Вчительський Журнал он-лайн

 
Українська мова та література

"Загальна характеристика частин мови"

Друк

 

Урок

з української мови

в 6 класі

на тему

«Загальна характеристика

частин мови»

Вчитель: Крячок В.О.

Тема: Загальна характеристика частин мови.

Мета: повторити та закріпити знання учнів про самостійні та службові частини мови; формувати вміння розпізнавати частини мови в реченні та тексті; усвідомити принципову різницю між самостійними та службовими частинами мови; розвивати вміння аналізувати, узагальнювати; виховувати культуру спілкування.

Обладнання: підручник

ХІД УРОКУ

І. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ШКОЛЯРІВ

Проблемне завдання.

Завдання: розділити аркуш паперу на три колонки та заповнити їх.

Що я знаю з розділу «Морфологія»

Що я хочу  дізнатися та навчитися робити

Мої очікування від вивчення тем цього розділу

 

 

 

 

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

1.  Коментоване письмо

Записати під диктовку речення, виділити орфограми. З'ясувати, до яких частин мови належать ужиті в реченнях слова.

«Мова без слів»

Дружня усмішка налаштовує на спілкування, допомагає подолати недовіру, настороженість. Вважають, що вона є ознакою людини відкритої, чесної, вихованої. Багато жестикулювати – неввічливо: твій співрозмовник не може зосередитись.

2. Бесіда з учнями.

- За якими ознаками розрізняються самостійні та службові частини мови?

- Чим лексичне значення відрізняється від граматичного? Наведіть приклади.

IV. ОПРАЦЮВАННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота з підручником.

1) Опрацювання теоретичного матеріалу, с.126. Робота  з таблицею, с.127.

2)  Виконання вправ 224, 225.

2. Вибірково-розподільний диктант

Завдання: розподілити слова, вжиті у реченнях, за частинами ( спочатку – самостійні, потім – службові).

Самостійні частини мови

Змінні

Незмінні

Службові частини мови

 

 

 

Жести в різних народів мають неоднакове значення. Наприклад, звичний для вас потиск руки раніше був невідомий у країнах Азії. І хоч нині цей жест тут поширений, багато японських жінок вважають його непристойним. Водних країнах, за традицією, співрозмовники мають перебувати на відстані витягнутої руки, а в інших – двох метрів. А на островах Фіджі, що в Тихому океані, представники місцевого населення, щоб не зустрічатися поглядом із співрозмовником, відвертаються.

( Із журналу)

3. Творча робота в групах.

І група – скласти усно висловлювання на тему « Культура спілкування»

ІІ група – записати правила спілкування, використовуючи спонукальні речення.

ІІІ група – скласти діалог «Чи варто в сучасному світі бути культурною, вихованою людиною?».

V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

§ 14, повторити таблицю ( с.127), вправа 226. Сильним учням можна запропонувати завдання підвищеної складності, с.128.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

"Загальна характеристика частин мови"

Друк

 

Урок

з української мови

в 6 класі

на тему

«Загальна характеристика

частин мови»

Вчитель: Крячок В.О.

Тема: Загальна характеристика частин мови.

Мета: повторити та закріпити знання учнів про самостійні та службові частини мови; формувати вміння розпізнавати частини мови в реченні та тексті; усвідомити принципову різницю між самостійними та службовими частинами мови; розвивати вміння аналізувати, узагальнювати; виховувати культуру спілкування.

Обладнання: підручник

ХІД УРОКУ

І. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ШКОЛЯРІВ

Проблемне завдання.

Завдання: розділити аркуш паперу на три колонки та заповнити їх.

Що я знаю з розділу «Морфологія»

Що я хочу  дізнатися та навчитися робити

Мої очікування від вивчення тем цього розділу

 

 

 

 

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

1.  Коментоване письмо

Записати під диктовку речення, виділити орфограми. З'ясувати, до яких частин мови належать ужиті в реченнях слова.

«Мова без слів»

Дружня усмішка налаштовує на спілкування, допомагає подолати недовіру, настороженість. Вважають, що вона є ознакою людини відкритої, чесної, вихованої. Багато жестикулювати – неввічливо: твій співрозмовник не може зосередитись.

2. Бесіда з учнями.

- За якими ознаками розрізняються самостійні та службові частини мови?

- Чим лексичне значення відрізняється від граматичного? Наведіть приклади.

IV. ОПРАЦЮВАННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота з підручником.

1) Опрацювання теоретичного матеріалу, с.126. Робота  з таблицею, с.127.

2)  Виконання вправ 224, 225.

2. Вибірково-розподільний диктант

Завдання: розподілити слова, вжиті у реченнях, за частинами ( спочатку – самостійні, потім – службові).

Самостійні частини мови

Змінні

Незмінні

Службові частини мови

 

 

 

Жести в різних народів мають неоднакове значення. Наприклад, звичний для вас потиск руки раніше був невідомий у країнах Азії. І хоч нині цей жест тут поширений, багато японських жінок вважають його непристойним. Водних країнах, за традицією, співрозмовники мають перебувати на відстані витягнутої руки, а в інших – двох метрів. А на островах Фіджі, що в Тихому океані, представники місцевого населення, щоб не зустрічатися поглядом із співрозмовником, відвертаються.

( Із журналу)

3. Творча робота в групах.

І група – скласти усно висловлювання на тему « Культура спілкування»

ІІ група – записати правила спілкування, використовуючи спонукальні речення.

ІІІ група – скласти діалог «Чи варто в сучасному світі бути культурною, вихованою людиною?».

V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

§ 14, повторити таблицю ( с.127), вправа 226. Сильним учням можна запропонувати завдання підвищеної складності, с.128.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок на тему: "Т Г Шевченко. Розкриття трагічної долі жінки-матері в поемі «Наймичка». Гуманістичний

Друк

Урок з української літератури в 9 класі. Мета уроку: розкрити образ знедоленої жінки -матері, жертовну любов до сина.Розвивати в учнів спостережливість, уміння співпереживати, робити висновки, виховувати доброту, милосердя.

 

Урок на тему: "Т Г Шевченко. Розкриття трагічної долі жінки-матері в поемі «Наймичка». Гуманістичний

Друк

Урок з української літератури в 9 класі. Мета уроку: розкрити образ знедоленої жінки -матері, жертовну любов до сина.Розвивати в учнів спостережливість, уміння співпереживати, робити висновки, виховувати доброту, милосердя.

Вкладення:
Скачать этот файл (шевченко мой урок.docx)Урок на тему: "Т Г Шевченко Розкриття трагічниї долі жінки-матері в поемі [ ] 454 Kb
 

Буктрейлер на роман П. Куліша "Чорна рада"

Друк

Короткий відеоролик за мотивами роману-хроніки П.Куліша "Чорна рада" - яскрава й образна розповідь про книгу. Дана робота може бути використана на уроках української літератури в 9 класі з метою зацікавлення та спонукання учнів до читання.

Вкладення:
Скачать этот файл (Частина 1.wmv)Частина 1.wmv [ ] 6904 Kb
Скачать этот файл (Частина 2.wmv)Частина 2.wmv [ ] 9146 Kb
Скачать этот файл (Частина 3.wmv)Частина 3.wmv [ ] 11130 Kb
 
Більше статтей...


Сторінка 8 з 325

-----------------------------------------

 

Корисні посилання

Електронні книги - Основа

Adobe Acrobat

Онлайн -перекладач

Онлайн-конвертер pdf файлів в doc

Расширения для Joomla

Як дізналися про наш сайт

Виберіть одну відповідь
 


Авторизація

Пошук

Увага Конкурс!

Інтернет-урок

Подати заявку на конкурс

"Інтернет-урок"

Контакти

Поштова адреса:

«Учительський журнал он-лайн»

ВГ «Основа», вул. Плеханівська, 66, оф. 5, м. Харків, 61001

Адміністратор порталу:

Тел. : (+3057) 731-96-33

e-mail:


© 2022 ТОВ «ВГ «Основа».

© 2014 Вчительський Журнал он-лайн. Всі права захищено.
© 2006-2009 Українська локалізація: Joomla! Україна. Всі права захищено!
Joomla! - безкоштовне програмне забезпечення, яке розповсюджується за ліцензією GNU/GPL.

 

Редакція порталу «Учительський журнал он-лайн» може не поділяти точки зору автора та користувачів порталу, які висловлюються у формі коментарів до статей, повідомлень на форумі тощо.  Автори публікацій відповідають за достовірність фактів, цитат, власних назв і т.п. Матеріали публікуються в авторському варіанті, ілюстрації, пунктуація і лексика авторські. Претензії не приймаються. Матеріали не рецензуються.