Вчительський Журнал он-лайн

 

розробка уроку

Друк

Пропоную колегам урок, який зробить вивчення важкої теми цікавим і не повсякденним. Чорнобров Валентина Григорівна

 

 

Інтегрований урок української мови і читання. 2 клас Тема. Уявлення про слова – назви предметів. Українська народна пісня «Ой роде наш красний» Мета. Закріпити знання про слово як одиницю мови і мовлення. Учити школярів спостерігати за лексичним значенням слова; форсувати в учнів уміння розрізняти предмет і слово як його назву, ставити питання до назв конкретних предметів і назв істот; розвивати зв’язне мовлення, навички виразного читання;збагачувати словниковий запас учнів; виховувати любов та повагу до отчого дому, родини і сім’ї. Обладнання: Предметні малюнки, запис української пісні «Ой роде наш красний», картки із завданням, маски. Тип уроку: інтегрований (українська мова, читання). Хід уроку І. Організація класу. Вітання. Учитель : Ранок! Сонце в небі піднімається. Учні: Наш клас із гостями вітається! Учитель: Доброго ранку я зичу тому, Хто прийшов працювати до класу. Учні: Чому? Учитель: Бо люблю я людей і свій клас, Бо чекаю любові і плідної праці від вас. Учні: Ми любимо працю і будем старатись! Учитель: А сонечко нам допоможе, Воно уважно слухати може. Сьогодні будем говорити на уроці Про слова – назви предметів на кожнім кроці. ІІ. Актуалізація опорних знань учнів. 1. Робота над віршем - Виразно прочитайте вірш. Як ви розумієте його зміст? Буква до букви – І виникло слово. Слово до слова – Звучить рідна мова. (Учні виловлюються свої міркування) 2. Слово вчителя. - Звичайно, якщо скласти букву до букви, то виникне слово. А слово до слова – речення. А за допомогою речень ми можемо розповісти товаришеві про цікаву пригоду, прочитану книжку, подякувати матусі за турботу, написати листа. Але насамперед ми маємо володіти словом. ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. 1.Слово вчителя - На уроках української мови ви дізнаєтесь багато цікавого про слова, вчитиметесь правильно ними користуватись і грамотно їх писати. Сьогодні ж ми почнемо вивчати тему «Слово». І на цьому уроці ви познайомитесь зі словами, що означають назви предметів. - Зошит свій я відкриваю Та під нахилом кладу. Ручку вправо поверніть І рівненько запишіть. (Діти записують число, класна робота) 2.Каліграфічна хвилинка - Урок почнемо без зупинки - З каліграфічної хвилинки. (Р р рі ро ер ри родина та речення, яке складуть діти із цим словом) 2. Гронування - Які асоціації виникають у вас, коли ви чуєте слово родина? IV.Сприймання й усвідомлення учнями нового матеріалу. 1. Вправи на розрізнення понять «предмет» і «слово». - Пограймося у гру. Я показуватиму вам предмети, а ви їх називатимете.(показую: олівець, ручку, квітку…., щоразу запитуючи «Що це?» Учні відповідають одним словом на кожне запитання). - як бачите, я показую вам предмети, а ви їх називаєте. Отже кожен предмет має свою назву, своє ім'я. - Роздивіться довкола, як багато предметів оточує нас. Назвіть їх по імені. А всі разом вони входять до однієї родини. Як же вона називається? 2. Введення поняття «іменник». - Послухайте віршик і скажіть, як же називається ця родина. Який співець, поет, письменник Уперше слово вигадав – іменник. Іменник. Він узяв собі на плечі Велике діло – називати речі. - То як називається родина, що дає назви, ім’я всім предметам? Іменник (вимовляємо всі разом) 3. Робота з підручником. Вправа 184.с.86. - Відкрийте підручники на сторінці86. Розгляньте малюнки і дайте відповіді на питання «Хто це?» - Який висновок можемо зробити? (Назви людей і тварин відповідають на питання Хто?) Запишемо в зошит з коментуванням. - Тепер розгляньте наступні малюнки. Які предмети зображені?Пригадайте, яке я ставила до них питання? (Що це?). - Який висновок можна зробити? - Запишіть назви предметів за зразком. V. Фізкультхвилинка - У кожного на парті у вас лежить маска. Одягніть її і станьте до питання, яке можна поставити до вашої маски (діти стають у дві групи). - Ось і настав час відпочити. (діти виконують фізхвилинку) - Продовжуємо роботу. І зараз я пропоную вам попрацювати в групах. Кожна група отримує завдання. Перш група має відшукати слова, до яких можна поставити запитання «Що це?», а друга – слова, до яких можна поставити запитання «Хто це?» - Молодці. Ви гарно попрацювали. 4.Слово вчителя - Сьогодні на каліграфічній хвилинці ми писали слово родина. Яке питання поставимо до нього? Можна сказати, що слова рід, родина, рідня нікого не залишають байдужим, адже тільки при згадці про родину в нас виникає образ найдорожчих нам людей. І тому про родину, рід написано багато віршів,казок, оповідань, як авторських, так і народних. - А тепер я прошу всіх глянути на цей малюнок /дерево без коріння/. - Що ви бачите? /дерево/. - Так, сильне, могутнє дерево. Але в нього відтято коріння. Що станеться з деревом, коли його зрізати під корінь? /воно зів’яне, всохне/. -А чому всохне? Що дає дереву коріння? /воду, силу землі/. - Так, правильно, воду і відповідно, силу для росту. - Уявімо собі життя людей на землі як велетенське дерево роду. Коріння на дереві роду – це є сила роду. І чим більшим є ваш рід, тим міцніше росте дерево і живить свої гілочки та листочки. Ви, діти, на цьому дереві – маленькі листочки, гілки – ваші мама і тато, їх сестри і брати, ваші дяді і тьоті. Стовбур – це дідусі та бабусі, а коріння – це наші предки, що жили 100 чи 200 років до нас. Кожна родина має родовідне дерево. Чим більший рід, тим міцнішим росте дерево, а коріння кожного дерева – це пам’ ять роду. Якщо ми пам ‘ ятаємо своїх предків, то черпаємо силу для життя. Людина без роду як листок, відірваний від дерева. Дерево бере сили від землі корінням, а людина живе своїм родом, близькими. Сьогодні ми прочитаємо українську народну пісню, яка має назву «Ой роде наш красний». 5. Робота над віршем Працюючи над текстом вірша, ми зустрінемось із словами, значення яких можливо вам буде маловідомим. Словникова робота Не цураймося – не соромтеся; Красний – гарний, добрий, великий Небагацько – небагато, мало. Зразкове читання вчителем 6. Робота над розумінням змісту вірша. Відкрийте читанку на сторінці 75. Прочитайте вірш мовчки. - Де цвіте калина? - Що означає хорошенько? ( Рясно, пишним цвітом). - Коли калина може так цвісти? (Коли про неї дбають, доглядають). - А хто, на вашу думку дбає про те, що росте коло хати? (Родина). - Якщо калина цвіте рясно, пишно, то чи дружною є така родина?. - До кого звертається автор вірша? ( До роду). - До чого закликає усіх членів роду? ( Не цуратися один одного, дбати один про одного, турбуватися і допомагати). - Якщо цього ми будемо дотримуватися, то яким буде коріння нашого роду? Читання діалогом (вчитель – учні) Читання «День» - ніч»(1 рядок – вголос, один – мовчки). Виразне читання учнями. - Знайдіть у першому куплеті співзвучні слова ( калина – родина, красний – прекрасний, не цураймося – признаваймося) - Чи допомагають нам ці співзвучні слова читати вірш мелодійно, наспівно? Це слова – рими, завдяки яким і досягається мелодичність цього вірша, який хочеться заспівати. - Зараз послухаємо як співає цю пісню українська співачка Ніна Матвієнко (діти слухають запис пісні) Вибірковий диктант - А тепер давайте відшукаємо у нашій пісні іменники,і визначимо на які питання вони відповідають. (Діти відшукують і записуємо їх на дошці і у зошит по черзі). VI. Д. з. Вдома виконаєте вправу 189, де випишете подані слова у два стовпчики: слова, що відповідають на питання Шо? – в один, а слова, що відповідають на питання Хто? – в другий, виразно навчитесь читати на сторінці 75 читанки українську народну пісню «Ой, роде наш красний», за бажанням можете вивчити напам’ять, VIІ.Підсумок уроку - З якою великою родиною слів ви познайомились на сьогоднішньому уроці? Прийом «Фантастичні гіпотези» - Що було б, якби зникли всі слова – назви предметів? - Чому важливо, щоб усі члени родини жили у дружбі і злагоді? Прощання. Сьогодні ми багато працювали на уроці. Дякую вам за гарну роботу. А тепер давайте станемо в коло і візьмемося за ручки. Відчуваєте тепло долоньок один одного нашої класної родини? Посміхнімось одне одному і всі разом скажемо: «Дякуємо за співпрацю!»

Вкладення:
Скачать этот файл (Відкритий урок 2 клас.docx)Відкритий урок 2 клас.docx [ ] 34 Kb
Останнє оновлення на Субота, 24 листопада 2012, 10:48  

-----------------------------------------

 

Корисні посилання

Електронні книги - Основа

Adobe Acrobat

Онлайн -перекладач

Онлайн-конвертер pdf файлів в doc

Расширения для Joomla

Як дізналися про наш сайт

Виберіть одну відповідь
 


Авторизація

Пошук

Увага Конкурс!

Інтернет-урок

Подати заявку на конкурс

"Інтернет-урок"

Контакти

Поштова адреса:

«Учительський журнал он-лайн»

ВГ «Основа», вул. Плеханівська, 66, оф. 5, м. Харків, 61001

Адміністратор порталу:

Тел. : (+3057) 731-96-33

e-mail:


© 2022 ТОВ «ВГ «Основа».

© 2014 Вчительський Журнал он-лайн. Всі права захищено.
© 2006-2009 Українська локалізація: Joomla! Україна. Всі права захищено!
Joomla! - безкоштовне програмне забезпечення, яке розповсюджується за ліцензією GNU/GPL.

 

Редакція порталу «Учительський журнал он-лайн» може не поділяти точки зору автора та користувачів порталу, які висловлюються у формі коментарів до статей, повідомлень на форумі тощо.  Автори публікацій відповідають за достовірність фактів, цитат, власних назв і т.п. Матеріали публікуються в авторському варіанті, ілюстрації, пунктуація і лексика авторські. Претензії не приймаються. Матеріали не рецензуються.