне сприйняття й усвідомлення нового матеріалу.

Робота з притчею про Самарянина (Біблія для дітей)

Словникова робота:

законник – людина, яка пояснює Божі закони

самарянин – єврей

левіт – прислужник в храмі

динарії – грошові одиниці

-         Прочитайте мовчки притчу на сторінці 332.

-         Чи знайомий вам зміст цієї притчі? Де ви чули про ці події з Біблії? (У церкві)

-         Хто з трьох перехожих виявився милосердним? Чому? (Самарянин, тому що він допоміг пораненому)

-         Знайдіть у тексті і зачитайте слова які підтверджують доброту самарянина.

-         Прочитайте слова які підтверджують що ні священник, ні левіт не допомогли пораненому.

-         То ж кого ми можемо назвати своїм ближнім? (Того, хто у скрутну хвилину прийде нам на допомогу. Людину добру і милосердну.)

-         Чого навчає нас ця притча? (Бути добрими і милосердними )

-         Подивіться на малюнок до цієї притчі і скажіть,що вас найбільше вразило, а що сподобалося. (Вразили страшні рани пораненого чоловіка, а сподобалося як самарянин піклується про нього)

Фізкультхвилинка (пісня «Тому хто біля тебе руку дай…»)

Інтерактивна технологія:

Метод «Прес»

Завдання для капітанів

Сформулювати думку з окремих частин, почергово продовжуючи сказане попереднім учасником.

Увага! Запитання

-         Що відчуває людина, яку образили, сказавши їй брутальне слово (жорстоке)?

1)                Я думаю, що …  (несправедливість, обурення, образу…)

2)     тому що … (з нею обійшлися несправедливо)

3)    Наприклад … (коли мене ображають несправедливо, я відчуваю біль у душі, несправедливість, образу …)

4)    Отже, … (потрібно добре подумати перш ніж сказати людині жорстоке слово)

-         Діти, чи справились наші капітани із завданням?

-         Чи є народне прислів’я «Гостре словечко коле сердечко» підтвердженням цієї ситуації? Поясніть як ви його розумієте.

V.   Закріплення та осмислення знань.

Робота з зошитом

-         Прочитайте мовчки вірш «Татова порада»

-         Яка головна думка цього вірша? (Робити добро)

-         Навчіться читати його в особах.

-         Прочитайте вірш в особах хором. 1-ша група читає слова батька, а друга – слова сина.

-         Пригадайте ще раз історію про милосердного самарянина і розфарбуйте малюнок на сторінці 48.

Висновок. Біблія вчить «Хай ліва рука не знає, що робить права». Тобто не вихва-

лятися, а бути скромним, щирим, а не чекати вигоди і нагороди. А на-родна мудрість підтверджує: «Роби добро і кидай кінці в воду».

 

VI.    Підбиття підсумків.

- На мою думку, ніхто не буде заперечувати що милосердя, доброта підносять людину до Бога, а тому і Бог до нас милосердний і дарує нам здоров’я і щасливу долю.

- Перед вами на партах моделі ваших рук. Напишіть на них свої побажання людям, які вас оточують, і ми зробимо з них «Ланцюжок добра». Я думаю, що він допоможе вам ще більше здружитися і робити тільки добрі справи.(Діти виходять до дошки і кожен прикріплює модель своєї долоні з побажаннями добра).

- А зараз підведемо підсумки роботи на уроці заповнивши таблицю «Критерії оцінювання роботи в групах».

- Наш урок добігає кінця. Я переконана, що його тема зачепила струну кожного сердечка і воно наповнилось добротою і милосердям.

- Діти, подаруйте нашим гостям невеличкі подаруночки на пам’ять про сьогоднішній наш урок

- Оскільки, всяку добру справу прийнято завершувати молитвою, то давайте помолимось і подякуємо Богові за його ласку і милосердя.(«Молитва до Пресвятої Богородиці»)

 

 

 

Сценарій свята

«Прощавай, Букварику»

 

Підготувала і провела:

вчитель початкових класів

Горішньослобідської  ЗОШ  І – ІІ ст.

Хлопік Марія Василівна

 

Мета: виховувати у дітей любов до книги як джерела знань;

формувати інтерес до читання; переконувати, що

добросовісне навчання у школі – святий обов’язок

кожного громадянина нашої держави.

 

Зал святково оформлений ( великі різнокольорові букви, виставка дитячих прописів і зошитів, малюнки дітей на кожну букву алфавіту, ловітряні кульки, малюнки з казковими героями, квітами). На дошці плакат «Свято Букваря».

 

Учасники свята: класна родина, тати, мами, дідусі,бабусі, братики і сестрички першокласників, вчителі.

Під веселу музику входять першокласники.

 

Учитель: Дорогі друзі! Діти! Дорослі! У нас сьогодні велике свято – свято Букваря. Ми закінчили вивчати букви. Тепер кожний першокласник може прочитати книжку, яку захоче. Вітаю вас! Запрошую винуватців свята!

1 учень: Є святкових днів багато

На листках календаря.

А між ними й наше свято –

Вшанування Букваря.

2 учень: День вітання і прощання –

Свято перших букварів,

Перша сходинка зростання

Для найменших школярів.

3 учень: В путь щасливу і широку

Всіх виводить перший клас.

До уроку, до уроку,

Чуєш, дзвоник кличе нас!

4 учень: Любі гості, мами й тати,

В нас – Букварикове свято.

Добре, що прийшли до нас

В наш веселий перший клас.

5 учень: Ми всіх гостей вітаємо

І дуже  вам радіємо.

Усі вже букви знаємо,

Книжки читати вміємо.

 

 

Діти сідають на лавах навпроти дорослих. На імпровізованій сцені в центрі залу відбувається дія.

Дівчинка(сидить за партою,з-за куліс чути нявкання):

- Мурчику,  годі нявкати! Я літери буду вивчати!

(Чути кукурікання).

-Не клич мене, Петько! Облиш! Я вчитися буду. Акиш!

(Хтось кличе дівчинку).

Я кинула ляльку,

Сиджу  і мовчу.

Ой, ніколи гратися,

Бо літери вчу!

Учитель: Галинко, а скільки літер ти вже вивчила?

Дівчинка: Ой багато! Аж 33!

Учитель: То ж на свято їх запроси!

Дівчинка: Шановні літери, ласкаво просимо до нас на свято.

В музичному супроводі з хоровою промовкою входять діти в костюмах літер.

1 літера: Нас 33, нас 33,

У нас міцна сім’я

Складаємо слова нові

Від А до Я (тричі хором).

2 літера: Ми мрію любимо й книжки,

Життя у нас буя.

Вчимося в школі залюбки

Від А до Я (тричі хором).

3 літера: Знай рідну мову і вивчай:

Вона твоя й моя.

Та перш за все абетку знай

Від А до Я (тричі хором).

Учитель: Де  ви, друзі, всі живете?

Звідкіля так дружно йдете?

Букви (всі хором): І великі, і малі

Ми живемо в Букварі.

Учитель: Скажіть, будь ласка, шановні літери,а чи завітає  Букварик до нас на свято?

Букви: (хором): Завітає. Тільки треба його гарно попросити.

Діти:(хором): Любий Букварику, ласкаво просимо до нас на свято!

З’являється хлопчик в костюмі Букваря.

 

Букварик:


Білобока на хвості принесла,

Що сьогодні у вас свято,

Свято Букваря.

Я мандрую по країнах.

Я з абеткою дружу

І малечу, як зустріну,

Грамоти одразу вчу.

Допоміг я вам відкрити

Диво те чудове,

Як з малих зерняток – літер

Виростає слово.

От ми гуртом і розберем,

Як ви мене вчили,

Чи зі мною, Букварем,

Весело дружили?


Букви алфавіту (разом)

Ми літери відомі,

Ми всякому знайомі,

Але про кожну літеру

Ви знаєте не все.

Ми літери незвичні,

Ще й дуже симпатичні,

Бо кожна жарт, чи віршика,

Чи казочку несе.

 

Усі: - РАЗ, ДВА, ТРИ – ПЕРША БУКВО, ГОВОРИ

А – А маленька наша Алла

Рушничок на річці прала.

Мама Аллі говорила:

«Ти б його уже сушила!»

Б – Біг бичечок білий, біг,

А в бичечка збитий ріг.

В -  Вишиваю вишиваночку

Я для братика Іваночка.

Вишиваночка у вишеньках,

Ягідками рясно вишита.

 

Г -   Гриб у лісі заблудився,

Бо гіллячкою накрився.

Ґ -    Голубок на ґанок сів,

Ґулю гусачок набив.

 

Д -   Джерело дзюрчить – іскриться,

Дай водиці нам напиться.

Е -   «Е! – сказала буква Е,

-         Звір мене не здожене!»

І, махнувши нам рукою,

Е – зробилася луною.

Є -   Єноти вийшли погуляти,

Єхидна їх не хоче знати.

Ж -  Жаба спала в жабуринні,

Жук під кущиком ожини.

З -    Зіна в зарості пішла,

Зіна зайчика знайшла.

И -   И – великої немає,

Слова И не починає.

І -    Іваночку, Іванку,

Іди посидь на ганку.

Ї -   Їхав кіт на коні,

Їв перепічки смачні.

Й -  Йод в аптеці ми купили.

Його пляшечку відкрили.

«Йой! – Івасик наш ридає, -

Йод кусається, щипає!»

К -  Куй, ковалику, підкову.

Коник мій поскаче знову.

Л -  Літом ластівка літає,

Ластів’ят малих навчає.

М –Мишко клишоногий -  в барлозі.

Мале мишеня – у підлозі.

Н -  Ніна, Нонна і Наталка

Не сварилися і змалку.

О -  Осел по вулиці гаса –

Осла ужалила оса.

П -  Перепілка – гарна птиця,

Та вона хлоп’ят боїться.

А хлоп’ята візьмуть гілку

І лякають перепілку.

Р -  Рік у рік біля воріт

Риє нірку чорний кріт.

С -  Спить старий сердитий сом.

Сому сниться сьомий сон.

Т -  Тигреня гарчати вчиться,

Тигра всякий звір боїться.

У -   Уродила груша рясно.

Урожай зібрали вчасно.

Ф -   Фізкульт – ура! Фізкульт –ура!

Футбол для нас -  найкраща гра!

Х -   Ховрашки хотіли хліба.

Ховрашкам давали рибу.

Ц -   Цап до цапа в гості йшов.

Цап дороги не знайшов.

Ч -   Через річку, через брід

Ходить чапля на обід.

Ш -  Шишка впала- не розбилась.

Шишка – в трави закотилась.

Щ -  Щиглик , щиглик,що з тобою,

Що не чуть пісень весною?

Ь -   Я- не шість, я- м’який знак,

Це повинен знати всяк.

Я не літера проста,

Я пом'якшую слова.

Ю-   Юля юшку вранці їла.

Юля юшки не хотіла.

Мама просить: «Ще наллю?»

Юля каже: «Не люблю!»

Я -    Я – Яструб ящірку несе,

Я – остання буква. Все!

 

Група дітей виконує пісню «Голосні звуки» (слова М. Підгірянки, музика А. Басової). Звучить грамзапис мелодії «Дощик , дощик «. До залу вбігає учень в костюмі Зайчика. Зайчик-побігайчик стрибає, зупиняється посеред залу, оглядається навкруги.

 

 

А-а-а – а яблучка два.

Два яблучка червоненькі

Несе донечка для неньки.

А-а-а – а яблучка два.

 

О-о-о – яєчко одно

Знесла курочка чорненька,

Знайшла дівчинка      маленька

О-о-о -  яєчко одно.

 

Е-е-е – де ти, мамо де?

Мама квіти поливає

Та на діток поглядає.

Е-е-е – ось вже мама йде.

 

 

И-и-и – а хлопчики три.

У канавку троє впали

І голосно закричали.

И-и-и – плакали всі три.

 

І-і-і – лошачки малі.

Є у них чотири ніжки,

Коло воза біжать пішки.

І-і-і –лошачки малі.

 

У-у-у – песик на шнурку.

Цуценяток п’ять кудлатих,

Полягали коло хати.

У-у-у – песик на шнурку

 

 

 

Зайчик (розчаровано): Нема вже літер, вже всі прочитані. Що робити?

Я не хочу, щоб це свято закінчилося. Я так поспішав, але дощик мене не пускав. (Плаче.)

Учитель: Не плач Зайчику – Побігайчику. Сідай ось тут і відпочинь. Наше свято ще триває, тож залишайся з нами і побачиш багато цікавого. Це першокласники підготували, щоб потішити всіх присутніх. Продовжуйте дітки.

Інсценування вірша «Микола – першокласник» Н. Нир’яна .

Перший раз малий Микола

Став збиратися до школи.

Олівця поклав у сумку ,

Книгу, зошит, ручку, гумку,

М’яч, перо, граблі, подушку,

на обід м’яку пампушку,

Два ведмедики, лопату

Білочку руду, хвостату…

Сів Микола, дума думку:

Чи усе поклав у сумку?

Пісня «Прощавай, Букварику!»

Ясне сонечко проміння

Посилає щедро в клас.

Це воно напевно знає,

Що сьогодні свято в нас.

Приспів:

Прощавай, Букварику,

Наш найперший друже.

Ми тобі , Букварику,

Дякуємо дуже.

 

Букви старанно вивчали,

Знаєм їх від А до Я,

І сторіночку останню

Прочитали Букваря.

Зайчик: Мені дужу сподобався ваш концерт. Дозвольте і мені виступити.

Діти (хором): Просимо!

Зайчик: Звусь я Зайчик – Побігайчик.

Хочу зватись Зайчик – Знайчик.

Я вам віршик прочитаю

Про своє життя під гаєм.

Діти: Прочитай, прочитай!

Зайчик:  Там живеться мені добре ,

Там я сильний і хоробрий.

Там я голосно сміюся

І нікого  не боюся!

Я оббігав сто доріг

І на свято я прибіг,

Бо маленькі зайченята

Хочуть літери вивчати

І просили дуже вас

Записать їх в перший клас.

Кожен Зайчик – Побігайчик

Хоче зватись Зайчик – Знайчик.

Кожен має довгі вуха,

Кожен вміє добре слухать.

Зайчик низько вклоняється всім.

Учитель: То як, діти, запишемо Зайчика у перший клас?

 

Діти: Запишемо, запишемо!

 

Зайчик: Дякую, дуже дякую! Побіжу, порадую своїх зайченят!

Учитель: Шановні гості. Чи сподобався вам наш Зайчик? А якщо сподобався, то виконайте його завдання.

Під музику вчитель роздає учасникам свята аркуші паперу і олівці та пропонує намалювати зайчика. Перемагає той, хто намалює швидше (краще).

До залу вбігає учениця в костюмі Лисички, оглядається.

Лисичка (радісно) : Ой? куди я потрапила?

 

 

Учитель: На свято до першокласників. Але мені здається, що тебе не запрошували.

 

Лисичка: (декламує):

Я Лисичка, я сестричка,

Хитрувати маю звичку.

Але тут на цьому святі,

Я не буду хитрувати.

Можу вам допомагати!

Я – Лисичка,

Я – сестричка,

Маю дуже гарну звичку:

Лінуватись не люблю

Іза це себе хвалю!

 

Вчитель: Лисичко, а хіба гарно так себе вихваляти?

 

Лисичка: Лінуватись не люблю.

 

Вчитель: То ти роботу любиш?

Лисичка: І працювати люблю і співати.

 

Вчитель: То може й нам заспіваєш?

 

Лисичка: Заспіваю, якщо попросите.

 

Діти: Просимо, просимо!

Лисичка виконує пісню «Я лисичка, я сестричка».

Лисичка: Ой, а квіточок у гайочку багато, піду нарву! (Виходить.)

Учень: Ми також любимо квіти і підготували на свято абетку про них. Ось послухайте.

 

Ми, українські діти,

Теж любим трави і квіти.

З квітів не тільки букетик –

Зробимо альфаабетик.

Ось пригадаємо трошки:

Айстри, Барвінок, Волошки.

Далі пахучі Гвоздички,

Дзвонять Дзвіночки  з травички.

Вище – Бузковії  грона,

Як фіалкова корона.

Є в нас і пишна Жоржина,

Зірка, Іриси, Калина.

Пахне любисток з алеї,

 

Мак, Нагідки, Орхідеї.

Є ще Петунії різні,

Рози пахучі і ніжні.

Ще й синьоокі Сокирки –

Треба Тюльпанів лиш тільки.

Гурт Чорнобривців шаліє,

Цинія й жовта Шавлія.

Флокси й зелені Хвощі

Стебла купають в дощі.

Юру від вітру боронить

Явір, що віти все клонить.

Зібрані нами квіти

Вам посилають привіти!

 

 

Буквар: Діти, як хороше у вас на святі. Я радий, що це свято  на мою честь. Я полюбив всіх вас і пишаюся, що ви уже стали справжніми школярами. Я вчив вас читати і писати, любити рідну мову, бути добрими і вміти товаришувати.

 

Учитель; Любі діти, надійшов час прощання з Буквариком. Йому потрібно поспішати, щоб навчити читати і писати ще багатьох майбутніх першокласників.

1 учень: Добрий Букварику!

Перша книжко!

Хочеться навіть

Плакати трішки.

2 учень: Жаль розлучатися, хоч і треба.

Ми не забудем ніколи про тебе.

3 учень: Спасибі тобі за добру науку,

За паличку першу і першу букву.

 

4 учень: За перше слово, за першу казку,

За першої вчительки щиру ласку.

 

5 учень: Ми пам’ятатимем довгі роки

Мудрі й повчальні твої уроки.

 

Буквар: Всі літери прочитані.

Усіх їх – 33.

Тепер всіх вас учитимуть

Підручники нові.

Буквар, махаючи на прощання рукою, виходить.

 

Буквар, махаючи на прощання рукою, виходить.

Учитель: Наше свято особливе – ми закінчили вивчати букви, алфавіт, навчились каліграфічно писати рукописні букви, і після свята у вас з’явиться багато нових підручників. Вони також прийшли до нас на свято! Давайте оплесками запросимо підручники.

Входять учні 5 класу в костюмах Читанки, Математики, Рідної мови, Світу навколо тебе.

 

 

 

 

Учитель: Наше свято особливе – ми закінчили вивчати букви, алфавіт, навчились каліграфічно писати рукописні букви, і після свята у вас з’явиться багато нових підручників. Вони також прийшли до нас на свято! Давайте оплесками запросимо підручники.

Входять учні 5 класу в костюмах Читанки, Математики, Рідної мови, Світу навколо тебе.

Читанка: Я – читанка нечитана,

Навчатиму ваш клас.

 

Я з вами говоритиму

Про наш прекрасний час.

 

Рідна мова: Я не з лісу, я не з поля.

Нелегка у мене доля.

Через радість та біду

Я з віків до вас іду.

Я дитину колисала,

Батьківщину захищала.

І від роду і до роду

Зберігала свою вроду.

Всі народи мову мають,

Всі пісень своїх співають,

Бо хто має мову рідну,

Той багатий, а не бідний!

 

Математика: 1, 2, 3, 4, 5,

Вміють діти рахувать,

Але хто мене не знає,

Хай ретельніше вивчає.

У житті я допоможу –

Підрахую і помножу.

 

Світ навколо тебе:

А  де лягає сонце спати,

І звідки вітер, і звідки тінь,

І сніг чому такий лапатий,

І заєць чом такий вухатий,

Чого бджолі дрімати лінь,

Чи справді гірша стала глина,

Від чого запашна малина,

Куди повзе рогатий жук –

Про все,малята розкажу.

 

Рідна мова: Йдучи до вас на свято, ми підготували цікаві загадки. Спробуйте їх відгадати.

Червонясту шубку має,

По гілках вона стрибає.

Хоч сама мала на зріст,

Та великий має хвіст.

Як намисто, оченята.

Хто це? Спробуй відгадати! (Білка)

Буркотливий, вайлуватий,

Ходить лісом дід кошлатий.

Одягнувся в кожушину,

Мед шукає і ожину,

Любить влітку полювати,

Взимку – у барлозі спати.

Як зачує він весну –

Прокидається від сну.

(Ведмідь)

Прийшла кума з довгим віником

На бесіду з нашим півником.

Схопила півня на обід

Та й замела мітлою слід.

(Лисиця)

Учитель: Діти, я знаю, що  у всіх вас вдома є багато дитячих книжок. Ви їх пюбите читати, а ще більше любите, коли їх читають тато або мама, дідусь або бабуся, братик чи сестричка. Ви часто берете їх в руки, гортаєте, милуєтесь малюнками, багато з них знаєте напам’ять. З книг ви уже довідались, чому падає дощ, як зимують птахи і тварини, де ховається вночі сонечко та багато іншого. А щоб ще більше знати, ви повинні охоче читати книжки.

Діти: (Хором говорять):

Дуже весело гуляти

Нам на святі Букваря.

Та прощальну заспівати,

Нам пора уже, пора!

Першокласники виконують пісню «Чого вчать у школі»(слова М. Пляцковського, музика І. Шаїнського)

Букви в зошиті писать,                       До п'яти додати два,

І в альбомі малювать –                       По складах читать слова -

Вчать у школі,                                     Вчать у школі,

Вчать у школі,                                     Вчать у школі,

Вчать у школі.                                     Вчать у школі.

Додавати і ділить,                               Вміти книжку берегти,

Менших себе боронить –                   Бути чемними завжди -

Вчать у школі,                                     Вчать у школі,

Вчать у школі,                                     Вчать у школі,

Вчать у школі.                                     Вчать у школі.

 

Круг накреслити як слід,

Показати захід-схід –

Вчать у школі,

Вчать у школі,

Вчать у школі,

Вміти книжку берегти,

Бути чемними завжди –

Вчать у школі,

Вчать у школі,

Вчать у школі.

Учитель: Закінчилося наше свято. Я бажаю вам, дорогі діти, успіхів у навчанні, шановні батьки, бачити своїх дітей завжди здоровими і щасливими.

Останнє оновлення на Понеділок, 01 жовтня 2012, 10:09  

-----------------------------------------

 

Корисні посилання

Електронні книги - Основа

Adobe Acrobat

Онлайн -перекладач

Онлайн-конвертер pdf файлів в doc

Расширения для Joomla

Як дізналися про наш сайт

Виберіть одну відповідь
 


Авторизація

Пошук

Увага Конкурс!

Інтернет-урок

Подати заявку на конкурс

"Інтернет-урок"

Контакти

Поштова адреса:

«Учительський журнал он-лайн»

ВГ «Основа», вул. Плеханівська, 66, оф. 5, м. Харків, 61001

Адміністратор порталу:

Тел. : (+3057) 731-96-33

e-mail:


© 2022 ТОВ «ВГ «Основа».

© 2014 Вчительський Журнал он-лайн. Всі права захищено.
© 2006-2009 Українська локалізація: Joomla! Україна. Всі права захищено!
Joomla! - безкоштовне програмне забезпечення, яке розповсюджується за ліцензією GNU/GPL.

 

Редакція порталу «Учительський журнал он-лайн» може не поділяти точки зору автора та користувачів порталу, які висловлюються у формі коментарів до статей, повідомлень на форумі тощо.  Автори публікацій відповідають за достовірність фактів, цитат, власних назв і т.п. Матеріали публікуються в авторському варіанті, ілюстрації, пунктуація і лексика авторські. Претензії не приймаються. Матеріали не рецензуються.