Шаповалова Катерина Василівна.
Практичний психолог
Любимівська загальноосвітня
школа І-ІІІ ступенів
Нововоронцовський район
Херсонська область
Пріоритетним напрямом психологічного супроводу молодших і старших підлітків є корекційно – розвивальна робота, направлена на розвиток міжособистісних стосунків.
Найбільш прийнятною формою може стати психологічний тренінг або година спілкування з елементами психологічного тренінгу.
Система поданих занять націлена на виховання морально етичних якостей, розвиток комунікативних компетенцій і формування «Я – концепції».
Досягнення цілей і завдань здійснюється через ряд словесних, наочних, продуктивних і репродуктивних методів виховання.
Використання пошуково – діяльнісного підходу через:
1.Постановку проблемних питань.
2.Створення проблемних ситуацій і вирішення їх за допомогою питань, вивчення «дерева понять».
3.Залучення самих учнів до підготовки і проведення занять з метою саморозвитку, самопізнання, самоосвіти.
Актуальність, доступність матеріалу, зв'язок інформації з реальністю також викликають інтерес до занять в учнів на всіх етапах: мотиваційному, операційному, рефлексії.
Організація діяльності учнів через роботу в групах, використання прийомів таких, як ігри, наочність у вигляді презентацій, словникової роботи, роздаткового матеріалу (картки-питання), мозкового штурму, рефлексії дають можливість до створення ситуації успіху і зняття напруження.