Учительський Журнал он-лайн

 

Тиждень хімії і фізики в школі

e-mail Друк PDF

Коротошин Р.П., учитель хімії вищої категорії, старший учитель Вороняцької ЗОШ І-ІІ ступенів Золочівського районної ради  Львівської області.

Тиждень хімії і фізики в школі.

Саме в період місячника довкілля  було проведено тиждень фізики і хімії в школі.

Девізом цього тижня стали слова М.В.Ломоносова «Хімік без знання фізики  подібний на людину, яка все повинна шукати наосліп», а також «Хімія – права рука фізики, а математика її очі».

2011 рік проголошений  ІЮ ПАК і ЮНЕСКО міжнародним роком хімії.

Ми живемо в такий час, коли хімія і фізика проникли до всіх сфер життя. Від дня свого народження, ще не усвідомлюючи цього, людина починає «спілкуватися» з хімією і фізикою. Малюк одержує іонітне молоко, яскраві іграшки, школяр – портфель, ручку, зошити.

Без цих наук не можна виплавити метал, побудувати корабель, виготовити машину. З хімією і фізикою пов’язана поява нових джерел енергії, створення  синтетичних матеріалів із властивостями, яких не мають природні, освоєння космосу.

Хімія і фізика, як науки, дуже потрібні і корисні тоді, якщо вони в «руках» людей, що мають глибокі і міцні знання з цих предметів. Тоді ці люди приносять користь суспільству, не допускають ніяких екологічних катастроф, дбають про чистоту навколишнього середовища.

Саме виховання екологічної культури в учнів, поглиблення практичних знань з хімії і фізики, розвиток творчих здібностей в учнів -   це було найголовніше завдання, яке поставили перед собою вчителі хімії і фізики , плануючи тиждень.

На загально шкільній лінійці було оголошено план проведення тижня фізики і хімії в школі. В тижні приймали участь учні 4-9 класів. Під час тижня вся школа була прикрашена плакатами з висловами відомих вчених про хімію і фізику, малюнками, ребусами.

Учні 8-9 класів випустили газети на тему «Вода - джерело життя », «Роль хімічних елементів для організму людини».

Під час тижня було цікаво проведено конкурс ерудитів «Фізика + хімія»     (8 клас). Для учнів 9 класу було проведено турнір «Щасливий випадок». Досить цікаво пройшов вечір фізики на тему «Космічна подорож», присвячений              50 річниці  відкриття космосу першою людиною Ю.О.Гагаріним. Також цікаво розповіли учні про І.Берегового.

Оскільки  тиждень проходив в рамках місячника довкілля, то  на кожному з усіх проведених заходів було звернено увагу на екологічне виховання.

Учні 7 класу провели урок-диспут на тему «Україна, рідне село без сміття», а для учнів 4-6 класів було проведено урок-ознайомлення на тему «Хімія і фізика навколо нас». Особливу увагу було звернено на дотримання правил техніки безпеки в побуті (при використанні предметів побутової хімії, різних електричних і газових приладів), а також в природі (на протипожежну тематику).

Не менш цікавим був урок для учнів 5 класу «Аптечка в нашому домі», де вчителі ознайомили всіх присутніх з основними лікарствами, що повинні бути в аптечці, їх призначенням і правильним вживанням. Було звернено увагу на правильне поводження у випадку пошкодження ртутного термометра.

Учні були надзвичайно активні під час проведення усіх заходів. Вони практично самостійно зробили презентацію своїх команд, підбирали цікаві матеріали (ребуси, вікторин, кросворди, цікаві задачі) на кожний захід.

Кожний захід, який було проведено під час тижня фізики і хімії, супроводжувався цікавими дослідами з хімії, що було особливо цікаво молодшим школярам.

Хімія  і фізика найкращі із наук, але вони можуть  другом і ворогом  бути. Можуть все живе убити, або допомогти красу життя сповна відчути.

Ми повинні використовувати знання з фізики і хімії грамотно, відповідально, щоб зберегти для наших нащадків чисту і здорову планету Земля - чисте повітря, воду і грунт.

Саме тому,  під час місячника довкілля, наші учні допомогли місцевому лісництву посадити саджанці в лісі, а в школі алею з ялинок, оновили шкільний сад, квітники.

Для того, щоб вода була чистою, прибрали територію біля сільського джерела.

Щоб грунт був чистий, ведемо роз’яснювальну роботу про грамотне використання мінеральних добрив. Проводимо також роботу серед жителів села про заборону створення і шкідливість стихійних сміттєзвалищ.

Для здоров’я людини пропагуємо використання екологічно чистих продуктів харчування, а також пояснюємо, що таке  генетично-модифіковані організми (ГМО).

На загальношкільній лінійці  було підведено підсумки проведеного тижня, нагороджено найбільш активних учасників грамотами, призами, дипломами, подяками.

План

проведення тижня хімії і фізики

Понеділок

1.Відкриття тижня фізики і хімії.

2. Проведення ГКК  присвячених Нобеліатам з України.

3.Огошення умов конкурсу  на кращу газету,плакат, малюнок,загадки,ребуси на фізико-хімічну тематику.

Вівторок

1.Конкурс ерудитів хімії і фізики.

( Учасники учні 8 класу)

2. “ Україна і рідне село без сміття” – екологічний урок.

( Виступ агітбригади перед учнями 6 класу)

Середа

1.Турнір « Щасливий випадок» .

( Учасники учні 9 класу)

2.Хімія навколо нас.

( Виступ агітбригади перед учнями початкових класів)

Четвер

1. Фізичний вечір «Космічна подорож»

(Учасники учні  6 класу)

2.Ознайомлення з історією життя і відкриттями Марії Склодовської –Кюрі.

( Для учнів 8-9 класів)

П`ятниця

1.Гра- змагання “Фізика і хімія навколо нас “

( Учасники учні 7 класу)

2.Огляд  і підведення підсумків конкурсів: на найкращу газету , плакат, малюнок, ребус.

 

 

 

 

 

 

 

Щасливий випадок

(Урок- гра для учнів 9 класу)

 

 

Цілі: узагальнити і систематизувати знання з основних понять фізики і хімії; формувати вміння використовувати здобуті  теоретичні знання на практиці; прищеплювати любов до фізики і хімії;  виховувати  бережливе відношення до природи.

Обладнання: таблиці , роздатковий матеріал.

 

Вступне слово вчителя.

Ми з вами - давні знайомі. Три роки разом хімічили, три роки занурювались у глибини фізики і хімії . Скільки було засвоєно, а може, й  прослухано теоретичного матеріалу. Скільки було розв'язано, а може, і трохи списано задач. Скільки було зроблено, а може, й підтасовано результатів практичних і лабораторних робіт. І як результат - ви вже випускники- дев`ятикласники, які володіють певними теоретичними та практичними навичками з фізики та хімії. А наскільки ці знання глибокі, а навички надійні, ми з'ясуємо під час  фізико-хімічної гри « Щасливий випадок» , оскільки саме в такій формі проходитиме наш захід. Гра матиме такі етапи: теоретичний, дослідницький, історичний, «умілі руки», «для кмітливих».

 

Перебування у фізико-хімічній лабораторії починається з ознайомлення з правилами безпечної поведінки та подальшого їх дотримання. . Для плідної співпраці вашій увазі пропонуються:

 

Золоті правила поведінки у  сьогоднішній грі :

Бути -позитивними.

ТУТ і ЗАРАЗ.

Точними.

Точність - увічливість королів.

 

Толерантними.

Толерантність - це повага, у першу чергу, до самого себе.

 

Зібраними.

Оскільки найдорогоцінніше, що є у нас, - це час.

 

Девізом нашої роботи пропоную взяти слова американського політика Теодора Рузвельта: «Зробіть усе, що можете, застосувавши те, що знаєте, знаходячись там, де ви є».

 

І. Організаційний момент

Команди ,сформовані заздалегідь, сідають на відведені місця.

Обидві команди оголошують свій девіз та передають у журі свої емблеми( їх оцінюють в 1 бал)

 

 

І команда « Знавці періодичної системи»

ІІ команда « Ньютони»

 

Коротке звернення команд( до суперників і журі)

І  команда

Головна умова нашого свята :

Думати – колективно,

Діяти – оперативно,

Сперечатись- доказово.

Це для всіх обов`язково

 

Ми покажемо , що вмієм,

Хай дивується весь світ.

Приготуйтеся , команди!

Наш фізико- хімічний всім -привіт!

 

Суперник сьогодні серйозний у нас.

О, славетні Ньютони!

Вітаємо вас!

Останні чи перші – які б не були ,

назавжди друзями залишимось ми.

 

До журі побажання в нас одні!

Бути нейтральними , як вода

І твердими , як корунд!

 

Сьогодні ми продовжимо знайомство з ...

А ось з чим - відповідь у загадці:

У тридесятім царстві,

В усім відомім господарстві

Були собі сім братів

І вісім сестер.

Кожна мала по дві дочки,

А брати - по два синочки.

Якщо хімію ти знаєш,

Умить загадку відгадаєш.

(Господарство -Періодична система хімічних елементів, брати -періоди, сестри -групи, дочки -підгрупи, синочки -ряди)

Питання до  суперників: А які брати є винятком з цієї загадки?

Кожна клітинка- чиєсь житло,

Інформацію всю спритно

Із клітинок можна взяти

Й елементи описати:

Про ядро і електрони,

Про заряди його, протони,

Що за вигляд атом має,

Що у нім ядро тримає.

Як в реакціях поводять

Електронів хороводи

Тут валентність і активність,

І електронегативність,

Амфотерність і кислотність,

І сполук не одна сотня.

Ти таблицю цю впізнай

І творця запам’ятай

Бо закон періодичний-

Це був наслідок логічний

Менделєєва думок

І про це у нас урок.

 

Дійсно, таблиця Менделєєва - це наш путівник по країні хімії, наш рятівник у "хімічно складних" ситуаціях. Тільки потрібно зуміти побачити все, що в ній написано і не написано, треба вміти читати між рядків. Сьогодні ми в цьому переконаємося.

 

Представлення  ІІ команди

 

Про команду супротивника ми добре пам`ятаєм

За себе щиро вболіваєм

Команді вашій ми бажаєм:

Змагання нехай у фіналі

вам срібні принесе медалі.

Ми люди скромні- тож собі

Бажаєм лиш медалі золоті

 

Шановне журі! Ми передаємо вам :

Терези для зважування наших сил,

Калькулятор для підрахунків балів,

І окуляри, щоб наші бали пильнували.

 

Гейм 1 « Далі, далі…»

Ведучий зачитує запитання по черзі обом командам .

Для І команди запитання:

-         Рідкий у звичайних умовах метал.

-         Прилад для вимірювання швидкості

-         Одиниця вимірювання сили.

-         Прилад для вимірювання напруги.

-         Швидкість звуку.

-         Закон пружності сили.

-         Відчуття космонавта при злеті.

-         Чому дорівнює прискорення вільного падіння.

-         Міра інертності.

-         Одиниця роботи.

-         Самий пошнрений елемент на Землі.

-         Як називається реакція між кислотами і лугами?

-         З чого складається ядро атома?

-         Автор закону збереження маси речовини.

-Ізотопи – це…

-Число Авогадро?

-Що таке органічні речовини?

-Сама поширена речовина в природі.

- Закон Авогадро?

-Що таке катіони?

 

Для ІІ команди запитання:

-Вода в твердому стані.

-Явище зміни форми тіла?

-Перший космонавт України?

- Перша жінка- космонавт?

-Найдрібніша частинка речовини?

-Хімічно неподільна частинка речовини?

Негативно заряджений йон?

-Речовини, що змінюють своє забарвлення в розчині кислот і лугів?

-Обєм , який займає 1 моль газу при н.у.?

-Самий поширений елемент Всесвіту?

 

Гейм 2 « Заморочки з бочки»

1.Який прилад працює так, що електричний заряд йде в землю?

2.Хто побудував перший автомобіль і в якому році?

3.Для чого , закладаючи вікна, між рамами кладуть кусочки деревного вугілля або сіль?

4.Якщо повірити історикам, то підчас походу Олександра Македонського до Індії , його офіцери хворіли на кишково- шлункові розлади не так часто , як солдати. Від цих хворіб полководець втратив частину свого війська. Їли всі однакову їжу, але металевий посуд був різний. З якого металу міг бути виготовлений посуд для офіцерів.

Гейм 3 «Історичний»

  1. Утворах якого вченого з`явилось слово «фізика»?
  2. Назвіть двох вчених фізиків чи хіміків , що мають Нобелівську премію.
  3. Який елемент і який вчений назвав елементом життя і мислення?
  4. Основними фундаментальними законами фізики і хімії є два закони. Назвіть їх і їхніх авторів.

 

Гейм 4 « Хімія і фізика  у нас вдома»

1.Назвати вимірювальні прилади, які ми використовуємо вдома.

2. Назвати речовини, які є у нас вдома і записати їх формули.

 

Гейм 5 « Гонка за лідером»

( конкурс капітанів)

1.Чому в холодну погоду багато тварин сплять згорнувшись клубочком, а коли тепло, то сплять розкинувшись?

2.Чому лось може порівняно легко бігати по болотах?

3.Навіщо у склянку кладуть ложечку . коли наливають гарячий чай?

4.Назвіть елементи , назви яких походять від назв частин світу?

 

Гейм 6 « Темна конячка»

Звернемось до минулого. Уявимо собі початок нашої ери. До цього часу було відомо сім чистих  металів. Яких?

Сімка – це магічне число. Давні часто прагнули отримати число 7.Вони порахували 7 планет:Меркурій, Венера, Марс, Юпітер, Сатурн, Місяць, Сонце. Кожному металу відповідала планета. За 2 хвилини розгадайте код середньовічної алхімії, утворивши сім пар

Метал - планета, також

Символ металу - назва утвореної ним простої речовини

Гейм 7 « Експериментальний»

1.Як перевірити , чи варене яйце, чи сире?

2.За допомогою чого можна визначити кислоту і луг?

3.Як довести у якій з посудин міститься кисень, а в якій вуглекислий газ?

4.Як пояснити , що картопля в солоній воді не тоне.

 

Конкурс для болільників « У світі цікавої хімії»

( Розгадування ребусів, кросвордів,загадок і т.д.)

 

 

 

 

 

 

 

Кросворд «Органіка»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.Назвати речовину, що зображена формулою CH3OH.

2. Дати назву естерам, що утворені гліцерилом і вищими карбоновими кислотами.

3. Назвати елемент, що має протонне число 12.

4. Назвати кислоту, що використовується в харчовій промисловості.

5. Дати загальну назву органічним кислотам.

6. Назвати речовину, що використовують в парфумерній промисловості.

7. Елемент, що необхідний для функціонування опорно-рухової системи.

8. Замінник цукру.

 

 

Починали ми свій захід словами Теодора Рузвельта, тож дозвольте і його словами прокоментувати результати:

«У битвах життя не завжди перемагає найсильніший і найрозумніший.

Але рано чи пізно перемагає той, хто вважав себе здатним на перемогу».

Можливо, не всі з вас будуть фізиками, хіміками.

Проте хочу вам нагадати такі слова:

«Стремитесь в этой жизни все познать, успеть.

Как говорится, этот груз не тянет плеч,

Но в жизни может очень пригодиться.

И чтоб потом о прошлом не жалеть

Старайтесь большему сегодня научиться!»

 

 

 

Останнє оновлення на П'ятниця, 30 грудня 2011, 15:52  

Пошук

Лічильники

Проверка сайта

Новий сайт

Шановні користувачі та гості сайту .

Ми підготували для вас новий, яскравий і зручний сайт на якому ви зможете не тільки розповідати про свої розробки уроків і замовити сертифікати, але і з користю провести час зі своїми друзями та колегами в соціальній мережі , пограти в цікаві ігри та інш. Ми щойно запустили цей проект, встигніть пройти реєстрацію в числі перших і Ви зможете отримати унікальне і красиве посилання на свій профіль.

http://teacherjournal.in.ua/

Контакти

Поштова адреса:

«Учительський журнал он-лайн»

ВГ «Основа», вул. Плеханівська, 66, оф. 5, м. Харків, 61001

Адміністратор порталу:

Тел. : (+3057) 731-96-33

e-mail: ua.teacherjournal@gmail.com


© 2012 ТОВ «ВГ «Основа».

© 2016 Учительський Журнал он-лайн. Всі права захищено.
© 2006-2009 Українська локалізація: Joomla! Україна. Всі права захищено!
Joomla! - безкоштовне програмне забезпечення, яке розповсюджується за ліцензією GNU/GPL.

Редакція порталу «Учительський журнал он-лайн» може не поділяти точки зору автора та користувачів порталу, які висловлюються у формі коментарів до статей, повідомлень на форумі тощо.  Автори публікацій відповідають за достовірність фактів, цитат, власних назв і т.п. Матеріали публікуються в авторському варіанті, ілюстрації, пунктуація і лексика авторські. Претензії не приймаються. Матеріали не рецензуються.