Вчительський Журнал он-лайн

 

Без води

Друк

Методичний кабінет ЗОШ №24

Урок природознавства в 3-Б класі

Тема: «Без води немає життя.

Властивості води – рідини.»

Провела:

Науменко Г.В.

Вчитель вищої категорії

Тема: Без води немає життя. Властивості води – рідини.

Мета:

- розширити уявлення про значення води в природі та її властивості;

- формувати елементарні поняття: вода – рідина, вміння робити висновки;

- виховувати пізнавальний інтерес, самостійність, організованість, бережливе ставлення до природних ресурсів.

Обладнання: склянки з водою, пляшки різної форми, ілюстрації, мультимедійна дошка, презентація.

 

Хід уроку:

І. Організація класу до уроку.

- Добрий день! Я рада бачити ваші розумні, добрі обличчя!

На вас чекає незвичайна робота. Але я не хвилююсь, чи все замислене здійсниться, тому що вірю в вас.

Я готова розпочати роботу і тому показую вам цей знак (відкриті долоньки). Дайте мені відповідь цим самим знаком, якщо хочете розпочати роботу зі мною.

- Потримайте їх – відчуйте моє тепло, а я відчую вашу підтримку.

- Дякую, я поважаю сміливих і чуйних людей!

 

ІІ. Активізація опорних знань.

1. Хвилина спостережень

Слайд №1

- Уважно роздивіться всі умовні позначення. Знайдіть зайві, ті, що не відповідають сьогоднішньому дню.

- Синоптики, ознайомте нас, будь ласка, з прогнозом погоди.

Д. Сьогодні: … квітня, небо …, вітер …, температура повітря …, опади …

Це є гарна весняна погода. Адже у природи немає поганої погоди.

2. Перевірка домашнього завдання.

- Зосередьтесь, налаштуйтесь на роботу. Дихання вільне.

- А, до речі, як називається суміш, якою дихають люди?

- Так, повітря – невидима суміш газів, яка оточує земну кулю і якою ми дихаємо. А тому до вас є кілька запитань.

- Перевіримо, як ви засвоїли дану тему.

Слайд №2

1. Позначте знаком «+», що входить в склад повітря.

золото

 

вуглекислий газ

вода

 

сніг

азот

 

пил

кисень

 

залізо

Слайд №3

2. Позначте знаком «+» властивості повітря.

прозоре

 

добрий провідник тепла

має колір

 

погано проводить тепло

безбарвне

 

при охолодженні стискається

не має запаху

 

при охолодженні нагрівається

з різким запахом

 

при нагріванні розширяється

 

 

при нагріванні стискається

- Перевірте свої відповіді – слайд №4, 5.

- Оцініть свою роботу за зразком:

Слайд №6

Без помилок – 12 б.

1-2 помилки – 9-8 б.

3-4 помилки – 7-6 б.

- Встаньте, будь ласка, хто задоволений своїм результатом.

- Дякую! Сідайте.

- Чи можна було уникнути помилок?

- Що для цього треба було робити.

Д.: Краще вивчити домашнє завдання – треба було бути уважнішим. Після уроку я зберу ваші картки і виставлю вам оцінки.

- А тепер подивіться на свої малюнки на тему «Бережіть повітря».

- Розкажіть, що треба робити, щоб повітря було чистим?

Слайд №7

Д. (1 уч.): На підприємствах встановлюють спеціальні фільтри, пиловловлювачі. Вони затримують отруйні речовини, пил, сажу, гази. Використовувати екологічно чисті автомобілі.

2 уч.: Потрібно насаджувати рослини. Не розпалювати вогонь в лісі, коли стоїть суха, спекотна погода. Не палити восени листя.

- А тепер підсумуйте свої відповіді.

Д.: Повітря – це одне з умов життя на Землі.

 

ІІІ. Цілепокладання.

- Сьогодні на уроці я пропоную вам зустрітися з загадковою речовиною. Ця речовина нічого про себе не може розповісти, тому що не може розмовляти. Тому за неї відповідати буду я. А говорити я буду тільки двома словами.

- Ми пограємо в гру «Так – ні» і відгадаємо цю загадкову речовину.

Гра «Так – ні».

Слайд №8

-         Вона жива?

-         Вона рухається?

-         Вона прозора?

-         Має запах?

-         Це рідина?

-         Вона текуча?

-         Це вода?

Слайд № 9 «Вода»

 

Слайд №10

-         Що може бути для нас звичайніше за воду?

Відео №1

- Вода протягом всього життя стає непомітним і незамінним супутником життя людини. Чому?

Д.: Тому що без води не росли б дерева, квіти, не зеленіла б травичка. Не було б птахів, звірів, і навіть нас, людей.

- Вода найбільш поширена речовина на Землі.

Слайд №11

Прийом ММЧ (метод маленьких чоловічків)

Слайд №12

- Уявіть собі, що всі предмети, речовини, все живе і неживе навколо нас складається з маленьких, маленьких чоловічків. Чоловічки поводяться по-різному.

Слайд №12

Чоловічки твердих тіл (каменю, дерева) міцно тримаються за руки. Руки у них сильні, не зігнуті. Ось чому тверді тіла не міняють форми.

Слайд №13

Чоловічки рідин за руки не тримаються, стоять щільно, близько один до одного, переступаючи з ноги на ногу. Ось чому рідина не тримає форми.

Слайд №14

Чоловічки газоподібних тіл веселі, рухливі. Вони весь час знаходяться в русі.

- А якщо наповнити склянку рідкими чоловічками, то нових мешканців туди вже не можна додати, адже чоловічки стоять близько один до одного. Вільного місця між ними немає.

- Іноді, при нагріванні води чоловічкам стає жарко, вони починають швидко бігати.

- Що відбувається, коли чоловічкам холодно?

Д.: Вони тісно притискаються один до одного.

- У якому випадку чоловічки рідини перестають рухатись і що при цьому відбувається?

Д.: У замороженому вигляді перестають рухатись.

- Про яку властивість води йшла мова?

Д.: при нагріванні вода розширюється, при охолодженні стискається.

Слайд №15

- Дякую!

- Добре попрацювали, ми з вами відпочинемо біля цього чистого струмка.

Слайд №16

3. Фізкультхвилина

4. Ми відпочили і тепер із струмочка зачерпнемо водиці для дослідів.

Слайд №17

- Я пропоную відгадати загадку.

Чи має вода, як і інші предмети, форму, колір, смак?

- Вам доводилось проливати воду на підлогу, стіл?

- Що відбувається з водою?

- Я зараз наливаю воду із склянки в тарілку. Що трапилось?

- Яку властивість має вода?

Слайд №18

Д.: Вона текуча.

Дослід №2

- А тепер поналиваємо воду в посудини різної форми.

- Вона має форму?

Д.: Ні, вона прийняла форму посудини.

- Про яку властивість води ми дізнались?

Д.: Вода не має власної форми.

Слайд №19

- Молодці, дякую!

- Діти, скажіть, будь ласка, які водойми ви знаєте? (ріки, моря, океани, озера).

- А яким кольором вони позначені на глобусі, карті?

Д.: Синім або голубим.

- Від чого це залежить

Д.: Від глибини водойм.

- А чи насправді вода синього кольору? Давайте це з’ясуємо.

Дослід №3

Учень.

- Приклади і порівняй колір води із смужками паперу.

- Можна сказати, що вода синя, зелена, жовта?

Учень: Ні, колір води не співпадає ні з однією із смужок.

- Який висновок ми робимо?

Слайд №20

Д.: Вода безбарвна.

- Молодці!

- А тепер я пропоную вам відпочити. Виконаємо вправу «Хвиля».

Слайд №21

- Нам треба відгадати ще одну загадку.

- Чи можна воду відчути?

Слайд №22

- Подумайте, які органи чуттів нас в цьому допоможуть?

Д.: Органи зору – очі, орган нюху – ніс, орган смаку – язик, орган слуху – вуха, орган дотику – шкіра.

- Давайте в цьому переконаємось.

Вчитель викликає учня.

1) Чиста вода – прозора. Ось дивіться, ложечку видно.

- Спробуй прочитати запис на смужці.

- Можна це зробити?

2) Понюхаємо воду. Є запах?

Чиста вода не має запаху.

3) Покуштуємо воду на смак.

- Яка вода?

- Отже, вода: прозора, не має запаху, смаку.

Слайд №23

- А почути воду можна?

Д.: Звуки, які видає вода, коли падає з висоти: водоспад, гірські, бурхливі річки; хвилі на морі.

- Добре, молодці!

Слайд №24

- А тепер уважно подивіться на екран.

- Які ж властивості має вода?

Діти називають всі властивості води.

А ну подумайте, діти.

- Чи буває вода живою або мертвою?

Д.: Вода може оживити засихаючі рослини, втамувати спрагу людям, тваринам. Допомагає у виробництві товарів, продуктів, необхідних людині. Вода приводить в рух турбіни на електростанціях і в наші будинки приходить світло. Але вода може затоплювати, утворювати болота, змінювати природний ландшафт.

- А вода – це добре чи погано?

Гра «Добре – погано»

1. Вода – це врожай на городах, садах, полях.

1. Коли випадає багато дощів, рослини можуть вимокнути, загинути.

2. Після дощу свіже повітря.

2. Коли мокро, мама не пускає на двір гратись, щоб не захворіти. Можна забруднити взуття, одяг.

3. Вода потрібна людям, тваринам.

3. Але в повені можуть загинути і люди, і тварини.

4. По воді пливуть кораблі, човни.

4. В шторм човни тонуть. Аварії на воді.

5. На морі, річці можна купатись.

5. У воді можна потонути.

 

IV. Підсумок.

- А тепер за результатами висновків спробуємо уявити всі загадкові сторони води. Я пропоную всім скласти сенкан.

- Дякую.

 

V. Д.З. Спробуйте скласти свої загадки про воду. Разом з батьками відгадайте таку загадку: «Для чого потрібна вода?»

Останнє оновлення на Субота, 13 жовтня 2012, 10:58  

-----------------------------------------

 

Корисні посилання

Електронні книги - Основа

Adobe Acrobat

Онлайн -перекладач

Онлайн-конвертер pdf файлів в doc

Расширения для Joomla

Як дізналися про наш сайт

Виберіть одну відповідь
 


Авторизація

Пошук

Увага Конкурс!

Інтернет-урок

Подати заявку на конкурс

"Інтернет-урок"

Контакти

Поштова адреса:

«Учительський журнал он-лайн»

ВГ «Основа», вул. Плеханівська, 66, оф. 5, м. Харків, 61001

Адміністратор порталу:

Тел. : (+3057) 731-96-33

e-mail:


© 2022 ТОВ «ВГ «Основа».

© 2014 Вчительський Журнал он-лайн. Всі права захищено.
© 2006-2009 Українська локалізація: Joomla! Україна. Всі права захищено!
Joomla! - безкоштовне програмне забезпечення, яке розповсюджується за ліцензією GNU/GPL.

 

Редакція порталу «Учительський журнал он-лайн» може не поділяти точки зору автора та користувачів порталу, які висловлюються у формі коментарів до статей, повідомлень на форумі тощо.  Автори публікацій відповідають за достовірність фактів, цитат, власних назв і т.п. Матеріали публікуються в авторському варіанті, ілюстрації, пунктуація і лексика авторські. Претензії не приймаються. Матеріали не рецензуються.